LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Don Quichote
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2019 10:56

Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door Don Quichote »

Goedemorgen forumleden,

hoe kom ik van ongewenste mail af?
zie onderstaand mailverkeer met Online Euroshopping met consorten.
Met vriendelijke groet, Jan
============================================================================================================

deze ongewenste briefpost ontving ik gisteren en gaat retour.
Met deze firma en ook niet met Bela Vita heb ik nooit zelf contact gehad of gezocht,
vraag me af hoe ze aan mijn adresgegevens komen, worden deze door de firma’s die
Pb 10436 gebruiken onderling doorgegeven of doorverkocht.
Van hoeveel firma’s op Pb 10436 kan ik nog meer ongewenste briefpost ontvangen?
===================================================================================================
Geachte [naam],
bedankt voor het doorsturen van het bekomen document.
Zoals wij reeds eerder doorgegeven hadden, hebben wij u uit ons bestand gehaald maar dit was voor Euro Shopping.
Dit voor de desbetreffende firma’s Goed Leven, Janus en De Goede Prijs.

Het doorgestuurd document is van Bela Vita, dit is een andere firma. Ook hier hebben wij u nu ook uit het bestand gehaald.
Momenteel liggen wel nog enkele catalogi klaar voor verzending. Deze kunnen wij niet meer tegenhouden. Na een periode
van 3 maanden zal u echter niets meer ontvangen.

Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest,
Met vriendelijke groeten,
De Klantendienst.
==========================================================================================================
Goedemorgen,
en weer ontving ik een brief met als afzender Pb 10436 – 6000GK Weert.
Hieruit blijkt toch dat mijn personalia nog steeds niet uit uw database verwijdert zijn.
Met vriendelijke groet,
==========================================================================================================
Goedemorgen,
uw reactie stel ik op prijs.
Aangezien ik beide brieven ongeopend retour heb gestuurd naar uw postbusnummer in Weert,
weet ik niet van welke firma ze waren.
Mocht ik nog brieven van u ontvangen dan zal ik laten weten van welke firma ze zijn.
=========================================================================================================
Geachte [naam],

wij zijn verbaasd dat u voor Euro Shopping nog mailings bekomen heeft omdat bij ons echt geregistreerd staat dat u enkel tot en met actie 344 van Goed Leven documenten ging bekomen.

Wat wel misschien zou kunnen gebeurd zijn is dat u van een andere firma dan Goed Leven, Janus of De Goede Prijs documenten bekomen heeft. Deze vallen onder Euro Shopping en zijn geannuleerd.

Kan u even nakijken of de 2 brieven gaan over een andere firma?
Wanneer dit is, halen wij u ook hiervoor uit ons bestand.

Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest,
Met vriendelijke groeten,
De Klantendienst.
============================================================================================================

vandaag ontving ik, ondanks uw schone belofte, toch weer 2 brieven.

nogmaals, ik ben het spuugzat en zal er nu via het internet bij diverse klachtensites melding van maken.
==============================================================================================================
Geachte [naam],

zoals wij eerder gemeld hadden (zier hierbeneden), kon het tot 3 maanden duren dat u promotiebrieven kon ontvangen van Euro Shopping.

Wij hebben gezien dat dit nu niet meer gaat gebeuren, de laatste actie was van Goed Leven actie 344 die u van ons ontvangen heeft.

Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groeten,
De Klantendienst
============================================================================================================

ook vandaag heb ik weer een promotie-brief van jullie ontvangen, ik ben het nu spuugzat en ga een beklag indienen bij Klachtenkompas. STOP mailing mij
=========================================================================================================
Geachte [naam],

wij hebben uw reactie goed ontvangen en delen u mee dat wij op uw aanvraag de gegevens uit ons bestand verwijderd hebben.

Momenteel liggen wel nog enkele catalogi klaar voor verzending. Deze kunnen wij niet meer tegenhouden.
Na ongeveer een periode van 3 maanden zal u echter niets meer ontvangen.

Ook zal u niet meer opgebeld worden en gaat u geen ongevraagde mails meer bekomen.

Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest,
Met vriendelijke groeten,
De Klantendienst.

(Moderator: naam verwijderd ^SI)
Laatst gewijzigd door Radar op 05 sep 2019 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door BL2 »

Mijn mening, wat een toestanden voor wat ongewenste post. Hup in de Kliko, is ook goed voor het milieu.
Zou er verder geen tijd aan besteden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je doet je naam wel eer aan. Zoveel werk, dat allemaal opschrijven. Gewoon bij het oud papier en vergeten.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door mahadma »

Ongefrankeerd retour sturen met 9,5 kilo oude kranten.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door tttlocke »

mahadma schreef:
05 sep 2019 16:16
Ongefrankeerd retour sturen met 9,5 kilo oude kranten.
Toen ik het las, dacht ik, aha daar heb je komkommer weer.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door berndv »

tttlocke schreef:
05 sep 2019 16:21
mahadma schreef:
05 sep 2019 16:16
Ongefrankeerd retour sturen met 9,5 kilo oude kranten.
Toen ik het las, dacht ik, aha daar heb je komkommer weer.
nee, die zou er wat uit zijn kruipruimte in stoppen

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dan zou ik er eerder wat bakpoeder bij doen of iets dergelijks.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zo te zien zijn die drie maanden nog niet om. Waarom wacht je niet gewoon?

