LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen naar Amazon Prime Nederland - creditcard nodig?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Alex.S
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2020 16:21

Overstappen naar Amazon Prime Nederland - creditcard nodig?

Ongelezen bericht door Alex.S »

Een aantal maanden geleden ben ik lid geworden van Amazon Prime video, een videostreamingdienst zoals Netflix, via Amazon.de.
Nadat ik de standaard persoonlijke gegevens en mijn bankgegevens had ingevoerd, kon ik het abonnement meteen starten. Alles verliep soepel, elke maand werd €5,99 van mijn rekening afgeschreven, en ik kon weer een maand video’s kijken.
Enkele weken geleden ontving ik een e-mail van Amazon.nl, met de mededeling, dat Amazon Prime Video nu ook in Nederland beschikbaar was, en wel tegen een voordeliger tarief, namelijk €2,99 per maand!
Het enige, dat ik hoefde te doen, was naar de website van Amazon gaan, en even overstappen...
Maar dan loop ik tegen de betalingsgegevens aan.... Er wordt mij om een creditcard gevraagd?!
Los van het feit, dat ik geen creditcard bezit, vind ik het vreemd, als Amazon mijn bankgegevens heeft, vanwaar elke maand het abonnementsgeld is afgeschreven, nu ineens een ander betaalmiddel van mij wil hebben.
Oftewel, nu ik niet met een creditcard kan/wil betalen, mag ik elke maand 3 euro meer betalen?
Dit kan toch niet waar zijn?! Wie heeft hier ook ervaring mee?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Overstappen naar Amazon Prime Nederland - creditcard nodig?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Wat zegt de amazone ervan?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Overstappen naar Amazon Prime Nederland - creditcard nodig?

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik heb begrepen dat je voor de betaling .,ook gebruik kunt maken van Amazon cadeaukaarten en dat je voor die cadeaukaarten geen creditcard nodig hebt. Het is wat omslachtiger, maar misschien wel een oplossing?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Overstappen naar Amazon Prime Nederland - creditcard nodig?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Heel vreemd is het niet. Amazon Prime is in Nederland waarschijnlijk een ander bedrijf dan Amazon Prime in Duitsland, VS of enig ander land. In elk land gelden namelijk andere regels en dus zullen bepaalde gegevens niet uitgewisseld kunnen worden.

Cedee80
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2019 13:03

Re: Overstappen naar Amazon Prime Nederland - creditcard nodig?

Ongelezen bericht door Cedee80 »

Het is inderdaad een hele vreemde situatie dat Amazon met de komst naar Nederland de betaalmogelijkheden niet een op een heeft overgezet. Terwijl toen de Duitse Prime nog voor Nederland werkte automatische incasso gewoon een optie was.

Hopelijk is het tijdelijk en wordt dit binnenkort alsnog toegevoegd.

Voor nu is de enige optie zoals hierboven al werd aangegeven een (gratis) prepaid kaart gebruiken. Zie: https://www.alleszondercreditcard.nl/am ... reditcard/

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Overstappen naar Amazon Prime Nederland - creditcard nodig?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien heeft Amazon wel besloten om het betalingsverkeer veiliger met minder risico te maken in Nederland. Voor hun veiliger en minder risico dan.
Ze zullen er heel goede redenen voor hebben die ze niet delen.

Gesloten