LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar is dat rebelse niet ook hetgeen dat ons land heeft gemaakt tot wat het is. Ik noem bijvoorbeeld de Provo's. Deze brachten het land in beweging. Men doet nu net of Corona zo erg is. Qua mortaliteit kun je het volgens mij redelijk goed vergelijken met een sterke variant van de griep die we eens in de zoveel tijd hebben, alleen is het wel een stuk besmettelijker.

Persoonlijk denk ik dat we er mee moeten gaan leven en dat we er niet vanaf gaan komen. Maar in den Haag schijnen ze nog steeds te hopen dat Hans Klok het kan laten verdwijnen. Zo niet, dan halen ze Hans Kazan uit het bejaardentehuis.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Over een vaccin: Acht dagen geleden een overzichtsartikel gelezen. 180 projecten, 35 worden op mensen getest. Op basis van de podcasts: Een deel zal een klassiek vaccin zijn, alleen werkzaam tegen het oorspronkelijke virus en de eerste varianten - met het effect zoals Snuffel1 het beschrijft. Meer perspectief biedt een nieuwe generatie vaccins, die zich richten op de stabiele delen van het virus en zodoende nog bescherming bieden, wanneer het virus meerdere keren is gemuteerd. Van de vaccins uit deze groep verwacht ik ook een basisbescherming tegen de andere virussen uit dezelfde groep. Al met al gaat het waanzinnig snel met een vaccin.
snuffel1 schreef:
25 sep 2020 19:21
De jeugd heeft de toekomst maar als ze de maatregelen massaal negeren komt die toekomst zonder toekomstperspectief wel heel dichtbij want leraren e.d. gaan door hun toedoen heel erg ziek worden of stoppen met les geven.
Ben je niet erg aan het wijzen? De meeste middelbare scholen zitten met meer problemen door elkaar.
- Vergrijzing onder de leraren en het lerarentekort. Dat betekent momenteel, dat docenten bovengemiddeld vaak thuisblijven wegens een paar druppels ochtendsnot.
- Gebouwen en onderhoud. Of beter gezegd: achterstallig onderhoud, want daar is jarenlang fors op bezuinigd. Het wreekt zich nu, want hoe ouder het gebouw, hoe slechter de ventilatie, hoe langer met de ramen open les gegeven moet worden, hoe meer docenten op de tocht staan en uitvallen.
- Praktijk/Stages. Hier zit een megaprobleem. Geen stageplekken en praktijklokalen, die absoluut niet zijn ingericht op afstand houden en hygiëne. Geldt niet alleen voor het MBO, ook in het algemene voortgezet onderwijs speelt dit mee: geen snuffelstages en op de gewone manier is het momenteel onmogelijk om vakken als natuur-/scheikunde, tekenen, dans, muziek, sport te geven.
- De traditie van het ophokken oftewel grote klassen in kleine lokalen, helpt ook niet.

Zoon heeft bijna op dezelfde manier les als in juni. Docenten bepalen of de mond-neuskapjes op moeten of af blijven, verschilt per onderdeel per vak.

H.Roosveld
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jan 2020 16:03

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door H.Roosveld »

Teveel gaat men er van uit dat men al besmet is en wat er tegen te doen.
Ik ga er van uit dat men moet voorkomen dat men besmet raakt.
En dat kan wel degelijk door een grote weerstand op te bouwen! Door Extra vitamine C te nemen dmv sinaasappels
mandarijnen kiwis of vitamine C pillen (max.1000 mg per dag). Ik ben nooit ziek, gebruik geen griepprik.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

H. Roosveld, dit is nu de tweede keer dat je met de suggestie komt. Helaas, pindakaas (kan sporen van noten bevatten), in mijn driepersoonsmannenhuishouding leefden en leven we gezond, vallen niet in een risicogroep en toch hebben we kennisgemaakt met Sars-CoV2. Vitamine C helpt ook niet om er minder ziek van te worden, het ziekteverloop hangt van verschillende factoren af. En als je het gehad hebt, dan geeft een diëtist(e) de beste voedingsadviezen.

Hoe je voorkomt, dat je besmet raakt? Simpel, hou je consequent aan de HAM-regels. (in het Duits: AHA)
Hygiëne, dus je handen vaker met zeep wassen en gebruik die desinfectiestations bij de ingangen van gebouwen.
Afstand houden, want mensen zijn net sproeiende katers als ze praten, zingen, lachen, huilen, snotteren.
Masker dragen. Niet per se buiten, wel overal binnen, waar mensen komen, die jij niet kent of niet goed kent.

witte angora
Berichten: 30809
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Zit even naar de cijfers te kijken.

Wereldwijd is het aantal doden officieel de 1 miljoen gepasseerd. Van de ruim 33 miljoen besmettingen zijn er bijna 25 miljoen hersteld. Dat levert in principe dus een mortaliteit van 4 % op.

We hebben hier op 5 na 3000 besmettingen; inmiddels staan we op plek 33 van de ranglijst. In dit tempo halen we morgen de zuiderburen ook nog in.

