LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doen voedingssupplementen wat ze beloven?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
juliomariner
Berichten: 4834
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Doen voedingssupplementen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Lady1234 schreef:
24 nov 2020 11:09
@diosa64

Aanhanger van de kwakzalverskliek?
Lijkt me wel. "complementaire arts" = synoniem voor kwakzalver

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Doen voedingssupplementen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Lowieze schreef:
24 nov 2020 15:43
Helaas is mijn moeder al jaren geleden overleden, enkele weken nadat ze in het ziekenhuis was opgenomen met een niet te stelpen bloedneus.
Dat is heel verdrietig.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Doen voedingssupplementen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De Limburgse huisarts die hydroxychloroquine aanprees als coronafix, is ook van de orthomoleculaire kwakzalverij.

https://nos.nl/artikel/2351486-huisarts ... quine.html

A.G.J.
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2020 20:37

Re: Doen voedingssupplementen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door A.G.J. »

L.s.,
mijn vrouw en ik hebben de uitzending over VitaePro bekeken. Ik wil daar toch even op reageren. Ik kreeg de indruk dat er wat negatief gereageerd werd op het gebruik van dat middel. Graag wil ik even het volgende uitleggen.
Mijn vrouw heeft al jaren last van haar gewrichten, alles deed zeer en haar vingers stonden allemaal heel erg krom. Na diverse malen bij een neuroloog te zijn geweest, wist deze ook geen oplossing meer. Hij raadde mijn vrouw aan om eens 3 maanden het middel Treedo-combi te gaan gebruiken. Hij gaf aan als het na 3 maanden geen effect heeft, stop er dan mee. Wat gebeurde er echter, binnen 14 dagen stonden de vingers van mijn weer recht en ging het lopen ook een stuk beter. Echter na enige jaren, wij gingen op vakantie naar Spanje, heeft mijn vrouw de Treedo niet meegenomen omdat ze bij de droge warmte daar zich veel beter voelde. Bij terugkeer in Nederland kwamen de klachten weer terug, zeker richting het najaar en de daarbij behorende vochtige periode. Opnieuw gestart met Treedo, maar dit keer sloeg het niet aan. Via de huisarts werd mijn vrouw geadviseerd om per dag 3 parasetamols van 1000 mg en 2 pillen Brufen van 800 mg te slikken ter vermindering van de pijn. Mijn vrouw veranderde langzamerhand in een zombie. Tot wij afgelopen juli de reclame van VitaePro zagen. Ik adviseerde mijn vrouw om dat eens 4 maanden te gaan proberen. Zou het niet helpen dan gewoon ermee stoppen. Vanaf 1 augustus is zij het gaan gebruiken, 1 capsule per dag. En zie, wij lopen weer alle dagen 1-2 uur. Vorig jaar was het hooguit mogelijk om een kleine 30 minuten te lopen. De pijn is met ca 75 % verminderd waardoor het uit bed komen en de nodige huishoudelijke werkzaamheden weer zeer goed gedaan kunnen worden. Het zal misschien niet voor iedereen dit resultaat hebben, maar om te stellen dat het niet werkt vind ik toch wat te ver gaan.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Doen voedingssupplementen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Brahms »

Voor spieren en gewrichten kan je ook gewoon Magnesium Citraat slikken, kost een paar tientjes per jaar. Bekende pilletjes keten heeft ze nu in de aanbieding, bijna gratis in winkel of on-line. Probeer een dosering van 200 mg eens, verdeeld over 2 x 100 per 24 uur.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Doen voedingssupplementen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door kuklos »

Bob Schurkjens schreef:
24 nov 2020 19:57
De Limburgse huisarts die hydroxychloroquine aanprees als coronafix, is ook van de orthomoleculaire kwakzalverij.

https://nos.nl/artikel/2351486-huisarts ... quine.html
Of je gelijk hebt aangaande die huisarts en de orthomoleculair, maar uit het artikel waar je naar verwijst blijkt het in elk geval niet.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Doen voedingssupplementen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Revoked »

