LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo Kabel-abonnement steeds beperkter

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Wittekit
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2021 01:38

Ziggo Kabel-abonnement steeds beperkter

Ongelezen bericht door Wittekit »

Zonder mededeling naar mij als klant, voor meer dan 40 jaar reeds!!, worden er zenders verwijdert en functionaliteit vermindert. Dit alles onder mom van afspraken met de zenders. Zo kon men via Ziggo Go alle zenders programmas tot een week terug kijken en verder en terug spoelen. Dit werd al snel minder, maar CommCentral en History kon dat nog altijd wel.
WEderom beperken ze wat je terugkijken kan. Dit heeft volgens mij enkel en alleen met geld te maken dat Ziggo niet meer betalen wilt aan zenders. Tevens willlen ze dat je van het kabel tv af gaat en een tv standaard neemt. Maar dat gaat dus niet eens meer zonder ook internet af te nemen.
Dat grapje kost dus meer dan 60 euro per maand ipv 19,95 van nu... En voor wat, paar boeiende zenders, 5 misschien incl NPO123.... Hebben meer mensen het idee dat het vel ons over neus getrokken wordt nu VODAFONE een steeds dikkere vinger in de ZIGGOsoep krijgt!?
Dit digitaal verbonden zijn kost toch veel te veel. 60 euro huispakket, 30 euro telefoon pp. Huishouden van 4, even laag 100 euro. Dan ga je op vakantie of iets, moet je voor internet betalen!?!?! hoeveel lijntjes in de cloud heb iemand nodig? naja alleen is maar alleen, samen sterker!

NeoDutchio
Berichten: 12334
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ziggo Kabel-abonnement steeds beperkter

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U bent klant van Ziggo, dat wil zeggen dat u nieuwsbrieven krijgt en een persoonlijke omgeving hebt waar ook berichten gedeeld worden. Dat u dat allemaal niet leest wil niet zeggen dat er niet gecommuniceerd wordt als er iets aangepast wordt. Het gekke blijft dat er altijd mensen zijn die roepen dat ze geen informatie ontvangen terwijl de rest het wel allemaal krijgt en leest. Ziggo is echt niet selectief in wie ze wel of niet berichten hoor.

Van uw berekening snap ik verder niets. Er zijn genoeg pakketten overal beschikbaar en ook losse onderdelen. Dat hoeft echt geen €100,- per maand te gaan kosten.

sake1987

Re: Ziggo Kabel-abonnement steeds beperkter

Ongelezen bericht door sake1987 »

snuffel1 schreef:
20 mar 2021 11:19
Het ligt toch iets anders want populaire commerciële zenders vragen de hoofdprijs aan providers en als ze die niet willen betalen gaat de stekker er uit. De mediawet schrijft voor dat een aantal zenders in een standaard tv pakket opgenomen moeten worden en voor de zenders die buiten het standaard pakket vallen kan en mag de provider een vergoeding vragen en dat gebeurt in de vorm van extra pakketten die tegen een meerprijs aangeboden worden. Ziggo in dit geval maakt gebruik van de kabel waarop meerdere tv's aangesloten kunnen worden als die voor digitale ontvangst geschikt zijn maar dan enkel voor het standaard pakket. Wil u op alle tv's gebruik maken van een extra pakket dan is een extra ontvanger of een CI+ kaart noodzakelijk en kost afhankelijk van het aantal tv toestellen 2 euro per maand extra. Vodafone biedt mobiele telefoon abonnementen aan en staat wat dat betreft los van Ziggo maar in combinatie met een Ziggo pakket kunt u wel korting krijgen. Die 60 euro voor pakket met internet tv en bellen is zo duur nog niet maar als u besluit om nog 4 mobiele telefoon abonnementen af te sluiten dan lopen de kosten wel navenant op.
En dat geldt voor alle providers.

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ziggo Kabel-abonnement steeds beperkter

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Als u niet tevreden bent over Ziggo/Vodafone, dan meld u uw contract op en ga je op zoek naar een andere provider.

