LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

@ BL2: Dit topic is voor velen een uitlaatklep, gezien de hoeveelheid reacties is er ook behoefte aan. Gewoon blijven posten. Sommigen maken het anderen inderdaad niet altijd even makkelijk. Daar loop ik ook wel eens tegen aan. Het is niet anders. Probeer er boven te staan, en post wat je kwijt wil. Doe ik ook, met die katten onder andere.

@ Lady: die 'criminele' import is er nog steeds, maar je daar maar geen zorgen over. Dat is via andere kanalen, al een langere tijd. Die vage stichtingen importeren echt geen dier minder op het ogenblik.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Als ik even terugdenk aan de ramp met de MH17 , 298 doden en die enorme stoet rouwauto.s op de snelweg en de Nationale Rouw hier in Nederland ( het hakte er goed in ) en dan denk aan de overledenen nu , sowieso nu al bijna 10 x zoveel plus de honderden niet meegetelde overledenen in de tehuizen.
Ik denk dat het CBS dichter bij de waarheid zit dan het RIVM.

En nu zijn het toch merendeels je ouders en de opa.s en oma.s van je kinderen.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Helaas geen link, onderstaand bericht staat nu op teletekst. Dit lijkt me toch wel een positieve keerzijde: het drastisch afnemen van criminaliteit vanwege de Coronamaatregelen. Gezien het feit dat er fors minder moorden worden gepleegd worden er ook op deze manier levens gespaard. Bizar gewoon. Wat overheden decennia lang niet voor elkaar kregen, krijgt, wat velen in het begin 'een simpel griepje' noemden, wél voor elkaar. Dan is het ook nog maar afwachten wat de cijfers over verkeersongelukken gaan vertellen. Ongetwijfeld zal dat ook enorm gedaald zijn.
Door de coronacrisis is de misdaad
wereldwijd enorm afgenomen,meldt het
Amerikaanse persbureau AP.In Latijns-
Amerika ligt de criminaliteit nu op het
laagste niveau in decennia,onder meer
doordat bendes nauwelijks nog op straat
kunnen of durven te komen.In Peru gaat
het om een daling van 84 procent.

Ook in andere werelddelen is de misdaad
gekelderd.Zo daalde in Zuid-Afrika het
aantal gemelde verkrachtingen met ruim
80 procent en het aantal moorden met 70
procent.

In de Amerikaanse stad Chicago is het
aantal drugsarrestaties met 42 procent
gedaald omdat de straathandel stilligt.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
10 apr 2020 23:01
Ik denk dat het CBS dichter bij de waarheid zit dan het RIVM.
Er is niet één waarheid. Beide instanties geven simpelweg heel andere gegevens weer.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het probleem vind ik hier wel dat Obelix schijnbaar onder een vergrootglas ligt en dat sommigen hier bepaalde uitspraken van hem met andere uitspraken verbinden, zonder dat ze met elkaar in verband staan. Zeker nu Obelix in Kaapverdië is vervalt een deel weer in het 'jij woonde toch niet op Kaapverdië?'-gewijs. Iedereen die echter een beetje had opgelet, had kunnen zien dat ie dit zelf al van tevoren aan had gegeven, dat ie een tijdje naar de bergen op dat eiland zou vertrekken, om zich een beetje weg te houden van Corona en ook dat hij daar eerst een heen zou moeten reizen en dat hij zijn hond (of was het honden?) achter moest laten. Dat achterdochtige was dus helemaal niet nodig geweest.

En nu weer on topic. Ik zag dat bij de supermarkt hier de Corona helemaal op was. Zou het dan toch op zijn retour zijn?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kaapverweg

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“En zijn opmerkingen over de "kliek" ben ik het volmondig eens. Er is 1 plek voor persoonlijkenuitwisselingen en grappen en grollen en dat is de huiskamer. Maar een groepje mensen maken ook van dit onderwerp een huiskamer onderwerp. Maar goed de moderatie staat dat toe.”


