Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

PietertjeTwee schreef:
12 okt 2020 16:01
Het is erg verleidelijk om hier op in te gaan, maar ik doe het denk ik maar niet :D
Strak plan.... :idea:

ZeerPrivé
Berichten: 5528
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ben ik nu echt de eerste die hier op komt? :D

Nee hoor. Waarom denk je dat?

witte angora
Berichten: 30911
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Omdat ik die tip nergens op internet heb gevonden. Ook niet gehoord trouwens. Het enige wat ik lees en hoor is schuren en stof, heel veel stof.

ZeerPrivé
Berichten: 5528
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik vrees dat de RR wordt ontslagen door @Jablan.🥱

ZeerPrivé
Berichten: 5528
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
12 okt 2020 20:31
Omdat ik die tip nergens op internet heb gevonden. Ook niet gehoord trouwens. Het enige wat ik lees en hoor is schuren en stof, heel veel stof.

Ik lees het toch goed dat je de structuur eraf wilt hebben?

witte angora
Berichten: 30911
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen structuur, maar latex.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het kan zijn dat er behanglijmresten of voorstrijk op de muur zitten onder de latex, waardoor de stoom zorgt voor het loskomen van die latex. Tenminste dat lijkt me een plausibele verklaring.

witte angora
Berichten: 30911
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee, Bob. Ik kom de meest vreemde dingen tegen. Waaronder behang dat in de hoeken vastgeplakt was met bisonkit of iets dergelijks.

ZeerPrivé
Berichten: 5528
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
12 okt 2020 21:20
Geen structuur, maar latex.
Structuur muurverf is ook latex.

Volgens mij is het de bedoeling dat je eerst met een gewone muurverf roller de latex op brengt (bij voorkeur 2 lagen) en bij de 2e laag zachtjes met die gaatjes roller er overheen strijkt. Heb zelf zo'n roller nooit gebruikt wel een spons.

Nijogeth
Berichten: 10058
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ZeerPrivé schreef:
12 okt 2020 15:32
Moneyman schreef:
12 okt 2020 15:26
Jablan is -naar eigen zeggen- toch echt een man :D

Klopt, maar ook zonder dat hij het zegt, is dat toch zeker duidelijk? Vrouwen zeuren nooit...
Daar zullen wij mannen het nooit over eens zijn.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

ZeerPrivé schreef:
12 okt 2020 15:32
Klopt, maar ook zonder dat hij het zegt, is dat toch zeker duidelijk? Vrouwen zeuren nooit...
:lol: De beste van de dag.

Voor Gosewijn: Pagina 284 van dit onderwerp.
JozJan schreef:
12 okt 2020 15:27
Verbijsterend trouwens dat er nog maar een keer terug wordt gekomen op dit onderwerp.
Hoezo? Je doet het zelf ook. Iemand haalt een opmerking van mij compleet uit de context en roept 'onzin'. Volgens het feedbacktopic is dit dan de beste plek voor het vervolg. Beter hier dan in het oorspronkelijke onderwerp of niet? Wat mij opviel in deze ronde:
- Pas na een keer of vier wordt toegegeven, dat de koffiejuffrouw niet bij mij vandaan kwam.
- Retourvragen worden niet beantwoord, in plaats daarvan wordt eindeloos het eigen punt herhaald.

Voor wat het waard is: als PietertjeTwee een post over mij leuk vindt, dan wordt er tegen mij aan geschopt. De postgeschiedenis van deze gebruiker laat een periode van exact 2 maanden afwezigheid zien. Ook zonder zijn bijdragen hier te lezen (negeerstand is een leuke uitvinding), kan ik de inhoud vooraf al invullen - een en al speculatie over mij, tegelijk laat PietertjeTwee nergens iets van zichzelf zien.
witte angora schreef:
12 okt 2020 18:19
Het wordt een mooi strak muurtje zo.
Ben ik nu echt de eerste die hier op komt? :D
Ja en het is een goed idee. Latexverf bevat rubber, moet bij warmte iets uitzetten en dan zo te verwijderen zijn. Sterkte en denk aan je rug.
Hopelijk is het minder werk, dan wij bij een huis hadden: zeven lagen behang en daarna de complete muur restaureren met muurvuller-cement om hem enigszins strak te krijgen, voordat er verf op kon.

Erthanax
Berichten: 9735
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jablan, u speelt wel heel erg op de persoon.

De ontslagdiscussie verloopt volgens hetzelfde patroon als de deurendiscussie: U uit spontaan, op zeer besliste wijze een bewering die u echter op geen enkele wijze kunt onderbouwen. Wanneer u daarnaar gevraagd wordt, haalt u er steeds meer nevenzaken bij, maar een verklaring voor uw bewering komt er niet. Dan moet u anderen niet verwijten dat zij daarnaar blijven vragen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Volgens de Moderatoren en de Forum voorwaarden is op de Man spelen verboden.

Maar als je schreef; Maatwerk deuren... en 7 lagen behang en Stukwerk daarna....
Dan krijg ik Anton Pieck ideeën over de woning van een forum lid.

