Gamesomnia is een nep webwinkel

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Sahri
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 jun 2015 11:41

Gamesomnia is een nep webwinkel

Ongelezen bericht door Sahri »

Door de enorme schaarste aan onder meer de playstation 5 spelcomputer zijn de dingen niet aan te slepen en zien oplichters kun kans schoon om misbruik te maken van de situatie. De webshop Gamesomnia.nl is er een van dus bestel daar niks! De site is pas 9 dagen in de lucht op het moment van schrijven dus de makers hebben maar 1 doel voor ogen: de boel flessen en mensen met lege handen achterlaten!

J. Deltoer
Berichten: 3104
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Gamesomnia is een nep webwinkel

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Wat een oplichters. Hier ga ik zeker geen pleestation bestellen.

riddert
Berichten: 2134
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Gamesomnia is een nep webwinkel

Ongelezen bericht door riddert »

Bijzondere redenering om op basis van hoelang een winkel geopend is, te bepalen of de eigenaar een oplichter is.
Maar evengoed bedankt voor de waarschuwing!

kuklos
Berichten: 9782
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gamesomnia is een nep webwinkel

Ongelezen bericht door kuklos »

Sahri schreef:
02 okt 2021 11:03
De site is pas 9 dagen in de lucht op het moment van schrijven dus de makers hebben maar 1 doel voor ogen: de boel flessen en mensen met lege handen achterlaten!
Vreemde conclusie. Omdat de website nieuw is hebben de makers als doel mensen oplichten? Als je die redenering doortrekt zou elke nieuwe site als doel hebben mensen op te lichten en kan niemand meer een site opzetten. En is een site pas betrouwbaar als deze al enige tijd bestaat, maar ja, als je er dan pas zaken mee gaat doen heeft zo'n site nog nooit omzet gedraaid en is dan ook niet betrouwbaar.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Gamesomnia is een nep webwinkel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Geen fysiek adres. Geen kvk. En al helemaal niet aangesloten bij www.thuiswinkel.org

de auditu
Berichten: 775
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Gamesomnia is een nep webwinkel

Ongelezen bericht door de auditu »

Dat is inderdaad een lastige. Ik zou zeggen: gewoon iets bestellen. Wel even laten weten of het goed gaat.

J. Deltoer
Berichten: 3104
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Gamesomnia is een nep webwinkel

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

de auditu schreef:
02 okt 2021 11:42
Dat is inderdaad een lastige. Ik zou zeggen: gewoon iets bestellen. Wel even laten weten of het goed gaat.
Dit lijkt me een redelijk dom advies. Misschien dat u het zelf maar doet

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Gamesomnia is een nep webwinkel

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Sahri schreef:
02 okt 2021 11:03
De site is pas 9 dagen in de lucht op het moment van schrijven dus de makers hebben maar 1 doel voor ogen: de boel flessen en mensen met lege handen achterlaten!
Jij kent de mensen van deze winkel omdat je weet dat ze die winkel alleen zijn begonnen om de boel te flessen? Is dit onderwerp dan meer het gevolg van een fittie tussen jou en de mensen van wie die winkel is en probeer je ze op deze manier zwart te maken?

de auditu
Berichten: 775
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Gamesomnia is een nep webwinkel

Ongelezen bericht door de auditu »

J. Deltoer schreef:
02 okt 2021 12:45
de auditu schreef:
02 okt 2021 11:42
Dat is inderdaad een lastige. Ik zou zeggen: gewoon iets bestellen. Wel even laten weten of het goed gaat.
Dit lijkt me een redelijk dom advies. Misschien dat u het zelf maar doet
Oh, u dacht dat het serieus bedoeld was? :D

NielsNelis
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2021 13:23

Re: Gamesomnia is een nep webwinkel

Ongelezen bericht door NielsNelis »

Beste mensen,

Ik heb vanochtend om 10:00 twee losse bestellingen geplaatst.

De website gaf aan dat er nog 2 op voorraad waren. Echter na betaling (1000€), stonden er nog steeds 2 op voorraad.

Wanneer je contact probeert te zoeken met het bedrijf, lukt dit niet. Als je wat dieper spit komen je wat rare bv's tegen en is de betaling met Mollie Payments als tussenpersoon.

Gezien het feit dat er nergens een kvk nummer of andere gegevens te vinden zijn, vind ik dit op zn zachtst zeer verdacht.

Ja ik had wellicht beter onderzoek kunnen doen, maar in deze tijd is elke seconden meer kans op een ps5 te bemachtigen.

Ik wil iedereen waarschuwen om hier GEEN ps5 te bestellen.

Er staat namelijk nog steeds dat er 2 op voorraad zijn!
Laatst gewijzigd door NielsNelis op 02 okt 2021 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9718
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Gamesomnia is een nep webwinkel

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als iemand erachter komt dat hij is getild en hier vervolgens een waarschuwing plaatst, krijgt hij de vermaning dat hij onderzoek had moeten doen, enz. enz. enz. Nu plaatst iemand een waarschuwing vooraf, weliswaar in pittige bewoirdingen, en dan is het weer niet goed. Jammer.

Wat het korte bestaan van deze website betreft: ook de redactie van AvroTros Opgelicht?! noemt bij bespreking van phishingmails strijk en zet dat de website waarnaar verwezen wordt nog maar kort bestaat.

