Alle treinstations rookvrij !

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dus krijgen we een wildgroei van speciaalzaken?

Of zou de illegale markt gaan groeien?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Brahms »

Nijogeth schreef:
20 nov 2020 12:19
Dus krijgen we een wildgroei van speciaalzaken?

Of zou de illegale markt gaan groeien?
Nee, STOPPEN met roken !
Dat besef moet groeien.

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb geen problemen met roken. Heb er ook geen last van als iemand rookt. Van mij hoeft het niet te verdwijnen als er mensen zijn die er hun pleziertje uithalen, het is ze van harte gegund.

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Het mag niet meer, alles wordt weg gehaald. Wat is jou probleem , dan is het voor jou toch opgelost.....
Ik dacht dat hier echte problemen besproken zouden worden.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door witte angora »

Voor sommigen is dit ook een echt probleem, Irene. Maar waarom moet het altijd over 'echte problemen' gaan? Het forum is er om te discussiëren over consumentenonderwerpen. Een onderwerp hoeft geen probleem te zijn, zolang het maar binnen de kaders valt die de redactie van Radar heeft aangegeven.

'Echte problemen' zijn bijvoorbeeld Ebola, de eeuwige spanningen in het Midden-Oosten, mensenrechtenschendingen over de hele wereld, armoede, hongersnoden, kinderprostitutie, noem maar op. Echte problemen, maar het valt toch echt buiten het kader van dit forum.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Brahms »

Irene van Houte schreef:
21 nov 2020 09:04
Het mag niet meer, alles wordt weg gehaald. Wat is jou probleem , dan is het voor jou toch opgelost.....
Het grote probleem is dat het niet meer mag, rookzones worden weggehaald, maar dat de roker gewoon blijft doorroken op de stations.
Net als de mondkapjes in het OV, als ik voor elk niet of onjuist gedragen mondkapje één Euro zou krijgen, ben ik na een weekje "binnen".

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Berteman »

Brahms schreef:
21 nov 2020 10:35
Het grote probleem is dat het niet meer mag, rookzones worden weggehaald, maar dat de roker gewoon blijft doorroken op de stations.
Net als de mondkapjes in het OV, als ik voor elk niet of onjuist gedragen mondkapje één Euro zou krijgen, ben ik na een weekje "binnen".
Tja... er zijn ook mensen die belasting ontduiken en mensen die een rood verkeerslicht negeren maar dat wil nog niet zeggen dat belasting moet worden afgeschaft of de rode verkeerslichten worden verwijderd. Het feit dat sommige regels niet door iedereen wordt nageleefd, wil nog niet zeggen dat die regels maar afgeschaft kunnen worden.

mariannnekuh
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2014 08:40

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door mariannnekuh »

Het is zo jammer dat rokers echt geen idee hebben van hoever hun rook reikt. Ze denken vaak zelfs dat als je buiten rookt er niemand is die het ruikt. Op een balkon waar de buurman staat te roken, ik ruik het binnen. In een winkelcentrum op een bankje, ik ruik de rook. Als je de pech hebt om op een camping rokende buren naast je te krijgen ben je de pineut want zelfs in je caravan ruik je hun rook. Echt verschrikkelijk. Er iets van zeggen mag niet want dat ben je een zeikerd. Ik heb er last van maar dat wordt vaak om 1 of andere duistere reden niet geloofd :(. Dus een verbod prima, maar dan het liefst overal

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Brahms »

Als nooit roker vraag ik me nog steeds af, waarom ga je nou eigenlijk roken, vooral in een tijd dat men zich druk maakt over milieu en vooral luchtvervuiling.
Immers door roken adem je wel zeer vervuilde lucht in.
Ga je roken omdat het lekker ruikt, denk het niet.
Ga je roken omdat je geld over hebt, denk het niet.
Ga je roken omdat het gezond is, denk het niet.
Ga je roken omdat je er fitter van wordt, denk het niet.
Ga je roken om een ander er een plezier mee te doen, denk het niet.
Dus, waarom rookt men nu eigenlijk ?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Jablan »

Omdat anderen het ook doen ?