Tik in Google in vergelijking site alles in 1, in de vergelijking site jouw wensen en de goedkoopste provider komt eruit.

Kabel TV is iets heel ouderwets, wat ooit gaat stoppen. TV via internet biedt veel meer mogelijkheden (zoals pauzeren, terugspoelen, een week terug kijken, Nedflix (indien je een abonnement hebt) en YouTube kijken, spelletjes op tv spelen en veel meer (mogelijk in de toekomst nog veel meer)). Daarnaast is de beeldkwaliteit veel beter. Het is de toekomst.

Een vergelijking, als de supermarkt iets niet meer aan bied, dan moet je ook op zoek naar een alternatief.
Op https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kabeltelevisie (bij uitbuiting) staat een lijst van providers die nog kabel tv aanbieden.

peter17111962
Berichten: 585
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Ziggo Kabel-abonnement steeds beperkter

Ongelezen bericht door peter17111962 »

U schrijft

"Tevens willen ze dat je van het kabel tv af gaat en een tv standaard neemt.
Maar dat gaat dus niet eens meer zonder ook internet af te nemen."

Dit klopt niet wat U schrijft. Er kan nog steeds TV zonder internet worden
besteld en afgenomen bij Ziggo. Hier de links.

https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv
https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start

Wittekit
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2021 01:38

Re: Ziggo Kabel-abonnement steeds beperkter

Ongelezen bericht door Wittekit »

Bedankt voor uw reacties.
Waar het mij om gaat is dat het gewoon te duur is voor wat er geboden wordt.
Gebruik zelf door het huis nog een paar tv's met coax kabel en een usb hdd. Mocht ik dan eens een film kijken op commerciële zender kan ik na een half uur a drie kwartier!!! de boel terugspoelen en zo fijn de reclame doorzappen.. Dat willen we allemaal!
De kabel is uit de tijd ben ik met reactie eens. Youtube was leuk, maar ook verk#nkerd door de reclame. Al werken sommige blockers nog prima. Vele jaren keek ik al ZiggoGo, dus via een pc of stick. Daar gaat het nu dus mis.
K
Sowieso zijn de commerciële zenders minst interessant voor mij, want je kan niet verder spoelen. Zap maar naar zo een kanaal en 8 uit 10 x dat je in de reclame valt. Er wordt blijkbaar gewerkt daaraan, zodat je kan spoelen tot reclame. Deze even verplicht kijken en weer verder spoelen 3!x totdat je weer op het punt bent waar het gebuffer begon. Om te bemerken dat op exact hetzelfde punt het weer hapert.... gaat u dan weer alle reclames terugkijken om het einde te zien?
O
Het blijft vreemd dat het bericht mij niet heeft bereikt dat er bepaalde zenders uitvallen. Dit was bij mijn favoriete History Channel het geval. Nadat ik gebeld heb was het de volgende dag terug om enkele weken later weer te verdwijnen.
Nu zelfs ook bij CommCentral veeeeel minder terug te kijken is en zelfs de weekendfilms niet terug te kijken zijn. Wederom zonder dat Ziggo mij heeft kunnen bereiken. Hell, zelfs op de NPO kanalen kan je de natuurfilms en andere zaken niet terugkijken.
D
Als het dan aan de zenders zelf zou liggen, dan zou Ziggo toch iets beter kunnen onderhandelen.
Begrijp eigenlijk niet dat u het zo voor Ziggo opneemt, had ik niet verwacht. Maar wellicht heeft u aandelen of u werkt er. Overige klanten zijn al weg of moe gereageerd zonder resultaten.
I
Ik begrijp dat het er niet meer toe doet hoe trouw je als klant bent bij een bedrijf als Vodafone(ziggo).
Heb sws binnen geen bereik met hun mobiele netwerk. Zodra alle tv's hier een mini-pc hebben stap ik over zoals reactie voorstelde. Maar zoekt u maar eens naar alleen TV. Ik zie dan NLziet, en twee ziggo pakketten, die er vorige week nog niet zo stonden. Zeker niet met de aangepaste zenderlijsten. Had nog ergens screendumps daarvan, want een site is nou eenmaal niet statisch en wordt gauw bijgewerkt. Uiteraard niet in ons voordeel.
Een alles in 1 pakket neem ik niet, want ik heb juist liever niet dat alles via 1 data verzamelende provider gaat. NIks te verbergen, nee, maar het levert mij ook niets op. Verder blijf ik bij KPN(telfort), want mijn internet was altijd prima. Ook tijdens het digitale spitsuur. Heb een oogje op Canal DIgitaal voor 23,95 en na 2 jaar !! 19,95 !! waar ik geen schotel neem, maar enkel DVB zonder hoop ik teveel halemedijkjes.

