LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bike Totaal: bedrog kilometers E-bike met Emotion motor

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
tonnie kleissen
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2020 10:38

Bike Totaal: bedrog kilometers E-bike met Emotion motor

Ongelezen bericht door tonnie kleissen »

Goede morgen
IK heb een klacht over Bike Totaal dat zijn 150 winkels in Nederland
Ik zocht 2 Ebikes heb gegoogeld en kwam bij bike Totaal
In april had men een leuke actie bij Bike Totaal Winkels - actie- Radius – actie van Batavus
5 jaar garantie op alles ICL. accu en verhoging van een 300watt accu naar 400watt accu
IK heb 2 Ebikes besteld Batavus Ways E go de luxe kosten €1750,- allebeide 61 frame maat met dus een 400 watt accu
Bij Fietz Oldenzaal - Bike totaal
Op de website van hun stond vermeld Accu 300w- 400 w- 500 w met een radius van 100km -120 km – 140 km
Dus ik ben er van uit gegaan dat dat klopte zoals bij elke andere fiets
Ben met Fietz aan het onderhandelen gegaan omdat ik nog 2 oude gewone Batavus fietsen had en voor elke fiets kreeg ik €250,-
25 -4 hebben we de dames fiets gekregen, de andere zou week 27 komen
Alles prima , fiets was ook prima tot onze eerst rit in stand 1 met 53 km was de accu leeg nogmaals vol geladen dag erna weer een tochtje weer in stand 1 met 55 km was de accu weer leeg
Ik heb me direct 28 april gemeld bij Fietz, die vermelde me direct / maar met een E .motion motor kom je niet zo ver !
Ik heb ze op de website van Fietz verwezen en ze vertelde direct dat is niet onze site maar van Bike totaal
Ik heb de week erna een ander 400 accu mee gekregen om te testen maar ook deze kwam niet verder dan 55 km
De week erna moest ik mijn fiets compleet terug brengen met accu lader zodat Fietz de Ebike zelf kon proberen en testen , maar die vermelde me ook dat het klopte en dat de vertegenwoordiger van Bike Totaal hier over moest beslissen, en ik moest uit zoeken wat ik wilde , ik wilde 2 E bike fietsen waar ik 120 km kon rijden , Fietz adviseerde dat we een Batavus / gazelle met en Bosch motor en een 500 watt accu moesten nemen
IK heb tevens de klacht bij Batavus zelf gelegd, die schermen zich af dat op hun site het wel goed vermeld staat , maar verder niks doen
Ik / wij hebben meerder Batavus fietsen gehad Stabilo - weekend - Mambo daar waren zeer mee tevreden maar nu ook in Batavus zwaar teleur gesteld , wand na mijn melding heeft het nog een maand op de bike totaal website
Gestaan zonder dat Batavus ook maar iets heeft gedaan.
IK vind dat bedrog voor alle mensen die in deze actie van Bike totaal een Ebike gekocht hebben met een E .motion motor
Volgens Fietz heeft men bij het maken van de website van Bike Totaal klakkeloos de actieradius van een Bosch motor overgenomen voor een E.motion motor
Nu heeft Bike Totaal de actie snel van de website genomen en heeft tevens de actie radius aan gepast 300w -400 w-500 w met radius 60-km – 80km – 100 km dat haal je met een 400watt accu nog geen 80 km maar het is al een behoorlijke verbetering van 40 km
IK VIND dit BEDROGen nog steeds en vind na 2 maand het welletjes en vraag hulp aan jullie
Fietz Oldenzaal heeft z,n best wel gedaan, naar Bike Totaal en Batavus echt niet dat vind ik slecht
Nu wil ik de fiets inleveren bij Fietz en mijn geld terug ,,, Nee gaat niet het is nu een gebruikte fiets
En er zullen meer gedupeerden zijn, die het misschien nog niet gemerkt hebben ?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Bike Totaal: bedrog kilometers E-bike met Emotion motor

Ongelezen bericht door Jablan »

Tja, wat is hier van toepassing? Non-conformiteit, garantie, annulering of toch simpelweg inruil van een redelijk nieuwe fiets?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bike Totaal: bedrog kilometers E-bike met Emotion motor

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Welke ondersteuning?

