Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb het ook niet gezien de laatste tijd. Daarbij komt ook nog dat hij door de meesten vaak niet écht serieus werd genomen. Ik niet in ieder geval...ik dacht vaak : " lamaarwaaie " .
Hij verwacht vlg mij niet eens een reactie 😉 .

Nijogeth
Berichten: 9996
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

scharrelschipper schreef:
20 apr 2020 23:13
Ben het ermee eens dat er een kiesdrempel zou moeten zijn,maar dat alleen "aristocraten"zouden mogen stemmen gaat mij toch iets te ver.
Het gepeupel moet zijn klep houden (en zeker de vrouwen,armen uiteraard,anders geaarden, buitenlanders enz,enz).
Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Zoja,leg het dan nog maar eens uit,zal ik het morgen lezen.
Het is nu slaaptijd,morgen moet er toch ondanks alles toch weer wat werk verzet worden.
Je gaat nu uit van een ouderwetse aristocratie, waarbij alleen de elite mag meepraten. Bij mijn idee kan alsnog iedereen stemrecht krijgen, maar men moet gewoon een soort test maken (bijvoorbeeld iedere 5 jaar) om te bewijzen dat men genoeg kennis heeft van politiek om te stemmen. Hoe dat er precies uit moet gaan zien, dat weet ik ook niet, maar om iemand zomaar stemrecht te geven omdat ie nu eenmaal 18 is, dat vind ik persoonlijk niet echt een goede reden.

Moneyman
Berichten: 30109
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Feitelijke gewoon de politieke variant van het vroegere "middenstandsdiploma". Een bewijs van basale bekwaamheid, om het zo maar te zeggen. Ik ben het daar wel mee eens. Bij rechten horen verantwoordelijkheden: helaas draait het tegenwoordig vaak alleen om de rechten.

juliomariner
Berichten: 4833
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

De uitspraak van kkt over homo's was er 1 waarvan je zo kunnen zeggen " nu ga je te ver"
Misschien was dat net de druppel.

Erthanax
Berichten: 9695
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
21 apr 2020 05:02
Je gaat nu uit van een ouderwetse aristocratie, waarbij alleen de elite mag meepraten. Bij mijn idee kan alsnog iedereen stemrecht krijgen, maar men moet gewoon een soort test maken (bijvoorbeeld iedere 5 jaar) om te bewijzen dat men genoeg kennis heeft van politiek om te stemmen. Hoe dat er precies uit moet gaan zien, dat weet ik ook niet, maar om iemand zomaar stemrecht te geven omdat ie nu eenmaal 18 is, dat vind ik persoonlijk niet echt een goede reden.
Aha, u heeft niet zozeer een hekel aan democratie, maar aan het algemeen kiesrecht. Dat is nogal een verschil; een principieel verschil, in mijn ogen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

juliomariner schreef:
21 apr 2020 08:36
De uitspraak van kkt over homo's was er 1 waarvan je zo kunnen zeggen " nu ga je te ver" Misschien was dat net de druppel.
Ik was 'm alweer vergeten :wink:
Check: dat was ruim een maand geleden, ruim 700 berichten terug.
Nijogeth schreef:
20 apr 2020 21:11
Mijn voorkeur gaat uit naar een vorm van aristocratie. Alleen mensen die op een bepaalde manier bewijzen dat ze geschikt zijn om te stemmen mogen stemmen.
Ik zou dit eerder instellen voor kandidaat volksvertegenwoordigers. Als je bij de 2e Kamer naar de achtergronden van de leden kijkt, duikt een studie politicologie wel erg vaak op en komt het gewone leven tekort. Zo ontstaat een eigen werkelijkheid, een parallel universum.
Ander probleem: de standpunten van een partij komen tegenwoordig maximaal 50% overeen met hoe je zelf denkt. Dan wordt het kiezen tussen twee kwaden.
Nijogeth schreef:
21 apr 2020 05:02
Hoe dat er precies uit moet gaan zien, dat weet ik ook niet, maar om iemand zomaar stemrecht te geven omdat ie nu eenmaal 18 is, dat vind ik persoonlijk niet echt een goede reden.
Is het dan niet handiger om het omgedraaid uit te breiden: in de laatste 18 jaar (volgens levensverwachting) geen stemrecht meer? :mrgreen:

scharrelschipper
Berichten: 1827
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
21 apr 2020 05:02
scharrelschipper schreef:
20 apr 2020 23:13
Ben het ermee eens dat er een kiesdrempel zou moeten zijn,maar dat alleen "aristocraten"zouden mogen stemmen gaat mij toch iets te ver.
Het gepeupel moet zijn klep houden (en zeker de vrouwen,armen uiteraard,anders geaarden, buitenlanders enz,enz).
Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Zoja,leg het dan nog maar eens uit,zal ik het morgen lezen.
Het is nu slaaptijd,morgen moet er toch ondanks alles toch weer wat werk verzet worden.
Je gaat nu uit van een ouderwetse aristocratie, waarbij alleen de elite mag meepraten. Bij mijn idee kan alsnog iedereen stemrecht krijgen, maar men moet gewoon een soort test maken (bijvoorbeeld iedere 5 jaar) om te bewijzen dat men genoeg kennis heeft van politiek om te stemmen. Hoe dat er precies uit moet gaan zien, dat weet ik ook niet, maar om iemand zomaar stemrecht te geven omdat ie nu eenmaal 18 is, dat vind ik persoonlijk niet echt een goede reden.
Aha,dat is voor mij een stuk duidelijker.
Hier kan ik wel een heel eind in meegaan.
Zeker in het licht van MM`s opmerking over het middenstanddiploma.
Ik had het dus i.d.d niet goed begrepen.