Reactie over functionaliteit van toen en nu ben ik het mee eens.

Mijn berekening is voor een standaard gezin van 4. Allesin1 65 euro, 4 mobieltjes a 10 euro maakt makkelijk 100 euro. Dit is per maand, natuurlijk. 1200 euro per jaar maar 1500 kan ook. Weet denk ik wel waarom het steeds duurder wordt, ze willen naar internetbundels voor thuis! Zag dit al eens voorbij komen in het buitenland.

Hoopte erop dat ik hier bijval zou krijgen en gelijkgestemden vinden kon. Om al delende bepaalde partijen kon overtuigen het toch eens over een andere boeg te gooien. Reclamevrije digitale televisie, liefst legaal ook. Daar wil ik dan wel iets meer dan 19,95 voor betalen, maar ook niet meer dan het dubbele.

Hommer
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 dec 2020 11:39

Re: Ziggo Kabel-abonnement steeds beperkter

Ongelezen bericht door Hommer »

En omdat u teleurgesteld bent in het vinden van gelijkgestemden denkt u met aandeelhouders en/of medewerkers van doen te hebben?

Succes met Canal Digitaal. Hoor graag hoe u dit bevalt icm het opnemen en doorspoelen.

Wittekit
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2021 01:38

Re: Ziggo Kabel-abonnement steeds beperkter

Ongelezen bericht door Wittekit »

Hommer schreef:
20 mar 2021 23:33
En omdat u teleurgesteld bent in het vinden van gelijkgestemden denkt u met aandeelhouders en/of medewerkers van doen te hebben?

Succes met Canal Digitaal. Hoor graag hoe u dit bevalt icm het opnemen en doorspoelen.
Dat stelde ik inderdaad ja, waarom zou je anders zo blij zijn met een bedrijf als Ziggo?

En zit nu op de CANAL DIGITAL.... gratis eerste maand, meer zenders en na 2 jaar 24 euro betalen pm, terug naar 20 euro. Tot zover bevalt het prima. Klare taal met details als verder spoelen; zie hier de lijsten.
https://www.canaldigitaal.nl/zenderlijs ... -internet/
Ook staat daar inderdaad dat CC niet teruggekeken kan worden, maar boeien meeste is toch al in treuren herhaald... lees Friends iew. Enkel de weekendfilms waren wel leuk tijdverdrijf.

Gelukkig is History wel aanwezig hier, daar was het allemaal om begonnen.

Wittekit
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2021 01:38

Re: Ziggo Kabel-abonnement steeds beperkter

Ongelezen bericht door Wittekit »

Hommer schreef:
20 mar 2021 23:33
En omdat u teleurgesteld bent in het vinden van gelijkgestemden denkt u met aandeelhouders en/of medewerkers van doen te hebben?

Succes met Canal Digitaal. Hoor graag hoe u dit bevalt icm het opnemen en doorspoelen.
Opnemen zei u. Waarom zou ik dat doen? Het kan gewoon, op pc of in de CANAL DIGITAAL cloud... zie er alleen het nut niet van in. Je kan dan vast nog niet de reclame vermijden. Wel zuur is dat je niet kan uitvinken of je kijkgedrag wordt bewaard en je zenderlijst inkorten. Superhandig om zenders als RTL uit je lijst te wippen.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Ziggo Kabel-abonnement steeds beperkter

Ongelezen bericht door Berteman »

Hommer schreef:
20 mar 2021 23:33
En omdat u teleurgesteld bent in het vinden van gelijkgestemden denkt u met aandeelhouders en/of medewerkers van doen te hebben?

