LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] D-Reizen of niet?!

Femmiej
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 dec 2010 22:20

D-Reizen of niet?!

Ongelezen bericht door Femmiej »

Hoi Lezers,

Zoals velen zitten wij met onze (vooralsnog doorgaande) vakantie in onze maag.

Graag zou ik weten hoe onze situatie er rechtsgeldig uit ziet.

Wij hebben geboekt en betaald bij D-Reizen. De huurauto wordt geleverd door Sunny Cars en de vluchten worden uitgevoerd door de Lufthansa groep.

Hebben wij nu een contract met D-Reizen en is er dus sprake van Nederlandse wet en regelgeving?
Of hebben wij te maken met Sunny Cars en Lufthansa???

Vanaf 2 producten wordt er gesproken over een pakketreis, hebben wij nu ook een pakketreis en de daarbij horende wet en regelgeving??

Hopend op een duidelijk antwoord...

Alvast bedankt!!

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: D-Reizen of niet?!

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Lufthansa vliegt.
Sunny cars verhuurt auto’s
Dus beide partijen en dus ook D-reizen kunnen leveren

Femmiej
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 dec 2010 22:20

Re: D-Reizen of niet?!

Ongelezen bericht door Femmiej »

Hi!

Bedankt voor je reactie!

Met zeer grote waarschijnlijkheid komen wij het land niet in helaas! De verwachting is dat de grenzen nog niet open zijn als wij zouden arriveren.

Maak ik uit het antwoord op dat wij een contract met D-Reizen hebben?!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: D-Reizen of niet?!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Femmiej schreef:
10 jun 2020 23:19
Hopend op een duidelijk antwoord...
Je hebt een pakketreis.

D-Reizen schrijft zelf:
Ik heb geboekt, maar ik wil niet meer op reis. Wat nu?
Als het reisadvies naar jouw vakantiebestemming groen, geel of oranje is, kun je tegen de standaardprocedure (en kosten) de reis door ons laten annuleren of omboeken. Wanneer een reisaanbieder, bijvoorbeeld TUI of Corendon, zelf aangeeft de reis te annuleren, dan zal jouw reisadviseur jou hiervan op de hoogte stellen.
Bron: https://www.d-reizen.nl/nieuws/coronavirus

Femmiej
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 dec 2010 22:20

Re: D-Reizen of niet?!

Ongelezen bericht door Femmiej »

Bedankt voor je reactie!

Echter staat er ook te lezen:
Als het reisadvies naar jouw vakantiebestemming groen, geel of oranje is, kun je tegen de standaardprocedure (en kosten) de reis door ons laten annuleren of omboeken. Wanneer een reisaanbieder, bijvoorbeeld TUI of Corendon, zelf aangeeft de reis te annuleren, dan zal jouw reisadviseur jou hiervan op de hoogte stellen.

Mocht Lufthansa 'gewoon' vliegen (dat doen ze dus nog steeds terwijl de grenzen gesloten zijn, ben benieuwd wie er in die vliegtuigen zitten dan haha) stel dat wij het land niet in komen, leveren zij hun dienst en hebben wij geen rechten?

Hetzelfde geld voor de autohuur, zij kunnen mogelijk wel leveren maar als wij het land niet in komen.......

Lufthansa biedt trouwens de mogelijkheid tot omboeken en daar hebben wij wel oor naar, echter is mij niet duidelijk hoe het dan zit met garantie (kan het volgend jaar wél doorgaan? Zo niet, ben je alsnog je geld kwijt?)

En hoe zit het met het resterende bedrag, wij komen met omboeken lang niet aan het bedrag wat wij nu betaald hebben?

Voor deze vragen lijkt het mij van belang duidelijk te hebben met wie wij nu een overeenkomst hebben en waar wij moeten zijn voor antwoorden en verdere afwikkeling.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: D-Reizen of niet?!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Waarom niet gewoon even bij een D-Reizen winkel binnen wandelen of contact zoeken en daar vragen wat u het beste kan doen? Aan waarschijnlijkheden heeft niemand iets. Vraag daar wat u het beste kan doen en wat het gaat kosten als u nu gaat annuleren of wat anders de mogelijkheden zijn.

Femmiej
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 dec 2010 22:20

Re: D-Reizen of niet?!

Ongelezen bericht door Femmiej »

Hi,

Ik snap je reactie, echter heb ik dat natuurlijk allang gedaan ;)

Het is voor hen nog een ver van mijn bed show, zij zijn nog lang niet bezig met de tijd dat wij 'gaan'.

De antwoorden die ik van D-reizen krijg zijn nogal nietszeggend, ik krijg antwoorden als: dat weet ik niet, wij zijn nog druk bezig met mensen die deze maand op vakantie gaan, je moet maar even afwachten etcetc.

