Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

breien schreef:
06 nov 2020 19:01
Het Witte Huis is groot genoeg. Joe gaat maar in de linkervleugel wonen en Donald in de rechtervleugel. Zelfs dan kunnen ze nog wel de anderhalve meter afstand houden van elkaar.
Het lijken Juul en Bernie wel.

Ben trouwens benieuwd hoe ze in Holland* hebben gestemd.

*) https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Holland_(Michigan)

Moneyman
Berichten: 30111
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
06 nov 2020 21:16
Pffff, wat een frustratie. Ik zit met iemand in geschil, die zit moeilijk te doen omdat hij er mee weg denkt te komen waardoor ik genoodzaakt was een advocaat in te schakelen. Dat kost belachelijk klauwen met geld, wat uiteraard uiteindelijk (hopelijk) op hem verhaald wordt omdat het kansloos is. Heb hem zo duidelijk uitgelegd dat ie gewoon geen eikel moest zijn en principes werken alleen als ze kloppen. Nu ben ik dus min of meer genoodzaakt om iemand die het al lastig heeft in totaal overbodige problemen te brengen. Waarom doe je dat zul je denken? Nou, omdat ik geen pannekoek ben en me niet laat besodemieteren. Niks ten nadele van advocaten, maar ik heb er het liefst zo min mogelijk mee te maken. Zo, nu een wijntje om de frustratie weg te drinken.
Ach, dit soort mensen betaalt mijn salaris :D maar als je ermee te maken hebt, is het goed ruk :evil:

scharrelschipper
Berichten: 1827
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Effe iets geheel anders.
Gister door de mooie stad Reims gevaren,het kanaal loopt ong.door het midden van de stad.
Aan de bakboords kant (voor de niet varenden links stroomopwaarts) de "oude" stad en aan de andere kant meer de nieuwe stad.
Je ziet wat oude wijn/champagne huizen langskomen,al dikwijls gezien,maar blijft mooi.
En zoals altijd op de "chemin de halage"(jaagpad) volop fietsers,wandelaars en joggers.
Voor de helft ongeveer met mondkapje.
Hoeft niet in de buitenlucht,maar velen doen dat toch.
We hadden er de tijd voor om even de stad in te gaan,maar nu dus maar even niet.

Moneyman
Berichten: 30111
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
06 nov 2020 21:34
Dit weekend maar eens de Duitse aanwinst de sporen geven, ff blije gedachten in de kop pompen.
Groot gelijk :P Houd de goeie kant boven hé 🏎🏎

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Joehoe. Joe Biden heeft gewonnen! Dat heeft het Amerikaanse persbureau AP bekendgemaakt. Ze zullen het wel goed hebben want anders is hun reputatie down the drain.

scharrelschipper
Berichten: 1827
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bob Schurkjens schreef:
07 nov 2020 19:20
Joehoe. Joe Biden heeft gewonnen! Dat heeft het Amerikaanse persbureau AP bekendgemaakt. Ze zullen het wel goed hebben want anders is hun reputatie down the drain.
Van twee "kwaden"het minst slechte.
Raar land wat betreft politiek.
Denk dat de VVD Biden extreem rechts zou vinden,daar noemen ze hem zeer links.

scharrelschipper
Berichten: 1827
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bob Schurkjens schreef:
07 nov 2020 19:20
Joehoe. Joe Biden heeft gewonnen! Dat heeft het Amerikaanse persbureau AP bekendgemaakt. Ze zullen het wel goed hebben want anders is hun reputatie down the drain.
Van twee "kwaden"het minst slechte.
Raar land wat betreft politiek.
Denk dat de VVD Biden extreem rechts zou vinden,daar noemen ze hem zeer links.

scharrelschipper
Berichten: 1827
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Ging iets mis.
Geen idee wat,maar het was zeker niet de bedoeling mijn bericht 2 keer te plaatsen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Jimmy Carter. Still going strong.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Amerikanen, verdeeld tot op het bot en de democraten vieren nu feest alsof Corona daar weg is en dan te bedenken dat de Republikeinen de meerderheid hebben in de Senaat , dus dat wordt nog een kluif voor Biden en hopelijk blijft Biden er niet in op zn oude dag.

