LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag Online zomaar tijdens contract prijs verhogen?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Georgie159
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 aug 2017 12:34

Mag Online zomaar tijdens contract prijs verhogen?

Ongelezen bericht door Georgie159 »

Hallo,
ik heb sinds deze maand Online als internet aanbieder. Ik heb met hun een contract afgesproken, 1e half jaar €19,00 per maand en 2e half jaar €34,- per maand.
Nu kreeg ik de eerste factuur waar men niet eens € 19,- had geteld maar € 36,- per maand? Voor de eerste halve maand van 15 juni tot 30 juni € 19,20- min€ 8,- , ( wat €9,50 zou moeten zijn) en de volgende maand juli had men gewoon de prijs verhoogd van € 34,- naar € 36,- en daar korting €15 vanaf heeft getrokken dus dan zou ik ipv € 19,- € 21 per maand moeten betalen???
Natuurlijk heb ik hen gebeld en gezegd dat ik een contract heb afgesproken voor 1e half jaar € 19,- en 2e half jaar € 34,- en niet € 21 en € 36,- en dat zij niet zomaar een lopende afspraak mogen veranderen! dat zij pas een prijsverhoging mogen doen als het jaar is afgelopen. Maar dat vinden zij niet zij vinden dat zij de prijs mogen veranderen wanneer zij dat willen???
Kan dat zomaar???

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Beste antwoord
Gekozen door Georgie159

Re: Mag Online zomaar tijdens contract prijs verhogen?

door sylvesterb » 25 jun 2020 13:48

Komkommertijd schreef:
25 jun 2020 12:58
Bij een verhoging mag je gelijk weg, ik zou denken aan een contract = contract en beide moeten uitdienen.
Onjuist, een verhoging dient ruim op tijd aangekondigd te worden en je kunt opzeggen (ongeacht het contract) per ingangsdatum van de wijziging.

Dus niet "gelijk weg", als je wel gelijk weg gaat mag het bedrijf gewoon de lopende contract periode alsnog in rekening brengen.
Komkommertijd schreef:
25 jun 2020 12:58
Normaal is pas na afloop contract verhoging wegens inflatie mogelijk.
Onjuist inflatie correctie mag gewoon tijdens het lopende contract doorgevoerd worden. Enkel niet binnen 2 maanden na ingang, zoals hierboven al vermeld.
DeZevendeHenk
Berichten: 794
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Mag Online zomaar tijdens contract prijs verhogen?

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Lees het contract, als daar staat dat ze mogen doen wat ze willen dan mag dat, ook zomaar. Als er iets anders staat moeten ze zich daaraan houden.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Mag Online zomaar tijdens contract prijs verhogen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

In de eerste 2 maanden na het ingaan van het contract mogen de prijzen niet verandert worden. Daarna mag, zoals in alle voorwaarden staat, een inflatiecorrectie toegepast worden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Mag Online zomaar tijdens contract prijs verhogen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij een verhoging mag je gelijk weg, ik zou denken aan een contract = contract en beide moeten uitdienen.

Normaal is pas na afloop contract verhoging wegens inflatie mogelijk.
Maar ik heb Online Contract nog niet nagelezen of ze daar dit ingezet hebben.

Maar nu weggaan wegens tariefsverhoging, veel werk voor niets en dat zullen ze zeker niet willen.
Beetje dom, en vraag ook voor een reactie van hun.
Stuur ze een link naar dit topic voor hun kant van het verhaal.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Mag Online zomaar tijdens contract prijs verhogen?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
25 jun 2020 12:58
Bij een verhoging mag je gelijk weg, ik zou denken aan een contract = contract en beide moeten uitdienen.
Onjuist, een verhoging dient ruim op tijd aangekondigd te worden en je kunt opzeggen (ongeacht het contract) per ingangsdatum van de wijziging.

