Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Soms krijg ik het gevoel dat de auteur niet bevalt i.p.v dat wat ie schreef. :mrgreen:

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Kees2850 schreef:
21 apr 2020 22:24
Radar schreef:
21 apr 2020 20:35

[knip voor de leesbaarheid]

Groeten, fijne avond! Radar^SK
Op zich kan ik wel meegaan in je uitleg SK. Maar laat dan die huisregels ook maar achterwege. Want zo wordt het modereren meer een persoonlijke opvatting. Het is dan net hoe de pet staat van de moderator van dienst. Of hoe een bepaalde opvatting valt bij een moderator. Of nog erger hoe aardig de moderator de persoon vind die een melding heeft gemaakt of waarover is gemeld.
Onafhankelijke objectieve moderatie op basis van de huisregels is dus vanaf nu verleden tijd op het consumentenforum RADAR.
Nee hoor, de huisregels zijn er wel degelijk met een reden en worden in principe waar nodig ook nageleefd als daar op basis van de wijze waarop een bepaalde discussie zich ontwikkelt (of dreigt te ontwikkelen) aanleiding toe is.

Volgens mij - en dit is wederom even een persoonlijke opvatting en reflecteert in die zin dus geen algemene beleidswijziging - wordt het echter voor niemand een prettige(re) forumervaring als deze huisregels in honderd procent van de gevallen heel strikt en heel consequent worden gehandhaafd. Dat is mijns inziens namelijk nog altijd voor een groot deel afhankelijk van een bepaalde context waarin het besluit wordt genomen om al dan niet op te treden. Je zal dat als moderator toch echt per keer moeten afwegen en daarbij dien je ook rekening te houden met de vraag of een eventuele ingreep in die gegeven context nou écht werkelijk zinvol is.

24/7 op honderd procent onafhankelijke en objectieve wijze modereren bestaat in die zin volgens mij ook helemaal niet, of ja, misschien op een forum waar alle gebruikers weg zijn gelopen omdat er geen zak aan is. Ik weet ook niet of het realistisch is om deze eis te allen tijde te willen (en kunnen) handhaven. Her en der een beetje afwijken van de norm moet op een gezond en levensvatbaar forum gewoon kunnen, zolang het een beetje binnen de perken blijft.

Dit betekent voor jou overigens net zo goed dat een hypothetische beslissing om een moderationele ingreep te verrichten ook best in jouw voordeel uit kan pakken: denk ik bijvoorbeeld 'nu ga ik consequent alle posts waar iets aan mankeert verwijderen en formele waarschuwingen uitdelen voor iedere overtreding, of roep ik even in algemene zin "ho, zo is het wel weer even mooi geweest"?' als er sprake is van een situatie waarin daar aanleiding toe is.

Volgens mij valt de laatste optie in verreweg de meeste gevallen een stuk beter te verdedigen. Allen nog een fijne avond gewenst!

Groeten Radar^SK

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

PietertjeTwee schreef:
21 apr 2020 22:52
Rest mij nog SK te complimenteren met zijn uitstekende werk van vandaag. Ik ben vaak erg kritisch over de mods, dus dan mag een compliment geven ook wel een keer. Hopelijk wordt deze lijn voortgezet.

En eens met de suggestie van Theo om een melding openbaar te maken. Zo houdt deze sneue praktijk vanzelf wel op.
Dit wil ik graag nog even herhalen.

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Radar schreef:
21 apr 2020 23:03
Nee hoor, de huisregels zijn er wel degelijk met een reden en worden in principe waar nodig ook nageleefd als daar op basis van de wijze waarop een bepaalde discussie zich ontwikkelt (of dreigt te ontwikkelen) aanleiding toe is.

Volgens mij - en dit is wederom even een persoonlijke opvatting en reflecteert in die zin dus geen algemene beleidswijziging - wordt het echter voor niemand een prettige(re) forumervaring als deze huisregels in honderd procent van de gevallen heel strikt en heel consequent worden gehandhaafd. Dat is mijns inziens namelijk nog altijd voor een groot deel afhankelijk van een bepaalde context waarin het besluit wordt genomen om al dan niet op te treden. Je zal dat als moderator toch echt per keer moeten afwegen en daarbij dien je ook rekening te houden met de vraag of een eventuele ingreep in die gegeven context nou écht werkelijk zinvol is.

24/7 op honderd procent onafhankelijke en objectieve wijze modereren bestaat in die zin volgens mij ook helemaal niet, of ja, misschien op een forum waar alle gebruikers weg zijn gelopen omdat er geen zak aan is. Ik weet ook niet of het realistisch is om deze eis te allen tijde te willen (en kunnen) handhaven. Her en der een beetje afwijken van de norm moet op een gezond en levensvatbaar forum gewoon kunnen, zolang het een beetje binnen de perken blijft.

Dit betekent voor jou overigens net zo goed dat een hypothetische beslissing om een moderationele ingreep te verrichten ook best in jouw voordeel uit kan pakken: denk ik bijvoorbeeld 'nu ga ik consequent alle posts waar iets aan mankeert verwijderen en formele waarschuwingen uitdelen voor iedere overtreding, of roep ik even in algemene zin "ho, zo is het wel weer even mooi geweest"?' als er sprake is van een situatie waarin daar aanleiding toe is.

