Advies gevraagd over laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door Dirkie »

alfatrion schreef:
08 sep 2021 12:14
Dirkie schreef:
08 sep 2021 12:04
alfatrion schreef:
07 sep 2021 19:06
Ik gebruik Windows al gratis en dacht dat MS haar geld met de verhuur van Office 365 verdienden.
Helaas 2 maal niet juist. Windows is niet gratis.
Ik heb Windows 10 toch echt gratis gedownload van de Microsoft site.
Ik ook maar dat was omdat mijn PC al voorzien was van Windows 7 en die kon je gratis upgraden naar Windows 10.
En bij een herinstallatie wordt Windows 10 ook gratis gedownload.
En als je bijvoorbeeld op school zit is er ook een mogelijkheid om dit (bijna) gratis te doen.
Maar uiteindelijk heb je een keer voor de (vorige) Windows versie op je PC betaald, als is het soms een minimaal bedrag.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik heb mijn computer in onderdelen besteld en in elkaar gezet. Hier zat geen Windows bij. Ik heb die ook nooit besteld noch heb ik daarvoor betaald.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door Revoked »

alfatrion schreef:
08 sep 2021 12:26
Ik heb mijn computer in onderdelen besteld en in elkaar gezet. Hier zat geen Windows bij. Ik heb die ook nooit besteld noch heb ik daarvoor betaald.
Ach jee, Alfa, wat doe je nu? Toegeven dat je illegale software gebruikt? Straks word je voor de rechter gesleept met dit forum als bewijs....

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik heb een legale versie van Windows 10.

Zhadum
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jul 2019 16:41

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door Zhadum »

alfatrion schreef:
08 sep 2021 14:15
Ik heb een legale versie van Windows 10.
Kan zijn dat uw licentie is gekoppeld aan uw Microsoft account. Dan wordt na eerste keer inloggen Windows automatisch geactiveerd.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik heb een niet geactiveerde versie. Aan mijn account is geen licentie gekoppeld.

Zhadum
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jul 2019 16:41

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door Zhadum »

alfatrion schreef:
08 sep 2021 14:50
Ik heb een niet geactiveerde versie. Aan mijn account is geen licentie gekoppeld.
Ah duidelijk. Gelukkig voor u zit er bij Windows 10 geen maximum gebruikerstijd aan in tegenstelling tot eerdere versies.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Morganlefay schreef:
08 sep 2021 10:39
Zakelijke laptops kunnen tegen een stootje en ze zijn wat zwaarder van uitvoering.
Mijn houten vloer overigens niet
Liet de laptop een keer uit mijn vingers vallen. Laptop geen deuk, kras, oid maar mijn houten vloer heeft een pracht van een driehoek erin staan.
Hmm, dat klopt wel. Daarom zijn ze over het algemeen ook duurder en zwaarder. Een zakelijke laptop wordt toch vaker verplaatst, heeft een zwaardere accu nodig en meer, maar vaak verouderde, aansluitmogelijkheden. Terwijl die voor consumenten vaak veel minder van die eisen hebben, modernere aansluitingen hebben en gemak en design een stuk belangrijker zijn dan robuustheid.

Methusalah
Berichten: 1174
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door Methusalah »

alfatrion schreef:
08 sep 2021 14:50
Ik heb een niet geactiveerde versie. Aan mijn account is geen licentie gekoppeld.
En moest je daar zo geheimzinnig over doen. Had je dat niet in je allereerste post kunnen melden. Man... wat een gezever.

Aan de TO, de goedkoopste laptop in de MM kan wat je wil. Koop die en klaar. Of beter nog, koop een telefoon of tablet, die kunnen dat ook.

Eenoenzonderpoen
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 sep 2021 19:15

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door Eenoenzonderpoen »

Ik ben toevallig zaterdag vrij.
Ik ga ff langs de MM.
Ik hou jullie op de hoogte.
Bedankt voor alle tips!

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Tweakers.net heeft aankoop adviezen op de site staan.

Geen MM of BCC, die kletsen maar een eind weg.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door Dirkie »

FritzTheCat schreef:
09 sep 2021 12:37
Geen MM of BCC, die kletsen maar een eind weg.
Is een eigenschap van verkopers. Die kletsen met je mee zodat je uiteindelijk de deur uit gaat met iets wat je misschien niet wil maar waar zij de hoogste provisie en/of winst op maken. Je kan er gerust heen gaan als je maar weet welke laptop je wil kopen en je geen andere laat aanpraten. Heb ik ook al meerdere keren gedaan zonder problemen (althans ik heb er geen problemen mee gehad :mrgreen: )

Zombiemaster
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Vraag of de laptop ook geschikt is voor de gratis upgrade naar Windows 11. Anders kun je over 4 jaar, Windows 10 wordt tot 2025 ondersteund, weer een nieuwe kopen. Of wacht een maand tot er Windows 11 computers in de winkel liggen....

De systeemeisen van Windows 11 zijn een stuk zwaarder dan Windows 10.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door alfatrion »

Tweakers schreef:Volgens Microsoft hebben gebruikers voor Windows 11 een ondersteunde 64bit-processor nodig, 4GB werkgeheugen, 64GB opslagruimte, een grafische kaart met DirectX 12-ondersteuning, UEFI met Secure Boot en TPM 2.0.
https://tweakers.net/nieuws/186260/micr ... -apps.html

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat is dus ongeveer iedere nieuwe pc van 5 jaar oud en misschien wel langer.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door alfatrion »

De grap is dat de Wet Van Moore tegen het einde aan loopt. Het aantal transistors verdubbeld nog wel iedere twee jaar, maar de toename in rekenkracht neemt fors af. Een processor van vijf jaar terug is bijna net zo krachtig als een processor van nu.
https://www.nemokennislink.nl/publicati ... e-is-dood/
https://lekkercryptisch.nl/opinie/2021/ ... or-bitcoin

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De wet van Moore is wel leuk. Echter, de grenzen van de wet van Moore doe bereiken we binnenkort, maar op een andere manier. We komen dadelijk op een punt dat dingen sneller gaan dan het menselijk oog en dan is elke vooruitgang puur een uithangbord, maar niet functioneel

Methusalah
Berichten: 1174
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door Methusalah »

Nijogeth schreef:
10 sep 2021 00:30
De wet van Moore is wel leuk. Echter, de grenzen van de wet van Moore doe bereiken we binnenkort, maar op een andere manier. We komen dadelijk op een punt dat dingen sneller gaan dan het menselijk oog en dan is elke vooruitgang puur een uithangbord, maar niet functioneel

Processor berekeningen gaan al decennia sneller dan het oog... De wet van Moore gaat niet om het visuele aspect.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb het dan voornamelijk over grafische processors. Gewone processors zullen inderdaad nog sneller worden, maar ook daar zal de snelheid van toename afnemen en ergens een grens bereikt worden. Fysiek dan, met andere architectuur is er dan op bepaalde vlakken nog minimale winst te boeken.

Gesloten