En zout is een enorme bron van natrium en chloride.
En water, zit vol met zuurstof en waterstof.
En de lucht....vol, maar dan ook echt vòl, met stikstof.

sake1987

Re: Doen voedingssupplementen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Pillen 💊 en drankjes , zolang de farmacie en gezondheid pretenderende fabrieken er veel geld aan verdienen zullen ze zich in allerlei bochten wringen om vragen en onderzoeken te ondermijnen of in twijfel te trekken.
Vitae pro bevat alles wat ze zeggen, dus op dat gebied is het een eerlijk product ( even iets anders dan de Harley)
Maar je kunt de ingrediënten ten eerste veel goedkoper krijgen en heb je alles nodig wat er inzit.
En daar komt de door mij eerder genoemde bloed 🩸 test weer om de hoek kijken.
En onderschat het placebo effect niet, die is ontzettend sterk.
Het product wordt goed neergezet met betrouwbaar uitgekozen ex topsporter.
De goede man zal wel heel goed betaald worden.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Doen voedingssupplementen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mijn vader zweert bij Glucosamine. Hij heeft nogal wat problemen gehad met vooral zijn knieën (moet eigenlijk 2 nieuwe knieën, maar stelt steeds de operatie uit, zodat ie er de rest van zijn leven mee kan doen). Sinds ie Glucosamine slikt, heeft ie er wel baat bij gehad. Bij mij thuis geholpen met klussen, veel op zijn knieën gezeten. Waar ie normaal een paar dagen veel last had gehad, had ie er nu eigenlijk weinig last van en kon ie de dag erna ook weer helpen en had ie er ook geen last van.

Thuis maakten we al de grap of het niet gewoon een placebo was, maar de reactie van mijn vader was simpel. 'Al is het maar een placebo effect, ik heb er baat bij'.

Overigens heb ik het even opgezocht en eigenlijk is iedereen het er wel over eens dat Glucosamine een positief effect kan hebben op de gewrichten, doordat deze stof vooral in kraakbeen voorkomt en in pezen en ligamenten, maar tijdens uitgebreide tests zijn er iedere keer personen geweest die geen effect voelden. Daardoor wordt het niet erkend als geneesmiddel, ook al erkent men wel de werking.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Doen voedingssupplementen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door grun »

sake1987 schreef:
23 nov 2020 17:55
Een mens heeft een hele mooie vloeistof, genaamd bloed 🩸 Wil je weten of je extra vitamine/ mineralen nodig hebt, kan je een beetje hiervan afstaan en hoor je precies, of en hoeveel je moet aanvullen.
Heb je zo'n bloedtest aangevraagd via de huisarts of moet je zelf naar zo'n commercieel laboratorium? Ik zou ook wel eens willen weten.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Doen voedingssupplementen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Een bloedtest kun je aanvragen via de huisarts, dit onderzoek valt wel onder het eigen risico.

Wat betreft het gebruik van Glucosamine. Ik heb hierover advies gevraagd aan de fysio i.v.m. artrose klachten. Zij zei dat ik me het geld beter kon besparen omdat het geen enkele effect zou hebben. Kraakbeen wat verdwenen is, kan nu eenmaal niet opnieuw aangroeien.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Doen voedingssupplementen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Brahms »

Lowieze schreef:
25 nov 2020 07:59
Kraakbeen wat verdwenen is, kan nu eenmaal niet opnieuw aangroeien.
Dat klopt, maar er zijn meer problemen rond de knieën dan alleen Artrose. Vooral de spieren en banden kunnen ook voor langdurige problemen zorgen.

