Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nu een grote demonstratie op het Malieveld. Hoe stompzinnig kan je zijn.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nijogeth schreef:
20 apr 2020 16:35
En Fonsflons, die horecaondernemers zitten overal en hebben al contact met elkaar via Whatsapp groepen en wachten de maatregelen af, maar waarschijnlijk zal er in de meivakantie een grote demonstratie op poten worden gezet. Die hebben ook gezien dat demonstreren op het Malieveld voor meerdere beroepsgroepen succes heeft opgeleverd.

En je denkt werkelijk dat daar een vergunning voor afgegeven wordt? Forget it!

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk niet dat er om een vergunning gevraagd gaat worden. Maar ik ben ook geen ingewijde. Heb alleen via klanten vernomen dat er al aardig wat stemmen op gaan om maatregelen te gaan nemen tegen de huidige maatregelen en dat dat wat dieper is dan alleen ideeën, maar dat er al draaiboeken klaar liggen daarvoor. Maar hoe of wat weet ik ook niet. Misschien dat men demonstratief alle terrassen gaat open gooien, ik weet het niet, maar ze willen we gaan demonstreren. Dat van het Malieveld is gewoon een voorbeeld, omdat daar redelijk wat succes is behaald door de boeren, de klimaatmensen en de leraren.

En Lady1234, die vraag van je kan met een wedervraag beantwoord worden. 'Nu de economie op gang proberen te krijgen, hoe stompzinnig kun je zijn?'. Met andere woorden, ergens zijn grenzen gesteld, maar door die grenzen te stellen, worden andere grenzen bereikt en dan moeten die grenzen dus aangepast worden, goedschiks of kwaadschiks.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
20 apr 2020 17:24
Met andere woorden, ergens zijn grenzen gesteld, maar door die grenzen te stellen, worden andere grenzen bereikt en dan moeten die grenzen dus aangepast worden, goedschiks of kwaadschiks.
Het is gelukkig de overheid die die grenzen stelt, niet het gepeupel.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mag ik -met dit topic in gedachten- zeggen dat ik enorm geniet van de nieuwe moderator/ modereerwijze?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
20 apr 2020 17:26
Nijogeth schreef:
20 apr 2020 17:24
Met andere woorden, ergens zijn grenzen gesteld, maar door die grenzen te stellen, worden andere grenzen bereikt en dan moeten die grenzen dus aangepast worden, goedschiks of kwaadschiks.
Het is gelukkig de overheid die die grenzen stelt, niet het gepeupel.
Maar is dat echt zo zwart-wit? De overheid heeft in Nederland echt wel te luisteren als een bepaalde beroepsgroep met grote aantallen gaan demonstreren. Dan moet men in elk geval gaan meedenken. Uiteindelijk is het volk de baas en hoort de regering uit te voeren wat het volk wil. Of dat ook daadwerkelijk altijd zo gebeurd, dat is een ander onderwerp.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Zonder vergunning mag niet gedemonstreerd worden, daar maken ze korte metten mee en een vergunning wordt in deze tijd niet afgegeven.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Je had het over oneliners @Moneyman

Toen onze minister zei "we kunnen niet iedereen gelukkig maken" vond ik dat wel heel makkelijk afgedaan.
Dit was in reactie op het feit dat er toch weer ondernemers buiten de boot vielen voor welke regeling dan ook.

Dat is geen grenzen stellen, maar de belangen van de ene groep boven die van de andere stellen. Ik denk dat we dat steeds meer zullen gaan zien de komende tijd.

En ik snap het aan de ene kant wel, de schatkist is niet onuitputtelijk. Maar bedrijven gaan nu niet kapot aan corona, maar aan de door de overheid opgelegde maatregelen.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
20 apr 2020 17:44
Maar is dat echt zo zwart-wit? De overheid heeft in Nederland echt wel te luisteren als een bepaalde beroepsgroep met grote aantallen gaan demonstreren. Dan moet men in elk geval gaan meedenken. Uiteindelijk is het volk de baas en hoort de regering uit te voeren wat het volk wil. Of dat ook daadwerkelijk altijd zo gebeurd, dat is een ander onderwerp.
Nou breekt mijn klomp. Kort geleden dacht u daar geheel anders over:
Nijogeth schreef:
24 mar 2020 12:44
(...) dat ze zonodig iedereen democratie en kapitalisme op willen leggen, terwijl ook die systemen totaal niet foutloos zijn (persoonlijk heb ik een hekel aan democratie). Als een soort geloof waartoe ze iedereen willen bekeren. (...)

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Moneyman schreef:
20 apr 2020 17:28
Mag ik -met dit topic in gedachten- zeggen dat ik enorm geniet van de nieuwe moderator/ modereerwijze?
Van mij mag het. En je bent niet de enige die geniet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Over KKT :
stel dat hij idd een ban van een maand heeft gekregen ( bestaat dat? ) dan komt ie 28 april misschien wel weer tevoorschijn.
Hopelijk is het dat en niet iets naars aan ziektes o.i.d .