Succes met Canal Digitaal. Hoor graag hoe u dit bevalt icm het opnemen en doorspoelen.
Bij CanalDigitaal (via de satelliet) is het mogelijk andere, zelf aangeschafte apparatuur te gebruiken. Opgenomen programma’s staan op een harddisk en dat maakt dat doorspoelen helemaal zelf te regelen is.

Wat ik verder wel opmerkelijk vind is dat tv abonnementen nooit in prijs dalen, als zenders stoppen met uitzenden of om andere redenen niet meer beschikbaar zijn.

Nijogeth
Berichten: 10009
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ziggo Kabel-abonnement steeds beperkter

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nooit begrepen waarom al die commerciële zenders hun reclame op dezelfde momenten afspelen. Als ik reclame krijg, dan is de kans aanwezig dat ik ga zappen. Als ik dan iets tegenkom dat me bevalt, dan kan ik blijven hangen. Dan hebben ze dus een kijker erbij. Krijg ik reclame te zien, zap ik door en hebben ze geen kijker erbij.

angel1978
Berichten: 10970
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo Kabel-abonnement steeds beperkter

Ongelezen bericht door angel1978 »

Precies om die reden heb je dus de reclames tegelijk. Zeker bij zenders van dezelfde eigenaar.

freddyy
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 sep 2018 09:32

Re: Ziggo Kabel-abonnement steeds beperkter

Ongelezen bericht door freddyy »

Hoorde dat FM radio ook gaat stoppen ! kan best wel kloppen want op de wandcontact dozen zit geen radioaansluiting meer.
dus TV aan laten en daar radio over beluisteren !?

freddyy
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 sep 2018 09:32

Re: Ziggo Kabel-abonnement steeds beperkter

Ongelezen bericht door freddyy »

op alle zenders reclame tegelijk? waarschijnlijk om te voorkomen dat mensen gaan zappen om reclames te ontlopen!

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ziggo Kabel-abonnement steeds beperkter

Ongelezen bericht door grun »

snuffel1 schreef:
21 mar 2021 08:45
In mijn optiek overbodig maar heeft te maken met de monopoliepositie die kabel aanbieders nu nog hebben want die willen geen andere providers op de kabel toelaten.
Ze hebben nu nog inderdaad een monopolie maar als het aan de politiek ligt, niet lang meer. Het is dat de kabel providers zoals Ziggo beroep aantekenen tegen elke dwang vanuit de overheid, om dat monopolie zo lang mogelijk in stand te houden maar ooit houdt het op. lijkt me.
https://www.kieszeker.nl/blog/kabel-van ... providers/

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo Kabel-abonnement steeds beperkter

Ongelezen bericht door sjohie »

Wittekit schreef:
20 mar 2021 01:53
Zonder mededeling naar mij als klant, voor meer dan 40 jaar reeds!!, worden er zenders verwijdert en functionaliteit vermindert. Dit alles onder mom van afspraken met de zenders. Zo kon men via Ziggo Go alle zenders programmas tot een week terug kijken en verder en terug spoelen. Dit werd al snel minder, maar CommCentral en History kon dat nog altijd wel.
WEderom beperken ze wat je terugkijken kan. Dit heeft volgens mij enkel en alleen met geld te maken dat Ziggo niet meer betalen wilt aan zenders. Tevens willlen ze dat je van het kabel tv af gaat en een tv standaard neemt. Maar dat gaat dus niet eens meer zonder ook internet af te nemen.
Dat grapje kost dus meer dan 60 euro per maand ipv 19,95 van nu... En voor wat, paar boeiende zenders, 5 misschien incl NPO123.... Hebben meer mensen het idee dat het vel ons over neus getrokken wordt nu VODAFONE een steeds dikkere vinger in de ZIGGOsoep krijgt!?
Dit digitaal verbonden zijn kost toch veel te veel. 60 euro huispakket, 30 euro telefoon pp. Huishouden van 4, even laag 100 euro. Dan ga je op vakantie of iets, moet je voor internet betalen!?!?! hoeveel lijntjes in de cloud heb iemand nodig? naja alleen is maar alleen, samen sterker!
??

