LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bij A-merk geeft Albert Heijn geen serviceopvolging

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Zwaluw82
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2020 17:43

Bij A-merk geeft Albert Heijn geen serviceopvolging

Ongelezen bericht door Zwaluw82 »

Ik kocht bij Albert Hein enige weken terug 2 dekbedovertrekken van het merk Ten Cate. Op de verpakking stond uitdrukkelijk dat de overtrekken strijkvrij waren. Na de eerste , de tweede en derde wasbeurt blijkt het strijkvrij een leugen te zijn. Had dit niet op de verpakking gestaan dan had ik het beslist niet gekocht. Ik heb AH aan de bel getrokken en gemeld dat ik de koop ongedaan wil maken en mijn geld terug terug wil. hun reactie was als volgt:

Hi, je appt met [Tekst verwijderd]. Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat je niet tevreden bent over je aankoop. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Sorry hiervoor! Omdat dit een A-merk product is, kunnen wij je klacht helaas niet in behandeling neme. Je kunt hiervoor contact opnemen met de leverancier (dus Ten Cate) via de volgende website: https://tencate1952.com/nl-nl/klantenservice/ Succes!

Mijn vraag is, kan dit zomaar? Ik heb het product bij AH gekocht en niet bij Ten Cate. Dan moet AH toch de verantwoordelijkheid nemen? Mooie boel, ze verkopen heel veel A-merken en schuiven zo hun verantwoordelijkheid af.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 mar 2020 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsnaam verwijderd

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bij A-merk geeft Albert Heijn geen serviceopvolging

Ongelezen bericht door crazyme »

Strijkvrij is niet kreukvrij.

U heeft liever dat een medewerker welke nul komma nul verstand heeft van dekbedovertrekken uw vraag behandelt dan iemand die specialist is op dat gebied ?

Welk risico loopt u ?

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Bij A-merk geeft Albert Heijn geen serviceopvolging

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Gekocht in winkel, en al enige weken geleden.
Ik zie weinig kansen hier.
Doe bij de Appie uw levensmiddelen kopen en de dekbedspullen bij een beddenzaak oud.

Lowieze
Berichten: 6632
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Bij A-merk geeft Albert Heijn geen serviceopvolging

Ongelezen bericht door Lowieze »

Waar zit het probleem om even contact op te nemen met Ten Cate zelf?

Moneyman
Berichten: 30203
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bij A-merk geeft Albert Heijn geen serviceopvolging

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat zou TS met Ten Cate moeten bespreken dan? TS wil haar geld terug, daarvoor moet ze gewoon bij de verkoper (dus: AH) zijn. Meer is het niet.

Lowieze
Berichten: 6632
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Bij A-merk geeft Albert Heijn geen serviceopvolging

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
25 mar 2020 08:24
Wat zou TS met Ten Cate moeten bespreken dan? TS wil haar geld terug, daarvoor moet ze gewoon bij de verkoper (dus: AH) zijn. Meer is het niet.
Geld terug na een overtrek 3 x gewassen te hebben? Ik geef TS weinig kans, zowel bij AH als bij Ten Cate.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bij A-merk geeft Albert Heijn geen serviceopvolging

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Goede strakke lijn op zolder en dan 2x centrifugeren voor redelijk droog ophangen... dan blijft er een lijn zitten voor opvouwen,
en strijkvrij, doe ik zelfs met merkloze zooi maar wel strakke lijn en na spannen, dus geen plastic maar stalen binnenkant en je hebt kreukvrije lakens en overtrekken!

De zachte Flanel bevalt het beste, kreuken minder dan gewoon Katoen, gekocht bij mijn geliefde Action dus ook A merk? :mrgreen:

Moneyman
Berichten: 30203
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bij A-merk geeft Albert Heijn geen serviceopvolging

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
25 mar 2020 08:29
Moneyman schreef:
25 mar 2020 08:24
Wat zou TS met Ten Cate moeten bespreken dan? TS wil haar geld terug, daarvoor moet ze gewoon bij de verkoper (dus: AH) zijn. Meer is het niet.
Geld terug na een overtrek 3 x gewassen te hebben? Ik geef TS weinig kans, zowel bij AH als bij Ten Cate.
TS maakt een prima kans. Pas na het wassen kom je er immers achter dat het dekbed nonconform is.