Lady1234
Berichten: 27177
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gamesomnia is een nep webwinkel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar zo te lezen, lopen ze al binnen.

NeoDutchio
Berichten: 12335
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gamesomnia is een nep webwinkel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
02 okt 2021 14:28
Als iemand erachter komt dat hij is getild en hier vervolgens een waarschuwing plaatst, krijgt hij de vermaning dat hij onderzoek had moeten doen, enz. enz. enz. Nu plaatst iemand een waarschuwing vooraf, weliswaar in pittige bewoirdingen, en dan is het weer niet goed. Jammer.
Als er met een onderbouwing gewaarschuwd word, dan zal er niemand zijn die daar lastig over doet. Echter word nu gewaarschuwd dat het een oplichter is omdat de site pas 9 dagen oud is. En dat klopt niet. Later komt pas door een ander persoon de onderbouwing, geen KVK en dus onbetrouwbaar.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Gamesomnia is een nep webwinkel

Ongelezen bericht door D34M0N »

NielsNelis schreef:
02 okt 2021 13:28
Ja ik had wellicht beter onderzoek kunnen doen, maar in deze tijd is elke seconden meer kans op een ps5 te bemachtigen.
Tip voor de volgende keer: https://webshopchecker.nl/shop/gamesomnia-nl/

Kijken op webshopchecker kost maar een paar seconden en geeft gelijk een redelijk goed beeld van de betrouwbaarheid van een webshop.

Daarnaast, wat doe je liever? Een paar weken wachten en zeker zijn dat je een ps5 hebt of je geld kwijt zijn en alsnog een paar weken moeten wachten totdat je bij een betrouwbare winkel een ps5 kunt kopen?

kuklos
Berichten: 9782
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gamesomnia is een nep webwinkel

Ongelezen bericht door kuklos »

Erthanax schreef:
02 okt 2021 14:28
Nu plaatst iemand een waarschuwing vooraf, weliswaar in pittige bewoirdingen, en dan is het weer niet goed. Jammer.
Met een waarschuwing vooraf is niks mis. Maar met de argumentatie die TS hanteert in zijn waarschuwing wel. Website bestaat slechts 9 dagen en is dus slecht. Amazon bestond ooit pas 9 dagen, idem voor Bol.com en Coolblue. De argumenten die Bob Schurkjens aandraagt, te weten geen KvK nummer, geen fysiek adres en niet aangesloten bij Thuiswinkel.org, zijn veel sterkere argumenten.

Sahri
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 jun 2015 11:41

Re: Gamesomnia is een nep webwinkel

Ongelezen bericht door Sahri »

Jullie hebben gelijk. Het aantal dagen online is geen indicatie voor de betrouwbaarheid van een webshop maar toch wel reden genoeg om voorzichtig te zijn. Jammer genoeg kan ik m'n topic niet meer aanpassen. Iets wat ik overigens nergens op vind slaan.

angel1978
Berichten: 10972
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gamesomnia is een nep webwinkel

Ongelezen bericht door angel1978 »

Zo gek is dat niet. Er zijn al heel wat reacties geplaatst op de originele OP.
Als je nu de OP en/of de titel compleet kan wijzigen, slaan ineens al die reacties nergens meer op.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Gamesomnia is een nep webwinkel

Ongelezen bericht door crazyme »

Sahri schreef:
02 okt 2021 17:39
Jullie hebben gelijk. Het aantal dagen online is geen indicatie voor de betrouwbaarheid van een webshop maar toch wel reden genoeg om voorzichtig te zijn. Jammer genoeg kan ik m'n topic niet meer aanpassen. Iets wat ik overigens nergens op vind slaan.
Natuurlijk maakt het uit of een website als een duveltje uit een doosje het web op komt of al jaren bestaat.

Laat je geen zure onzin aanpraten en het topic aanpassen is nergens voor nodig.

Bedankt voor de waarschuwing.

kuklos
Berichten: 9782
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gamesomnia is een nep webwinkel

Ongelezen bericht door kuklos »

crazyme schreef:
02 okt 2021 18:45
Natuurlijk maakt het uit of een website als een duveltje uit een doosje het web op komt of al jaren bestaat.
Bullsh!t. Elke webwinkel, elke website is ooit begonnen. Leeftijd an sich zegt niks. Het gaat om de andere bijkomende zaken die bepalen of een nieuwe website betrouwbaar mag worden geacht. Wordt er een KvK nummer vermeld? Wordt er een fysiek adres vermeld? Is men aangesloten bij thuiswinkel.org?
En ook webwinkels en websites die al jaren bestaan kunnen omvallen. Dus langere bestaansduur zegt ook niet zoveel.

Erthanax
Berichten: 9718
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Gamesomnia is een nep webwinkel

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, ja, je bent ondernemer en je kunt snel schakelen en dag of een paar dagen na het registreren van de domeinnaam staat je webwinkel online.
Of je hebt een idee, je denkt er wat over na, je registreert de domeinnaam, je zoekt nog meer uit, je ruimt de zolder op (of gaat vast op zoek naar een bedrijfspand), je zoekt leveranciers, je vraagt je creatieve neefje een mooi logo te maken, enz. enz. enz., en maanden, maanden na het registreren van de domeinnaam gaat dan eindelijk je webwinkel online. Maar dan ben je eerder een treuzelende sukkelaar dan een serieuze ondernemer.

Gesloten