60 euro huispakket is bij Ziggo niet een actueel pakket, maar wat er het dichtst bij in de buurt komt nu, is "start xxl" voor ~58 euro. Daarbij zit voor een euro meer, ook vast bellen inbegrepen, en zo kom ik op ~60 euro. Dat er dan in uw huishouden aanvullend nog (mobiele?) telefoonabonnementen af zijn gesloten à 30 euro pp, is een eigen keus, en heeft niks met uw keus voor Ziggo als triple play vaste aanbieder van doen lijkt me?

U kunt dan wel, net als wij hier, kiezen voor Vodafone als mobiele provider, en zo wat combi voordeel opstrijken, maar dat is een eigen keuze, niet iets wat Ziggo u opdringt.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Ziggo Kabel-abonnement steeds beperkter

Ongelezen bericht door Jablan »

freddyy schreef:
24 mar 2021 11:38
Hoorde dat FM radio ook gaat stoppen !
Dat is wel de bedoeling. Noorwegen heeft de FM-frequenties al uitgeschakeld, alle radio is daar via DAB en deze vooruitgang heeft voor 1/3e minder luisteraars gezorgd. Daarom hebben andere landen veel minder haast hiermee.

Lora51
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 jul 2015 15:15

Re: Ziggo Kabel-abonnement steeds beperkter

Ongelezen bericht door Lora51 »

Mag van mij nog heel lang duren dat de FM eruit gaat. Want de ontvangst van DAB+ is erg slecht. Als de antenne tegen het raam staat en met veel richten en her-richten kunnen we een paar zenders ontvangen, maar in huis lukt het dus echt niet. Dus hoop ik dat Ziggo de kabel ook nog lang handhaaft, voor de ontvangst van bijvoorbeeld Radio 5 en ClassicNL, die niet op de FM zitten.
Ik vrees echter dat velen een aantal nieuwe internetradio's moeten gaan kopen binnen niet al te lange tijd.

Volgens mij heeft KPN zelfs nu al geen kabel meer (?).

Rens51
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 dec 2016 12:52

Re: Ziggo Kabel-abonnement steeds beperkter

Ongelezen bericht door Rens51 »

Even toch een reactie.
Ja het wordt steeds duurder zoals alles, 92 euro/maand zonder mobiel bij mij voor Ziggo All-in-one. Het verhogen wordt verkocht als nodig voor verdere investeringen. Maar ik betaal wel als ik een keus heb, en liever niet eerder.
Bij KPN kom ik ongeveer net zo duur zag ik na de kennismakingskorting. Dus omdat Ziggo bij mij goed werkt is het de moeite van overstappen niet waard.
Als het goedkoper zou zijn dan kan ik heel veel zenders, ca 100?, gemakkelijk missen, wij kijken er nl maar minder dan 15, wel in HD. Wel lijkt het of het steeds verder comprimeren van signalen tot vooral een slechter geluid op TV leidt. Terugkijken doe ik bijna nooit, starten van een programma vanaf het begin is handig. Geblokte vooruitspoelen bij reclames snap ik wel maar blijft ergerlijk. Netflix biedt uitkomst.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Ziggo Kabel-abonnement steeds beperkter

Ongelezen bericht door Jablan »

DAB zit op de oude TV-frequenties en de beste ontvangst heb je met een oude tv-antenne. Alternatief is een buitenantenne plaatsen en binnen de apparaten erop aansluiten (kabeltje trekken).

Gesloten