Staat dus in het verkeerde topic.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
11 apr 2020 16:33
En nu weer on topic. Ik zag dat bij de supermarkt hier de Corona helemaal op was. Zou het dan toch op zijn retour zijn?
Hier was van de week het water helemaal op.

De XXL-zakdoekjes van de Trekpleister zijn inmiddels weer enigszins verkrijgbaar. In ieder geval wel in het buurdorp, hier is het wat meer verstopt. Net als de navulverpakking van de handzeep. Ook weer leverbaar, maar wel met maxima van 2 per persoon. Vind ik prima, ik zou niet weten wat ik met meer als 2 van die verpakkingen zou moeten.

Niettemin blijven rijst, pasta, tomaten in blik en dat soort dingen lastig. De sojamelk wordt intussen ook weer wat aangevuld. Bij de Aldi wordt de biologische jam nog steeds niet aangevuld. Komt, volgens een medewerker, omdat er minder vraag naar is. Omdat het nogal een gekkenhuis is geweest worden de producten die sneller gaan als eerste uitgeleverd, de rest kan wachten.

En volgende week is de koffie bij de Appie weer in de bonus. Wel een beetje snel achter elkaar, dezelfde aanbieding, het lijkt wel of ze van de voorraad af moeten. En dat is raar, want het is maar de vraag wat de prijs van koffie volgend jaar gaat doen, juist vanwege Corona.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Radar »

Beste allen, ik heb een verschrikkelijk goede suggestie, al zeg ik het zelf. Ga lekker in de tuin zitten met een glaasje fris of desnoods een pilsje en pak een straaltje zon mee, het is zaterdagmiddag en er zijn ongetwijfeld belangrijkere zaken om je druk over te maken dan wat er op een forum gebeurt. ^SK

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ja maar, het is een verslaving.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar er is tegenwoordig wifi, dus als de kabel niet lang genoeg is naar de tuin, kan het draadloos. 😀

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Radar »

Zeker, zeker, maar nu graag weer even ontopic, allen. ;)

Goed weekend! Radar^SK

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@witte angora

Misschien dan eens een Lidl bezoeken? Hier was alles wat u opnoemt bij Lidl gewoon te krijgen.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

De Lidl hier heeft weer geen biologische jam. De andere dingen moet ik volgende week even kijken, hoewel ik voor een paar weken nog wel genoeg heb.

Niettemin krijg ik inderdaad wel het gevoel dat het hamsteren een beetje op zijn retour is. Het enige wat je wel hebt, is op sommige momenten lange wachtrijen. Dat was vanmorgen dus bij de Lidl in een van de buurdorpen, dus daar maar niet naar binnen gegaan. Les: haal in één keer alles voor de hele week of desnoods voor 2 weken. Hoe je maar één keer in de rij te staan.

Alleen, wat er gaat gebeuren als de maatregelen nog even doorpakken, en de economische schade groter wordt dan mensen nu kunnen voorzien, dat weet ik ook niet.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Kees2850 schreef:
11 apr 2020 17:35
Radar schreef:
11 apr 2020 17:18
Beste allen, ik heb een verschrikkelijk goede suggestie, al zeg ik het zelf. Ga lekker in de tuin zitten met een glaasje fris of desnoods een pilsje en pak een straaltje zon mee, het is zaterdagmiddag en er zijn ongetwijfeld belangrijkere zaken om je druk over te maken dan wat er op een forum gebeurt. ^SK
Wat denk je SK dat je vanuit een plekje in de zon geen berichten kan plaatsen? Ben al hele dag buiten en geniet van het water en de scheepvaart. 😎

Maar jij moet werken en modereren. 😁
Heerlijk, doet me denken aan de glorie tijden op mijn klipper de ''Ambulant'' aan de lek bij Streefkerk. 43 x 6 mtr. Had veel vrienden natuurlijk, heel de luikenkap lag vol met handdoeken en zonnecrème. Weinig bikini`s die hielden ze aan 8) desnoods een glaasje fris, inderdaad.
Goed uitvoerbaar plan, denk er vaak nog aan terug.

