LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantie bij Prijsvrij plotseling 500 euro duurder

PVermeegen
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2020 16:56

Vakantie bij Prijsvrij plotseling 500 euro duurder

Ongelezen bericht door PVermeegen »

Graag wil ik zo snel mogelijk mijn geld terug na de praktijken van Prijsvrij. Vorige week een 12daagse reis naar Lopesan Costa Meloneras geboekt tegen een bedrag van ongeveer 2100 euro. Daarvoor de voucher ingeleverd die we kregen voor onze geannuleerde reis van 17 juni.
Vandaag een mail ontvangen met de melding dat onze vakantie van vorige week er alsnog uitgegooid is. Opnieuw willen boeken van dezelfde reis? 2688 euro neertellen.
Dit is gewoon asociale geldklopperij. Wij hebben de reis geboekt tegen een lager tarief. Als de reis ineens een stuk duurder wordt achter de schermen is dit hun probleem en mag je dit niet voor een tweede keer bij de consument neerleggen.

De dame van de klantenservice kan alleen met loze woorden aankomen en heeft het over een termijn van 6 maanden tot een jaar voor ik mijn geld terug zie. Dit is onacceptabel gezien de tweede annulering niet door corona komt maar door onkunde Prijsvrij. Ik heb ook gemaild maar wil met spoed mijn geld terug zodat ik kan boeken bij een andere aanbieder die de vakantie tegen een normaal tarief wel kan uitvoeren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Vakantie bij Prijsvrij plotseling 500 euro duurder

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Is die duurdere op zelfde datum ,bestemming en tijden?
Dan is deze klacht terecht.

Dat deze annulering zelf geannuleerd werd is jou geluk... en zomaar meer vragen mag niet.
Als dit 100% zelfde reis is hebben ze pech, ook is achteraf met bewijs dan die €500,- nog te claimen dus zou ik
deze gelijk boeken en vastleggen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Vakantie bij Prijsvrij plotseling 500 euro duurder

Ongelezen bericht door mahadma »

Als het niet dezelfde vertrek/retour data betreft, dus een ander seizoen is het zomaar mogelijk dat er andere prijzen zijn. De prijzen zijn wisselend in voor/hoog/na seizoen.

fred-
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 feb 2011 19:44

Re: Vakantie bij Prijsvrij plotseling 500 euro duurder

Ongelezen bericht door fred- »

tsja, ik snap wel dat het duurder is. Alles komt door corona-gedoe. De omzet en winst moet gemaakt worden met veel minder reizigers. Je hebt nog geluk dat je reizen kunt, binnenkort heb je een vaccinatiepaspoort nodig. Veel touroperators zullen failliet gaan en dan is een voucher niets meer waard.
Binnenkort is er het nieuwe normaal, kijk maar eens op Netflix "The Hunger Games"
Dan is jouw probleem klein bier.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Vakantie bij Prijsvrij plotseling 500 euro duurder

Ongelezen bericht door Revoked »

Om winst te kunnen maken moeten de vakantiewinkels natuurlijk meer vragen dan ze dit jaar deden. Lijkt me vrij normaal. Wat ik dan weer ridicuul vind, is dat er mensen zijn dit vinden dat ze dit jaar en volgend jaar op vakantie mòeten. Dat virus is voorlopig niet weg, ik las vandaag dat dat weleens twee jaar kan duren. En tot die tijd blijf ik iig in Nederland. Lekker goedkoop ook.

Lady1234
Berichten: 27133
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vakantie bij Prijsvrij plotseling 500 euro duurder

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus u boekt vorige week een reis voor € 2.100, die wordt geannuleerd en nu moet u € 2.688 betalen? Maar hebt u dan een bevestiging van die € 2.100?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Vakantie bij Prijsvrij plotseling 500 euro duurder

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Revoked schreef:
03 jun 2020 18:10
Om winst te kunnen maken moeten de vakantiewinkels natuurlijk meer vragen dan ze dit jaar deden. Lijkt me vrij normaal. Wat ik dan weer ridicuul vind, is dat er mensen zijn dit vinden dat ze dit jaar en volgend jaar op vakantie mòeten. Dat virus is voorlopig niet weg, ik las vandaag dat dat weleens twee jaar kan duren. En tot die tijd blijf ik iig in Nederland. Lekker goedkoop ook.
En wat is nu je advies? Als ik goed lees is TS een overeenkomst aangegaan voor € 2100 en corona of niet dat kan de reisorganisatie niet opeens flink verhogen achteraf. Het prijs verschil is niet dusdanig dat TS had kunnen weten dat het niet klopt.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vakantie bij Prijsvrij plotseling 500 euro duurder

