LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik hoef de maatregelen niet hard te verdedigen. Ze zijn overwegend nuttig.

Ja, ik ben op leeftijd, maar is dat relevant? Die maatregelen zijn ook op mij van toepassing. En hebben ook voor mij consequenties.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jose2501 schreef:
16 feb 2021 19:52
Het hoger beroep is al vrijdag. Dat schijnt zeer zeer snel te zijn. Wat eigenlijk nooit voorkomt.
Dat roept Engel cs inderdaad, maar dat is onzin. Het is juist het kenmerk van een turbospoedappel. Ik heb ze al zo vaak bij de hand gehad, met name bij krakersontruimingen. Vaak nog dezelfde dag zitting en uitspraak.

In dit geval zijn er nog een paar dagen die benut kunnen worden. En vergeet niet dat de argumenten over en weer al lang bekend zijn: het is niet zo dat er een compleet nieuwe procedure voorbereid moet worden ofzo.

Volkomen terechte afwijzing van de wraking, wat mij betreft.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

reggie2 schreef:
16 feb 2021 18:28
scharrelschipper schreef:
16 feb 2021 18:20


Een iets andere kant van het verhaal.
I.d.d. vertragen is ook wat Rutte en co.doen,dus niet raar dat de andere partij dat ook probeert.
Ben geen groot fan van viruswaarheid,maar ze zijn wel de enige club die via de rechter probeert te bereiken wat een flink deel van de bevolking ook vind.
En als het klopt dat de gewraakte rechter hun club viruswaanzin noemde getuigd dat m.i.wel wat van vooringenomenheid.
Komt nog bij dat normaal hoger beroep nooit zo snel gaat en nu ineens wel.
Kortom;een juridisch steekspel wat ik met interesse volg.
Spreek voor jezelf, dat achterlijk ventje van viruswaanzin/waarheid is echt niet helemaal in zijn bovenkamer.

Ik lees toch dat de meeste mensen het best wel eens waren met de avondklok. En dat het virus er is , daar is geen twijfel over mogelijk, en dat ontkend dat maffe mannetje.
Nou,als jij leest dat de meesten het er mee eens zijn,lezen wij verschillende dingen.
Dat het virus er is,daarover bestaan geen misverstanden,ook niet bij hr.Engel meen ik te begrijpen.
Hij en zijn medestanders vinden dat de genomen maatregelen niet kloppen,en dat mag toch?
En om mensen die via de daarvoor geijkte wegen protesteren tegen wat dan ook.en in dit geval tegen de diverse corona maatregelen, achterlijk te noemen zegt meer over jou dan over dan over degenen die protesteren.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
16 feb 2021 19:44
Dat vraag ik me dus af. Want ook die rechter oordeelde dat er geen bewijs was dat de avondklok enig effect had, of in elk geval genoeg effect om zoiets te kunnen rechtvaardigen.
Dat ligt veel genuanceerder. Het is meer dat er onvoldoende bewijs was aangedragen (!) om de gekozen route via deze spoedwetgeving te rechtvaardigen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Als jij die Engel "normaal" vindt zegt dat genoeg over jou.

Deze man heeft schijt aan alle regels die er zijn, en zet mensen aan tot hetzelfde.