Ik heb zelf aan moeten geven dat Lufthansa een omboekregeling heeft en dat die ook voor ons geldt ;) was hen niet bekend dat die regeling er überhaupt was.

Daaraan toevoegend snap ik prima dat het voor hen druk is nu en de prioriteit niet bij ons ligt, daarom dacht ik zelf op zoek te gaan naar antwoorden. Voor mij is 5 weken niet ver van mijn bed... ;)

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: D-Reizen of niet?!

Ongelezen bericht door berndv »

maar voor het totaalbeeld. Wanneer is de oorspronkelijke vertrekdatum en naar welke bestemming?

Femmiej
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 dec 2010 22:20

Re: D-Reizen of niet?!

Ongelezen bericht door Femmiej »

Vertrekdatum is 18 juli en bestemming Zuid-Afrika.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: D-Reizen of niet?!

Ongelezen bericht door Jablan »

https://www.gov.za/Coronavirus Momenteel geldt niveau 3.
Sowieso wordt het een reis op eigen risico, midden juli kan het al weer niveau 2 of 1 zijn.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: D-Reizen of niet?!

Ongelezen bericht door juliomariner »

Maar waarom wilt u midden in de winter naar Zuid Afrika?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: D-Reizen of niet?!

Ongelezen bericht door tttlocke »

Dit is geen pakketreis, maar, naar alle waarschijnlijkheid, een 'gekoppeld reisarrangement'.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 11 jun 2020 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: D-Reizen of niet?!

Ongelezen bericht door tttlocke »

juliomariner schreef:
11 jun 2020 10:04
Maar waarom wilt u midden in de winter naar Zuid Afrika?
Waarom stel je die (off topic) vraag?
Ik heb wel een idee...

Juli valt voor Zuid-Afrika gewoon in de periode die voor dat land meestal als 'beste reistijd' wordt omgeschreven.
Zuid-Afrika is de zuidpool niet.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: D-Reizen of niet?!

Ongelezen bericht door juliomariner »

Inderdaad off topic. Het ligt eraan waar in ZA men heen gaat. Kruger kan inderdaad prima maar de Westkaap is nu toch behoorlijk koud.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: D-Reizen of niet?!

Ongelezen bericht door geengast »

Femmiej schreef:
10 jun 2020 23:19
Wij hebben geboekt en betaald bij D-Reizen. De huurauto wordt geleverd door Sunny Cars en de vluchten worden uitgevoerd door de Lufthansa groep.

Hebben wij nu een contract met D-Reizen en is er dus sprake van Nederlandse wet en regelgeving?
Of hebben wij te maken met Sunny Cars en Lufthansa???

Vanaf 2 producten wordt er gesproken over een pakketreis, hebben wij nu ook een pakketreis en de daarbij horende wet en regelgeving??
U heeft een contract met D-Reizen. Punt. De vraag is welk contract. Als er 1 nacht hotel was geboekt, dan was het een pakketreis. Duidelijk.
Of enkel een huurauto en een vlucht een pakketreis vormen is een goede vraag. Beide apart absoluut niet. U spreekt over een 'vakantie', maar dat is een vlucht + huurauto niet.

Voor 2018 kon je door een huurauto bij een vlucht te boeken er een zg pakketreis van maken. Maar die wetgeving is grondig op de schop gegaan. Momenteel is het sneller een pakketreis en is D-Reizen de touroperator. Maar of u daar gelukkig mee moet zijn?

Femmiej
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 dec 2010 22:20

Re: D-Reizen of niet?!

Ongelezen bericht door Femmiej »

Klopt dat het momenteel op niveau 3 zit (nog behoorlijk beperkt), echter lijkt het toerisme achter te gaan blijven. De eerste plannen waren om dat pas in januari 2021 toe te laten, dat is nu verzet naar 1 september (zodat ze een 'normaal' seizoen kunnen draaien).

De keuze voor Zuid-Afrika in juli is simpel, schoolvakantie! We 'gaan' drie weken, starten bij Johannesburg en gaan naar Kaapstad voor familie bezoek. Dat het niet de meest ideale reistijd is zijn we ons zéker van bewust, al blijft het natuurlijk een geweldig mooi land!

Wat betreft de opmerking over vakantie, voor ons is het een vakantie. Bij Dreizen hebben wij de vluchten en auto geboekt, de reis zelf uitgestippeld.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: D-Reizen of niet?!

Ongelezen bericht door tttlocke »

Femmiej schreef:
11 jun 2020 14:33
Bij Dreizen hebben wij de vluchten en auto geboekt, de reis zelf uitgestippeld.
Denkt u zelf dat dit een pakketreis is? Waarom wel, waarom niet?

Hoe ging dat boeken en betalen in zijn werk? Wat is erbij gezegd? Is er apart betaald? Wat staat er in de papieren die D-Reizen verstrekt heeft?

Gesloten