Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

1Wappie
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 nov 2021 18:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 1Wappie »

Jablan schreef:
15 nov 2021 08:59
1Wappie schreef:
14 nov 2021 21:50
Aub niet "vergeten" die bovenstaande vragen te beantwoorden!
Je hebt van Reggie, Witte Angora en mij antwoord gekregen. Dat is genoeg.

Voor de rest spreek je jezelf tegen.

De vectorvaccins zijn gebaseerd op bestaande, bewezen technieken. De mRNA vaccins zijn een zijstraat in de ontwikkeling van medicijnen om bij kanker woekerende celgroei tegen te gaan. Deels nog in de experimentele fase, deels al beschikbaar in de vorm van toegelaten medicatie.

Je wilt ze niet, omdat er 'weinig ervaring' mee is? Hoe wil je ervaring ermee opdoen zonder ze te gebruiken? En wanneer is er wel voldoende ervaring mee opgedaan?

Alle rna-virussen veroveren lichaamscellen om zich te vermenigvuldigen. Daarbij raken cellen beschadigd en daar heeft de natuur in voorzien: die cellen worden vernieuwd of ze repareren zichzelf. Regeneratieve eigenschappen hebben voordelen :)

Voor vaccins met geïnactiveerd virus kun je in China en Rusland terecht. Alleen werken die vaccins niet zo goed tegen de huidige, dominante variant. Juist dit type vaccin moet vaker worden aaangepast aan een snel muterend virus dan de in Europa toegelaten vaccins.

*

Duitse en Oostenrijkse media melden, dat in Israël de 3e prik zorgt voor een 10-keer betere bescherming. Dat betreft natuurlijk BionTech/Pfizer, iets anders wordt daar niet gebruikt.
Het sluit aan bij ander nieuw inzicht: ook bij deze vaccins zijn drie rondes (of twee keer J&J/Janssen) nodig om de kenmerken van het virus door de T-geheugencellen van het immuunsysteem goed te laten onthouden.
Met eerdere meldingen uit Israël in mijn achterhoofd: ik hoop dat er geen rekenfout in dit onderzoek zit; de conclusie puur gebaseerd is op de gemeten, actieve antistoffen; er een uitsplitsing is naar mensen, die eerder Covid-19 hebben gehad en de gelukkigen, die niet besmet zijn geraakt.


Je hebt mijn vraag niet beantwoord, jij en ik weten dat je met mij hebt meegelezen terwijl ik die tekst omtrent 1939-1945 aan het intypen was. Ik ga ervan uit dat jij ook moderatie ^JS bent die mij die waarschuwing heeft geschreven, zit ik goed?

Dat je met mij meeleest als ik aan het typen ben vind ik prima, maar het is wel zo netjes om gewoon kenbaar te maken wat jou functie hier is.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Wap-wap-wappie... :roll:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

1Wappie schreef:
15 nov 2021 10:25
Ik heb nergens gezegd dat ik bang ben dat het RNA in ons lichaam zal worden omgezet in DNA, maar het is weldegelijk mogelijk!
"het RNA" in kwestie, is dat uit de mRNA vaccins waar het in dit topic over gaat, en zoals ik schreef, mist het menselijk lichaam het specifieke transcriptase eiwit om dit stukje mRNA om te zetten naar DNA, dus het is biochemisch gezien, niet mogelijk.

In het algemeen kan het wel in een menselijk lichaam, dat klopt, anders zouden we ons bijvoorbeeld niet voort kunnen planten.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

1Wappie schreef:
15 nov 2021 10:32
Je hebt mijn vraag niet beantwoord, jij en ik weten dat je met mij hebt meegelezen terwijl ik die tekst omtrent 1939-1945 aan het intypen was. Ik ga ervan uit dat jij ook moderatie ^JS bent die mij die waarschuwing heeft geschreven, zit ik goed?
Dat je met mij meeleest als ik aan het typen ben vind ik prima, maar het is wel zo netjes om gewoon kenbaar te maken wat jou functie hier is.
Je zit er compleet naast. Er is al meerdere keren aangegeven, dat forummers geen functie hebben. Wat is zo moeilijk aan die waarheid?

Jij hebt mijn vraag over de vaccins niet beantwoord. Je wilt ze niet, omdat er 'weinig ervaring' mee is? Hoe wil je ervaring ermee opdoen zonder ze te gebruiken? En wanneer is er wel voldoende ervaring mee opgedaan?

Als je daar nu eens op ingaat, dan blijf je ontopic.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig ... hp&pc=U531

je mag toch hopen dat Nederland niet gaat volgen.

@1wappie, niemand kan meelezen dus ook Jablan niet.

1Wappie
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 nov 2021 18:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 1Wappie »

Waar haalt hij die opmerking over 1939-1945 vandaan dan?

