LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als je een essentiële reis kan laten schieten moet je je afvragen of die wel zo essentieel was.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

angel1978 schreef:
20 feb 2021 17:27
Als je een essentiële reis kan laten schieten moet je je afvragen of die wel zo essentieel was.
Gelukkig ging er na 10 minuten nog één Angel. Zelfs in Coronatijd rijden de treinen volop, betaald van heeel veeel belastingcentjes.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Het doet me toch een beetje denken aan wat lang geleden ene P. Fortuyn zei:
"Ik zal niet zeggen dat Nederland vol is, maar wel behoorlijk druk. In mijn ogen zelfs een beetje te druk", tijdens zijn inauguratiespeech bij Leefbaar Nederland.

Bron: https://www.pimfortuyn.com/pim-fortuyn/ ... im-fortuyn

Erthanax
Berichten: 9696
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
20 feb 2021 18:28
Het doet me toch een beetje denken aan wat lang geleden ene P. Fortuyn zei
Gunst, in de Troonrede van 1950 stond dat Nederland al zo vol dreigde te worden, dat de emigratie flink bevorderd moest worden:
H.M. de Koningin schreef:De sterke bevolkingsgroei en de beperktheid van de beschikbare grond blijven krachtige bevordering der emigratie eisen.

Toen telde Nederland ongeveer 10 miljoen inwoners, volgens het CBS.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Een van mijn oudooms heeft dus zeer braaf gedaan wat er gezegd werd: die ging naar Canada. Samen met zijn vrouw en dochters.

Misschien dat er tzt toch maar weer eens gekeken moet worden naar wat wenselijk is. Bijbouwen, bijbouwen en bijbouwen, of toch stimuleren dat mensen, ongeacht hun afkomst, elders een plekje zoeken waar veel meer ruimte is. Als de bevolking tot 1/3 van het huidige totaal is ingekrompen heb je aanzienlijk kans dat je niet meer hoeft te lezen dat het overal te druk is zo gauw het zonnetje schijnt.

Nijogeth
Berichten: 9996
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Voor een mooi bedragje verhuis ik graag naar een of ander tropisch eiland.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

In Zweden is nog wel ruimte. En het coronabeleid wat relaxter. Qua taal interessante overeenkomsten met de onze en onze ooster- en westerburen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

sake1987 schreef:
20 feb 2021 08:33
Hoe is het toch mogelijk dat we ons als makke schapen al een jaar laten gijzelen. Eerst de zorg kapot bezuinigd en dan komt er een pandemie en moet alles op slot om diezelfde zorg te ontlasten. [...] Ik zeg open met strenge voorwaarden
Dat is het herstelplan van de afgelopen week.
Jose2501 schreef:
19 feb 2021 22:15
Hoe kun je nu als burger nog vertrouwen hebben in zo'n regering?
Heeft de regering dan vertrouwen in de burger?
Nee, niet happen, retorische vraag

Ik geloof, dat deze toe is aan een update. Laatste keer kwam hij op 3 augustus langs en de afgelopen 6 maanden hadden alles in zich.
Sleeplijst voor later, ooit, als alles achter de rug is schreef:
  1. Betere communicatie met burgers. => voorbeelden: NS/Dagjesmensen, Mondkapjes/OV, Oproep Rutte aan jongeren, maximum aantal personen in een ruimte of buiten
  2. Voorziening tussen thuis en ziekenhuis ontbreekt (Duitsland: Reha)
  3. Traag/verkeerd reageren door huisartsen en assistenten
  4. Te weinig capaciteit, overal, met onmogelijke morele dilemma's als gevolg
  5. Minstens net zoveel standaard Intensieve Zorg-bedden als de Belgen (die hebben er standaard 2000, wij 1150).
  6. Te lage vergoedingen voor ambulante zorg, zodat er nu geen geld is voor extra voorzorgsmaatregelen en de zorg wordt stopgezet.
  7. Reguliere zorg onbeperkt door laten gaan. Speciale ziekenhuizen voor epidemie-patiënten
  8. Volgende keer direct een landelijk coördinatiecentrum opzetten en operabel maken, zoals we nu ( te laat ) hebben.
  9. Het leger direct inzetten voor distributie/ beveiliging etc. (wanneer andere diensten overbelast raken)
  10. Bij beperkingen ook aandacht voor geestelijke gezondheid. Hoe draai je niet doorrrrrr?
  11. Adviezen WHO echt opvolgen (testen, testen, testen)
  12. Productie van genees- en hulpmiddelen in Europa in plaats van Azië
  13. Veel sneller reageren/vergunningen zo snel mogelijk (binnen enkele uren) verlenen (mondkapjes)
  14. Woonzorgcentra dezelfde prioriteit geven als ziekenhuizen
  15. Extra onderzoek naar invloed van externe factoren zoals luchtkwaliteit, omgeving (stad/platteland)
  16. De tweederangs inwoners van het land niet vergeten. Arbeidsmigranten, Asielzoekers.
  17. Adviezen vaker aanpassen aan de actuele situatie.

En wij kijken met woest genoegen naar de discussies in onderwijsland. Goh, lesgeven in een kerk ...