sake1987

Re: Doen voedingssupplementen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door sake1987 »

grun schreef:
25 nov 2020 07:45
sake1987 schreef:
23 nov 2020 17:55
Een mens heeft een hele mooie vloeistof, genaamd bloed 🩸 Wil je weten of je extra vitamine/ mineralen nodig hebt, kan je een beetje hiervan afstaan en hoor je precies, of en hoeveel je moet aanvullen.
Heb je zo'n bloedtest aangevraagd via de huisarts of moet je zelf naar zo'n commercieel laboratorium? Ik zou ook wel eens willen weten.
Ik zelf doe het via de huisarts, krijg dit vergoed i.v.m mijn Vitilgo.
Mijn zoon doet het 1 x per jaar op eigen kosten in het ziekenhuis bij Certe.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Doen voedingssupplementen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Brahms schreef:
25 nov 2020 09:17
Lowieze schreef:
25 nov 2020 07:59
Kraakbeen wat verdwenen is, kan nu eenmaal niet opnieuw aangroeien.
Dat klopt, maar er zijn meer problemen rond de knieën dan alleen Artrose. Vooral de spieren en banden kunnen ook voor langdurige problemen zorgen.
Natuurlijk kunnen er andere oorzaken zijn, maar Glucosamine wordt juist gebruikt bij artroseklachten.

JoRubberg
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2018 12:09
Contacteer:

Re: Doen voedingssupplementen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door JoRubberg »

Uit de reactie van Erben Wennemars is m.i. goed af te lezen dat het effect van Vitae Pro vele malen groter is in zijn beurs dan ergens anders.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Doen voedingssupplementen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Ik krijg ondersteuning voor mijn overgewicht van een consulent. Deze geeft aan dat voedingssupplementen niet nodig zijn als je gezonde voeding eet. In verse groenten zitten genoeg vitamine en mineralen en heb je geen supplementen nodig. De marketing en industrie zeggen dat je dit nodig hebt. De reden is enkel geld verdienen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Doen voedingssupplementen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Brahms »

Je consulent kan veel beweren, maar zolang mensen er baat bij hebben zijn voedingssuplementen gewoon nodig in situaties waarbij het lichaam een grotere vraag heeft dan gezond eten kan bieden.
Ieder praat in zijn / haar eigen straatje, ook jou consulente, welke je overigens helemaal niet nodig hebt in je strijd tegen overgewicht.
Gewoon gezond eten, meer bewegen en er zijn volop leuke gratis fitness programma's op internet te vinden om te trainen.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Doen voedingssupplementen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Brahms schreef:
30 nov 2020 08:45
(...) Ieder praat in zijn / haar eigen straatje, ook jou consulente, welke je overigens helemaal niet nodig hebt in je strijd tegen overgewicht.
Gewoon gezond eten, meer bewegen en er zijn volop leuke gratis fitness programma's op internet te vinden om te trainen.
Uw afsluitende opmerking is volkomen juist, maar die door mij vetgemaakte opmerking daarvoor is toch te kort door de bocht. In tal van situaties is goed advies en deskundige begeleiding nuttig, gewenst, of zelfs noodzakelijk.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Doen voedingssupplementen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Volledig eensch. Soms is het hebben van een klankbord om de motivatie te behouden en door te zetten onmisbaar. Zelf heb ik dankzij mijn coach het eten van chips met 90 % kunnen verminderen en mijn cognac consumptie met 50 %.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Doen voedingssupplementen wat ze beloven?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

J. Deltoer schreef:
30 nov 2020 13:42
Volledig eensch. Soms is het hebben van een klankbord om de motivatie te behouden en door te zetten onmisbaar. Zelf heb ik dankzij mijn coach het eten van chips met 90 % kunnen verminderen en mijn cognac consumptie met 50 %.
Maar waarom zou je die cognac consumptie willen verminderen? De enige reden die ik me kan bedenken is dat je de slechte cognac hebt afgezworen.

Als mijn huidige whisky consumptie zou verdubbelen, dan zie ik dat als een goed teken. Dan zou ik namelijk meer gezellige avondjes hebben met mijn beste maten.

Gesloten