Probleem met nieuwe Samsung TV, wat kan ik doen?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
p23f98
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2021 08:35

Probleem met nieuwe Samsung TV, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door p23f98 »

Hallo!

Vandaag heb ik een 4k Samsung-televisie ontvangen (UN43NU6900FXZC)

Kortom, het heeft verschillende problemen.

Ten eerste is de linkerluidspreker volledig defect en geeft hij een geluidskwaliteit die erg slecht is als een aardappel.

Ten tweede is de beeldkwaliteit prima, maar de televisie is erg donker, het beeld is ook nogal onstabiel waarbij de helderheid vanzelf verandert. Soms lijken de 4k YT-video's ook niet zo 4k (misschien ben ik dat)

Ten slotte is het nogal traag op het slimme menu.

Moet ik het retourneren? Is er een manier om het volledig te repareren? Alle hulp zou geweldig zijn, bedankt!

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Probleem met nieuwe Samsung TV, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vandaag ontvangen en nu al issues? Terug met dat ding. Je gaat toch niet repareren aan een gloedjenieuwe TV?

Zou me bijna afvragen hoe serieus we dit topic moeten nemen...

A.niem
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Probleem met nieuwe Samsung TV, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door A.niem »

En wat zegt de leverancier/winkel? Want ik zou daar beginnen, en niet op Tros Radar Forum.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Probleem met nieuwe Samsung TV, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Jefdus »

De issues met de helderheid kun je waarschijnlijk in de settings wel aanpassen. De standaard beeldmodus is vaak wat donker. Dit deels om energie te besparen. Ook heeft Samsung een functie waarbij de helderhed wordt aangepast aan hoe licht het in de ruimte is. Dat zou kunnenr esulteren in opeens veranderen van de helderheid, maar deze functie kun je uitschakelen. Dat youtube filmpjes niet op 4K worden afgespeeld, heeft waarschijnlijk meer te maken met de snelheid van de internetverbinding.

Maar goed, een speaker die het helemaal niet doet, lijkt me al genoeg reden om de TV terug te sturen.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Probleem met nieuwe Samsung TV, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Bel het bedrijf, leg het probleem uit en een beetje bedrijf komt met een goed oplossing.


Als je op internet gekocht hebt, heb je recht op 14 dagen retourneren zonder opgave van reden. https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... bedenktijd . Ik zou proberen om hiervan gebruik te maken. Echter, sommige bedrijven staat in de kleine lettertjes dat de bedenktijd vervalt als je de doos open hebt gemaakt.

Ook als je in de winkel gekocht hebt kan je proberen om te retourneren.



Ook heb je (minimaal) 2 jaar garantie. Hier kan je ook een beroep op doen. Neem contact op met de winkel waar je het gekocht hebt. https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... t/garantie

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Probleem met nieuwe Samsung TV, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

De vraag is wat je wilt. Je hebt recht op herstel of vervanging. Ik zou voor dat laatste kiezen. Ontbinding is ook mogelijk als je de TV op afstand hebt besteld of dat contractueel is afgesproken. Verzendkosten zijn in alle gevallen voor de verkoper op grond van de wettelijke garantie.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Probleem met nieuwe Samsung TV, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
02 sep 2021 11:52
Echter, sommige bedrijven staat in de kleine lettertjes dat de bedenktijd vervalt als je de doos open hebt gemaakt.
Maar dat is natuurlijk geen rechtsgeldige bepaling.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Probleem met nieuwe Samsung TV, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

p23f98 schreef:
02 sep 2021 08:41
Vandaag heb ik een 4k Samsung-televisie ontvangen (UN43NU6900FXZC)
Ter aanvulling op @Snuffel1 Klopt het modelnummer wel de N staat voor North America* en dit model is dus in Europa normaal niet te koop. Samsung Europea geeft er dus geen fabrieksgarantie op.

En net zoals Snuffel kan ik hem ook nergens vinden als model wat door Nederlandse webwinkels wordt gevoerd, zou ook vreemd zijn want het model is niet bedoeld voor de Europese markt. Ook is hij bij alle webshops in Canada niet op voorraad, zover ik zag.

*Bron: https://www.samsung.com/levant/support/ ... -are-long/

p23f98
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2021 08:35

Re: Probleem met nieuwe Samsung TV, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door p23f98 »

Thanks for the response.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Probleem met nieuwe Samsung TV, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

p23f98 schreef:
03 sep 2021 11:33
Thanks for the response[/url]
Ben toch wel benieuwd wat nu de situatie precies is?

Bram Bonnewel
Berichten: 143
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Probleem met nieuwe Samsung TV, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

vreemd.. tv is volgens mij niet voor Europese markt gemaakt. Alleen Canada en US

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Probleem met nieuwe Samsung TV, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Bram Bonnewel schreef:
03 sep 2021 19:36
vreemd.. tv is volgens mij niet voor Europese markt gemaakt. Alleen Canada en US
Sommige bedrijven handelen met dit soort Tv's. Als de TV hierdoor niet doet dan kan je de koop ontbinden. Je hebt recht op een deugdelijke product.

Over het algemeen zijn dat niet betrouwbare bedrijven. Als er problemen zijn, meld dat in deze topic of neem contact op met www.juridischloket.nl

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Probleem met nieuwe Samsung TV, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Berteman »

Moneyman schreef:
02 sep 2021 09:50
Vandaag ontvangen en nu al issues? Terug met dat ding. Je gaat toch niet repareren aan een gloedjenieuwe TV?

Zou me bijna afvragen hoe serieus we dit topic moeten nemen...
Dat vraag ik me ook af.

En ook of een televisie die voor Noord-Amerika is gemaakt, in Europa wel werkt.

De netspanning in Noord Amerika is 110 Volt, het kleur systeem dat in Amerika wordt gebruikt is NTSC (Never The Same Colour) tegenover PAL of SECAM in Europa en ook voor het in Europa gangbare DVB (Digital Video Broadcast) wordt in Amerika ATSC gebruikt.

Toen mijn tante een paar jaar geleden weer vanuit de VS naar Nederland verhuisde, heeft ze vlak voor vertrek een ‘garden sale’ gehouden en alle elektrische huis- tuin en keukenapparatuur verkocht omdat deze in Nederland niet bruikbaar waren.

Gesloten