LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Jark
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 okt 2018 01:56

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jark »

Ik wil me best laten inenten met een wel werkend middel maar niet door F.G. die heeft geen zelfreflectie.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
03 sep 2020 01:07
witte angora schreef:
02 sep 2020 22:15
Toevallig staat er op RTL een bericht dat 70% van de Nederlanders zich in zou willen laten enten. Toch is het maar de vraag of dat genoeg is, wordt er gezegd.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... nsive-care
Laat jij je inenten of mag dat niet?
Waarom zou dat niet mogen? De apostel Lucas was arts. Niks mis mee om geneeskundige hulp te zoeken.

Hoe is het met eleven eigenlijk? Hoor je er nog wel eens iets van? Hij heeft zich al zo lang niet meer aangemeld, ik krijg het idee dat hij overleden is of zo.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
02 sep 2020 21:09
Lowieze schreef:
02 sep 2020 20:48
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die denken dat dat verplicht kan worden.
Helaas blijken veel mensen dat wél te denken. :?
Als je inentingsbewijs moet hebben om horeca , voetbalstadion, kinderopvang etc in te mogen , is er geen sprake van verplichting. Maar gaat het wel storm lopen.
Nog wat IC beelden erbij in de informatie campagne om publieke opinie te beinvloeden, en die genoemde 70% wordt makkelijk gehaald.

Moneyman
Berichten: 30109
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
02 sep 2020 22:15
Toevallig staat er op RTL een bericht dat 70% van de Nederlanders zich in zou willen laten enten.
De vraag is welke vraag er gesteld is. De angst die ik heel veel hoor en lees, is dat het vaccin te snel op de markt gebracht wordt, onvoldoende getest zal worden en er dus een verhoogde kans op bijwerkingen kan zijn.

Iemand die op zich niet tegen vaccinaties is, zal op de vraag of hij zich in laat enten wellicht "ja" antwoorden, terwijl de werkelijkheid is dat hij dat misschien pas over een paar jaar laat doen (als het vertrouwen in het vaccin gestegen is). Daarnaast is er nog het al door jou genoemde effect van "ja zeggen, en het toch om wat voor reden dan ook niet doen.

Al met al zeggen dit soort polls me dus helemaal niets.
16again schreef:
03 sep 2020 07:23
Moneyman schreef:
02 sep 2020 21:09
Lowieze schreef:
02 sep 2020 20:48
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die denken dat dat verplicht kan worden.
Helaas blijken veel mensen dat wél te denken. :?
Als je inentingsbewijs moet hebben om horeca , voetbalstadion, kinderopvang etc in te mogen , is er geen sprake van verplichting. Maar gaat het wel storm lopen. Nog wat IC beelden erbij in de informatie campagne om publieke opinie te beinvloeden, en die genoemde 70% wordt makkelijk gehaald.
In deze situatie is er ook gewoon sprake van een verkapte verplichting - die mijns inziens wettelijk niet mogelijk is.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

16again schreef:
03 sep 2020 07:23
Als je inentingsbewijs moet hebben om horeca , voetbalstadion, kinderopvang etc in te mogen , is er geen sprake van verplichting. Maar gaat het wel storm lopen.
Nog wat IC beelden erbij in de informatie campagne om publieke opinie te beinvloeden, en die genoemde 70% wordt makkelijk gehaald.
Ach, als ik lees dat mensen met een vervalst universiteitsdiploma aan een prima baan kunnen komen, dan denk ik dat zo’n inentingsbewijs ook wel na te maken is :D

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

MM, veel kinderopvangcentra weigeren al niet-gevaccineerde kinderen (en ik vind dat terecht)

Een wetsvoorstel hiervoor is ook al in de TK behandeld en ligt nu bij de EK https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ord%20gaan.

Moneyman
Berichten: 30109
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja, de kinderopvangcentra. Maar wat 16again schrijft gaat heel wat stappen verder.

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jasper45 »

Lowieze schreef:
03 sep 2020 09:43
Ach, als ik lees dat mensen met een vervalst universiteitsdiploma aan een prima baan kunnen komen, dan denk ik dat zo’n inentingsbewijs ook wel na te maken is :D
De geldigheid van een inentingsbewijs gaat natuurlijk telkens (via 5g) geverifieerd worden.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jasper45 schreef:
03 sep 2020 09:53
Lowieze schreef:
03 sep 2020 09:43
Ach, als ik lees dat mensen met een vervalst universiteitsdiploma aan een prima baan kunnen komen, dan denk ik dat zo’n inentingsbewijs ook wel na te maken is :D
De geldigheid van een inentingsbewijs gaat natuurlijk telkens (via 5g) geverifieerd worden.
Denkt u, in een voetbalstadion?

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jasper45 »

Lowieze schreef:
03 sep 2020 10:13
Jasper45 schreef:
03 sep 2020 09:53
Lowieze schreef:
03 sep 2020 09:43
Ach, als ik lees dat mensen met een vervalst universiteitsdiploma aan een prima baan kunnen komen, dan denk ik dat zo’n inentingsbewijs ook wel na te maken is :D
De geldigheid van een inentingsbewijs gaat natuurlijk telkens (via 5g) geverifieerd worden.
Denkt u, in een voetbalstadion?
Ook; heb jij geen smartphone of zo?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Voor mij verrassend: Corendon sluit tot 1 april volgend jaar. Zat in het programma 'Stand van Nederland', net op NPO2. Sowieso wel het terugkijken waard, gaat in op de economische gevolgen van Corona.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
03 sep 2020 09:39
16again schreef:
03 sep 2020 07:23
Als je inentingsbewijs moet hebben om horeca , voetbalstadion, kinderopvang etc in te mogen , is er geen sprake van verplichting. Maar gaat het wel storm lopen. Nog wat IC beelden erbij in de informatie campagne om publieke opinie te beinvloeden, en die genoemde 70% wordt makkelijk gehaald.
In deze situatie is er ook gewoon sprake van een verkapte verplichting - die mijns inziens wettelijk niet mogelijk is.
Het is ook een verplichting om het stadion van voetbalclubs voor driekwart leeg te moeten laten. Wat moeilijk vol te houden is, zodra er een werkend vaccin bestaat.

