Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door G7 »

@reggie : Dat heb ik uit je vorige post wel begrepen en daar heb ik alle begrip voor. Per slot van rekening mogen we dit gelukkig allemaal zelf beslissen.

Wat je laatste zin betreft, helemaal mee eens. Als ze daar niet kunnen prikken, heeft het weinig nut en zal de virus nooit verdwijnen. Voor zover dat ooit zo zal zijn. Ik denk dat we er mee moeten leven, waar ter wereld dan ook.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
15 nov 2021 14:48
Laten ze eerst maar in andere delen op de wereld de mensen een spuit geven. Zolang dat daar niet gedaan wordt zal je hier alle soorten varianten krijgen.
In dit kader: toevallig de "Even tot hier" van gisteravond gezien? Moest nog aan je denken.

1Wappie
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 nov 2021 18:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 1Wappie »

1Wappie schreef:
15 nov 2021 13:00
Waar haalt hij die opmerking over 1939-1945 vandaan dan?

Het staat voor mij vast dat hij hier een functie heeft. Maar goed ik zal hem gewoon negeren.

-- Opmerking van de moderatie: @1Wappie, aangezien jij ons gesprek naar het openbare forum trekt, zal ik je hier ook openbaar aanspreken. Je hebt het bij het verkeerde eind. Geef het op. Groeten van je favoriete moderator ^JS
Mijn voorkeur gaat altijd uit naar het openbaar zodat iedereen ervan kan leren. Dus ik zou het waarderen als je (alle pm/) die officiële waarschuwing ook openbaarde, of mag ik dat doen?
Jose2501 schreef:
15 nov 2021 13:48

Kun je uitleggen waarom mRNA vaccins wel effect kunnen hebben op het DNA of is dat te ingewikkeld voor dit forum.
Wij weten simpelweg nog niet alles, ik zeker niet.
Het grootste probleem is dat we geen in vivo (in de levende mens) onderzoek kunnen doen en daarom ook niet alle processen kennen, maar het zeker dat RNA omgezet kan worden in DNA.

Een voorbeeld van RNA-DNA translatie is het hiv virus, het hiv virus is een RNA virus dat zijn code vastlegt in ons DNA.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Er zijn nog vele dingen in het DNA te ontdekken, ook de pest is in het DNA bijvoorbeeld te vinden. Hoe het met RNA zit weet ik ook niet allemaal.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Jose2501 schreef:
15 nov 2021 16:43
Lees in de verschillende live blogs dat er weer veel meer besmettingen zijn. Maar ook dat Kuipers heeft gezien dat van de 230 opgenomen patiënten afgelopen weekend er 100 dubbel gevaccineerd waren. En maar volhouden dat 2g de oplossing gaat zijn.

Ik vind het werkelijk stuitend hoe de demissionaire verantwoordelijke bewindspersonen met zo'n bord voor hun kop blijven lopen. En al die Tweede Kamer politici die alleen maar naar hun eigen potentiële kiezers kijken en niet de lef hebben om nu eens heel duidelijk STOP te zeggen.
Beetje bij beetje komt de waarheid boven water en dan blijkt straks dat de schuld toch niet bij de ongevaccineerden ligt.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik lees er niks over van hondjes maar mocht het zo zijn dat je ze zogenaamd niet uit mag laten.,,...zou zeggen FU/CK regering iedereen er tegenin , dan kunnen ze niks doen.

Het is trouwens niet te handhaven en ze zijn knettergek geworden.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

breien schreef:
15 nov 2021 17:33
Arme hondjes van ongevaccineerde Oostenrijkers.
https://nos.nl/l/2405624
Waarom arme hondjes? Die mogen gewoon worden uitgelaten hoor. Of laat jij ze uit in de bibliotheek? :lol:

Dit komt uit dat artikel:
"De politie heeft opdracht gekregen om te controleren of mensen zijn gevaccineerd. Niet op straat, maar wel in openbare gelegenheden zoals horeca, kerstmarkten, bibliotheken of kledingwinkels. Daar worden op wijkniveau agenten mee belast."

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Dan lees je niet goed.