Het staat voor mij vast dat hij hier een functie heeft. Maar goed ik zal hem gewoon negeren.

-- Opmerking van de moderatie: @1Wappie, aangezien jij ons gesprek naar het openbare forum trekt, zal ik je hier ook openbaar aanspreken. Je hebt het bij het verkeerde eind. Geef het op. Groeten van je favoriete moderator ^JS

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door criticus2 »

Jablan schreef:
15 nov 2021 08:59
1Wappie schreef:
14 nov 2021 21:50
Aub niet "vergeten" die bovenstaande vragen te beantwoorden!
Je hebt van Reggie, Witte Angora en mij antwoord gekregen. Dat is genoeg.

Voor de rest spreek je jezelf tegen.

De vectorvaccins zijn gebaseerd op bestaande, bewezen technieken. De mRNA vaccins zijn een zijstraat in de ontwikkeling van medicijnen om bij kanker woekerende celgroei tegen te gaan. Deels nog in de experimentele fase, deels al beschikbaar in de vorm van toegelaten medicatie.

Je wilt ze niet, omdat er 'weinig ervaring' mee is? Hoe wil je ervaring ermee opdoen zonder ze te gebruiken? En wanneer is er wel voldoende ervaring mee opgedaan?

Alle rna-virussen veroveren lichaamscellen om zich te vermenigvuldigen. Daarbij raken cellen beschadigd en daar heeft de natuur in voorzien: die cellen worden vernieuwd of ze repareren zichzelf. Regeneratieve eigenschappen hebben voordelen :)

Voor vaccins met geïnactiveerd virus kun je in China en Rusland terecht. Alleen werken die vaccins niet zo goed tegen de huidige, dominante variant. Juist dit type vaccin moet vaker worden aaangepast aan een snel muterend virus dan de in Europa toegelaten vaccins.

*

Duitse en Oostenrijkse media melden, dat in Israël de 3e prik zorgt voor een 10-keer betere bescherming. Dat betreft natuurlijk BionTech/Pfizer, iets anders wordt daar niet gebruikt.
Het sluit aan bij ander nieuw inzicht: ook bij deze vaccins zijn drie rondes (of twee keer J&J/Janssen) nodig om de kenmerken van het virus door de T-geheugencellen van het immuunsysteem goed te laten onthouden.
Met eerdere meldingen uit Israël in mijn achterhoofd: ik hoop dat er geen rekenfout in dit onderzoek zit; de conclusie puur gebaseerd is op de gemeten, actieve antistoffen; er een uitsplitsing is naar mensen, die eerder Covid-19 hebben gehad en de gelukkigen, die niet besmet zijn geraakt.
Ik vind het door minister Hugo wel leuk gebracht: de vaccins werken nog prima! maar ondertussen wordt er wel een boosterprik uitgerold... logisch toch als ze nog goed werken...? Overigens lopen we daar dus een 1,5 tot zelfs 2 maanden (tot het tempo erin zit) achter op bv Portugal... dan is een deel van de ongevaccineerden wellicht eigenwijs maar onze eigen regering kan er ook best wat van... continu blijft men achteraan lopen..

1Wappie
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 nov 2021 18:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 1Wappie »

Goed nieuws!

Iedereen krijgt een vierde prik.

https://www.bloomberg.com/news/articles ... ccine-dose

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

1Wappie schreef:
15 nov 2021 13:00
Waar haalt hij die opmerking over 1939-1945 vandaan dan?
Simpel: het is een voor wappies nogal voor de hand liggende opmerking. Mocht je nog het idee hebben uniek te zijn: jammer joh.
Afbeelding

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Over Israël
Iedereen? Volgens het artikel heeft 1 op de 7 Israelis tot nu toe geen vaccin gehaald. Dan kunnen de autoriteiten daar nog zo vaak extra doses geven, het virus raken ze daarmee niet kwijt.
1Wappie schreef:
15 nov 2021 13:00
Waar haalt hij die opmerking over 1939-1945 vandaan dan?
Het staat voor mij vast dat hij hier een functie heeft. Maar goed ik zal hem gewoon negeren.
Je vergeet de andere vraag over de vaccins te beantwoorden: Je wilt ze niet, omdat er 'weinig ervaring' mee is? Hoe wil je ervaring ermee opdoen zonder ze te gebruiken? En wanneer is er wel voldoende ervaring mee opgedaan?

En als je rustig terugleest, zie je dat ik 1933-1945 heb gebruikt, niet 1939-1945. Iets verder teruglezen, dan zie je dat een ander aan die periode refereerde. Soms is het allemaal zo simpel ...

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door G7 »

1Wappie schreef:
15 nov 2021 13:08
Goed nieuws!