Fijn week-end, ook ik wifi vanuit mijn hangmat.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Oproep om mee te denken over apps
Nieuwsbericht | 11-04-2020 | 16:23
Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) nodigt bedrijven en deskundigen uit om mee te denken over de ontwikkeling en inzet van apps in de aanpak van het coronavirus. Voorstellen kunnen worden aangeleverd tot dinsdag 14 april, 12:00 uur.
Het volledige bericht en verdere links staan op een overheidspagina
Obelix1 schreef:
11 apr 2020 12:36
Voor mij geldt dat dus niet, ik ben een uitzondering, een buitenbeentje, een Nederlandse Kaapverdiaan. En mijn Corona reactie's worden niet op prijs gesteld, de reden is omdat niemand het boeit.
Mij interesseert het wel, al reageer ik lang niet altijd.
Voor Nederlandse Media bestaat het buitenland al bijna twintig jaar vrijwel niet meer - raar voor een land wat het van het buitenland moet hebben - en jij zit in een continent, waar nauwelijks over bericht wordt. Hoe alles wordt aangepakt, is zeker de moeite waard.
Nijogeth schreef:
11 apr 2020 16:33
Ik zag dat bij de supermarkt hier de Corona helemaal op was. Zou het dan toch op zijn retour zijn?
De brouwerij is tijdelijk gestopt met brouwen van dit bier.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Vanmiddag sprak ik een buurvrouw en haar dochter van een jaar of 4. Hoe hou je je aan alle regels, en maak je het tegelijk leuk en gezellig op een bovenwoning? Dan ga je samen picknicken in het speeltuintje iets verderop. Een rustig groen plekje waar eigenlijk zelden iemand komt. Pop mocht ook mee picknicken.

Zo doe je dat... :D

In het dorp was het behoorlijk druk, zeker op het plein. Te druk, mensen hielden absoluut geen anderhalve meter afstand. Je zag het ook in de treinen: Bij Gouda heeft een conducteur iedereen laten uitstappen omdat het te vol was. Ik krijg toch wel het idee dat mensen langzamerhand een beetje maling aan de regels gaan krijgen.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Mij interesseert het wel, al reageer ik lang niet altijd.
Voor Nederlandse Media bestaat het buitenland al bijna twintig jaar vrijwel niet meer - raar voor een land wat het van het buitenland moet hebben - en jij zit in een continent, waar nauwelijks over bericht wordt. Hoe alles wordt aangepakt, is zeker de moeite waard.
Dat is dan ook precies de reden waarom ik het naar buiten wil brengen op het forum, de regering houdt dit liever onder de pet en lossen hun problematiek graag zelf op. Ze willen geen media want dat brengt onrust, er is toch geen Corona hier? waarom zou de regering dat zo nadrukkelijk in de media moeten rondbazuinen. De regering wilt rust en kalmte om paniek te voorkomen. En dat is de reden wat ik denk eigenlijk, maar ik ben geen politicus.

Het wordt mij niet toegestaan door een bepaalde groep forumleden om hier uit te leggen hoe alles hier wordt aangepakt, niemand maar dan ook niemand heeft mij er om gevraagd. Is dat dan wat?

Als niemand het interesseert waarom zou ik nog moeite doen? Het rolt hier echt op rolletjes, en die enkeling na die op èèn of ander eiland aanmonstert met ziekte krijgt de rekening vanzelf gepresenteerd voor het onzorgvuldig omgaan met de gezondheid en voor het verspreiden ervan, zero pardon. Een bridge met kakkerlakken in Quarantaine voor 2 weken, daarna mag je nog als toerist in beperkte mate, 2 weken gedragen. Dan komt die toerist in de knoei met zijn visum voor 30 dagen, en wordt vanzelf aangezien voor een on uitgenodigde gast zonder verblijf vergunning....en daar zijn ze niet flauw mee.