Gelukkig heb je meer verstand van breien. :D

Tonnye
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2021 18:24

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Tonnye »

Een familielid heeft 2 vaccinaties gehad. In februari en maart dit jaar heeft hij zijn vaccinatied gehad. Wij zijn al bijna 4 maanden bezig om een QR code te krijgen. De persoon heeft geen smartphone en wil dus graag een geprinte QR code hebben.
Ik ben nu al maanden bezig om dit te regelen. GGD zegt wel te zien dat hij 2 vaccinaties heeft gehad echter ik krijg wel de internationale QR, maar niet de Nederlandse.
21 december is de persoon 60 jaar getrouwd. Het kan toch niet zo zijn dat deze persoon dit niet kan vieren met familie in een restaurant en niet naar binnen mag, omdat hij zijn QR niet heeft.
Wie kan helpen?
Dit is een hele korte versie van mijn frustratie.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

breien schreef:
15 nov 2021 18:54
In het artikel staat.
Ongevaccineerde Oostenrijkers mogen het huis uit om boodschappente doen in essentiële winkels, voor werk,studie of school en om medische redenen.
Hondje uitlaten wordt niet genoemd als reden om huis te verlaten.
Je mag de hond uitlaten. Niet te ver van huis. Ook zonder hond mag je inde buurt van je huis wandelen.

Tijdens eerste rondes, waarin het land op slot ging, waren de controles scherp en streng. Niet alleen aan de grenzen, ook tussen dorpen of binnen een stad tussen de wijken. Je moest wel een goede reden hebben om verder te komen.
Laatst gewijzigd door Jablan op 15 nov 2021 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jose2501 schreef:
15 nov 2021 19:02
reggie2 schreef:
14 nov 2021 15:40
Jose2501 schreef:
14 nov 2021 15:20
@reggie Je kan deze petitie ondertekenen als het niet met de 2g invoering eens bent: https://geen2g.petities.nl
Ik zal het ff bekijken, dank je Jose.
Wat heb je gedaan @reggie? Getekend?

Moet ik nog doen José, morgen meteen doen.👍

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jose2501 schreef:
15 nov 2021 19:02
reggie2 schreef:
14 nov 2021 15:40
Jose2501 schreef:
14 nov 2021 15:20
@reggie Je kan deze petitie ondertekenen als het niet met de 2g invoering eens bent: https://geen2g.petities.nl
Ik zal het ff bekijken, dank je Jose.
Wat heb je gedaan @reggie? Getekend?
Ik wel.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

breien schreef:
15 nov 2021 18:54
In het artikel staat.
Hondje uitlaten wordt niet genoemd als reden om huis te verlaten.
Je hoeft niet alles op te noemen, beetje mens met verstand, snapt dat je gewoon met je hond naar buiten gaat.

Zoals ik al eerder heb gezegd, ze zijn knettergek.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

scharrelschipper schreef:
15 nov 2021 19:20
Jose2501 schreef:
15 nov 2021 19:02
reggie2 schreef:
14 nov 2021 15:40


Ik zal het ff bekijken, dank je Jose.
Wat heb je gedaan @reggie? Getekend?
Ik wel.
Is er ook een petitie die je kunt tekenen als je voor 2G bent. Wat mij betreft zo snel mogelijk uitgebreid invoeren. 3G alleen nog toestaan voor toegang bij essentiële winkels.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Een wereld aan misverstanden :twisted:
1Wappie schreef:
15 nov 2021 10:25
Ik heb nergens gezegd dat ik bang ben dat het RNA in ons lichaam zal worden omgezet in DNA, maar het is wel degelijk mogelijk!
+
1Wappie schreef:
15 nov 2021 16:11
Wij weten simpelweg nog niet alles, ik zeker niet. Het grootste probleem is dat we geen in vivo (in de levende mens) onderzoek kunnen doen en daarom ook niet alle processen kennen, maar het zeker dat RNA omgezet kan worden in DNA. Een voorbeeld van RNA-DNA translatie is het hiv virus, het hiv virus is een RNA virus dat zijn code vastlegt in ons DNA.
+
Onkruid71 schreef:
15 nov 2021 16:20
Er zijn nog vele dingen in het DNA te ontdekken, ook de pest is in het DNA bijvoorbeeld te vinden. Hoe het met RNA zit weet ik ook niet allemaal.
+
Jose2501 schreef:
15 nov 2021 16:35
Dit is interessant artikel over RNA enz. [...] https://www.nature.com/scitable/topicpa ... tions-352/
Het artikel van José uit 2008 is al een eerste hulp om de misinformatie in beeld te krijgen.