Ik vind het goed om te merken, dat de hele leeftijdsgroep van onze jongen fel anti-roken is. Precies om de reden, die Marianne hieronder aangeeft. Dat geeft hoop voor de toekomst.
mariannnekuh schreef:
22 nov 2020 10:18
Het is zo jammer dat rokers echt geen idee hebben van hoever hun rook reikt. Ze denken vaak zelfs dat als je buiten rookt er niemand is die het ruikt. Op een balkon waar de buurman staat te roken, ik ruik het binnen. In een winkelcentrum op een bankje, ik ruik de rook. Als je de pech hebt om op een camping rokende buren naast je te krijgen ben je de pineut want zelfs in je caravan ruik je hun rook. Echt verschrikkelijk. Er iets van zeggen mag niet want dat ben je een zeikerd. Ik heb er last van maar dat wordt vaak om 1 of andere duistere reden niet geloofd :(. Dus een verbod prima, maar dan het liefst overal
Jij bent bovengemiddeld gevoelig voor rook, je hebt dan een goede neus - ideaal voor koks en wijnproeverijen.

Als je hier het woord 'rook' vervangt door 'parfum', dan heb je mijn probleem. Komt zo'n persoon te dichtbij - heerlijk, die afstandsregel van 2020 - dan heb ik direct tranende ogen. Toch verwacht ik niet, dat mensen ineens minder luchtjes gaan opspuiten ...

Overal een rookverbod is onrealistisch. Nicotinegebruik is een verslaving en eigenlijk zou je er op die manier ook mee om moeten gaan. Eventueel inclusief AR-groepen (anonieme rokers) :wink:

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mijn buurman mag ook niet koken van mij. Maakt altijd pittig eten dat sterk ruikt, dat ruik ik zelfs op mijn balkon. Je zou maar naast hem staan op de camping, stinkt je hele caravan naar zijn curry.

J. Deltoer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nijogeth schreef:
22 nov 2020 15:15
Mijn buurman mag ook niet koken van mij. Maakt altijd pittig eten dat sterk ruikt, dat ruik ik zelfs op mijn balkon. Je zou maar naast hem staan op de camping, stinkt je hele caravan naar zijn curry.
Mijn dochter kookt graag met heel veel knoflook. Vervolgens kan ik alles opzetten want anders stinkrt het huis nog dagen. Dat is weer slecht voor het energieverbruik. Dus heb ik een knoflook verbod ingesteld.

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zo, je hebt wel even wat geschiedenis opgevist, zeg.

J. Deltoer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ja, we moeten onze geschiedenis koesteren.

BL2
Berichten: 4838
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door BL2 »

Nijogeth schreef:
15 nov 2022 13:47
Zo, je hebt wel even wat geschiedenis opgevist, zeg.
Nee, even flink off-topic gegaan....

Maar ook zijn we jaren verder, er is een rookverbod, maar er wordt niet gehandhaafd. Er wordt massaal gerookt op de stations !
O ja, daar ging het topic over :shock:

J. Deltoer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

BL2 schreef:
15 nov 2022 13:58
er wordt niet gehandhaafd.
Een soort Nederlandse ziekte.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zie maar heel weinig rokers op de perrons.
Wanneer ik zelf een sigaretje wil roken ga ik ergens " stiekem " in een achteraf hoekje staan en dan alleen nog als het donker is 🤭🤫

BL2
Berichten: 4838
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door BL2 »

moederslink schreef:
15 nov 2022 14:27
......
Wanneer ik zelf een sigaretje wil roken ga ik ergens " stiekem " in een achteraf hoekje staan en dan alleen nog als het donker is.....
De trieste hedendaagse mentaliteit in Nederland....... Een beter voorbeeld kan je niet geven.

J. Deltoer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

BL2 schreef:
15 nov 2022 15:01
moederslink schreef:
15 nov 2022 14:27
......
Wanneer ik zelf een sigaretje wil roken ga ik ergens " stiekem " in een achteraf hoekje staan en dan alleen nog als het donker is.....
De trieste hedendaagse mentaliteit in Nederland....... Een beter voorbeeld kan je niet geven.
U zult zeker en vast veel beter deugen.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Alle treinstations rookvrij !

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
15 nov 2022 15:01
moederslink schreef:
15 nov 2022 14:27
......
Wanneer ik zelf een sigaretje wil roken ga ik ergens " stiekem " in een achteraf hoekje staan en dan alleen nog als het donker is.....
De trieste hedendaagse mentaliteit in Nederland....... Een beter voorbeeld kan je niet geven.
Hoezo? Er is toch niets mis mee om een rustig hoekje op te zoeken? Beter dan gewoon op het perron roken...

Plaats reactie