Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

Nijogeth schreef:
24 sep 2020 22:24
hebra98 schreef:
24 sep 2020 21:49
Nijogeth schreef:
24 sep 2020 21:47
Nou beheer ik zelf met 3 anderen ook een forum, maar de beheerders zijn ook de moderators en doen gewoon mee met de discussies.
>>
Ben je eigenaar van het forum?
Nee, dat zijn de gebruikers. Door middel van donatie kunnen ze dit forum waarop ook heel veel oude afbeeldingen en dergelijke zijn geplaatst steunen, waarna er verder betaald wordt. Met 3 personen zijn we niet alleen moderator (we hebben overigens enkele veelvuldig aanwezige gebruikers aangewezen die dit ook kunnen), maar hebben we daadwerkelijk toegang tot het beheerderspaneel. Wij regelen dan ook dat de financiën op de juiste plek terecht komen en dat er regelmatig een kopie wordt veilig gesteld voor als er iets met de host gebeurd. We willen niet hebben dat we dan alle afbeeldingen en informatie kwijt zijn.
>>
Dus het is een geheel ander forum met heel andere doelstelling?
Reageer je als mod op jouw forum hetzelfde als je hier doet?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

hebra98 schreef:
24 sep 2020 23:05
fonsflons schreef:
24 sep 2020 23:05
Hebra is een hij? Weer wat geleerd.
>>
Is dat werkelijk?
Dat mag je aannemen, dat maakt eigenlijk weinig uit.
L-H-B-T-I-Q-A-P-C 🤪 keus genoeg.....of ' gewoon ' hetero 😀 , maar wat is nog ' gewoon ' ....

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

Lady1234 schreef:
24 sep 2020 23:14
Of Hebra nou een hij of een zij is, doet niet ter zake. Hij of zij zij zit te zeuren over groepen. Terwijl h of z zelf deel uitmaakt van een groep, misschien zelfs wel met een extra alias als carla.

Eigenaar van een forum? Het zou wat, waarom zit h of z dan hier? Enkel onzin verkopen.
>>
Wederom, allemaal onzin en slecht lezen ook nog.
Zoek zelf maar naar je antwoord.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

hebra98 schreef:
24 sep 2020 23:15
Dus het is een geheel ander forum met heel andere doelstelling?
Ja duh... dat geldt voor ieder forum is is ook nog eens totaal niet relevant: de betwiste stelling bevatte namelijk geen enkele nuance in deze richting.

Vanwaar deze oeverloze discussie over een stelling waarvan al lang duidelijk is dat die niet juist is? Als feedback voor het forum voegt het in ieder geval niets meer toe.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Nijogeth »

hebra98 schreef:
24 sep 2020 23:15
Nijogeth schreef:
24 sep 2020 22:24
hebra98 schreef:
24 sep 2020 21:49

>>
Ben je eigenaar van het forum?
Nee, dat zijn de gebruikers. Door middel van donatie kunnen ze dit forum waarop ook heel veel oude afbeeldingen en dergelijke zijn geplaatst steunen, waarna er verder betaald wordt. Met 3 personen zijn we niet alleen moderator (we hebben overigens enkele veelvuldig aanwezige gebruikers aangewezen die dit ook kunnen), maar hebben we daadwerkelijk toegang tot het beheerderspaneel. Wij regelen dan ook dat de financiën op de juiste plek terecht komen en dat er regelmatig een kopie wordt veilig gesteld voor als er iets met de host gebeurd. We willen niet hebben dat we dan alle afbeeldingen en informatie kwijt zijn.
>>
Dus het is een geheel ander forum met heel andere doelstelling?
Reageer je als mod op jouw forum hetzelfde als je hier doet?
Tweemaal ja. Ik geef altijd eerlijk mijn mening, maar ik ga nooit de grens over tot het op de persoon reageren. Er zijn hier teveel mensen die met elkaar onder 1 hoedje spelen. Dan heeft er 1 van gereageerd in een discussie en staan er standaard dezelfde gebruikers onder die de reactie leuk vinden. Dat zul je mij ook niet zien doen, omdat ik het niet altijd met mensen eens zal zijn. Zo ben ik in het ene topic op de hand van de ene gebruiker, terwijl ik in het andere topic het totaal niet eens met diezelfde gebruiker ben.