Dus niet "gelijk weg", als je wel gelijk weg gaat mag het bedrijf gewoon de lopende contract periode alsnog in rekening brengen.
Komkommertijd schreef:
25 jun 2020 12:58
Normaal is pas na afloop contract verhoging wegens inflatie mogelijk.
Onjuist inflatie correctie mag gewoon tijdens het lopende contract doorgevoerd worden. Enkel niet binnen 2 maanden na ingang, zoals hierboven al vermeld.

Georgie159
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 aug 2017 12:34

Re: Mag Online zomaar tijdens contract prijs verhogen?

Ongelezen bericht door Georgie159 »

Mag ik dan weg naar een provider die wel te vertrouwen is? Trouwens misschien een wet die ECHT veranderd zou moeten worden. Als je een product in de winkel koopt ga je ervan uit dat de prijs bij het product de prijs is die je betaald en niet als je bij de kassa komt geconfronteerd met een andere prijs in de kassa. de winkelier laat je dan de prijs op het rek betalen of je mag afzien van het product. Anders is de klant uitgeleverd aan de willekeur van de eigenaar de provider lijkt mij???

Georgie159
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 aug 2017 12:34

Re: Mag Online zomaar tijdens contract prijs verhogen?

Ongelezen bericht door Georgie159 »

Heb trouwens het contract via tussenbedrijf geregeld die het contract weer voor mij bij Online geregeld heeft. Ik heb met die internet aanbieder dan ook het contract afgesloten!!!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Mag Online zomaar tijdens contract prijs verhogen?

Ongelezen bericht door berndv »

Georgie159 schreef:
25 jun 2020 13:58
Heb trouwens het contract via tussenbedrijf geregeld die het contract weer voor mij bij Online geregeld heeft. Ik heb met die internet aanbieder dan ook het contract afgesloten!!!
wanneer ben je dit contract aan gegaan? En met betrekking tot de actieperiode, hoe staat die verwoord op uw contract?

Lady1234
Berichten: 27138
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mag Online zomaar tijdens contract prijs verhogen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij is die termijn in het algemeen drie maanden.

Ook is het vaak zo dat contracten die minder dan drie maanden voor de inflatiecorrectie zijn ingegaan, de eerste keer niet mee verhoogd worden.

Maar de voorwaarden in het contract zijn leidend.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Mag Online zomaar tijdens contract prijs verhogen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Online zelf of tussen persoon, je tekende voor de beide prijzen 1e jaar (soms 2 jaren voordeliger) en daarna mogen ze pas aanpassen.
Alleen als ze ook bij actie tarief mogen verhogen moet dat in Online contract te vinden zijn.

Vrijwel alle anderen garanderen gedurende de looptijd de vaste reclame prijs, zowel de eerste hele maanden als daarna de hogere.
Bij alle andere aanbieders gaat de verhoging van inflatie na afloop contract alsnog in.

Ik heb hier in België geen Online en de website roept dat ik niets kan afsluiten.
daarom moet U zelf goed doorlezen.
blijkbaar zijn hun voorwaarden alleen voor Nederlanders zichtbaar.

6x19 + 6x34 is afgesloten dus die €36 mag pas volgende jaar ingaan.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mag Online zomaar tijdens contract prijs verhogen?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Speltip nummer 7: Zwijgen is goud.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Mag Online zomaar tijdens contract prijs verhogen?

Ongelezen bericht door mahadma »

Ter geruststelling, ALLE internet/gsm leveranciers hebben een inflatiecorrectie.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Mag Online zomaar tijdens contract prijs verhogen?

Ongelezen bericht door berndv »

Komkommertijd schreef:
25 jun 2020 14:21
6x19 + 6x34 is afgesloten dus die €36 mag pas volgende jaar ingaan.
maar als dat is afgesloten bij een tussenpersoon, die een eventuele prijswijziging van online nog niet had verwerkt, dan is het aan de tussenpersoon om te zorgen dat ts krijgt waar die voor betaald. Ik zie dat de aankondiging van de wijziging van de tarieven ergens in mei al door online naar buiten is gebracht, als een tussenpersoon dit niet verwerkt, dan is die ook het aanspreekpunt om te zorgen dat het contract nageleefd wordt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Mag Online zomaar tijdens contract prijs verhogen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Via een Bellen.com vind ik vaak een goedkopere aanbieding dan bij de keuze die ik maakte,
Dus via Ben Woldring voordeliger als rechtstreeks bij de aanbieder.