Iedereen krijgt een vierde prik.

https://www.bloomberg.com/news/articles ... ccine-dose

Geen enkel probleem mee. Wellicht wel ieder jaar. Doe ik het gewoon met de griepprik tegelijk mee, mocht het zover komen.

1Wappie
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 nov 2021 18:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 1Wappie »

Ik heb al een officiële waarschuwing gehad.
Zie mijn berichten, is dat terecht?

Ik heb volgens mij niemand persoonlijk aangevallen, zelfs als ik dat wel werd.

Ik heb heel sterk het idee dat ze mij gewoon zo snel mogelijk weg willen werken, omdat de discussie wel in een bepaalde richting moet blijven gaan.

Dus ik zal hier niet heel lang meer zijn :cry:

-- Opmerking van de moderatie: @1Wappie, als andere forumleden een waarschuwing krijgen, trekken ze er lessen uit. Jij gebruikt het om in het topic te zeuren. Iedereen met een eigen mening is welkom op dit forum, maar wie ervoor kiest om topics te verstoren en niet constructief aan discussies bijdraagt, wel, die zijn inderdaad geen lang leven op het forum beschoren, lós van welke mening ze over zaken zijn toegedaan. ^JS

1Wappie
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 nov 2021 18:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 1Wappie »

G7 schreef:
15 nov 2021 13:27
1Wappie schreef:
15 nov 2021 13:08
Goed nieuws!

Iedereen krijgt een vierde prik.

https://www.bloomberg.com/news/articles ... ccine-dose

Geen enkel probleem mee. Wellicht wel ieder jaar. Doe ik het gewoon met de griepprik tegelijk mee, mocht het zover komen.
Personen die in aanmerking komen voor een griepprik raad ik (bij gebrek aan beter) de prikken ook aan.
Laatst gewijzigd door 1Wappie op 15 nov 2021 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Op dit forum mag je niet gevaccineerden wegzetten als idioot. Is meerdere keren gebeurd, meerdere keren gemeld en meerdere keren is zo'n post als "volgens de forumregels" goedgekeurd. Ik zou het echter niet wagen om wel gevaccineerden hier weg te zetten als iets beledigends.
1Wappie, troost je, je bent een roepende in de woestijn, en dan ga je het hier gewoon niet redden.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nevyn »

1Wappie schreef:
15 nov 2021 13:00
Waar haalt hij die opmerking over 1939-1945 vandaan dan?

Het staat voor mij vast dat hij hier een functie heeft. Maar goed ik zal hem gewoon negeren.
1Wappie even tussen ons, ik hoop dat er niemand mee leest, maar ik denk dat Jablan eigenlijk Hugo de Jonge of misschien wel Mark Rutte is. Maar niet verder vertellen hoor.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ha, dat heb ik dus gelezen. 😄😄

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

lievemarie schreef:
15 nov 2021 13:51
1Wappie, troost je, je bent een roepende in de woestijn, en dan ga je het hier gewoon niet redden.
Sja, de meeste mensen hebben in de woestijn ook niks te zoeken.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Mensen, we dwalen af. Als je meer over mij wilt weten, is er de pb-knop. Houden we de open vragen vast:

Over de vaccins: Je wilt ze niet, omdat er 'weinig ervaring' mee is? Hoe wil je ervaring ermee opdoen zonder ze te gebruiken? En wanneer is er wel voldoende ervaring mee opgedaan?

En van José: Kun je uitleggen waarom mRNA vaccins wel effect kunnen hebben op het DNA of is dat te ingewikkeld voor dit forum?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

G7 schreef:
15 nov 2021 13:27


Geen enkel probleem mee. Wellicht wel ieder jaar. Doe ik het gewoon met de griepprik tegelijk mee, mocht het zover komen.
Hier wel, ik wil sowieso de 3 de spuit al niet laat staan een 4 de.

Laten ze eerst maar in andere delen op de wereld de mensen een spuit geven. Zolang dat daar niet gedaan wordt zal je hier alle soorten varianten krijgen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

1Wappie schreef:
15 nov 2021 13:08
Goed nieuws!

Iedereen krijgt een vierde prik.

https://www.bloomberg.com/news/articles ... ccine-dose
Ze treffen maatregelen voor een mogelijke 4e prik, maw ze zorgen dat ze genoeg mensen en middelen/vaccins hebben om dit tzt te kunnen doen. Ook kan je dit lezen:

We don’t know when it will happen; I hope very much that it won’t be within six months, like this time, and that the third dose will last for longer,” Health Ministry Director General Nachman Ash said in an interview with Radio 103FM. "

Kortom, er wordt niet begonnen met een 4e prik, en nergens worden aantallen genoemd, laat staan "iedereen" zoals u schrijft.

Gesloten