Een moderator moet in mijn ogen iemand zijn die ook zo denkt. Iemand die geen persoonlijke vetes op zal starten, maar tussen alle gebruikers (of in elk geval het grootste deel) in staat. Het moet ook iemand zijn die niet te snel posts weg gaat halen of zijn oren laat hangen naar anderen, want de moderatie bepaalt wat wel en niet kan (naar aanleiding van forum regels, maar ook de inbreng van de gebruikers), niet een individuele gebruiker. Het moet ook iemand zijn die tegen kritiek en zich niet snel aangevallen voelt.

En nee, dit is geen open sollicitatie, daarvoor ben ik overdag gewoon veel te weinig aanwezig hier. Daar zijn anderen een stuk beter geschikt voor. Namen ga ik niet noemen, maar ideeën heb ik wel en ik denk dat deze personen best wel in staat kunnen zijn om de moderatie te helpen in dit forum en er daardoor voor te zorgen dat de bezetting daarin beter is.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Volgens mij heeft de moderatie al verscheidene keren aangegeven dat er geen mogelijkheid/bereidheid is om forumleden als moderator aan te stellen.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En het is ook niet nodig.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

hebra98 schreef:
24 sep 2020 22:30
Maar dan moeten de (leden) mods zich wel aan goed afgesproken regels houden.
En die regel is bepaald door de eigenaar, niet de mods met hun eigen regeltjes.
Mods kunnen prima met elkaar de regels op stellen. Het is m.i. beter als over de regels consensus is bij een groep dan wanneer een persoon dat doet.
hebra98 schreef:
24 sep 2020 22:30
En op dit forum zijn in mijn ogen gewoon teveel problemen / verbindingen / arrogantie / stokers om één van de leden een mod te maken.
Dat veranderd op het moment dat men verantwoordelijkheden krijgen.
hebra98 schreef:
24 sep 2020 22:30
Dat zal een goede sysop / admin never accepteren van een mod maar wel iets makkelijker van een lid.
Een admin is gewoon een technisch persoon. Zie het als iemand die format C: kan uitvoeren op de database. Een admin vult een mod aan.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

alfatrion schreef:
25 sep 2020 03:41
hebra98 schreef:
24 sep 2020 22:30
Maar dan moeten de (leden) mods zich wel aan goed afgesproken regels houden.
En die regel is bepaald door de eigenaar, niet de mods met hun eigen regeltjes.
Mods kunnen prima met elkaar de regels op stellen. Het is m.i. beter als over de regels consensus is bij een groep dan wanneer een persoon dat doet.
hebra98 schreef:
24 sep 2020 22:30
En op dit forum zijn in mijn ogen gewoon teveel problemen / verbindingen / arrogantie / stokers om één van de leden een mod te maken.
Dat veranderd op het moment dat men verantwoordelijkheden krijgen.
hebra98 schreef:
24 sep 2020 22:30
Dat zal een goede sysop / admin never accepteren van een mod maar wel iets makkelijker van een lid.
Een admin is gewoon een technisch persoon. Zie het als iemand die format C: kan uitvoeren op de database. Een admin vult een mod aan.
>>
Is dit jouw mening of spreek je uit ervaring.. Ik spreek namelijk WEL uit ervaring.
Ben je zelf mod, sysop, admin of webmaster van een forum geweest?
Of heb je zelf een forum of website gehad met mods?
De regels bepaal je alleen samen als er geen webmaster/admin/sysop zou zijn en dat is dodelijk voor een forum.
Zoals ik aangaf, er is altijd iemand die de mods in gareel houdt. Anders kan een forum lid nooit zijn beklag doen over een mod.
En ja, sommige veranderen als ze mod worden, maar ze worden met regelmaat nog vervelender dan voorheen, toen ze nog niet de "macht" hadden. (ook dat is uit eerste hand ervaring)
Een admin beschermd een lid tegen een verkeerd werkende mod.


https://nl.wikipedia.org/wiki/Moderator_(algemeen)

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

fonsflons schreef:
25 sep 2020 09:23
CarlaHeusden schreef:
25 sep 2020 00:25
misschien zelfs wel met een extra alias als carla
Bah, bah @lady1234 wat een misselijke ziek makende reactie. Ik maak er zelfs geen melding van, laat maar staan zodat iedereen kan zien hoe laag jij bij de grond bent.

