Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Alleen zwarte sokken is ook reuze praktisch.

Erthanax
Berichten: 9699
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het is nu de tijd van lijstjes. Ook het gerenommeerde weekblad Donald Duck publiceert een Eendejaarsoverzicht. :D

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Aardbeving in Kroatië. Bij jullie alles goed, Jablan?

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik las het, had meteen dezelfde vraag in mijn hoofd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
29 dec 2020 13:19
Aardbeving in Kroatië.
Triest en dat in deze zware tijd . Dat kun je er niet bij hebben.
Tel hier je zegeningen maar :idea:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

breien schreef:
29 okt 2020 09:31
Waarom is het slecht weer?
🌧🌨🌂☂️❄🌨🌬
Dat zou ik ook wel eens willen weten.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
29 dec 2020 13:19
Aardbeving in Kroatië. Bij jullie alles goed, Jablan?
Nee, want de familie in Zagreb zit nog met de naweeën van de aardbeving in maart, toen het land op slot was. Komt goed, zodra Corona geen invloed meer heeft op het dagelijks leven.
Ja, want ons vakantiehuis staat iets verder weg van het epicentrum en de gasten - net aangekomen - hebben geen scheuren ontdekt. Wel hebben we weer eens lekkage bij een raam na een storm met 400 mm horizontale regen en windkracht 8. Lossen we op, zodra we weer zelf zijn. Kan trouwens nog gekker, we hebben ook al vier dagen ijzel meegemaakt en dan kun je helemaal niets meer.

We hebben vaker aardbevingen, maar de ondergrond bij ons is poreus kalksteen en dat dempt de trillingen. Verzekering schat het risico op schade door een aardverschuiving drie keer hoger in dan het risico op schade door een aardbeving.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
29 dec 2020 23:01
Nijogeth schreef:
29 dec 2020 13:19
Aardbeving in Kroatië. Bij jullie alles goed, Jablan?
Nee, want de familie in Zagreb zit nog met de naweeën van de aardbeving in maart, toen het land op slot was. Komt goed, zodra Corona geen invloed meer heeft op het dagelijks leven.
Ja, want ons vakantiehuis staat iets verder weg van het epicentrum en de gasten - net aangekomen - hebben geen scheuren ontdekt. Wel hebben we weer eens lekkage bij een raam na een storm met 400 mm horizontale regen en windkracht 8. Lossen we op, zodra we weer zelf zijn. Kan trouwens nog gekker, we hebben ook al vier dagen ijzel meegemaakt en dan kun je helemaal niets meer.

We hebben trouwens vaker aardbevingen, maar de ondergrond bij ons is poreus kalksteen en dat dempt de trillingen. Verzekering schat het risico op schade door een aardverschuiving drie keer hoger in dan het risico op schade door een aardbeving.
Lijkt dus mee te vallen bij jullie,gelukkig maar.
Sterkte.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

De getroffen regio zit de komende maanden zonder stroom. Veel inwoners kunnen nu voor de tweede keer in 25 jaar tijd opnieuw beginnen, hun huizen zijn in de oorlog 1992-1995 al een keer vernield. 90% van Petrinja is onbewoonbaar en wat redelijk schadevrij nog overeind staat, is allemaal voor 1918 gebouwd, toen deze regio nog onder het Hongaarse deel van Oostenrijk-Hongarije viel.
Totale herstelkosten voor Zagreb-Sisak-Petrinja worden nu geschat op 2 miljard euro. Valt op zich nog mee, maar waar moet het geld vandaan komen? Het is er niet.
Klein voordeel: de reisbeperkingen zijn tijdelijk opgeheven en nog geen uur later kwam de oproep om niet met een schep in de auto te stappen om te helpen, er is groter materieel nodig.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Om moedeloos van te worden, jablan. En dat helpt mensen niet verder, het enige wat helpt is puinruimen en inderdaad opnieuw beginnen. Toerisme is voorlopig geen optie, dus daar zal ook geen geld vandaan komen.

Dat oudere huizen redelijk schadevrij zijn blijven staan en jongere huizen, ook die uit de na-oorlogse periode, zijn ingestort, geeft volgens mij toch wel te denken. Kennelijk zijn ze niet voldoende aardbevingsbestendig gebouwd. Is daar een reden voor? Is er nooit rekening gehouden met de mogelijkheid van aardbevingen? Of waren bouwers gewoon te nonchalant, of moest het zo goedkoop mogelijk? Hoe kan voorkomen worden dat bij een volgende aardbeving, wanneer dan ook, de boel opnieuw zo in elkaar zakt?

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bij dit soort berichten denk ik altijd maar “ waar maken wij ons eigenlijk allemaal druk om”. First Word Problems...

Sterkte daar, @Jablan!

Laten we hopen dat 2021 in alle opzichten een beter jaar wordt!

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik maak me druk om een gat in mijn sok. Gelukkig heb ik nog nieuwe liggen, anders had ik een probleem, nu de niet-essentiële winkels dicht zijn ;)

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
31 dec 2020 10:30
Ik maak me druk om een gat in mijn sok. Gelukkig heb ik nog nieuwe liggen, anders had ik een probleem, nu de niet-essentiële winkels dicht zijn ;)
Dat wordt sokken stoppen :D

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Om sokken te stoppen moet je wel geschikt garen hebben. En dat is dus ook een probleem, nu de Zeeman dicht is. Misschien dat breien nog wat heeft? Het gaat om sokken die lichtblauw en donkerblauw zijn. Dus geen rood of roze garen, voor de rest maakt het me niet uit.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

breien schreef:
31 dec 2020 10:55
Ik wens iedereen alvast een leuke jaarwisseling en een goed nieuwjaar
Nou, je hoeft niet te schreeuwen ;)

Maar inderdaad, allemaal een fijne jaarwisseling! En laat ik niets horen over feestjes.
Laatst gewijzigd door Nijogeth op 31 dec 2020 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
31 dec 2020 10:56
Om sokken te stoppen moet je wel geschikt garen hebben. En dat is dus ook een probleem, nu de Zeeman dicht is. Misschien dat breien nog wat heeft? Het gaat om sokken die lichtblauw en donkerblauw zijn. Dus geen rood of roze garen, voor de rest maakt het me niet uit.
Zeeman heeft een webshop :!:
Kun je net zo goed gelijk nieuwe sokken bestellen.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar die sokken heb ik vandaag nodig. Vandaag komen ze niet. En morgen ook niet. Dat wordt op zijn vroegst pas zaterdag, maar waarschijnlijker is dinsdag.

Dan ben ik toch maar blij dat ik nog genoeg schone én nieuwe sokken heb liggen. Alhoewel te grote voorraden ook geen nut hebben. Dat zou in Kroatië op het moment ook niet geholpen hebben.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
31 dec 2020 11:09
Maar die sokken heb ik vandaag nodig. Vandaag komen ze niet. En morgen ook niet. Dat wordt op zijn vroegst pas zaterdag, maar waarschijnlijker is dinsdag.

Dan ben ik toch maar blij dat ik nog genoeg schone én nieuwe sokken heb liggen. Alhoewel te grote voorraden ook geen nut hebben. Dat zou in Kroatië op het moment ook niet geholpen hebben.
Waarom schrijft u dit dan: “Ik maak me druk om een gat in mijn sok.” ??

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Als reactie op wat Moneyman schreef. Snap je dat nu echt niet?

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
31 dec 2020 11:18
Als reactie op wat Moneyman schreef. Snap je dat nu echt niet?
Lijkt me een nogal misplaatste reactie dan, als u ziet waar Moneyman het (terecht) over heeft.

Plaats reactie