Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
29 sep 2020 16:10
Moneyman schreef:
29 sep 2020 08:31
Voor iemand die zelf de koning van het stellige reageren is, is het wat vreemd om anderen te verwijten als ze stellig zijn. En zeker met een kromme, onjuiste argumentatie als hierboven.
Stellig, helder, concreet taalgebruik helpt zeker tegen het diepere wantrouwen, wat velen hier keer op keer etaleren :D
... maar dan moet die stelligheid wel op juiste gronden gebaseerd zijn - quad non.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou ik zie het al :
was ff een paar daagjes weg en ik heb weer het nodige leesvoer te verstouwen.
Zo in de gauwigheid zie ik dat het niet allemaal ' gezellig ' was op het forum.
Verder was ik verstoken van kranten en verder nieuws .
En ik hoop dat ik niet besmet ben geraakt , hier en daar leek het alsof er geen Corona in Nederland is .

witte angora
Berichten: 30796
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach moederslink, als je al het niet-gezellige overslaat ben je zo klaar. Hier gaat er eentje nu ook koffie zetten, bepaald niet de eerste vandaag, maar toch wel even lekker.

En gegeten? Een opwarmmaaltje bij een Toko, 5 euro, Smaakte prima. Had even geen zin om te koken, bij een thuiskomst om 19.15 uur.

scharrelschipper
Berichten: 1826
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
30 sep 2020 19:46
Nou ik zie het al :
was ff een paar daagjes weg en ik heb weer het nodige leesvoer te verstouwen.
Zo in de gauwigheid zie ik dat het niet allemaal ' gezellig ' was op het forum.
Verder was ik verstoken van kranten en verder nieuws .
En ik hoop dat ik niet besmet ben geraakt , hier en daar leek het alsof er geen Corona in Nederland is .
Geloof niet dat "het" al weg is.
Alleen in Zeeland is er zeer weinig.
Voelde me wel relatief veilig.
Nu weer in België en daarna weer naar Frankrijk.
Grote steden vaar ik alleen maar langs,dus maak ik me ondanks "rode "gebieden geen zorgen.
Deed ik toch al niet.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Blijf varen op je eigen kompas en sla geregeld een dag coronanieuws over.

scharrelschipper
Berichten: 1826
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bob Schurkjens schreef:
30 sep 2020 20:21
Blijf varen op je eigen kompas en sla geregeld een dag coronanieuws over.
Klinkt als een wijs advies.
Mijn dank daarvoor.

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Meiklokje »

Goed nieuws net op de radio: hulpverleners Nederland formuleren een dringend advies om voor het basisonderwijs 1 uur per week te reserveren voor EHBO. Te beginnen met wat een kind kan doen als oma een flauwte krijgt of een vriendje met het gezicht in het zand ligt bv. 112 bellen dus. Op niveau uiteraard uitleggen wat 112 zoal vraagt en wat te antwoorden.
Uitstekend idee dat door de hele basis- en middelbare schoolcarrière een rode draad zou kunnen zijn.
Je vanaf heel jong af aan (mede) verantwoordelijk voelen voor medemensen kan zomaar pesten al in een vroeg stadium voorkomen.

Lowieze
Berichten: 6598
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Dubbel gepost
Laatst gewijzigd door Lowieze op 02 okt 2020 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6598
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lowieze schreef:
02 okt 2020 13:26
Meiklokje schreef:
02 okt 2020 11:22
Goed nieuws net op de radio: hulpverleners Nederland formuleren een dringend advies om voor het basisonderwijs 1 uur per week te reserveren voor EHBO. Te beginnen met wat een kind kan doen als oma een flauwte krijgt of een vriendje met het gezicht in het zand ligt bv. 112 bellen dus. Op niveau uiteraard uitleggen wat 112 zoal vraagt en wat te antwoorden.
Uitstekend idee dat door de hele basis- en middelbare schoolcarrière een rode draad zou kunnen zijn.
Je vanaf heel jong af aan (mede) verantwoordelijk voelen voor medemensen kan zomaar pesten al in een vroeg stadium voorkomen.
Mijn kinderen zijn allang volwassen en kregen dat ook al op de basisschool, inclusief diploma.
En nee, dat maakte niets uit bij het gepest worden. Kinderen kunnen heel wreed zijn, de schoolleiding zou daar meer op moeten reageren. Maar vaak krijgen ze dan weer te maken met de ouders van de pesters, en “mijn kind doet dat niet hoor”.

