Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Precies, Erthanax. Een echte vent pakt een agent. En neemt de consequenties voor lief.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Erthanax.

Wat zou jij doen als Boa;

1 Parkeren moet in de vakken... maar een Post NL bus is te lang of vak te klein!

2 Er zijn 3 vakken beetje erg smal, tussen 2 bomen.
Als er 2 staan gaat prima maar bij 3 voertuigen moet je open dak hebben voor in/uitstappen!
Mag je er gewoon ruim maar 2 neerzetten?
Is het vak alleen voor een kleine mini auto of zijn wij te dik?

3 Onduidelijke nieuwe regels of plaatselijk afwijkende regels die nergens te vinden zijn?

4 Ex Bushalte, bordje is weg, strepen en verhoogde stoep zijn er nog, mag ik er nu wel of niet staan?

5 Fietspad zonder paaltje of bord. Mag ik met auto in deze smalle straat rijden of niet?

6 Parkeerplaats met blauwe streep in afgesloten Winkel zone, hoe kom ik daar?

Als de gemeente nieuwe regels invoerde zonder de punt 6 weg plek weg te halen, hoe moet je handhaven als Boa?
Ik mag daar dus nog steeds 2 uren parkeren.

met hekken, verboden voor alle verkeer en ze hebben alleen een wegversmalling op dat stuk?
Is dat bord nu wel of niet geldig? Vele duizenden boetes per dag mag je schrijven omdat het bord er is????
Het was een bord van Gemeentewerken, dus geen externe aannemer die ook vaak maar wat aan klooien!
Hij kan er om lachen en gaf alleen de Burgemeester maar een boete, die is tenslotte verantwoordelijk en zal zeker geseponeerd worden!

Een Boa moet handhaven wat de gemeente raad beslist en ambtenaren laten uitvoeren.
Ook als er fouten in zitten, en de burgemeester word dan boos als enige omdat hij telkens gepakt werd!
Ja, een Boa die de verantwoordelijke Burgemeester, Wethouders en Ambtenaren lastig vallen met hun prutswerk!
Leuker kunnen we het niet maken!

Zoals ik mag geen Biertje drinken in bepaalde winkel/overlast zone, wat doe je met Kordaat Radler 0,0%?
Staat letterlijk in de APV.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

scharrelschipper schreef:
22 mei 2020 23:15

Zodat omhoog gevallen sukkels die tot BOA benoemd zijn geen pak slaag meer krijgen?
Deze opmerking zegt duizendmaal meer over de schrijver ervan dan over de BOA die zijn/haar werk doet !

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een ex Judoka met flinke voorgevel... lief jong moedertje is ook Boa....

Ik had ooit ook een band, grijs geworden na vele keren wassen en durf haar zeker niet uit te dagen!
Na een Vecht scheiding met haar ervaring was ze werkloze moeder en kreeg deze baan.

Stevige jongens die niets kunnen zonder stok of Spray maar ZIJ heeft echt niets nodig....
Jammer dat de Media nooit een filmpje plaatsen van meerdere Boa's of Agenten in 't nauw en dan 1 Boa die de boel kwam aanvegen!

Als kind van 6 was ze tenslotte ooit mijn leerling!

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

scharrelschipper schreef:
23 mei 2020 09:19
juliomariner schreef:
23 mei 2020 07:35
Weinig respectvol. Die "omhooggevallen sukkels" doen gewoon hun werk, daar blijf je dus met je poten af
ik had ook eigenlijk moeten schrijven "omhoog geduwde sukkels"
Heb er ook wel eens mee te maken,en diegenen die eigenlijk helemaal geen boa willen zijn,daar kun je best mee overweg.
Het zijn de boa`s die kicken op het idee dat ze macht over je hebben waar ik geen respect voor heb.
Waar de gemiddelde burger nog wel respect heeft voor oom agent,is dat voor boa`s een stuk minder.
En volgens mij terecht in veel gevallen.
En dat ze er zijn heeft o.d.d. ook met bezuiniging te maken.
Ach, als je te lui of dom bent kun je altijd nog dekzwabber worden op een schip. :(

Erthanax
Berichten: 9690
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Komkommertijd schreef:
23 mei 2020 10:51
@ Erthanax.

Wat zou jij doen als Boa;
(...)
Ik zou rustig het gesprek aangaan. En natuurlijk de ambulante GGZ inschakelen om die verwarde oude man te helpen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Erthanax schreef:
23 mei 2020 10:26
Ach, als je fout parkeert, je hond op de stoep laat poepen of je rotzooi op straat dumpt, en daarop wordt aangesproken door een boa die geen hbo-opleiding heeft, is het dan normaal dat je die (groepsgewijs) te lijf gaat?
Of je geringschattend over hem uit te laten?
Wat een onzin.
Mee eens.