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door kuklos »

Jouw adres doorstrepen, retour afzender erop schrijven en voila weer in de brievenbus deponeren. Zodra ze het zat zijn die extra kosten te moeten betalen stoppen ze vanzelf.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door moederslink »

Sowieso zou het stoppen na 3 maanden, toch?
En tot zover gewoon in de oud papierbak dumpen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door kweenie »

Als dat verzend bedrijf voor, bij wijze van spreken, tien bedrijven reclamepost verstuurt, dan zal het weinig helpen als je bij één van die bedrijven uit het bestand wordt gehaald. Dat zul je dan voor al die tien bedrijven apart moeten doen. Handiger is het dan om het via postfilter te doen.

mr. René Polanus
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 sep 2019 09:19

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door mr. René Polanus »

Meestal kom je er helemaal niet vanaf. Zo blijft Floris van Bommel (de toko van de chique schoenen) mij ook maar spammen. De uitschrijvingslink werkt niet en op sommaties te stoppen reageert men niet.

Aan de Anti-Spam-Autoriteit heb je ook geen fluit. Je moet een oeverloos lang en gedetailleerd formulier invullen en uiteindelijk doet men niets, of men zet enkel een turfje.......... Tel uit te winst.

mr. René Polanus, "advocaat in ruste"

JaapV..
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2020 18:27

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door JaapV.. »

Vandaag een lichtblauwe envelop ontvangen met de letters VERTROUWELIJK en handgeschreven tekst "Belangrijke documenten" uit Weert. Ik had het idee dat ik een dagvaarding had ontvangen uit Duitsland.
Dus maar snel geopend en toen las ik een Oorkonde en een BEKENDMAKING, dat ik 10.250,- EURO uitbetaald zou krijgen, als ik een zegeltje zou plakken en een vrijblijvende bestelling zou plaatsen en dat binnen 10 dagen op zou sturen naar " Goed Leven", 350, PB 10338, 6000GH Weert. Allemaal afkomstig van Dr. Ulrich Mändel, auditor van de Sociëteit Dr. Ulrich Mändel & Partner. En als ik dat allemaal zou doen maakte ik ook nog kans op een grote LG Televisie. Hoe geweldig kan het worden!
Toen ik las dat dit ik al jaren goede klant bij hun was werd het al wat duidelijker, dat het niet helemaal klopte. :shock:
Er zat ook een ouderwetse folder bij van "Goed Leven met Euro-shopping SARL * abonnement onbepaalde duur zie deelnemingsvoorwaarden achterkant rekeninguittreksel".
Ja, die zat er ook bij en daar staat dat je kans maakt op de prijs, in plaats van "De sociëteit is verplicht de uitbetaling te controleren" en Uw prijs is gegarandeerd en onherroepelijk, en "De kosten van uitreiking zijn voor rekening van Goed Leven". " Hartelijk gefeliciteerd met uw prijs van 10.250 euro".
De achterkant van het rekeningsuittreksel vermeldt ook, dat het om een kansspel gaat. Die indruk krijg je toch echt niet als je alle papieren bekijkt en leest. Moet ik hier nou aan meedoen of niet?
Ik zag op een oude melding van Radar dat dit fenomeen ik meen 15 jaar geleden ook de kop op stak, precies hetzelfde concept. Toen was het bedrog, niets uitbetaald en ook bestelde goederen waren nooit ontvangen.
Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat ook dit geen zuivere koffie is.
U BENT GEWAARSCHUWD !!!!! :lol:

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Heb je je al aangemeld bij Postfilter?
Zo niet dan kan je dat online doen. Werkt bij mij prima. Via postfilter kun je aangeven welke geadresseerde post je wel/niet wilt ontvangen. Hopelijk helpt dat!

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, dertig jaar geleden kreeg ik dat soort brieven al van mevr. Henny Bakker-Daniëls, manager prijzenfestijnen bij Reader's Digest. Geweldig, zo'n functie. Ik zie haar moeder al bij de kapper:
- Goh, wat doet jullie Henny tegenwoordig?
- O, die heeft promotie gemaakt; ze is nu manager prijzenfestijnen.

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door pierrev »

gewoon retour sturen met bewoner overleden stopt het direct

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door mahadma »

pierrev schreef:
21 mei 2020 18:50
gewoon retour sturen met bewoner overleden stopt het direct
Werkt inderdaad, ik ben voor vele bedrijven ook al dood en begraven.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Zou dat ook lukken met die blauwe envelop?

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Theotrucker schreef:
21 mei 2020 19:36
Zou dat ook lukken met die blauwe envelop?
Nee, die blijft u gezellig krijgen. 😀😀

juliomariner
Berichten: 4834
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Voor dat soort post heb ik een Belgische fax (voor reclamepost, niet de blauwe van de club waar iedereen gedwongen lid van is)

Gesloten