Ongelezen bericht door tttlocke »

PVermeegen schreef:
03 jun 2020 16:58
Vandaag een mail ontvangen met de melding dat onze vakantie van vorige week er alsnog uitgegooid is. Opnieuw willen boeken van dezelfde reis? 2688 euro neertellen.
Het is niet opgehelderd, maar het zou best kunnen dat hier staat dat de reis om één of andere reden geannuleerd is door de reisorganisator en dat, met een andere datum, wel een boeking mogelijk is. Dat is duurder.

Een reis met dezelfde bestemming, accommodatie, vervoer etc. op een andere datum is in de reiswereld niet 'dezelfde reis', maar een andere reis.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Vakantie bij Prijsvrij plotseling 500 euro duurder

Ongelezen bericht door geengast »

Prijsvrij is toch geen reisorganisatie, maar een 'broker'. Een bedrijf dat reizen van andere reisorganisaties verkoopt. Wat is daar het voordeel van? Ik kan het alleen maar wazig vinden, je hebt immers nooit contact met de organisatie waarmee je de overeenkomst maakt.

Jansssen
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2015 22:12

Re: Vakantie bij Prijsvrij plotseling 500 euro duurder

Ongelezen bericht door Jansssen »

Helemaal mee eens ‘brokers’ leveren doorgaans geen enkele toegevoegde waarde, maar knijpen echte reisaanbieders uit. Andere voorbeelden van brokers zijn Beslist, Booking, Thuisbezorgd, Dobbi etc. Vermijd dit soort parasieten en koop je product of dienst bij de producent zelf. Beter voor de producent en jezelf.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Vakantie bij Prijsvrij plotseling 500 euro duurder

Ongelezen bericht door Revoked »

Mijn advies? Geld terughalen en lekker thuis blijven. Weer eens wat anders en geen last van veranderende kleurcodes...

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Vakantie bij Prijsvrij plotseling 500 euro duurder

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Nederland hout toch van Oranje, dus blijf thuis!

Daar kan ik me Geel aan ergeren.... en Prijsvrij, ik zou die gezien de voorwaarden niet als eerst nemen.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Vakantie bij Prijsvrij plotseling 500 euro duurder

Ongelezen bericht door k2p »

Uw reis wordt dus 14 dagen voor vertrek door Prijsvrij geannuleerd.
Als ik u was zou ik de Algemene Voorwaarden van Prijsvrij erop naslaan.

Artikel 5.3 geeft aan dat de ANVR voorwaarden van toepassing zijn. Ik vraag me dan of of jij dan juist geen recht hebt op annuleringskosten nu dat zo vlak voor vertrek wordt geannuleerd. Van belang zijn dan de specifieke voorwaarden die je hebt voor deze reis.

Artikel 5.3.5 geeft aan dat de prijs tot 20 dagen voor vertrek mag worden verhoogd. Daar zijn ze nu dus te laat mee.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Vakantie bij Prijsvrij plotseling 500 euro duurder

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

art. 5.3 en 5.4 ANVR
ANVR Reisvoorwaarden
​Inleiding



Artikel 5.3
​De reisorganisator kan tot twintig dagen voor aanvang van de reis de reissom verhogen in verband met wijzigingen in de vervoerkosten (met inbegrip van brandstofkosten) of de verschuldigde belastingen en heffingen. Bij toepassing van deze bepaling geeft de reisorganisator aan op welke wijze de verhoging is berekend. De reiziger kan de verhoging afwijzen.

Artikel 5.4
​Vanaf de datum waarop de volledige reissom betaald moet zijn volgens de voorwaarden van de reisorganisator en ook daadwerkelijk betaald is, zal de reisorganisator – in afwijking van het bepaalde in lid 3 - de reissom niet meer verhogen.

Feitelijk heb je dus een overeenkomst die niet meer veranderd kan worden en kun je ze gewoon aan de afspraken houden, willen ze echt geen kant op eis je geld terug maar meld dit gevalletje ook even bij de acm....

https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-m ... en-aan-acm

Gesloten