Al was mijn eerste gedachte niet, na de laatste dagen de nodige BOA's in de media voorbij te hebben te zien komen: 'laten we die BOA's voorzien van wapenstok, busje pepperspray en/of vuurwapen'.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, dat zeker niet, maar wel laat de politietaken over aan de politie die daarvoor uitgerust is.

scharrelschipper
Berichten: 1826
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

tttlocke schreef:
23 mei 2020 15:02
Erthanax schreef:
23 mei 2020 10:26
Ach, als je fout parkeert, je hond op de stoep laat poepen of je rotzooi op straat dumpt, en daarop wordt aangesproken door een boa die geen hbo-opleiding heeft, is het dan normaal dat je die (groepsgewijs) te lijf gaat?
Of je geringschattend over hem uit te laten?
Wat een onzin.
Mee eens.

Al was mijn eerste gedachte niet, na de laatste dagen de nodige BOA's in de media voorbij te hebben te zien komen: 'laten we die BOA's voorzien van wapenstok, busje pepperspray en/of vuurwapen'.
Met beide uitspraken ben ik het eens.
Maar als iemand duidelijk te kort schiet voor het werk wat zij of hij doet mag dat gezegd worden.
En waar het "uitdelen"van allerlei wapen tuig toe kan leiden zien we in landen waar met wapens een stuk soepeler om gesprongen wordt.
Het lijkt mij dat een overheid er voor moet zorgen dat er voldoende gekwalificeerd personeel is om de orde te handhaven indien nodig.
Een voorbeeld van de stompzinnigheid van een boa;een collega was op Koningsdag aan het verven op zijn schip en kreeg van een boa te horen dat dit niet mocht en werd gesommeerd om naar binnen te gaan.
Op zijn vraag waarom,was het antwoord;omdat ik het zeg.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Overal zitten foute mensen tussen.

De Politie ook wel eens...
Boa hetzelfde en omdat ze vaak door de gemeentelijke Sociale Dienst dit kregen aangeboden doen we het maar.
Dan heb je iets minder motivatie bij sommige.
De je bent maar Parkeerwachter of 3e keus agent werken ook niet mee.
Vele doen hun best en geven hun leven weer zin, en ik vond de parkeerwachters vroeger nog erger, zij doen nu ook andere zaken
en het is een echte baan geworden, als je ziet waar ze voor ingezet worden, huisvuil te vroeg op straat, buitenwijken niet meer in gras of op stoep parkeren, aanhangers die geen 3 maar 30 dagen bleven staan... voorheen alleen in centrum of je betaald had tot gehele gemeente, meer mensen met oren en ogen voor de echte Politie en vele Wietplantage die ze ruiken en doorgeven....

Alleen moet je dan natuurlijk niet nog in Uniform in de Koffieshop een voorraad voor jezelf gaan kopen!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een voorbeeld van de stompzinnigheid van een boa;een collega was op Koningsdag aan het verven op zijn schip en kreeg van een boa te horen dat dit niet mocht en werd gesommeerd om naar binnen te gaan.
Op zijn vraag waarom,was het antwoord;omdat ik het zeg.

Deze Boa is dus duidelijk niet goed bezig, ik zou door verven en gezien de file voor de bouwmarkten?
Je verft met mooi weer en met regen zit je binnen.... en schippers werken vaak 7 dagen per week om dan weer paar maanden stil te liggen.
Ik laat mijn Doerak ook niet roesten, ook in de Bijble belt zak ik lak schade gelijk herstellen.....ook op Zondag.

Erthanax
Berichten: 9690
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat ik dan weer heel vermakelijk vind is dat elders op het forim trollen sneller door de mand vallen dan ze zelf merken :D

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Trollen?

Ik schreef effe snel en lag ergens en ging met Navigatie op zoek naar Toilet met illegale parkeerruimte!
Ik Kampte met een weet de weg niet probleem in Kampen en naast de Horeca was de gemeente solidair met openbare Toilet daar!

Ik kon afwateren er naast en of ik daar kan komen, geen idee....
Het opblaas bootje was nog plat en ik wandelde en schreef over de gestolen toilet daar en de olie vlekken dus meneer was niet eerste fout parkeerder daar gezien de olie vlekken!