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Jablan schreef:
20 feb 2021 19:36
De tweederangs inwoners van het land niet vergeten. Arbeidsmigranten, Asielzoekers.

Tweederangs. Zo, vind je dat ?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Dat is hoe de overheid met bepaalde groepen omgaat.

Er zijn een aantal clusteruitbraken geweest op plekken, waar deze groepen werken of verblijven en het duurde lang voordat daar goed op werd ingespeeld. Zodoende zijn ze in de lijst terechtgekomen.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

scontra schreef:
20 feb 2021 11:47
Jose2501 schreef:
20 feb 2021 10:36
Corruptie is voor mij ook dat er achter de schermen "iets" geregeld wordt.
Als je de instemming Volksvertegenwoordigers in de Tweede kamer onder de noemer "iets geregeld" en 'corrupt' plaatst, dan is niets meer geloofwaardig.
ftm.nl had er vandaag een artikel over sommige punten haalden nu.nl:
https://www.nu.nl/politiek/6117485/vvd- ... emeld.html
Bron (paywall):
https://www.ftm.nl/artikelen/partijfina ... ngskas-vvd
‘De contacten in Den Haag zijn sterker dan ooit. In het laatste regeerakkoord zijn 25 van onze punten terechtgekomen. De Wet late betalingen hebben we letterlijk tot op de laatste komma geschreven,’
Aldus Hans Biesheuvel ,voorzitter van MKB-Nederland.
Wet-teksten uit de hoge hoed van het bedrijfsleven......

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Cro »

Als ik dat nu.nl artikel moet geloven is er dus niet veel aan de hand, geen heel erg sterk artikel zo lijkt het afgaande op de informatie in het nu.nl artikel.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Of de nu.nl samenvatting is te kort en bondig.
Bedrijfsleven dat pagina grote VVD kranten advertenties plaats. Kosten tienduizenden euros, die de partij nooit opgaf

We hebben met een partij te doen, die financiering verzwijgt, waar wettelijk meldplicht geld. Net zoals een meldplicht voor een bijstandsgerechtigde, waar een ouder bijspringt voor de boodschappen. Zoek de verschillen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Volgens Kars Veling, oud-Kamerlid voor de ChristenUnie en voorzitter van de commissie die de Wfpp in 2018 evalueerde, is dat in strijd met de wet: ‘De verplichting om giften aan politieke partijen openbaar te maken geldt ook voor giften in natura.’ Het Koetshuis ter beschikking stellen en gratis catering leveren, lijkt hem ‘daar zeker onder te vallen’. André Krouwel, universitair docent politicologie aan de Vrije Universiteit Amsterdam, is al even stellig: ‘Alles van waarde dat je krijgt, of het nu een goed is of een dienst, is een gift.’
Aldus het FTM-artikel.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Jose2501 schreef:
21 feb 2021 10:49
In Israel is 45% gevaccineerd met minimaal 1 prik lees ik bij verschillende media.
In "mijn" media > 70 %
https://ig.ft.com/coronavirus-vaccine-t ... Adjusted=1
https://www.statista.com/chart/23833/co ... 00-people/
Benieuwd hoe dit getal zich verder ontwikkelt: Het vaccinatie programma reikt mogelijk niet tot in de bezette gebieden en sommige geloofsgroepen.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
21 feb 2021 00:29
Wet-teksten uit de hoge hoed van het bedrijfsleven......
Dat is niets nieuws en bovendien niets mis mee. Het hele democratische proces gaat er immers eerst nog overheen voordat die tekst daadwerkelijk in werking treedt.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
21 feb 2021 16:48
16again schreef:
21 feb 2021 00:29
Wet-teksten uit de hoge hoed van het bedrijfsleven......
Dat is niets nieuws en bovendien niets mis mee. Het hele democratische proces gaat er immers eerst nog overheen voordat die tekst daadwerkelijk in werking treedt.
Inderdaad niks nieuws. Maar dat democratische proces daar heb ik niet zo'n hoge pet van op.
De ING bank schrijft mee aan een wet, die zonder stemming door 1e en 2e kamer gaat:
https://www.nrc.nl/nieuws/2015/11/04/de ... 04-a335288

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Cro »

Misschien makkelijker om te linken naar niet paywalls? ik kan in ieder geval niets met die link.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Cro schreef:
21 feb 2021 19:15
Misschien makkelijker om te linken naar niet paywalls? ik kan in ieder geval niets met die link.
Ik zie het. Uit de link:
Op dinsdagochtend mailt ING de conceptwet terug: „Zoals vrijdag afgesproken hierbij mijn tekst suggesties in track changes… Ik hoop dat jullie hiermee kunnen leven.”

Financiën neemt vrijwel alle suggesties van ING over. Zo vervangt het bijvoorbeeld de zin dat „Nederlandse banken een concurrentienadeel zouden ondervinden ten opzichte van buitenlandse banken” door de constatering dat „Nederlandse regelgeving uit de pas loopt”. De Tweede en Eerste Kamer nemen de wet vervolgens zonder stemmen aan.

Lady1234
Berichten: 27127
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lekker recent. Een stuk uit 2013.

Gesloten