Waar is dat nou allemaal voor nodig, treurig diep treurig terwijl ik probeer om mijn beste been hier voor te zetten met nette en fatsoenlijke en helpende reactie`s , zonder enige ruzie makende houding.

Zelfs na deze denigrerende opmerking blijf ik netjes tegen over jou, je doet maar waar je zin in hebt. De aardigheid haal je er wel van af op deze manier, of is dat juist jouw opzet.
Nog nooit zoveel tegenstellingen in 1 post gezien. Tijd dat de moderatie weer eens ingrijpt want dit gaat helemaal nergens meer over.
Een zeer nette en correcte post na de schandalige opmerking van "lady"1234. Het feit dat je dit aanvalt en je niet distancieert van de opmerking van de "lady" geeft te denken.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@j.deltoer

Her feit dat u dit post, geeft ook te denken.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
25 sep 2020 09:32
distancieert
??

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Nou beste mensen. Het verzoek van drie dagen geleden om het bij feedback op het forum te houden, is niet echt in acht genomen. Ik moet zeggen dat ik er nu zo langzamerhand wel een beetje klaar mee begin te zijn. Jullie kunnen elkaar wel steeds blijven beschuldigen van weet ik het allemaal (en deze berichten vervolgens ook over en weer gaan melden), maar daar schiet niemand iets mee op. Wij kunnen onze tijd in ieder geval beter gebruiken.

Omdat er wat de moderatie betreft in dit geval een boel gebruikers zijn die een waarschuwing verdienen, en ik vast iemand vergeet als ik dit individueel ga doorvoeren, kunnen jullie dit allemaal beschouwen als een officiële waarschuwing. Houd je toekomstige bijdragen inhoudelijk en ontopic, laat de persoonlijke aanvallen lekker achterwege. Als dit te moeilijk blijkt, dan is het waarschijnlijk even nodig om een tijdelijke forumpauze in te lassen.

Volgens mij hebben we hier gewoon met een groep volwassenen te maken, dus ik denk dat dit wel moet lukken. Een fijne dag en alvast een goed weekend! ^YB

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

En nog een algemene tip: je hoeft echt niet overal wat van te vinden. Als je bijdrage alleen maar geluid is en verder weinig toevoegt, laat 'm dan achterwege. Dat bespaart veel mensen (zowel forumgebruikers als moderatie) een hoop tijd en energie. Groet!

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

hebra98 schreef:
25 sep 2020 07:16
Is dit jouw mening of spreek je uit ervaring.
Ik spreek uit ervaring.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Wat een dwaze suggestie om gratis e-mailadressen niet te accepteren. Driekwart van Nederland gebruikt ze en ze worden door alle (officiële) instanties geaccepteerd. En dan zou een simpel consumenten forum het niet moeten accepteren?

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nabellen van het telefoonnummer kan nog wel eens zinvol zijn, lijkt me.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

Jose2501 schreef:
26 sep 2020 08:32
Een tip voor RADAR: weiger gratis e-mailadressen als GMAIL enz. Accepteer alleen mailadressen van provider.
Deze mag je uitleggen. Net zoals iedereen zal ik een provider hebben en hebben ze mij een emailadres gegeven, maar ik gebruik het nooit. Net zoals vermoedelijk 80%? 90%? En die mensen zijn allemaal niet goed genoeg hier voor het forum?
Jose2501 schreef:
26 sep 2020 08:32
Andere tip: investeer wat tijd in nabellen van opgegeven telefoonnummers. Wie verkeerd nummer heeft opgegeven blokkeren.
Telefoonnummers opgeven? Deze snap ik niet.
Doch, betaal jij de kosten?

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vast goed bedoeld, maar dat is met een kanon op een mug schieten.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Inderdaad, je kunt beter een ongebonden emailadres hebben, zoals Gmail of Hotmail. Dan kun je ook zonder moeite switchen. En hoe zou ik aan een emailadres van een provider moeten komen? Ik heb namelijk geen vaste internetverbinding van mezelf, maar die van mijn ouders. Dan zou ik eind volgende maand pas weer hier op het forum terecht kunnen als mijn appartement wordt opgeleverd. En aangezien deze 2 maanden terug al opgeleverd had moeten zijn, zou ik er niet van opkijken als dit nog langer gaat duren.

Gesloten