#scharrelschipper.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
16 feb 2021 21:55
Nou,als jij leest dat de meesten het er mee eens zijn,lezen wij verschillende dingen.
Dat het virus er is,daarover bestaan geen misverstanden,ook niet bij hr.Engel meen ik te begrijpen.
Hij en zijn medestanders vinden dat de genomen maatregelen niet kloppen,en dat mag toch?
En om mensen die via de daarvoor geijkte wegen protesteren tegen wat dan ook.en in dit geval tegen de diverse corona maatregelen, achterlijk te noemen zegt meer over jou dan over dan over degenen die protesteren.
Verdiep je eens in Engel en zijn uitspraken, dan kom je er snel genoeg achter dat die kwalificaties (hoewel waterloop geformuleerd) toch wel aardig terecht zijn. Die man is knettergek.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
16 feb 2021 21:49
Nijogeth schreef:
16 feb 2021 20:54
En ja, zulke uitspraken worden hier egoïstisch gevonden en niet gewaardeerd. Maar als ik puur naar mijn eigen situatie kijk, dan is dat gewoon voor mij het beste, het fijnste en ook het eerlijkste.
Egoïstisch? Ja. Eerlijk? Ook. Logisch? Ja, ook nog wel. Dát vind ik zo triest van Corona: die psychologische gevolgen die dit met mensen (want Nijogeth is zeker niet de enige) doen. Ik hoop oprecht dat er ook hierom snel betere tijden komen.
Helemaal mee eens. Nijo is gewoon eerlijk en rechtstreeks in zijn uitspraken; hij vertelt hoe hij er over denkt, maar dat is nog niet altijd wat hij doet. En ja, de afgelopen weken zat ik te somberen, dacht dat ik de enige was, tot ik een artikel tegen kwam dat heel veel mensen aan het somberen zijn en eenzaam zijn, omdat ze geen kant op kunnen.

Het raakt ons allemaal. Daarom was het afgelopen weekend zo fijn. Degenen die kunnen schaatsen konden schaatsen, degenen die van fotograferen houden konden de sneeuw in, de hondjes konden rennen, en de katten hadden iets van: 'Miauwwat???' Op de laatste na zag je gewoon de opluchting bij de mensen even wat anders te kunnen doen dan binnen de beperkingen zien hoe je het redt. Even met zijn allen Corona vergeten, even met zijn allen er op uit, wat leuks doen. Ik denk dat het veel mensen goed heeft gedaan.

We kunnen er weer een paar dagen tegen, zij het dat ik zelf afgelopen zondag onderuit ben gegaan: gekneusde rib. Haal de brievenbus niet eens op het ogenblik. Maar dat is met een paar weken ook wel weer opgelost.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

reggie2 schreef:
16 feb 2021 20:06
Ik denk dat iedereen het moeilijk heeft met hoe het nu is, niet alleen de jeugd.
Dat verwende stelletje jongeren wat er nu rondloopt moet eens leren dat niet alles kan omdat zij het zo willen.
We hebben allemaal met deze corona regels te maken en ja, ik krijg er ook vaak de kots van iedere keer het woord " corona" te horen. Maar het is niet anders.
Ik ben geen verwende jongere want 60+ maar voel wel mee met de jongeren,dat kan jij Reggie dus niet?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
16 feb 2021 21:54
Volkomen terechte afwijzing van de wraking, wat mij betreft.
Terecht, dat zeker. Dat de opheffing van de avondklok wordt opgeschort, dat vind ik dan weer erg kortzichtig en totaal niet logisch.

Er Is een rechtzaak geweest waarin de avondklok als niet legitiem is beoordeeld. Waarom zou je dat nu dan opschorten, nog een aantal dagen boetes uitdelen en dan vrijdag eventueel (want de kans is groot dat er in hoger beroep dezelfde uitkomst is) weer alles terug draaien. Neem dat risico gewoon niet en wacht dat hoger beroep af.

Het is een beetje hetzelfde als een moordenaar die veroordeeld wordt, in hoger beroep gaat en dat in volledige vrijheid mag afwachten. Met alle risico van dien.

Het is nu niet zo dat we in die 3 dagen meteen een gigantische stijging van de ziekenhuisbezetting zullen zien. Misschien (in mijn ogen zeer waarschijnlijk) zien we het niet eens. En na vrijdag is het waarschijnlijk toch klaar met die avondklok. Die avondklok invoeren kan wel in een half dagje, maar afschaffen weer niet en zo gaat het nu al de hele tijd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik snap @nijogeth prima, ik snap ook de andere jongeren.
Maar nog beter....ik snap iedereen die hier mee zit, en dat zijn niet alleen de "jongeren".
Er zijn heel veel mensen , jong, middelbaar en oud die hier meezitten.
Houdt nog steeds niet in , dat je alleen maar aan jezelf mag denken.