Mijn oude gebruikte fiets heeft op lichtste stand, je voelde nauwelijks iets maar wel 250 km halen.

En op de zwaarste stand trap je nauwelijks zelf en is deze binnen 30 km leeg.

Dus op welke stand heb je deze gebruikt?

En dan nog voor of tegenwind en hoe zwaar ben je?

Of erg comfortabele zachte banden?
Laatst gewijzigd door Komkommertijd op 27 jun 2020 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9993
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bike Totaal: bedrog kilometers E-bike met Emotion motor

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De fietsersbond geeft bij 300 watt toch ook gewoon een maximale actieradius aan van 90 kilometer. Een minimale actieradius is 35-40 kilometer. Ik vraag me af of TS zich wel goed heeft laten informeren over de werking van de elektrische fiets. Dan had deze geweten dat de maximale actieradius afhankelijk is van de hoeveelheid ondersteuning. Met de meeste ondersteuning gaat men uit van 12-14 kilometer per 100 watt, terwijl 30 kilometer per 100 watt haalbaar is bij minimale ondersteuning. Echter geeft men ook aan dat rol en windweerstand een rol speelt en in de winter ook de temperatuur, waardoor er minder kilometers haalbaar zijn.

sake1987

Re: Bike Totaal: bedrog kilometers E-bike met Emotion motor

Ongelezen bericht door sake1987 »

Mijn vrouw heeft een 400 accu, is 60 kg ik heb dezelfde fiets met een 500 accu ben 110 kg. Zelfde stand zelfde afstand haalt zij 100 km met haar 400 en ik 80 km met mijn 500 accu

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bike Totaal: bedrog kilometers E-bike met Emotion motor

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het probleem is dat u bij verkoper A kijkt naar de specificaties, bij verkoper B gaat kopen en gaat klagen bij de fabrikant. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen handelen.
Als er Bike Totaal op uw factuur staat en u hebt bewijs dat de actieradius nu aangepast is, dan kunt u daar terecht. Staat er Fietz Oldenzaal op de factuur, dan hebt u daar gekocht. De fabrikant is geen partij in deze, deze is niet verantwoordelijk voor de woorden van een verkoper.

Maar of u een zaak hebt ligt helemaal aan het gebruik. Zoals al vermeld heeft verbruik te maken met een hoop factoren. U praat enkel over de actieradius, niet over de hoogte van ondersteuning, weerstand en gewicht.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Bike Totaal: bedrog kilometers E-bike met Emotion motor

Ongelezen bericht door angel1978 »

NeoDutchio schreef:
28 jun 2020 08:04
Het probleem is dat u bij verkoper A kijkt naar de specificaties, bij verkoper B gaat kopen en gaat klagen bij de fabrikant. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen handelen.
Als er Bike Totaal op uw factuur staat en u hebt bewijs dat de actieradius nu aangepast is, dan kunt u daar terecht. Staat er Fietz Oldenzaal op de factuur, dan hebt u daar gekocht. De fabrikant is geen partij in deze, deze is niet verantwoordelijk voor de woorden van een verkoper.