juliomariner
Berichten: 4833
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

@Jablan een paar dagen na de opmerking was hij weg

Erthanax
Berichten: 9695
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die was mij ook ontschoten. Te droes! Heb ik me dan voor niets zorgen gemaakt?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

moederslink schreef:
20 apr 2020 23:21
tttlocke schreef:
20 apr 2020 22:46
Ja, dat klinkt logisch. Heb ook niks bijzonders gezien. Maar ook in PB's kun je de regels overtreden, al lijkt mij Komkommertijd daar de persoon niet naar.
Zover ik weet kunnen PB.s tussen forummers onderling niet door Radar gelezen worden , of iemand moet dan zo.n PB doorsturen naar Radar .
Klopt volgens mij ook.
Maar je kunt ook een PB sturen aan Radar waarin je zelf de regels schendt.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

breien schreef:
21 apr 2020 09:57
Zo algemeen is het kiesrecht ook niet. De gemeente hier maakt er een potje van. De inwoners krijgen wel een stempas in een enveloppe. Ook de stembureaux zijn er wel.
Op de enveloppe staat er dan dat ik deze goed moet bewaren. Dat doe ik dus ook. Stemmen kan dan helaas niet.
Typische breien-humor :lol:

Nijogeth
Berichten: 9996
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
21 apr 2020 09:50
Aha, u heeft niet zozeer een hekel aan democratie, maar aan het algemeen kiesrecht. Dat is nogal een verschil; een principieel verschil, in mijn ogen.
Nou ja, een democratie is natuurlijk ook niet alles. De democratie zoals hier in Nederland zorgt er indirect voor dat er geen echte beslissingen genomen kunnen worden. Er zijn zoveel partijen met belangen, dat er zoveel compromissen gesloten moeten worden en dat sommige standpunten al voor de verkiezingen als onuitvoerbaar aangeduid kunnen worden, maar wel als uitvoerbaar worden aangeduid door een partij, waardoor er weer mensen zijn die alleen vanwege dat standpunt (wat dus in feite onuitvoerbaar is) op een partij stemmen.

Het systeem in de Verenigde Staten heeft dan weer het voordeel dat de partij die aan de macht komt daadwerkelijk hun standpunten kunnen gaan uitvoeren, maar als nadeel dat daar weer geen tegengas gegeven kan worden.

Kort gezegd, is er eigenlijk geen enkel politiek systeem te bedenken wat geen slechte punten heeft en is het dus eigenlijk maar net aan welke goede punten je belang hecht en met welke mindere punten je kan leven. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor kapitalisme, dat heeft ook zijn minpunten, maar dat hebben de andere economische systemen ook.

Moneyman
Berichten: 30109
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
21 apr 2020 13:36
Kort gezegd, is er eigenlijk geen enkel politiek systeem te bedenken wat geen slechte punten heeft en is het dus eigenlijk maar net aan welke goede punten je belang hecht en met welke mindere punten je kan leven. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor kapitalisme, dat heeft ook zijn minpunten, maar dat hebben de andere economische systemen ook.
Haha, recent voerden we een soortgelijke discussie al in dit topic. Daar schreef ik toen al:
Moneyman schreef:
13 feb 2020 16:06
Maar ik denk dan toch vaak aan Winston Churchill, die schreef "Democracy isn't perfect, I just don't know a better system".

Nijogeth
Berichten: 9996
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Haha, en daar zeg ik eigenlijk exact hetzelfde als wat ik nu zeg. Als je het over standvastig hebt ;)

Nijogeth
Berichten: 9996
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Er zijn hier continue 4 Chinooks aan het rondvliegen om die brand in de Peel te blussen. Best aardig om dit met een glas wodka vanuit de luie stoel in de zon te bekijken.

Moneyman
Berichten: 30109
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zag er wat mooie filmpjes van langskomen. Zowel vanaf de kant bij het watertje waar de zak steeds gevuld wordt; als vanuit de Chinook zelf. Indrukwekkend gezicht!

Lady1234
Berichten: 27125
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze maken wel een verschrikkelijk kabaal en zien er dreigend uit.

Nijogeth
Berichten: 9996
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Valt wel mee met het kabaal. Dat watertje is een zandafgraving en best flink. Alles is hier ongeveer een kilometer hemelsbreed vandaan, maar eigenlijk horen we het geluid wel continue, maar niet storend. Als ze overvliegen hoor je het uiteraard wel goed, maar uiteindelijk valt het allemaal wel mee.

Erthanax
Berichten: 9695
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Chinooks zijn geweldige dingen. Alleen al dat geluid, doek-doek-doek, heerlijk. En nu doen ze ook nog eens heel nuttig werk.

Lady1234
Berichten: 27125
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, er kwamen er twee hier laag over en eerst twee straaljagers, dan kijk je wel even omhoog.

Plaats reactie