@scharrelschipper

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Michel-mol »

Het onderliggende probleem van alle maatregelen is dat er een aantal zijn die niet goed uitgelegd zijn en niet uit te leggen zijn. Waardoor de bijdrage die we met zijn allen doen niet zichtbaar is in de resultaten. Het zou mooi zijn als het eenduidig is en dat er niet altijd een zweem van “resultaten” gemaakt naar het regeltje wat dan daarmee “ aangetoond” zou werken. Of een maatregel ingezet waardoor een ander doel daarmee mogelijk bereikt wordt.. en het hoofdaandeel.. de weersomstandigheden en temperatuur worden minimaal besproken.. terwijl we zo in april mei zien dat de besmettingen zakken.. ten gevolge van het weer... en een beetje dankzei de maatregelen. De maatregelen die weinig toevoegen .. avondklok .. mondkapjes.. zijn middels een indoctrinatie en bangmaak campagne ingezet.. we zitten er nu mee.. bijdrage is niet te meten en waarschijn lijk 0... maar toch alles opsluiten verbieden zonder perspectief. De diverse branches die conpleet kapot gemaakt worden.. De mensen die een iets andere mening hebben.. (ook de meningen die vanuit deskundige komen die anders zijn dan de lijn van het gajes in den haag) worden buitengesloten.. weggezet als wappie. En wel raaskallen in diverse pr spotjes dat we het samen moeten doen.. Dit is de oorzaak van het heel snel afkalven van 100% draagvlak.. en daarmee wordt langzaam een steeds giftigere samenleving gekweekt. We gaan steeds meer mensen krijgen die hun eigen plan trekken.. en geef ze eens ongelijk

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
16 feb 2021 22:09
Moneyman schreef:
16 feb 2021 21:54
Volkomen terechte afwijzing van de wraking, wat mij betreft.
Terecht, dat zeker. Dat de opheffing van de avondklok wordt opgeschort, dat vind ik dan weer erg kortzichtig en totaal niet logisch.

Er Is een rechtzaak geweest waarin de avondklok als niet legitiem is beoordeeld. Waarom zou je dat nu dan opschorten, nog een aantal dagen boetes uitdelen en dan vrijdag eventueel (want de kans is groot dat er in hoger beroep dezelfde uitkomst is) weer alles terug draaien. Neem dat risico gewoon niet en wacht dat hoger beroep af.
Je gaat uit van nogal grote aannames. De eerste is dat het hoger beroep dezelfde uitkomst zal hebben (dat hoeft helemaal niet zo te zijn), en dicteerde is dat er de komende dagen beboet wordt (en ook dat is geen automatisme).

Opschorten is een logische keuze. Risico’s zijn er nauwelijks (anders dan in jouw moordenaarsscenario), en dat je jojo-effecten wilt voorkomen is ook logisch. En het gaat maar om een paar dagen.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
16 feb 2021 21:54
Jose2501 schreef:
16 feb 2021 19:52
Het hoger beroep is al vrijdag. Dat schijnt zeer zeer snel te zijn. Wat eigenlijk nooit voorkomt.
Dat roept Engel cs inderdaad, maar dat is onzin. Het is juist het kenmerk van een turbospoedappel. Ik heb ze al zo vaak bij de hand gehad, met name bij krakersontruimingen. Vaak nog dezelfde dag zitting en uitspraak.

In dit geval zijn er nog een paar dagen die benut kunnen worden. En vergeet niet dat de argumenten over en weer al lang bekend zijn: het is niet zo dat er een compleet nieuwe procedure voorbereid moet worden ofzo.

