Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
12 mar 2021 13:54
@reggie

Hoeveel mensen, denkt u, krijgen al “gewoon” trombose?
Wellicht hebben de landen die (tijdelijk?) met AZ zijn gestopt, die vraag ook al gesteld. Desondanks zijn die landen toch gestopt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

Elk land heeft eigen bepalingen, zo heeft één van de landen een bepaling dat als er bij een vaccinatie X overledenen zijn, er meteen gestopt moet worden, en eea onderzocht. Hier in Nederland heeft de minister dit ter beoordeling aan ónze instanties voorgelegd, en die concluderen dat gezien de informatie, er veilig doorgegaan kan worden met gebruik. 's lands wijs, 's lands eer, zoiets.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En daar doet u dus stevig aan mee.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

16again schreef:
12 mar 2021 14:06


]Wellicht hebben de landen die (tijdelijk?) met AZ zijn gestopt, die vraag ook al gesteld. Desondanks zijn die landen toch gestopt.


Precies en dat doen ze niet voor niks.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door BL2 »

Wat een drama, moet voor essentiële reden weer met de trein. Beeld is in enkele weken compleet veranderd. Meer dan afgeladen volle treinen, fietsen, hele groepen jongeren. Overal staande reizigers.
Jonge dame naast me zit het studentenfeest van vanavond door te spreken. Veel slingers ballonen en wijn worden het.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, de treinspotters zijn ook weer actief - en om op de plek van bestemming te komen pakken ze dus de trein.

Op facebook wordt weer volop op de LAW's gewandeld. Hoe men er komt? Geen idee.

Mensen laten massaal de adviezen varen, zo simpel is het. Ze zijn het niet alleen zat; er wordt ook gedacht: 'als een ander het doet, doe ik het ook'. De geest is uit de fles, en die ga je niet meer terug krijgen.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »


sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

Lowieze schreef:
15 mar 2021 07:01
Ook in Nederland wordt (tijdelijk) gestopt met het AstraZeneca vaccin
https://www.ad.nl/politiek/prikken-met- ... ~a0fd345b/

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... strazeneca
Jammer, maar goed dat ze naar aanleiding van die nieuwe klachten/bijwerkingen nu wel pas op de plaats maken.

Ben benieuwd of alle reaguurders hier en al helemaal op social media, het héle persbericht lezen, dus ook het stukje over dat er geen causaal verband is gevonden tussen deze zeldzame (heftige) symptomen, en het vaccin in kwestie.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik had wel gelezen dat er nog geen causaal verband is aangetoond, maar dat het feitelijk een voorzorgsmaatregel is.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het is dus geen wetenschappelijke beslissing en zal puur genomen zijn, omdat steeds meer mensen het vaccin gaan weigeren. Als je dan 2 weken doet alsof je het onderzoekt en er komt niets uit, dan zal men minder moeilijk gaan doen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
15 mar 2021 10:31
Het is dus geen wetenschappelijke beslissing en zal puur genomen zijn, omdat steeds meer mensen het vaccin gaan weigeren. Als je dan 2 weken doet alsof je het onderzoekt en er komt niets uit, dan zal men minder moeilijk gaan doen.
De gezondheidsraad is geen politiek gremium, die beslissen en adviseren onafhankelijk van de minister, maar wel áán een minister. En die onderzoeken worden ofwel gestart op verzoek van een minister, ofwel op eigen initiatief als ze dat nodig achten.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
15 mar 2021 10:31
Het is dus geen wetenschappelijke beslissing en zal puur genomen zijn, omdat steeds meer mensen het vaccin gaan weigeren. Als je dan 2 weken doet alsof je het onderzoekt en er komt niets uit,




Dat denk ik toch niet, mensen zullen nog nauwkeuriger zijn met wat ze in laten spuiten en terecht. De Jonge is geen medicus dus daar schiet je ook geen meter mee op.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door hebra98 »

Is het trouwens wel slim dat de "thuis stemmers" enveloppen krijgen welke ze moeten likken om dicht te maken.

Is dit een geval van "Corona by snailmail"?

Edit: Ik laat mijn post doorgaans een paar dagen in de brievenbus liggen. Je weet nooit waar je post geweest is.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

sjohie schreef:
15 mar 2021 08:37
Lowieze schreef:
15 mar 2021 07:01
Ook in Nederland wordt (tijdelijk) gestopt met het AstraZeneca vaccin
https://www.ad.nl/politiek/prikken-met- ... ~a0fd345b/

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... strazeneca
Jammer, maar goed dat ze naar aanleiding van die nieuwe klachten/bijwerkingen nu wel pas op de plaats maken.

