LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door alfatrion »

fonsflons schreef:
15 jun 2020 09:20
Newton bij de fruitverkoper naast een geblutste appel:....ja sorry, ik wist niet dat die omlaag zou vallen als ik hem losliet.
De fabrikant geeft nota bene ook aan dat deze printer Postscript en PCL zou ondersteunen en dat doet ie niet. Moet ik dat soms op afstand ruiken?

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

alfatrion schreef:
15 jun 2020 09:52
fonsflons schreef:
15 jun 2020 09:20
Newton bij de fruitverkoper naast een geblutste appel:....ja sorry, ik wist niet dat die omlaag zou vallen als ik hem losliet.
De fabrikant geeft nota bene ook aan dat deze printer Postscript en PCL zou ondersteunen en dat doet ie niet. Moet ik dat soms op afstand ruiken?

Nee, dat geeft de fabrikant NIET aan bij jouw printer. Zie jij hieronder de L2710DW staan dan?

Emulatie: MFC-L2730DW en MFC-L2750DW) PCL6, BR-Script3, PDF versie 1.7

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik vind het niet duidelijk genoeg. De fabrikant geeft een pagina met de specificaties voor MFC-L2710DW. De verwarring ontstaat doordat de fabrikant op diezelfde pagina ook specificaties opneemt van andere producten. Een overzicht in tabel vorm was veel duidelijker geweest.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik vind het duidelijk genoeg, kwestie van goed lezen.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door alfatrion »

En toch hebben zowel de verkoper als ik dat niet zo begrepen. Dat is een gevolg van hoe de informatie wordt gepresenteerd.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

alfatrion schreef:
15 jun 2020 10:23
En toch hebben zowel de verkoper als ik dat niet zo begrepen. Dat is een gevolg van hoe de informatie wordt gepresenteerd.

Nee, dat is een gevolg van slordig lezen, waar dus ook deze verkoper zich schuldig aan heeft gemaakt. Een verkoper zou moeten weten dat dit vaak op deze manier vermeld wordt bij specificaties van apparatuur. Bijv. ook bij wasmachines, model AB1234cd heeft dan net een wat andere specificatie dan model AB1234cde. Dan staat er bij deze specificatie *alleen AB1234cde.

Daarom vertrouw ik liever gewoon op mezelf en volg de methode zoals ik op 30 mei al schreef:
Praktisch los ik het op door te bedenken welke opties/mogelijkheden ik belangrijk vind, de maximale prijs te bepalen, mijn keuze te maximaliseren tot 3 merken/modellen en voor uitgebreide informatie te kijken op de sites van de fabrikanten. Daarna koop ik online bij meestal Coolblue, MM, Megekko of Bol.com.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door alfatrion »

ZeerPrivé schreef:
15 jun 2020 10:35
Nee, dat is een gevolg van slordig lezen, waar dus ook deze verkoper zich schuldig aan heeft gemaakt. Een verkoper zou moeten weten dat dit vaak op deze manier vermeld wordt bij specificaties van apparatuur. Bijv. ook bij wasmachines, model AB1234cd heeft dan net een wat andere specificatie dan model AB1234cde. Dan staat er bij deze specificatie *alleen AB1234cde.
Ik ben het niet met je eens. De pagina betreft de specificaties voor het product MFC-L2710DW. Het is daarom logisch om te denken dat de MFC-L2710DW over alle eigenschappen beschikt die deze pagina staan. Het gaat niet om een overzicht pagina voor de producten MFC-L2710DW, MFC-L2730DW, MFC-L2750DW, ect. Je krijgt dus twee boodschappen: 1. dit zijn de eigenschappen van de printer; 2. deze eigenschap heeft deze printer niet. Dat zijn twee tegenstrijdige boodschappen en dat is makkelijk te voorkomen. Ik ben wel met je eens dat de verkoper beter zou moeten weten, omdat hij vaker met dit bijltje zou moeten hakken. Ik heb deze pagina overigens pas gezien na de koop.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door witte angora »

fonsflons schreef:
15 jun 2020 10:46
De uitkomst weten we overigens ook al. De printer wordt gewoon zonder problemen retour genomen.
Ik zou in dit geval mijn geld er toch niet onder durven verwedden. Met name de woorden 'zonder problemen'... :wink:

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik voorzie meer een zeer langdurige uitleg bij Coolblue waarom de winkel onder de maat presteerde, waarom de printer non-conform is, waarom hij vanwege welke wetsartikelen terug moet, enzovoorts, enzovoorts.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door moederslink »

alfatrion schreef:
15 jun 2020 07:40
(...)
Ik moet inderdaad de MFC-L2730DW of MFC-L2750DW hebben. Deze printer is non-conform. Het model bevalt mij wel. Hij gaat dus terug.
Nou dan zijn we er 8 pagina.s verder eindelijk uit...pff wat een operatie .
Je weet nu wat je moet hebben, dus dan hoeft er ook niet meer te worden uitgezocht óf en hóe die retour moet en of hij überhaupt teruggenomen kán worden.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is maar te hopen dat u weinig spullen aanschaft, anders heeft u daar een dagtaak aan.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
15 jun 2020 21:17
alfatrion schreef:
15 jun 2020 07:40
(...)
Ik moet inderdaad de MFC-L2730DW of MFC-L2750DW hebben. Deze printer is non-conform. Het model bevalt mij wel. Hij gaat dus terug.
Nou dan zijn we er 8 pagina.s verder eindelijk uit...pff wat een operatie .
Je weet nu wat je moet hebben, dus dan hoeft er ook niet meer te worden uitgezocht óf en hóe die retour moet en of hij überhaupt teruggenomen kán worden.
Toch wel. Er kan altijd opnieuw een non-conform product geleverd worden :wink:

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lady1234 schreef:
15 jun 2020 21:33
Het is maar te hopen dat u weinig spullen aanschaft, anders heeft u daar een dagtaak aan.
Je maakt nu ten onrechte de aanname dat iedere aankoop even lastig is. Ik wist vooraf dat het kopen van een printer een dingentje is. Ik heb daarom hier om praktisch advies gevraagd, gekocht bij een verkoper die het herroepingsrecht respecteerd en me door de verkoper laten helpen. Dat ik dan een non-conforme printer geleverd krijg is spijtig.

De gemiddelde consument wilt een printer die goed samenwerkt met Windows en dan is dit makkelijk. Ik wil een printer die goed samenwerkt met FreeBSD en het helpt als de printer dan de eerder genoemde eigenschappen heeft.

Voor aankopen van mijn entertainment set doe ik vrolijk mee met de massa.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door Radar »

Goedemorgen,

Dit onderwerp is gesloten omdat er continu meldingen binnenkomen.
TS heeft het antwoord echter al.

Met vriendelijke groet, ^ty

Gesloten