Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Er zijn ook wel restaurants op grote hoogte in van die wolkenkrabbers. Een bekende Franse chef runt ook eentje in de Eiffeltoren meen ik, lijkt me ook gaaf. En je kan in het prater in Wenen ook een van die cabines in dat oude reuzenrad boeken voor een diner. Vane in Eindhoven geeft ook een mooi uitzicht over de lichtstad trouwens. Maar uiteindelijk kijk je bij dit soort restaurants ook veel naar wat er voor je neus op tafel, en op je bord, gebeurd, is onze ervaring.

En je leert ook van alles, zo wist ik als slagerszoon bijvoorbeeld niet, dat je een T-bone van een eend kan snijden. Gelukkig wist Jonnie dat wel. :lol:

Moneyman
Berichten: 30273
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
06 okt 2021 11:54
Dit uitzicht heb je echter nergens :)

Lekker eten terwijl er recht voor je neus een McLaren Senna, Jaguar JX220, Bugatti Veyron, Pagani Zonda etc staan. (en dat ongeveer x 300.)
O, dat had ik pas nog. :mrgreen:

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Budgettip voor eten met uitzicht: boven in de OBA aan het Oosterdok in Amsterdam, La Place.

Moneyman
Berichten: 30273
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
06 okt 2021 12:54
Maar had je ook de pizza en carpaccio?
Nope :wink: ik hield het bij koffie en gebak - des te meer tijd had ik om aan de auto's daar te besteden :wink:

Erikdepooter
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mei 2018 15:14

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erikdepooter »

witte angora schreef:
05 okt 2021 23:23
Het is me alleen niet helemaal duidelijk of je er met een QR code naar binnen kan. En weet het personeel wel mijn Nederlandse ID-kaart te ontcijferen?
Het valt me nu ineens op hoeveel tijd onze Witte Angora aan dit forum weet te besteden! 25857 posts!
Goeie genade! Stel, een reactie kost 6 minuten tijd om te schrijven en te plaatsen. dan is dat dus ruim 2500 uur. Knap hoor!
Nou heb ik zelf ook een ouwe poes van 23 jaar oud, maar als die witte angora ook nog net zo lang slaapt als de mijne, heb ik nu haar meerdere wel gevonden . . . :lol:

witte angora
Berichten: 30951
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Gut gut, en dat in 12 jaar tijd. Vier uur per week. Het is toch wat, Erikje, Overigens had ik voor deze post aan 2 minuten genoeg. :wink:

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Altijd grappig, die rekenaars.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

En lekker boeiend____NOT :D

Moneyman
Berichten: 30273
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erikdepooter schreef:
06 okt 2021 13:24
Het valt me nu ineens op hoeveel tijd onze Witte Angora aan dit forum weet te besteden! 25857 posts! Goeie genade! Stel, een reactie kost 6 minuten tijd om te schrijven en te plaatsen. dan is dat dus ruim 2500 uur. Knap hoor!
Als je de tijd die je nodig had om hierover na te denken nou zou hebben gebruikt om te reageren op de vragen die na jouw laatste reacties op dit forum aan jou gesteld zijn te beantwoorden, zou dat een veel nuttiger bijdrage geweest zijn.

Nijogeth
Berichten: 10093
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sjohie schreef:
06 okt 2021 08:22
We hebben het tot nu toe, tot toentertijd nr. 16 op die lijst, Piazza Duomo in Alba, geschopt. :D
De Librije is de enige Nederlandse in de top 100 op plek 69. 1 van de 2 restaurants ook met 3 Michelin sterren.

Puur op Nederlands gebied gekeken heb ik best bij wat leuke plekjes gegeten (Vane in Eindhoven, bovenin het NH hotel, is al genoemd), omdat ik daar voor mijn vorige werkgever veel kwam. Vooral in het zuiden van het land dan. Tribeca in Heeze, De Lindehof in Nuenen, Treeswijkerhoeve in Waalre en Sabero in Roermond zijn allemaal tentjes met 2 sterren, waar ik weleens op voorspraak van chef ben komen eten. Alleen is de sfeer totaal niet wat ik fijn vind, hoewel het eten best wel lekker is. Een rare steak met een glas whisky of gewoon bier maakt met net zo gelukkig.

Maar als ik dan toch een tip mag geven, dan zou ik eens in Eindhoven naar Friture Martin Zwerts gaan. Meerdere jaren de prijs voor beste friet van Nederland gewonnen en als je daar friet hebt gehad, dan valt ie op veel plekken heel erg tegen. Daarbij is het een heel aardig klantvriendelijk stel.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Wij wonen in het zuiden van Overijssel, dus dan is De Ermelosche Frietzaak, ook winnaar van die prijs, een stuk dichterbij. :lol:

Wij, naja ik voornamelijk, hebben onze zinnen ook wel gezet op Asador Etxebarri in Spanje, die bereiden echt alles op de grill/open vuur, maar mijn lief is meer van de zeevruchten, dus die heeft de naam Le Bernardin al eens laten vallen, maar dan moet je ook nog verblijven in New York, en dan wordt het echt onbetaalbaar.

Maar goed, niet dat iemand hier zou denken dat we dat soort tenten inwandelen als we es geen zin hebben om te koken ofzo, dat is echt niet zo.

In het wildseizoen eten we bijvoorbeeld ook graag in de Gouden Karper in Hummelo, echt nog zo'n familierestaurant met van die oude kleedjes op tafel, geweldig.

Erthanax
Berichten: 9742
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Schoenen? Waarom geen potje met vet?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

breien schreef:
08 okt 2021 18:39
Levensgevaarlijk op het werk.
Twee collega's hebben schoenen op tafel gezet.
Schoen op tafel ? Betekent armoe!
Of is het voor de goede Sint alvast?

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@breien

Als troost voor dat ongeluk begint vanavond op Belgie het derde seizoen van “Lewis”.

Dat zal u kracht geven om het ongeluk te weerstaan. 😄

juliomariner
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Persoonlijk vind ik Barnaby leuker (midsommer murders)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Oh, Bergerac

witte angora
Berichten: 30951
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier heeft de scouting gewoon onderdak hoor.

witte angora
Berichten: 30951
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Met het overlijden van Rien Poortvliet zijn ook de kabouters verdwenen. Over hun woningtekort hoef je je dus geen zorgen te maken.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Waar woonden die kabouters als er geen paddenstoelen waren?

witte angora
Berichten: 30951
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

In een kabouterhuisje in het atelier van Rien Poortvliet.

Plaats reactie