LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EasyJet & LEVEL: geen geld, voucher of andere boeking

nienke.gerritsen
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2020 21:45

EasyJet & LEVEL: geen geld, voucher of andere boeking

Ongelezen bericht door nienke.gerritsen »

Bedrijf: EasyJet en Flylevel

Eind maart zou ik met vriendinnen naar Wenen vliegen. De vliegmaatschappijen hebben de vlucht geannuleerd maar geven beide aan geen compensatie te hoeven betalen vanwege overmacht beschreven in de Europeese wetgeving:
- Article 5.3 of the Regulation and under the ECJ legal doctrine and declared by the European Comission. (Flylevel)
- EU verordening EC261/2004 (easyJet)

Klopt dit? Of hebben we wel recht op geld terug?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: EasyJet & LEVEL: geen geld, voucher of andere boeking

Ongelezen bericht door Jablan »

Heb je al een claim-organisatie, die normaal graag helpen bij vertraagde vluchten, gevraagd?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: EasyJet & LEVEL: geen geld, voucher of andere boeking

Ongelezen bericht door sylvesterb »

nienke.gerritsen schreef:
17 mei 2020 21:49
Bedrijf: EasyJet en Flylevel

Eind maart zou ik met vriendinnen naar Wenen vliegen. De vliegmaatschappijen hebben de vlucht geannuleerd maar geven beide aan geen compensatie te hoeven betalen vanwege overmacht beschreven in de Europeese wetgeving:
- Article 5.3 of the Regulation and under the ECJ legal doctrine and declared by the European Comission. (Flylevel)
- EU verordening EC261/2004 (easyJet)

Klopt dit? Of hebben we wel recht op geld terug?
Het klopt en lijkt me logische ook. U kunt Easyjet niet de corona crisis kwalijk nemen. Soms blijven mensen me verbazen!

Het advies van @Jablan heb ik ook voor je nagekeken en euclaim.nl vermeldt het onderstaande op hun site:
Een geannuleerde vlucht door het coronavirus is een buitengewone omstandigheid, waardoor het recht op een vergoeding voor het tijdsverlies vervalt.
Bron: https://www.euclaim.nl/blog/vlucht-gean ... je-rechten

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: EasyJet & LEVEL: geen geld, voucher of andere boeking

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het gaat natuurlijk niet om de vergoeding van het tijdverlies maar om de vergoeding van de ticket kosten.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: EasyJet & LEVEL: geen geld, voucher of andere boeking

Ongelezen bericht door tttlocke »

Precies, de compensatie die bedoeld wordt in de genoemde verordening 261/2004 (waaruit ook dat 'Article 5.3' afkomstig is) gaat over recht op bijstand en een vergoeding, voor het ongemak zeg maar, bij annuleringen, vertraging of instapweigering.

De gebruikte term 'compensatie' staat dus los van het terugkrijgen van de betaalde ticketprijs. Daar heeft u natuurlijk wel recht op. Maar niet op compensatie. Geen extra bedrag dus.

Easyjet biedt zo te zien de mogelijkheid om bij geannuleerde vluchten voor een voucher te kiezen, de vlucht te wijzigen of (ze schreeuwen het niet van de daken) een formulier in te vullen om geld terug te krijgen.

Gegeven topictitel en vraag denk ik dat TS het verkeerd begrepen heeft (en niet dat ze een extraatje verwachtte).

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Re: EasyJet & LEVEL: geen geld, voucher of andere boeking

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Over wat voor bedragen praten we?
Bij ryainair heb ik een voucher voor 47 euro gekregen. Geen zin en moeite om daar 200 mails aan te wijden om mijn centen tw krijgen. Boek wel weer een x een vluchtje.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: EasyJet & LEVEL: geen geld, voucher of andere boeking

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Theotrucker schreef:
18 mei 2020 17:18
Het gaat natuurlijk niet om de vergoeding van het tijdverlies maar om de vergoeding van de ticket kosten.
Maar waarom is TS dan gaan mailen met Easyjet, zij hebben gewoon een voucher beleid die je online kunt aanvragen.

Gesloten