Kampen kampt dus met een probleem van geen parkeerverbod duidelijk aangeven, alleen waar je wel mag... en deze illegale plek waarvan ik de noodzaak voor vrijhouden niet inzag , niemand heeft daar last van.... en als ik daar ooit nogmaals kom neem ik wel even een P tegel meer, die eerst ingraven en dan auto erop zetten!
Of ik na dit werk 't nog droog houd weet ik niet maar met een P mag het las ik hier!
Een paar stenen weghalen en tegel plaatsen en probleem naast toilet is ook weer opgelost.

Ik kamp al jarenlang met creatieve geest tenslotte... alleen kom ik daar zelden!

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Heb je nu dat topic van dat verkeersbord in Kampen gejat als jouw eigen verhaal en daar nog wat aan toegevoegd? Lekker creatief, Kromkrommer!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als iemand Trol of Fraude roept, maar na 1 uur niets meer te corrigeren....

1 ik was met Doerak in Kampen.
2 ik was daar op plek met toilet.
3 Volgens deskundige past mijn Doerak daar nooit, zou kunnen....

Dit lijkt op fraude maar ergens aanleggen en lopen had ik niet geschreven.
Was in de buurt en niet pal naast Toilet aangelegd, heb ik zelf ook aan boord en die was wel open...

Als iemand hier Trol roept ga ik niet elders dat plaatsen.
Effe snel berichten en dan lijkt het inderdaad op dat ik maar wat aan klooide en er nooit was....
Na enkele weken weet ik niet eens meer de aanlegplek toen en de afstand meer, na enkele weken vakantie loop je maar wat.

Dan krijg je dit soort berichten helaas.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Goede boa's, slechte boa's ... en de opleiding van de volgende lichting reguliere agenten wordt ingekort om sneller voldoende 'blauw op straat' te hebben. Ik wil niet eens over de gevolgen nadenken.


Lady wil wat positievere dingen lezen :wink:

We genieten van een schoon huis. Vrienden hebben de afgelopen dagen het hele huis grondig gepoetst en daarna geverfd. Twee zullen het de komende tijd overnemen, want ook de huishouding lukt niet zoals we willen.

Wij houden deze maanden vooral geld over, omdat we niet reizen. Dat gaat nu naar een deels nieuwe inrichting, waarbij overal de automatische leverdatum is doorgestreept. Productiefouten bij toeleveranciers, missende onderdelen, minder transporteurs en dankzij gesloten grenzen ook langzamer transport, alles bij elkaar zorgt voor een verdubbeling van de levertijden. Daar valt goed mee te leven, zolang maar komt, wat ook besteld is.


In elk land gelden andere beperkingen en overal kan niet meer worden opgetreden. YouTube staat al vol met huiskamerconcerten en daar komen nu de openlucht-optredens voor televisie bij. Stad Belgrado heeft veel artiesten betaald om op beeldbepalende locaties te spelen, andere steden op de Balkan hebben het voorbeeld overgenomen. Misschien iets voor rtl, talpa of npo? Marco Borsato zingt op de parkeerplaats van de sponsor, zoiets?

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Smaakt heerlijk met een Kamper uitje erbij.

Erthanax
Berichten: 9690
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het is tijd voor mooie muziek. Welkom terug Brahms!

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hier maken ze bij de Jumbo zelf pizza's, die ze vervolgens verpakken en die je dan zelf in de oven kunt doen. Deze zijn heerlijk, maar ik weet niet of ze dit bij u ook doen. Qua vegetarisch ben ik niet zo thuis, maar de verse pizza's van de AH heb ik ook altijd lekker gevonden. Domino's is hier daarentegen niet te pruimen, die worden altijd te hard afgebakken naar mijn smaak. Die andere 2 hebben wij hier niet.

scharrelschipper
Berichten: 1826
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
25 mei 2020 21:30
Hier maken ze bij de Jumbo zelf pizza's, die ze vervolgens verpakken en die je dan zelf in de oven kunt doen. Deze zijn heerlijk, maar ik weet niet of ze dit bij u ook doen. Qua vegetarisch ben ik niet zo thuis, maar de verse pizza's van de AH heb ik ook altijd lekker gevonden. Domino's is hier daarentegen niet te pruimen, die worden altijd te hard afgebakken naar mijn smaak. Die andere 2 hebben wij hier niet.
Wij halen ze bij verschillende supermarkten,en leukt mijn zeer getalenteerde echtgenote ze op met extra olijven,tonijn,kaas enz.
Anders vinden we ze zo kaal.
Ja,we zijn wel een beetje verwend.
En morgen weer varen,dat hebben we wel gemist allebei.
Op weg naar Acy-Romance.
Mooie naam toch?

Plaats reactie