En die " arme " Trump , accepteert geen nederlaag en toch moet hij nu gaan , maar hij zal én zichtbaar én hoorbaar blijven :mrgreen:

En wordt nu toch de muur weer afgebroken ? Wat een waste of money. :shock:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Trump is weer aan het twitteren geslagen. Mokkend vanuit zijn man cave: "Ik heb de verkiezingen gewonnen!"

https://mobile.twitter.com/realdonaldtrump?locale=nl

Nijogeth
Berichten: 9996
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vind de democraten anders toch ook vrij links. Al is links en rechts voornamelijk gebaseerd op sociaal en liberaal, maar is er ook nog zoiets als progressief en conservatief. De republikeinen zijn in mijn ogen een stuk liberaler, maar erg conservatief, waar de democraten dan weer socialer en progressiever zijn. Het mooie (of rare) van dat hele politieke spectrum is dat 1 opvatting ervoor kan zorgen dat een partij als extreem rechts wordt benoemd, terwijl de meeste opvattingen in het linkse deel van het spectrum passen. Voor de volgende verkiezingen heb ik de programma's nog niet echt doorgenomen, maar 4 jaar terug was PVV één van de meest rechtse partijen, terwijl hun partijprogramma het meest overeenkwam met de SP, de meest linkse partij. Dat de PVV rechts zat, was puur omdat men hun immigratiebeleid als hoofddoel had gemaakt en dat was weer heel erg rechts.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door omega19 »

Van Herman Finkers :

De Franse wielrenner Jaques Maton is gepasseerd in het klassement maar behoudt de gele leiderstrui. Weliswaar heeft hij 34 minuten verloren, maar hij behoudt de gele leiderstrui. Er is met hem gepraat, men heeft geprobeerd hem er van te overtuigen dat het niet eerlijk is, maar Jaques Maton wil de trui niet afstaan en behoudt dus de gele leiderstrui.

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Meiklokje »

Er is weer een sprankje hoop voor onze wereld: de 47e president van de VS wordt een gekleurde vrouw, Kamala Harris.
Geen testosteronbom meer achter de beruchte rode knop. Nog een paar nachtjes slapen.....

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
08 nov 2020 12:30
LET OP! Witte Angora. Deze waarschuwing is voor jou.
Puzzeltekort dreigt - https://nos.nl/l/2355658#UPDATE-container-48865496
Jee, krijg ik me toch de bibbers... :shock: :cry: Gelukkig heb ik de afgelopen maanden genoeg gehamsterd. Heb er een stuk of 40 liggen, de helft nieuw, meeste via MP nota bene. De meeste 1000 stukjes, maar ook een paar van 3000, 4000, 5000 en twee van 6000. Voorlopig kan ik vooruit... :D

Vanmiddag nog een Jan van Haasteren nr. 1642 ergens tussen Rotterdam en Den Haag gehaald, 10 euro. Nieuw (naja nieuw, ding is van 1988 of zo) in cellofaan, mankeert niks aan. Rock around the clock heet het ding. Dat is het leuke van weekendvrij reizen, de rit kost niets tot bijna niets, maar je kan je koopje ter plekke beoordelen. Heb wel eens spullen geweigerd.

Voorlopig ben ik echter nog aan het klussen. Het beton bij de kozijnen is van de week 'gerepareerd', dus ik kan de keuken en de kleine slaapkamer morgen afmaken wat behangen betreft. Meteen maar het rolgordijn in de keuken ophangen en de vitrage fatsoenlijk bevestigen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Maar die is zelf veel te druk met puzzelen.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
08 nov 2020 20:24
Een legpuzzel ergens ophalen is geen noodzakelijk reis. Zelfs niet als Jan van Haasteren het plaatje in stukjes heeft geknipt. Ik ga het tegen Mark zeggen. FOEI!
O o, nu wordt ik bang. :mrgreen: Wat jij kennelijk nog niet door hebt is dat ik een mystery guest ben, observerend hoe mensen met de Coronamaatregelen omgaan, waarna ik geacht wordt mijn bevindingen in het Corona-topic te delen. Het RIVM leest namelijk mee. Mark zelf niet, maar een aantal hoge ambtenaren wel. Media ook trouwens. En vervolgens wordt er op mijn bevindingen geacteerd. :D Je mag Mark uiteraard inlichten, maar hij wordt morgen sowieso al bijgepraat. :D

:lol: :lol:

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het advies in Amsterdam is om met Sint-Maarten geen snoep te geven, maar spruitjes.

Sja, de komkommers zijn op...

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... uisblijven

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
09 nov 2020 12:20
Het advies in Amsterdam is om met Sint-Maarten geen snoep te geven, maar spruitjes.

Sja, de komkommers zijn op...

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... uisblijven
:lol: mijn kinderen mopperden al als ze mandarijntjes of van die keiharde appeltjes uit eigen tuin aan de deur kregen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

breien schreef:
07 nov 2020 19:39
Oom Donald gaat maandag naar de rechtbank om de uitslag aan te vechten. Volgens hem is er fraude gepleegd met de stembiljetten.
Maar dan niet met vraag 1, de senaat, of vraag 2, de stem voor de afgevaardigde voor het huis, maar alleen vraag 3, de keuze voor de presidentskandidaat. Ik heb nl begrepen dat het één stembiljet was, voor alle drie de verkiezingen, en over 1 e 2 hoor je hem niet.

Plaats reactie