Volgens mij valt de laatste optie in verreweg de meeste gevallen een stuk beter te verdedigen. Allen nog een fijne avond gewenst!

Groeten Radar^SK
Wat valt er nog meer over te zeggen? Graag in een mailtje naar alle moderatoren sturen, dan komt het helemaal goed met het forum.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien moeten we toch maar eens een 'vechttopic' openen. Kan dit topic zuiver blijven. Immers, het feedbactopic gaat over het functioneren van het forum. Niet over het al dan niet functioneren van forumdeelnemers. ;)

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Moderator: *knip*
Laatst gewijzigd door Radar op 22 apr 2020 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deze hele post slaat nergens op

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Zo, ik heb even wat posts die strikt genomen niet zoveel met de moderatie te maken hebben verwijderd. Niet dat er in alle gevallen strikt genomen iets mis was met de verwijderde posts, maar het ging een beetje de kant op van 'wie heeft er precies problemen met wie' en anders blijven we aan de gang, he. ;)

Voor het doorgronden van die post van Obelix moet ik volgens mij zeker nog even een kop koffie hebben, daar kan ik momenteel even geen kaas van maken.

Graag weer even ontopic.

Groeten, Radar^SK.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Obelix1 schreef:
22 apr 2020 16:09
Precies, en ik bepaal het moment van wieberen.
Dat zie je toch echt verkeerd, dat bepaal ik. Vooralsnog even een ban van een week, en over een eventuele verlenging gaan we het volgende week eens hebben.

Reden is voorlopig het uiten van dreigementen ('We weten je te vinden in...') en het herhaaldelijk openbaar maken van persoonlijke gegevens van andere forumgebruikers.

Radar^SK

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nu rest alleen nog de volgende vraag?
Iedere maandag voor en tijdens de uitzending staat er zo'n hele vervelende rode balk onderaan het scherm welke een link bevat naar de onderwerpen van de uitzending. Deze balk is echter op de telefoon extreem groot en heeft eigenlijk geen doel op het forum. In plaats van hier te kunnen reageren, ben ik maandagavond 35x op de pagina van onderwerpen van de uitzending terecht gekomen. Kan deze balk niet van het forum verwijderd worden en op de rest van de site blijven staan?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door tttlocke »

Heeft/had Komkommertijd ook een ban? Zo ja, voor hoe lang? :mrgreen:

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
23 apr 2020 15:34
Nu rest alleen nog de volgende vraag?
Iedere maandag voor en tijdens de uitzending staat er zo'n hele vervelende rode balk onderaan het scherm welke een link bevat naar de onderwerpen van de uitzending. Deze balk is echter op de telefoon extreem groot en heeft eigenlijk geen doel op het forum. In plaats van hier te kunnen reageren, ben ik maandagavond 35x op de pagina van onderwerpen van de uitzending terecht gekomen. Kan deze balk niet van het forum verwijderd worden en op de rest van de site blijven staan?
+ heel veel!!

Meerwaarde nihil, irritatie gigantisch :wink:

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Bovenstaande suggestie heb ik even in de groep gegooid. Voorlopig is het niet actueel, want maandag was de laatste uitzending van deze reeks, maar wie weet.

Groeten, Radar^SK

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hah, wordt er in elk geval iets mee gedaan. Ik verwacht dat dit al zo'n 30-40 keer gezegd is door iemand. Ikzelf probeerde het de laatste weken iedere keer te vermelden, maar regelmatig drukte ik dan per ongeluk op die rode balk, dus het lukte niet iedere keer ;)

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Even heel serieus: als moderator SK twee keer per dag een kwartiertje of in noodgevallen een half uurtje aan het forum kan besteden (zoals hier), zou dat een zeer sterk positief effect op het forum hebben, verwacht ik.

Iets minder serieus: laten we allemaal aanstonds om 14.00 uur op het balkon gaan applaudisseren voor SK :D
Laatst gewijzigd door Erthanax op 27 apr 2020 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door sylvesterb »

tttlocke schreef:
23 apr 2020 15:41
Heeft/had Komkommertijd ook een ban? Zo ja, voor hoe lang? :mrgreen:
Hij is precies 1 maand weggeweest

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Applaudiseer je ook voor de piloot na de landing?
De buschauffeur en taxichauffeur vergeten?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Welk balkon? Want ik heb het gemist, denk ik...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:
27 apr 2020 13:52
Iets minder serieus: laten we allemaal aanstonds om 14.00 uur op het balkon gaan applaudisseren voor SK :D
1400u is voorbij en ik heb niet staan klappen :D
Bij deze dan een virtueel vet applaus voor ^SK 👏👏👋👍.
Dat is me er één !

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is nu 14.29, en ik lees het nu pas. Is het applaus nog bezig? Zo ja, dan sluit ik aan, zo nee: oepsie... sorry.

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Hier ging het helaas niet door. Wij blijken helemaal geen balkon te hebben :mrgreen:

Gesloten