En waarom er 7 lagen afhalen? Plak er jaarlijks dikke geschuimd Vinyl overheen en over 20 jaren heb je perfect geïsoleerde woning!

kuklos
Berichten: 9808
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
12 okt 2020 23:18
Wat mij opviel in deze ronde:
- Pas na een keer of vier wordt toegegeven, dat de koffiejuffrouw niet bij mij vandaan kwam.
Niemand heeft ooit geclaimd dat het bij jou vandaan kwam. En iedereen die de discussie volgt had allang en breed gezien dat ik, om jouw claim concreet te maken, de koffiejuffrouw aanhaalde als persoon die ook behoort tot de groep elk personeelslid.
Jablan schreef:
12 okt 2020 23:18
- Retourvragen worden niet beantwoord, in plaats daarvan wordt eindeloos het eigen punt herhaald.
Je bedoelt vragen over een ander onderwerp die jij stelt in de discussie over jouw claim

Doch, het lijkt erop dat wat je wilde bereiken gelukt is. Namelijk dat de discussie omtrent jouw claim dat bij dergelijk pestgedrag elk personeelslid het recht zo iemand te ontslaan, volledig ondergesneeuwd is. Jij vertelt nog steeds niet waarom elk personeelslid dat kan, maar de koffiejuffrouw niet. En nogmaals, zij is gewoon in dienst. Dus behoort tot de groep "elk personeelslid".

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Erthanax schreef:
13 okt 2020 00:49
De ontslagdiscussie verloopt volgens hetzelfde patroon als de deurendiscussie: U uit spontaan, op zeer besliste wijze een bewering die u echter op geen enkele wijze kunt onderbouwen.
Correctie: die ik niet wil onderbouwen. In het ene geval omdat elk detail al herleidbaar is naar personen of bedrijven, in het andere geval omdat ik ervan uitga dat hier volwassen mensen met een normaal functionerend verstand aanwezig zijn, die in staat zijn om zelf op onderzoek uit te gaan of minimaal iets te herkennen, al is het maar uit de verte.
Als ik tegenvragen stel, dan is dat, omdat ik wil weten, wat iemand nu zelf van een onderwerp weet en daarop ingaan, houdt een discussie veel prettiger dan Geef nu maar toe dat je fout zit.
kuklos schreef:
13 okt 2020 08:28
Namelijk dat de discussie omtrent jouw claim dat bij dergelijk pestgedrag elk personeelslid het recht zo iemand te ontslaan, volledig ondergesneeuwd is.
Ik heb 1keer extra toegelicht en daarmee was het voor mij klaar.
Komkommertijd schreef:
13 okt 2020 06:24
Volgens de Moderatoren en de Forum voorwaarden is op de Man spelen verboden.
Ik probeer het ook te laten, maar opeen gegeven moment is de maat echt vol, vooral wanneer anderen met insinuaties komen. Dat ken ik al uit een item over legitimatieplicht, waar eerst een paar rondes gedraaid moesten worden van 'is het waar' (ja), 'kan het wel' (ja), mag het wel (ja) voordat er eindelijk iets van inhoudelijk respons kwam.
Komkommertijd schreef:
13 okt 2020 06:24
Maar als je schreef; Maatwerk deuren... en 7 lagen behang en Stukwerk daarna.... Dan krijg ik Anton Pieck ideeën over de woning van een forum lid. En waarom er 7 lagen afhalen? Plak er jaarlijks dikke geschuimd Vinyl overheen en over 20 jaren heb je perfect geïsoleerde woning!
Anton Pieck vind ik een leuke vondst. Is trouwens al een tijd terug en het behang ging er makkelijk vanaf. De laatste laag was iets met patroon en reliëf - lelijk, vol met nicotine en behanglijm van de lagen erover. Veel erger was de brokkelende stuclaag er onder, die reparatie kostte heel veel tijd.
Tegenwoordig is dat makkelijker. Muurvuller is er ook in grotere verpakkingen (3 tot 30 kilo), direct in de goede kleur en dikte, lang houdbaar.

witte angora
Berichten: 30911
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik wil niet veel zeggen, maar ik vind de laatste reactie van komkommer meer bij de huiskamer passen dan die ellenlange discussie wie wat wanneer hoe en waarom gezegd en al dan niet onderbouwd heeft.

Iemand nog koffie? Koek mag je zelf pakken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dank voor de koffie WA. Prima bakkie ;)

kuklos
Berichten: 9808
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
13 okt 2020 20:13
kuklos schreef:
13 okt 2020 08:28
Namelijk dat de discussie omtrent jouw claim dat bij dergelijk pestgedrag elk personeelslid het recht zo iemand te ontslaan, volledig ondergesneeuwd is.
Ik heb 1keer extra toegelicht en daarmee was het voor mij klaar.
Dat is inderdaad ook een manier om toe te geven dat je geen gelijk hebt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je huisje klaar is kom ik wel Koffie met Cognac halen, Koek hoeft niet, neem wel zelfgebakken taart mee!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je maatwerk deuren nodig hebt is het meestal zo verzakt of oud dat er geen huidige maat op maat gezaagd in paste.

Anton Pieck, ja, mijn uitdrukking was als humor bedoeld en dat behang eraf, je weet nooit wat er onder zit en oude stuc werk kan loskomen....

Ik heb daarom zelf een huis gebouwd, Behangvrij en op met lijnolie ingevette balkjes zal dit zeer moeilijk plakken, zelfs Bisonkit zal er moeite mee hebben.

Ja, ook mijn huis heeft voor & nadelen, ik vind het mooi maar iets anders erover?
Hout werkte en die balken blijven meer dan 100 jaren op en neer gaan dus naast de Lijnolie die niet plakte is ook als die laag eraf is een scheur garantie!
Net als mijn keuken, alleen Horizontale kasten zowel boven als beneden hangende aan inhaak rail.
Een hoge kast is meestal spaanplaat en mijn huis zal komende 100 jaren tussen de 3 en ½% omhoog en laag gaan door werking van 't massieve houten wandje.

Elk nadeel heeft ook voordelen roept deze persoon die niet kan voetballen...

Plaats reactie