Dat komt erg vaak voor, ook VEH had zo een aanbieding die zelf naar die gaan veel duurder was en geen bonus.
Als ze adverteren 6x17+6x34 moet je dat ook geleverd krijgen.
Inderdaad is bij die tussen firma claimen een mogelijkheid.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Mag Online zomaar tijdens contract prijs verhogen?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Welke tarieven staan er vermeld in
https://www.online.nl/mijnonlinenl/ ?

Zie je daar zwart op wit dat ze verkeerde contracttarieven gebruiken?

Als de contracttarieven wel kloppen, dan is het een facturatiefout. Zeg je dan op, dan gaan ze je achtervolgen met een afkoopsom die je moet voldoen.

Als je overstapt naar een andere provider, gebruik dan de overstapservice van je nieuwe provider. Niet zelf Online.nl opzeggen. Zo voorkom je dat je een tijd zonder komt te zitten.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Mag Online zomaar tijdens contract prijs verhogen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Sorry Bob,

Topic starter stapte over via tussen persoon en daar is 6x17+6 maanden 34 beloofd.

En dan hogere tarieven krijgen wegens 1 juli? Dit is probleem dat tussen persoon die contract aanbood moet oplossen en geen
internet provider.

Tussenpersonen hebben wel vaker afwijkende contracten en bij problemen ze daar op aanspreken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Mag Online zomaar tijdens contract prijs verhogen?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Natuurlijk moet Online.nl zich aan de afspraken houden. Maar ik lees in de OP niets over het doorvoeren van inflatiecorrectie. Dat is slechts een aanname van de forumleden hier. Ik denk vooralsnog dat het gaat om een administratieve fout in de facturering.

Ik zou - als alles verder gewoon werkt - dit eerst per e-mail / whatsapp proberen op te lossen met Online.nl

Je hebt dan zwart op wit bewijs. Aan een telefoongesprek heb je niks. Tenzij je het opneemt.

alfatrion
Berichten: 21917
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mag Online zomaar tijdens contract prijs verhogen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
25 jun 2020 12:52
In de eerste 2 maanden na het ingaan van het contract mogen de prijzen niet verandert worden. Daarna mag, zoals in alle voorwaarden staat, een inflatiecorrectie toegepast worden.
Ik ben heel benieuwd naar je bron.
Georgie159 schreef:
25 jun 2020 13:58
Heb trouwens het contract via tussenbedrijf geregeld die het contract weer voor mij bij Online geregeld heeft. Ik heb met die internet aanbieder dan ook het contract afgesloten!!!
Het zou zomaar kunnen dat die voorwaarden niet op jouw van toepassing zijn. De details hangen af van wat er precies wel en niet is aangegeven bij het sluiten van de overeenkomst.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 25 jun 2020 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Mag Online zomaar tijdens contract prijs verhogen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lady1234 schreef:
25 jun 2020 14:11
Volgens mij is die termijn in het algemeen drie maanden.

Ook is het vaak zo dat contracten die minder dan drie maanden voor de inflatiecorrectie zijn ingegaan, de eerste keer niet mee verhoogd worden.

Maar de voorwaarden in het contract zijn leidend.
U hebt gelijk, binnen 3 maanden na het afsluiten mag de prijs niet aangepast worden.

alfatrion
Berichten: 21917
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mag Online zomaar tijdens contract prijs verhogen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
25 jun 2020 19:39
U hebt gelijk, binnen 3 maanden na het afsluiten mag de prijs niet aangepast worden.
Wederom, ik ben heel benieuwd naar je bron.

Gesloten