Dat is dus die Belgische vrouw onder meer op Boa Vista die zogenaamd niet wist dat ze Corona had, de luchthaven inspectie plukte ze zo uit de file. Haar man mankeerde helemaal niks. Afgevoerd in quarantaine, en zo doen ze dat. Ik denk zelfs dat de twee of drie weken al om zijn van die mensen en ze vrij zijn als toerist mogen gedragen. Voor hoelang? Die visum kunnen ze niet verlengen want ze zijn toerist voor 30 dagen, dan wordt een vakantie wel pijnlijk hoor, maar wij blijven in ieder Corona vrij. Vind je dat heel erg @Jablan.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Obelix1 schreef:
11 apr 2020 19:03
Vind je dat heel erg @Jablan.
Nee, op eilanden is het veel gemakkelijker zo'n beleid door te zetten.

Ander voorbeeld: In Noord-Italië explodeerden de meldingen en van Italië naar Kroatië reis je door Slovenië. Toen Kroatië aan de grens begon de temperatuur te meten bij iedereen, die uit Italië of Oostenrijk kwam, was de wereld te klein voor de Slovenen. Nu terugkijkend bewijzen de cijfers het gelijk van de Kroaten: ook in verhouding veel minder besmettingen dan in Slovenië. De regering daar past het niet en heeft tussen neus en lippen de persvrijheid verder beperkt, want dat is makkelijker, dan je fouten toegeven.

Hier aan de grens Nederland-Duitsland is het onmogelijk om alles en iedereen te controleren. Er zijn teveel mensen, die aan de andere kant van de grens werken. Er zijn een flink aantal plekken, waar de grens alleen symbolisch aanwezig is (Kerkrade, Dinxperlo, Glanerbrug). Hier gaat zo'n beleid met gecontroleerde afzondering niet werken. Zolang de ontwikkelingen in beide landen min of meer gelijk op gaan, is het niet zo erg. In Nederland zijn meer winkels en bedrijven open, voor de rest zijn alle beperkingen wel gelijkwaardig. Het betekent wel, dat je niet alleen je focus op NL moet richten, maar breder.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Dat klopt, het eilanden leven is beperkter en meer controleerbaar. Dat is precies wat ik probeer om mee te geven, en niet uitvoerbaar of moeilijker uitvoerbaar met de open grenzen in Europa.

Maar men wil Europa zonder grenzen, dus dit is iets waar je wel even bij kan stilstaan.

Dan Afrika, een continent zoals je zegt een ook een behoorlijk lapje grond. Is het niet opgevallen dat daar heel weinig Carona is opgedoken, in ieder geval niet zoveel als in Europa. Minder traveling...logisch! iedereen bedenkt wel om daar nu niet naar toe te gaan, maar de gigantische dodentallen blijven daar gelukkig nog uit. Ben blij voor deze mensen, want dat kunnen ze er echt niet bij hebben.
Maar het blijkt dan toch dat er een andere aanpak is om dat dodental te minimaliseren, hoe? dat weet ik niet, zit momenteel dichter bij een ander waakvlammmetje op een eiland.

Ik wacht op de vaccin, kan mij niet bommen hoe lang ik moet wachten, maar ik wil niet ogenschijnlijk immuun worden en dan toch weer blijken van niet. Tja een keuze die niet gemakkelijk is, heb er soms ook hoofdpijn over, maar mijn gezondheid van mijn vrouw ga ik niet op het spel zetten. Russisch roulette.

Het is absoluut niet te vergelijken met elkaar, eilanden zijn zeer apart vandaar dat ik er voor heb gekozen om daar terug te trekken in de bergen. Ik begrijp dat veel Nederlanders daar wel moeite mee hebben, ze wonen nu eenmaal niet allemaal op Texel.

Jablan, at your service.

Gesloten