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Als de horeca actie gaat voeren is het te hopen dat ze niet te veel van hun onverkoopbare vloeibare voorraden gesnoept hebben!
Maar zonder dollen,de mogelijkheid dat mensen "het"niet meer pikken is dik aanwezig.
En dan kun je roepen, GEBRUIK JE VERSTAND,op een zeker moment helpt dat niet meer.
Het zou mooi zijn als er enige versoepeling van de regels komt,hoe gering ook, dat zou de gemoederen misschien wat bedaren.
Heb in vroeger jaren wel wat acties tegen overheid en regelgeving meegemaakt,en op zeker moment ontplofte de netjes voorbereide en aangekondigde actie en moet je maar afwachten waar het schip strand.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Een ban van een maand kan inderdaad. Maar wel apart, het begint volgens mij met een week. We zien het wel.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nooit gedacht dat ik ooit zou uitkijken naar de wederkomst van Komkommertijd -- en toch is het zo.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
20 apr 2020 17:59
Nijogeth schreef:
20 apr 2020 17:44
Maar is dat echt zo zwart-wit? De overheid heeft in Nederland echt wel te luisteren als een bepaalde beroepsgroep met grote aantallen gaan demonstreren. Dan moet men in elk geval gaan meedenken. Uiteindelijk is het volk de baas en hoort de regering uit te voeren wat het volk wil. Of dat ook daadwerkelijk altijd zo gebeurd, dat is een ander onderwerp.
Nou breekt mijn klomp. Kort geleden dacht u daar geheel anders over:
Nijogeth schreef:
24 mar 2020 12:44
(...) dat ze zonodig iedereen democratie en kapitalisme op willen leggen, terwijl ook die systemen totaal niet foutloos zijn (persoonlijk heb ik een hekel aan democratie). Als een soort geloof waartoe ze iedereen willen bekeren. (...)
Wat heeft het een met het ander te maken? Ik heb een hekel aan een democratie, maar moet ik dan ontkennen dat we in een democratie leven? Dat is toch gewoon zo.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
20 apr 2020 18:51
Nooit gedacht dat ik ooit zou uitkijken naar de wederkomst van Komkommertijd -- en toch is het zo.
Als die terugkomt wordt het knuffeltijd... :lol: :lol:

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een hekel aan democratie, en dan toch vinden dat de regering "moet uitvoeren wat het volk wil"? Tja. En wat wil "het volk" dan? En hoe moet de regering dat weten? Ook ben ik oprecht benieuwd naar welke staatsbestel uw voorkeur uitgaat, als u een hekel heeft aan democratie.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mijn voorkeur gaat uit naar een vorm van aristocratie. Alleen mensen die op een bepaalde manier bewijzen dat ze geschikt zijn om te stemmen mogen stemmen. Het is in mijn ogen te gek dat je zomaar stemrecht krijgt, terwijl je misschien niet eens 3 standpunten per partij kan opnoemen. Verder zullen er veel minder partijen moeten zijn en veel meer individuele inbreng in de besluitvorming. Het is natuurlijk te gek dat iemand in Partij A tegen een voorstel van Partij B stemt, alleen omdat het niet in het straatje van zijn partij past.

En zoals het nu is, zal ik daaraan mee moeten doen. Net zoals ik het al vanaf het begin niet eens ben met de maatregelen tegen corona, maar me er wel aan heb gehouden. Maar zodra er ergens grenzen bereikt worden, waardoor ik me niet meer aan die maatregelen kan houden, dan zal ik dat ook niet meer doen. En dat zal in mijn geval dan te maken hebben met mijn geestelijke gesteldheid, want uiteindelijk gaat ergens de grens bereikt worden dat ik behoefte heb aan dingen die normaal waren (een feestje, een potje voetballen, allemaal van die dingen waar op een bepaald moment toch gewoon behoefte aan is om rust in mijn kop te krijgen).

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
20 apr 2020 18:35
Over KKT :
stel dat hij idd een ban van een maand heeft gekregen ( bestaat dat? ) dan komt ie 28 april misschien wel weer tevoorschijn.
Hopelijk is het dat en niet iets naars aan ziektes o.i.d .
Het zou, nu ik er over nadenk, ook wel héél gek zijn als KKT géén Corona zou krijgen. Die man maakt immers alles mee - altijd...

Maar serieus. Ik gun hem alle goeds qua gezondheid natuurlijk, maar ik mis zijn geraaskal totaal niet.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
20 apr 2020 21:11
En zoals het nu is, zal ik daaraan mee moeten doen. Net zoals ik het al vanaf het begin niet eens ben met de maatregelen tegen corona, maar me er wel aan heb gehouden. Maar zodra er ergens grenzen bereikt worden, waardoor ik me niet meer aan die maatregelen kan houden, dan zal ik dat ook niet meer doen.
Gevaarlijk uitgangspunt...

Plaats reactie