Maar of u een zaak hebt ligt helemaal aan het gebruik. Zoals al vermeld heeft verbruik te maken met een hoop factoren. U praat enkel over de actieradius, niet over de hoogte van ondersteuning, weerstand en gewicht.
Ik zou nog eens een poging wagen, hier staat volslagen nonsense

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bike Totaal: bedrog kilometers E-bike met Emotion motor

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

angel1978 schreef:
28 jun 2020 08:42
NeoDutchio schreef:
28 jun 2020 08:04
Het probleem is dat u bij verkoper A kijkt naar de specificaties, bij verkoper B gaat kopen en gaat klagen bij de fabrikant. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen handelen.
Als er Bike Totaal op uw factuur staat en u hebt bewijs dat de actieradius nu aangepast is, dan kunt u daar terecht. Staat er Fietz Oldenzaal op de factuur, dan hebt u daar gekocht. De fabrikant is geen partij in deze, deze is niet verantwoordelijk voor de woorden van een verkoper.


Maar of u een zaak hebt ligt helemaal aan het gebruik. Zoals al vermeld heeft verbruik te maken met een hoop factoren. U praat enkel over de actieradius, niet over de hoogte van ondersteuning, weerstand en gewicht.
Ik zou nog eens een poging wagen, hier staat volslagen nonsense
Bike totaal heeft geen eigen winkels. Ze werken met aangesloten partners. Je kan online bestellen bij Biketotaal en het laten afleveren bij de dichtstbijzijnde partner (in dat geval is Bike totaal de verkoper). Echter geeft TS aan dat de fietsen besteld zijn bij Fietz. Fietz is een eigen onderneming en is partner van Bike totaal. Fietz is dus niet verantwoordelijk voor de tekst op de website van Bike totaal.
Batavus is net zo min verantwoordelijk voor de tekst op een website van derden.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Bike Totaal: bedrog kilometers E-bike met Emotion motor

Ongelezen bericht door scontra »

Komkommertijd schreef:
27 jun 2020 20:16
Welke ondersteuning?

Mijn oude gebruikte fiets heeft op lichtste stand, je voelde nauwelijks iets maar wel 250 km halen.
Mijn oude fiets had slecht één afstandslimiet en dat was het uithoudingsvermogen van mijzelf ! :oops:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bike Totaal: bedrog kilometers E-bike met Emotion motor

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een Hart Stikke slechte geopereerde die moet revalideren is blij met de 2e hands weinig Kotsende Stella & Amslod.
Een normale fiets is niet normaal genoeg voor mijn, maar dat wist $contra blijkbaar nog niet. :mrgreen:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Bike Totaal: bedrog kilometers E-bike met Emotion motor

Ongelezen bericht door scontra »

Komkommertijd schreef:
28 jun 2020 13:02
Een Hart Stikke slechte geopereerde die moet revalideren is blij met de 2e hands weinig Kotsende Stella & Amslod.
Een normale fiets is niet normaal genoeg voor mijn, maar dat wist $contra blijkbaar nog niet. :mrgreen:
Voor mij ook niet (meer) sedert ik een twaalftal jaren geleden op m'n racefiets van de weg ben gereden door een idioot op een motor die zo nodig de binnenbocht moest nemen, terwijl die al bezet was.
Sinds ik het "geluk" heb om weer te kunnen fietsen rij ik een e.bike, moet daarbij wel gebruik maken van een SQlab. 600 active zadel.
Sinds een jaar toer ik rond op een Koga e tour met 490Wh accu en de ondersteuning is bij een afgelegde afstand van 100 km. nog lang niet uitgeput !

Ik ben ook één van de weinigen op een e.bike die wel een valhelm draagt en gebruik maakt van een achteruitkijkspiegel . :mrgreen:

colobo
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2020 13:31

Re: Bike Totaal: bedrog kilometers E-bike met Emotion motor

Ongelezen bericht door colobo »