Binnenkort zal ik toch echt naar mijn vader moeten om de sleutels van mijn oude woning op te halen die daar liggen. Liever heeft hij het niet dat ik kom, vanwege de toename in besmettingen. Maar ja... Ik moet ze over een paar weken toch echt inleveren bij de wbv.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u kunt toch prima voorkomen dat u uw vader besmet, als u al besmet zou zijn? Afstand houden, niet knuffelen. Heeft u dan al die tijd uw vader niet bezocht?

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Hij kan toch ook de sleutels opsturen in een bubbeltjes envelop. Of je laat sleutels bij maken.

witte angora
Berichten: 30809
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Sleutels bijmaken is geen optie, er zit een sleutel bij van de centrale toegangsdeur. Die kun je niet bij laten maken.

En nee, ik heb mijn vader al die tijd niet bezocht omdat hij dat niet wilde. Bang dat hij besmet raakt. Maar nu zal het toch echt even moeten.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Of zoek een beetje zonnige dag uit, zodat je buiten kunt afspreken.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
27 sep 2020 19:26
Sleutels bijmaken is geen optie, er zit een sleutel bij van de centrale toegangsdeur. Die kun je niet bij laten maken.

En nee, ik heb mijn vader al die tijd niet bezocht omdat hij dat niet wilde. Bang dat hij besmet raakt. Maar nu zal het toch echt even moeten.
Wat erg, ik hoop dat hij nu toch overstag gaat.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
27 sep 2020 19:26
Sleutels bijmaken is geen optie, er zit een sleutel bij van de centrale toegangsdeur. Die kun je niet bij laten maken.

En nee, ik heb mijn vader al die tijd niet bezocht omdat hij dat niet wilde. Bang dat hij besmet raakt. Maar nu zal het toch echt even moeten.
Om de sleutels op te halen hoeft u uw vader in principe niet eens te zien. Hij legt ze binnen bij de voordeur en u pakt ze daar mee.

witte angora
Berichten: 30809
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
27 sep 2020 19:49
witte angora schreef:
27 sep 2020 19:26
Sleutels bijmaken is geen optie, er zit een sleutel bij van de centrale toegangsdeur. Die kun je niet bij laten maken.

En nee, ik heb mijn vader al die tijd niet bezocht omdat hij dat niet wilde. Bang dat hij besmet raakt. Maar nu zal het toch echt even moeten.
Wat erg, ik hoop dat hij nu toch overstag gaat.
Dat gaat dus in stapjes. Er was nu nog niet mee af te spreken. Wel begon hij langzaam aan de noodzaak in te zien dat er iets met die sleutels moet gebeuren. Dus van de week nog eens proberen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Wat Lowieze zegt.
Terecht of niet, die angst voor besmetting, maar het is beslist een onjuiste voorstelling van zaken om te doen alsof voor het ophalen van een stel sleutels persoonlijk contact noodzakelijk is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Bereid je vader er even rustig op vóór dat je dan en dan komt om de sleutel op te halen.
Het kan ook nog over een dag of 10.
Hij kan de sleutel buiten leggen en jullie kunnen uitgebreid zwaaien naar elkaar .....dan heeft hij ook geen stress.
Bellen kan altijd natuurlijk.😉

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Of hij gooit ze uit het raam. Genoeg mogelijkheden om met de wens van pa rekening te houden.

witte angora
Berichten: 30809
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

O, maar dat komt wel goed. Ik heb nog wel wat anders in gedachten. Bedankt voor het meedenken!

Sleutels per post versturen vind ik overigens niet zo'n goed idee. Meestal gaat het goed, maar je zal net zien dat het deze ene keer niet goed gaat. De man heeft geen idee waar ik woon, weet van niemand de telefoonnummers omdat dat allemaal opgeslagen in zijn telefoon zit, enzovoorts. Niet dat hij iemand belt; hij verwacht dat iedereen hem belt. En je krijgt het hem ook niet aan het verstand.

Naja, hoe lang heeft hij nog... het klinkt sowieso allemaal niet zo goed. Ik denk dat hij zich er te goed van bewust is dat hij niet meer de eeuwigheid voor zich heeft, maar niet bij machte is het onder ogen te zien. Ik moet hem eerst maar eens zien te zien, en voelen wat hij wel of niet uitstraalt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

👍👍👍🤞🤞 fingers crossed!

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Michel-mol »

Laatste bericht in de krant is dat men nu openlijk begint over het invoeren van de muilkorf op drukke plaatsen... wordt steeds gekker... en zie helaas ook steeds meer mensen die erom vragen.. (daarbij vraag ik me af wat ze dan weerhoud om ze zelf te dragen.. of zitten ze te wachten op een algeheel gebod om die (on) dingen te dragen.
Ik heb ze op vakantie moeten dragen en gezien hoe mensen ermee om gaan.. dat heeft totaal geen zin dan.. (en vraag me ook af hoe het komt dat ook plaatsen waar die muilkorf plicht was.. er toch besmettingshaarden ontstonden)..
Kortom zie er langzaam aan van komen dat het hier ook verplicht wordt in de openbare ruimte..

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kierewiet?

witte angora
Berichten: 30809
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch is er best kans dat er op zeer korte termijn strenge maatregelen gaan komen. Nederland doet het, vergeleken met Europa, helemaal zo goed niet. Hoe die maatregelen er uit gaan zien? Geen idee. Ik hoop over te zijn voor het zover is, maar heb er een hard hoofd in.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... ijst-kaart

Gesloten