Ben benieuwd of alle reaguurders hier en al helemaal op social media, het héle persbericht lezen, dus ook het stukje over dat er geen causaal verband is gevonden tussen deze zeldzame (heftige) symptomen, en het vaccin in kwestie.
E is i.d.d.NOG geen verband gevonden.
Maar de berichtgeving is nu niet bepaald vertrouwenwekkend.
Eerst is er niks aan de hand,nu uit voorzorg toch maar stoppen met dit vaccin.
Dan zegt men dat de vraag cruciaal is of de trombose achtige verschijnselen komen door de vaccinatie of na de vaccinatie.
Dat is wel een heel vage vraagstelling m.i.
Als ze optreden na de vaccinatie KUNNEN ze daardoor komen maar het kan ook niet.
Dan zijn we terug bij mijn eerste zin,dus wat nou cruciale vraag?
Onderzoek zal dat moeten uitwijzen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

scharrelschipper schreef:
15 mar 2021 14:01
sjohie schreef:
15 mar 2021 08:37
Lowieze schreef:
15 mar 2021 07:01
Ook in Nederland wordt (tijdelijk) gestopt met het AstraZeneca vaccin
https://www.ad.nl/politiek/prikken-met- ... ~a0fd345b/

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... strazeneca
Jammer, maar goed dat ze naar aanleiding van die nieuwe klachten/bijwerkingen nu wel pas op de plaats maken.

Ben benieuwd of alle reaguurders hier en al helemaal op social media, het héle persbericht lezen, dus ook het stukje over dat er geen causaal verband is gevonden tussen deze zeldzame (heftige) symptomen, en het vaccin in kwestie.
E is i.d.d.NOG geen verband gevonden.
Maar de berichtgeving is nu niet bepaald vertrouwenwekkend.
Eerst is er niks aan de hand,nu uit voorzorg toch maar stoppen met dit vaccin.
Dan zegt men dat de vraag cruciaal is of de trombose achtige verschijnselen komen door de vaccinatie of na de vaccinatie.
Dat is wel een heel vage vraagstelling m.i.
Als ze optreden na de vaccinatie KUNNEN ze daardoor komen maar het kan ook niet.
Dan zijn we terug bij mijn eerste zin,dus wat nou cruciale vraag?
Onderzoek zal dat moeten uitwijzen.
Als je die 2e link even volgt, kom je bij een bericht van de overheid, waarin precies staat waarom nu wél wordt gestopt met dit vaccin. Hint, omdat er afgelopen weekend een nieuw soort bijwerking is geconstateerd, die tesamen met die eerder gemelde trombose gevallen, als erg gevaarlijk is ingeschaald, en daarom het opschorten van de vaccinaties ermee, wel een proportionele maatregel maakt.

Voortschrijdend inzicht dus, wat volgens mij duidelijk wordt gecommuniceerd. Wat ze eind vorige week nog niet wisten, konden ze toen ook niet beslissingen op baseren lijkt me?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

sjohie schreef:
15 mar 2021 14:36





Voortschrijdend inzicht dus, wat volgens mij duidelijk wordt gecommuniceerd. Wat ze eind vorige week nog niet wisten, konden ze toen ook niet beslissingen op baseren lijkt me?

Ik ben het heel vaak met jou eens, maar in dit geval niet. Gisteren werd er eerst gezegd dat ze stopten vanwege het gedoe in het buitenland, nu draaien ze het weer om.
Ik zelf vind dat ze het niet echt geloofwaardig maken waardoor er denk ik meer mensen afhaken om dit middel van Astra in te laten spuiten en ik geef ze geen ongelijk.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

reggie2 schreef:
15 mar 2021 15:02
Ik ben het heel vaak met jou eens, maar in dit geval niet. Gisteren werd er eerst gezegd dat ze stopten vanwege het gedoe in het buitenland, nu draaien ze het weer om.
Ik zelf vind dat ze het niet echt geloofwaardig maken waardoor er denk ik meer mensen afhaken om dit middel van Astra in te laten spuiten en ik geef ze geen ongelijk.
De rede voor stoppen is heel duidelijk er is bij een heel klein aantal patiënten een zeer zeldzame trombose vorm vastgesteld, dit nieuwe informatie en vraagt om nader onderzoek. Het onderzoek is zeker noodzakelijk omdat op de 17 miljoen vaccinaties in o.a. de UK en Israel deze bijwerkingen niet zijn waargenomen.

Ga je kijken naar het aantal ingeënte personen met Astrazeneca en het aantal trombose gevallen dan is het nog steeds een zeer zeldzame bijwerking. De kans om te overlijden bij auto ongeval is nog steeds 10 keer groter dan dat je een niet dodelijke vorm van trombose krijgt van Astrazeneca of te overlijden aan Corona zelf.

Dus mensen nu gelijk geven om niet te vaccineren... Tja is een beetje voorbarig naar mijn mening en de op dit moment bekende cijfers....

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Alleen vervelend voor het zorgpersoneel, dat nu weer langer mag wachten.

Voor mensen met kinderen in de (basis-)schoolleeftijd:
Lüften leicht gemacht is van het Max Planck Instituut. Plaatjes zeggen genoeg, helemaal onderaan de pagina nog 8 foto's van het in elkaar knippen en plakken van dit afzuigsysteem.
(Had er al eerder over geschreven, nu eindelijk het goede persbericht gevonden.)

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

sylvesterb schreef:
15 mar 2021 15:25


Dus mensen nu gelijk geven om niet te vaccineren... Tja is een beetje voorbarig naar mijn mening en de op dit moment bekende cijfers....

Net wat je zegt, naar jouw mening.

Ik ben het dus niet met je eens, en snap dat mensen dit spul niet meer willen.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Hoor net dat ook in Duitsland voorlopig wordt gestopt met het AstraZeneca vaccin.

Gesloten