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Meiklokje »

Ach Lowieze, dat moet voor jullie zoon en jullie erg pijnlijk zijn (geweest). Ik denk wel dat het fenomeen pesten tegenwoordig veel meer inzichtelijk is en er op docentenopleiding aandacht aan wordt besteed. Maar zoals bij elk protocol, het staat of valt met de handhavers. Ook daarom EHBO een gunstige uitwerking kunnen hebben: in spelvorm de pestkop slachtoffer laten spelen en het gepeste kind de redder of vv. Misschien/hopelijk ontstaat er toch een soort "band"

Lowieze
Berichten: 6598
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Meiklokje schreef:
02 okt 2020 20:56
Ach Lowieze, dat moet voor jullie zoon en jullie erg pijnlijk zijn (geweest). Ik denk wel dat het fenomeen pesten tegenwoordig veel meer inzichtelijk is en er op docentenopleiding aandacht aan wordt besteed. Maar zoals bij elk protocol, het staat of valt met de handhavers. Ook daarom EHBO een gunstige uitwerking kunnen hebben: in spelvorm de pestkop slachtoffer laten spelen en het gepeste kind de redder of vv. Misschien/hopelijk ontstaat er toch een soort "band"
Mijn zoon? Heb ik dat gezegd?
Ik had het meer over pesters en gepesten in het algemeen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zat weer eens nd Rijdende Rechter te kijken :evil:
steeds opnieuw ben ik verbijsterd over hoe sommige mensen tekeer kunnen gaan.
Gewoon kwaadaardig, bezopen en buitenproportioneel dat vreselijke gekijf.
Wat ben ik blij dat ik dat nog nooit, nog nooit zo heb meegemaakt met buren en ik ben toch heel wat keren verhuisd.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zal dat juist niet extra het geval zijn, omdat er een programma over gemaakt wordt?

Als men zichzelf dan terugziet, kan je toch alleen in een hoekje wegkruipen van schaamte?

witte angora
Berichten: 30796
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Met name die zus van die ene vrouw ja...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
02 okt 2020 22:31
Zal dat juist niet extra het geval zijn, omdat er een programma over gemaakt wordt?
Als men zichzelf dan terugziet, kan je toch alleen in een hoekje wegkruipen van schaamte?
Dat denk ik niet , we weten dat dit soort mensen bestaat. En schamen? Nee dat woord kennen ze dus ook niet. Ik denk dat , in dit geval, die buurvrouw en haar zus ( :evil: ) nog steeds zullen kijven en vitten en roddelen over deze buurtjes.

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Meiklokje »

Sorry Lowieze, verkeerd gelezen, dank voor de terechtwijzing

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gemist maar heb het in de Teletekst app (aanrader) even teruggelezen. Wat een treurnis. Ik vermoed "culturele verschillen". En "schuttingtaal".

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
02 okt 2020 22:31
Als men zichzelf dan terugziet, kan je toch alleen in een hoekje wegkruipen van schaamte?
Ik kan mij soms ( plaatsvervangend ) schamen over de mensheid.
{{ Ik moet daar toch eens met een theoloog of een filosoof over gaan praten 🥺 ( misschien 🤔 ). }}

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nou, heb de uitzending terug gezien. Wat een serpent.

Echt zo'n inteeltbuurt waar hele families al generaties wonen. En waar de kleingeestigheid regeert. Wat hebben ze het "gezellig" met zijn allen en wat zijn ze goed voor elkaar.

Lowieze
Berichten: 6598
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Beide partijen in de uitzending van Mr. Frank Visser doet uitspraak van 1 oktober waren ook al even erg.
Ook hier zat ik met verbazing naar te kijken. Sommige mensen schijnen niets beter te doen hebben dan constant op de buren te letten en ruzie te zoeken.
https://tvblik.nl/mr-frank-visser-doet- ... /landgraaf

Plaats reactie