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jasper45 »

16again schreef:
04 sep 2020 08:42
Het is ook een verplichting om het stadion van voetbalclubs voor driekwart leeg te moeten laten. Wat moeilijk vol te houden is, zodra er een werkend vaccin bestaat.
Je bedoelt: zodra het door de Minister van Volksgezondheid met 'h e t vaccin' aangeduide vaccin er is??

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
05 sep 2020 11:21
Mijn oma en opa hebben zich opgegeven voor een inenting met een tuberculose vaccin. BCG bacterie beschermt vooral ouderen. Zeggen ze. Zijn er hier van het forum die zich ook hebben ingeschreven? Je moet wel ouder dan 60 zijn.
Maar hebben ouderen die vaccinatie dan nodig? Ik ben als kind op school altijd getest op tbc, altijd een negatieve uitslag.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Het gros vd mensen is vroeger al ingeënt, ook tegen TBC.
Je kreeg zo.n Mantoux krasje op je arm.

Het tuberculose vaccin inenten d.m.v een injectie ( intra musculair) lijkt mij niet goed en onnodig ook nog.
Ik geef mij zeker niet op. :wink:

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
05 sep 2020 11:52
Het gros vd mensen is vroeger al ingeënt, ook tegen TBC.
Je kreeg zo.n Mantoux krasje op je arm.

Het tuberculose vaccin inenten d.m.v een injectie ( intra musculair) lijkt mij niet goed en onnodig ook nog.
Ik geef mij zeker niet op. :wink:
De Mantouxtest was om te kijken of je met tuberculosebacteriën besmet was. Volgens mij werd er vroeger niet gevaccineerd tegen tbc.
Ik kan me herinneren dat mijn vader en schoonvader vanuit hun werk elk jaar voor een röntgenfoto moesten om hun longen te bekijken op een tbc-besmetting.

Lady1234
Berichten: 27125
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat inenten nu is een test van een paar ziekenhuizen.

Er wordt nu ook niet standaard gevaccineerd tegen tbc, behalve bij hele kwetsbare baby’s.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Fijn, maar om mee te doen, moet je zeker geen Covid19 hebben gehad?

Vreemde ervaring in Oostenrijk: bij het verlaten van de Autobahn, worden niet-Oostenrijkers gevraagd wat ze gaan doen. Slovenië houdt het bij strikte controles aan de grenzen. Personeeelsgebrek is de reden voor het verplichten om bepaalde grensovergangen te gebruiken. Personencontroles vinden plaats op eigen grondgebied, in beide landen is inmiddels het leger ondersteunend aanwezig.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

We zijn te jong, veels te jong ;)

Mondmaskers ... nee, geen make-up eronder. Geeft bij langdurig gebruik (maskerplicht op het werk) vervelende reacties op de huid.
Ook af te raden: de maskers van Kruidvat en Trekpleister. Die vliegen in brand bij het drogen op 60 graden. :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

We zijn een paar dagen verder, het nieuw volgt iedereen wel denk ik. Het aantal besmettingen neemt hand over hand toe. En nu al merk je dat bij de beslissers de onrust toeneemt. Komt er een tweede golf, komt er een tweede lock-down, welke maatregelen moeten we nemen? Paniek wil ik het niet noemen, maar de mogelijke maatregelen stuiteren m.i. wel een beetje alle kanten op.

Ik zie het er zelf op neerkomen dat de horeca met name 's avonds gesloten gaat worden, zeg na 20.00 uur. Dan kunnen mensen nog wel fatsoenlijk eten, met name met de feestdagen wel zo prettig, maar bieren en borrelen gaat er niet meer in zitten. Juist het borrelen levert de meeste bewegingen op. Hooguit misschien voor de eters, dat er, laten we zeggen, na 19.00 uur geen mensen meer worden toegelaten, en dan voor hen uiterlijk om 22.00 uur dicht. Geef het nog een week of 6-8.

Afgelopen week moest ik zowel in Utrecht als Den Haag zijn: wat een verschil. In Hoog-Catharijne zie je in het midden zwarte strepen, de meeste mensen blijven keurig rechts lopen. In Den Haag was het heel anders: iedereen liep maar een eind door elkaar. En juist Den Haag is een van de drie steden waar het aantal besmettingen toeneemt.

Je merkt het ook in de horeca: waar 'wij' waren, was de bediening af en toe korzelig-vriendelijk, als ze 'onze bezoekers' moesten vragen om te gaan zitten. Een aantal mensen is op voorhand al naar een andere locatie gegaan, een plek die alleen op aanvraag open is; ze vinden de huidige locatie maar helemaal niks. Maar wat moet zo'n café dan? Een boete van vele duizenden euro's heb je als bedrijf zo te pakken, en wie weet of er al waarschuwingen zijn gegeven? En als je de hele dag mensen op allerlei regels moet wijzen, steeds weer, omdat mensen er niet aan denken? Daar krijg je toch een sik van?

Ik heb het al vaker gezegd, en blijf het zeggen: we doen het toch echt helemaal zelf.

Gesloten