Op 11 juni 2020 kocht ik een Stella E-Bike. Helaas voldoet het product niet aan de verwachtingen die ik ervan mag hebben.
Op 13 juni heb ik mijn eerste rit op genoemde fiets gemaakt. De accu was volledig opgeladen Echter na 14 kilometer begon de display te knipperen en was de accu leeg. Dit is voor mij een zeer groot probleem om dat ik door mijn reuma alleen kan fietsen met trapondersteuning. Ik heb mijn echtgenoot gebeld die mij met de auto is komen ophalen. U zult begrijpen dat dit voor mij een zeer traumatische ervaring was. Bij thuiskomst heb ik de accu wederom opgeladen. Toen de accu weer volledig opgeladen was, hetgeen ik kon zien op de display bleef het rode lampje van de oplader branden. De oplader werd gloeiend heet.
Ik heb gelijk gebeld en na ca. 15 minuten in de wacht vertelde een vriendelijke dame mij dat ik zou worden teruggebeld. Maar dat blijkt niet mogelijk te zijn. In zijn totaliteit heb ik meer dan 66 minuten in de wacht gestaan. Wel kregen wij twee maal te horen dat we tussen 8 en 16 werkuren zouden worden teruggebeld. Maar u begrijpt het zeker al. Er is dus NIET teruggebeld. Tevens stuurde ik diverse e-mails. Maar ook die werden niet beantwoord. Ik ben zo langzamerhand de wanhoop nabij. Ik leef van een AOWtje en heb voor deze fiets heel lang moeten sparen. Ik kocht hem werkelijk van mijn laatste geld.
In principe wilde ik nog wel gebruik maken van de service maar gezien het feit dat Stella nauwelijks bereikbaar is heb ik hier van afgezien. Ik wilde gebruik maken van mijn recht om de koop binnen 14 dagen ongedaan te maken.
Toen ik eindelijk, na 10 dagen van het kastje naar de muur te zijn gestuurd, werd teruggebeld werd mij medegedeeld dat Stella de fiets wel wilde terugnemen aar dat mij dat € 300,-- zou kosten. Overleg was niet mogelijk. Ik heb dit onder protest geaccepteerd omdat ik mij vreselijk onder druk gezet voelde. Ik vind deze gang van zaken in een woord schandalig.

sake1987

Re: Bike Totaal: bedrog kilometers E-bike met Emotion motor

Ongelezen bericht door sake1987 »

14 km is erg weinig, maar in welke ondersteuning fietste u en welke accu heeft u? In 1 stuk doorfietsen op hoogste ondersteuning met lichte accu is hij zo leeg.
Een oplader wordt tijdens het opladen altijd vrij heet.
Zoek even iemand die er verstand van heeft om u bij het retourneren te assisteren en koop dan een fiets bij uw plaatselijke fietsenmaker, ook deze heeft betaalbare.

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bike Totaal: bedrog kilometers E-bike met Emotion motor

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

colobo schreef:
05 jul 2020 13:37
Op 11 juni 2020 kocht ik een Stella E-Bike.
Tja, Stella. Een merk waar het meest over geklaagd wordt blijft maar groeien. En bedrijven die failliet gaan staan we bij te janken omdat we er altijd zo graag kwamen.
colobo schreef:
05 jul 2020 13:37

De accu was volledig opgeladen Echter na 14 kilometer begon de display te knipperen en was de accu leeg.
Dat is inderdaad snel te noemen, maar de ondersteuning is van een hoop zaken afhankelijk. Dus of de fiets non-conform is valt hieruit niet af te leiden.
colobo schreef:
05 jul 2020 13:37
U zult begrijpen dat dit voor mij een zeer traumatische ervaring was.
Een lege accu een traumatische ervaring? Ik ken uw verleden niet, maar ik heb regelmatig langs de kant van de weg gestaan met pech. Maar om daar nu een trauma van op te lopen klinkt mij wat overdreven in de oren.

Tja, Stella. Het barst van de klachten op internet en het is nog een wonder dat ze bestaan. Er wordt geklaagd over de prijzen, over de akties en over de service en toch blijven mensen kopen. Fietsenmakers ruilen ze niet eens meer in.

Voor het geld van een nieuwe Stella kunt u ook een goede tweedehandse merkfiets kopen met garantie. Wellicht is dat nog een optie voor u.

Gesloten