Volkomen terechte afwijzing van de wraking, wat mij betreft.
Of de afwijzing terecht is laat ik even in de midden,daarvoor heb ik niet genoeg juridische kennis.
Dat een turbospoedappel gebruikt is bij krakers zaken kan ik nog begrijpen,maar in dit geval is het toch wel heel apart dat men dat nu gebruikt.
Laten we wel wezen,Rutte en co.willen dat de avondklok doorgaat en gebruiken daar tot nog toe alle wettelijke middelen voor.
De andere partij wil dat niet.
Niks meer en niks minder.
Dus alle discussie over wraking en termijnen is zinloos.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je tot drie kunt tellen weet je wanneer dat hoger beroep dient. Valt wel mee, toch? ;)

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

reggie2 schreef:
16 feb 2021 22:11
Ik snap @nijogeth prima, ik snap ook de andere jongeren.
Maar nog beter....ik snap iedereen die hier mee zit, en dat zijn niet alleen de "jongeren".
Er zijn heel veel mensen , jong, middelbaar en oud die hier meezitten.
Houdt nog steeds niet in , dat je alleen maar aan jezelf mag denken.

@scharrelschipper
Hm,blij dat je het helemaal snapt.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
16 feb 2021 22:30
Of de afwijzing terecht is laat ik even in de midden,daarvoor heb ik niet genoeg juridische kennis.
Dat een turbospoedappel gebruikt is bij krakers zaken kan ik nog begrijpen,maar in dit geval is het toch wel heel apart dat men dat nu gebruikt.
Laten we wel wezen,Rutte en co.willen dat de avondklok doorgaat en gebruiken daar tot nog toe alle wettelijke middelen voor.
De andere partij wil dat niet.
Niks meer en niks minder.
Dus alle discussie over wraking en termijnen is zinloos.
Het ligt vast aan mij, maar ik mis je logica of argumentatie volkomen. En ik denk, eerlijk gezegd, dat dat gewoon gebrek aan kennis van het onderwerp jouwerzijds is.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
16 feb 2021 22:54
Het ligt vast aan mij, maar ik mis je logica of argumentatie volkomen. En ik denk, eerlijk gezegd, dat dat gewoon gebrek aan kennis van het onderwerp jouwerzijds is.
Dat is juist wat Scharrelschipper al aangeeft in zijn eerste zin. Maar hij brengt wel onder woorden wat er leeft onder (een fors deel van) de bevolking.
Ik vraag me af of vrijdag het nut van de avondklok aangetoond moet worden. Wat best moeilijk kan worden:
https://nos.nl/artikel/2366215-franse-a ... ffect.html

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
16 feb 2021 23:27
Dat is juist wat Scharrelschipper al aangeeft in zijn eerste zin.
Nope. Hij beperkte dat tot hetgeen hij daarvoor schreef, en schreef dat niet over alle tekst die erna nog kwam en die juist vragen oproept.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het kan dan misschien aan mij liggen. Maar ik vond deze hele zaak niet onder dit kader vallen:
“In geval van uiterste spoed kan van bovenstaande regeling worden afgeweken en kunnen termijnen worden verkort. In dat geval wendt de meest gerede partij zich vóór het aanhangig maken van de zaak bij met redenen omkleed schriftelijk verzoek daartoe tot het hof”

Ik heb ook niet echt een reden gekregen waarom dit nu per se op de dag zelf nog behandeld zou moeten worden, behalve omdat de overheid dat graag wil. Volgens mij had men hier met bewijs moeten komen waarom de avondklok niet zo makkelijk van tafel kan worden geveegd, om überhaupt dat spoedappel er doorheen te krijgen en had dat ook onderdeel van het verweer moeten zijn. Echter heb ik geen bewijzen gezien die aangeven dat de volksgezondheid in het geding komt zonder avondklok.

Dan steekt het wel dat de overheid zich alles maar lijkt te kunnen permitteren, zelfs de eigen wetten overtreden. Maar de hand in eigen boezem steken, dat zullen ze niet doen. Ze zijn genoeg gewaarschuwd over het feit dat de avondklok wettelijk niet kon, zelfs tijdens de debatten. Stel vrijdag krijgen ze weer nul op het rekest, zou er dan gezegd worden dat ze de volgende keer anders te werk gaan en ook eens luisteren naar de critici, voor ze ingrijpende maatregelen gaan nemen? Ik denk het niet, ze leren nooit van hun fouten.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er wordt binnen een paar dagen een noodwet aangenomen die de avondklok wel mogelijk maakt. Onafhankelijk wat de rechter beslist in het beroep.

Gesloten