Bemoei-Al
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 nov 2015 18:03

Re: Bij A-merk geeft Albert Heijn geen serviceopvolging

Ongelezen bericht door Bemoei-Al »

Dekbed in de droger gehad (en er gelijk uit gehaald?) en mocht het wel in de droger volgens etiquette?

Quote van internet:
Voor een optimaal glad resultaat, was je het beddengoed op de maximaal toegestane temperatuur en haal je het gelijk uit de wasmachine en/of droger. Nog beter is het om het beddengoed aan een waslijn te laten drogen.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Bij A-merk geeft Albert Heijn geen serviceopvolging

Ongelezen bericht door Sira »

Zoals Crazyme al zegt "strijkvrij betekent niet kreukvrij".

Bij drogen in de droger, zet u de droger op stand strijken (hoogste stand = zeer droog of 1 stand lager = kastdroog).
Bij drogen buiten, eerst 10 à 15 min. in droger op stand strijken (strijkdroog), waarna u ze daarna buiten aan de lijn laat drogen.
In beide gevallen uitsluitend de overtrekken + kussenslopen in de droger en geen ander wasgoed er bij, want dan bevordert u juist kreukels.

Zwaluw82
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2020 17:43

Re: Bij A-merk geeft Albert Heijn geen serviceopvolging

Ongelezen bericht door Zwaluw82 »

Hartelijk dank allen voor uw reactie. Ik kon inderdaad pas constateren na het wassen dat strijkvrij niet klopte. Ik doe altijd mijn andere strijkvrij dekbedovertrekken na het wassen (op 40 gr. zoals het etiket aangeeft) een paar minuten in de droger (ook toegestaan volgens het etiket) en daarna buiten op de waslijn verder drogen met altijd prima resultaat. Er komt geen strijkijzer meer aan te pas omdat strijkvrij uiteraard ook kreukvrij moet zijn. Anders heeft strijkvrij geen enkele zin. Dat ik mijn klacht ook bij Ten Cate kan neerleggen is ook geen probleem. Ik vraag alleen of het (juridisch) juist is dat Appie zijn verantwoordelijkheid afschuift en mij naar de fabrikant verwijst terwijl ze op hun site schrijven dat ze "de kwaliteit van hun producten altijd garanderen" (maar in dit geval tot aan de deur van de winkel).

NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bij A-merk geeft Albert Heijn geen serviceopvolging

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Strijkvrij wil niet zeggen dat het wassen op dezelfde manier gaat. Als er teveel wasgoed in de trommel gaat, dan helpt geen enkel strijkvrij product. Vreemd genoeg vindt ik geen andere klachten over de dekbedovertrekken.

Moneyman
Berichten: 30203
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bij A-merk geeft Albert Heijn geen serviceopvolging

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zwaluw82 schreef:
28 mar 2020 17:45
Ik vraag alleen of het (juridisch) juist is dat Appie zijn verantwoordelijkheid afschuift en mij naar de fabrikant verwijst terwijl ze op hun site schrijven dat ze "de kwaliteit van hun producten altijd garanderen" (maar in dit geval tot aan de deur van de winkel).
En het antwoord is dus duidelijk: nee, dat is niet correct.

triangel
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 nov 2006 14:42

Re: Bij A-merk geeft Albert Heijn geen serviceopvolging

Ongelezen bericht door triangel »

Koop overtrekken met polyester erin of van microvezel. Hoef je zeker niet te strijken!
Ik persoonlijk wil er niet onder liggen, heb dus altijd 100% katoen. Maar ik strijk ze sowieso niet, zonde van mn tijd.
De overtrekken van Ten Cate zijn tenminste wel recht, iets wat je van de B-merken niet kan zeggen

Gesloten