Op hoofdlijnen: DNA vind je op meer plekken. Het kan de codering voor een heel wezen zijn, het kan de codering voor een specifiek orgaan of cel bevatten. Hetzelfde geldt voor RNA. Bij een virus bevat het de codering hoe het zich kan vermenigvuldigen en op onderdelen heeft het andere functies. Het grote verschil is de stabiliteit: rna muteert sneller dan dna.

Bij een normaal ziekteverloop worden lichaamscellen overgenomen en veranderen ze. Dat is de translatie uit de quotes hierboven. Als je het virus of de bacterie weer kwijt bent, dan volgt het herstel. Of de kapotte cel wordt opgeruimd en vervangen of de aangetaste stukjes dna van de cel worden hersteld (kopiëren en plakken door je immuunsysteem). Is de ziekte fataal en wordt het lichaam op celniveau onderzocht, dan wordt aangetast dna met een restje rna erin gevonden. Deze vondst is alleen mogelijk, omdat het lichaam zich niet meer kon herstellen.

De bewering, dat hiv zijn code vastlegt in ons dna, is onvolledig en daardoor onjuist. Hiv legt het immuunsysteem plat door die cellen over te nemen. Alleen in die cellen vindt je dan lamgelegd dna plus actief rna van het virus.
Er is een kleine groep mensen, die op natuurlijke wijze van HIV genezen en bij deze mensen is er na herstel gen spoor van het virus meer te vinden, laat staat aangetast DNA.

Als iemand geen vaccin wil uit angst voor aangetast DNA, dan gaat het altijd om de reproductie. Dat is de grote DNA-streng waaruit later een nieuw mensje kan ontstaan. Aangetast DNA op celniveau hoort bij de meeste ziektes; juist de vaccins zorgen ervoor dat deze schade kleiner is of helemaal niet voorkomt, omdat het virus of de bacterie geen kans krijgt de cellen uit te wonen.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

scharrelschipper schreef:
15 nov 2021 19:20
Jose2501 schreef:
15 nov 2021 19:02
reggie2 schreef:
14 nov 2021 15:40


Ik zal het ff bekijken, dank je Jose.
Wat heb je gedaan @reggie? Getekend?
Ik wel.
En ik ook!

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Ik pleitte dagen geleden al voor 1G, alleen toegang als je getest bent. En nog steeds denk ik dat dit de enige (grotendeels) veilige methode is. Er moet dan wel voldoende testcapaciteit zijn.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
15 nov 2021 20:43
Hoewel ik het zelf heb gehad en 2x gevaccineerd. Maar 2G is zo polariserend dat is gewoon een grens. Dat mag gewoon niet.
Wij hebben het ook gehad en die ervaring is eerder reden pro 2G te zijn.

1G, iedereen testen, zal 'm ook niet worden. Sneltesten, kosten, logistiek en de overgang van negatief-getest naar virus-verspreiden kan heel snel gaan, soms maar een paar uur. Ook dan zullen er nieuwe besmettingshaardjes ontstaan.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

J. Deltoer schreef:
15 nov 2021 19:26
scharrelschipper schreef:
15 nov 2021 19:20
Jose2501 schreef:
15 nov 2021 19:02


Wat heb je gedaan @reggie? Getekend?
Ik wel.
Is er ook een petitie die je kunt tekenen als je voor 2G bent. Wat mij betreft zo snel mogelijk uitgebreid invoeren. 3G alleen nog toestaan voor toegang bij essentiële winkels.
Het staat je vrij om die petitie te starten,maar ik denk dat Hugo en consorten toch wat verbaasd zullen zijn als je die t.z.t aan komt bieden.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
15 nov 2021 21:03
Jose2501 schreef:
15 nov 2021 20:43
Hoewel ik het zelf heb gehad en 2x gevaccineerd. Maar 2G is zo polariserend dat is gewoon een grens. Dat mag gewoon niet.
Wij hebben het ook gehad en die ervaring is eerder reden pro 2G te zijn.

1G, iedereen testen, zal 'm ook niet worden. Sneltesten, kosten, logistiek en de overgang van negatief-getest naar virus-verspreiden kan heel snel gaan, soms maar een paar uur. Ook dan zullen er nieuwe besmettingshaardjes ontstaan.
tsja,zover ik weet heb ik het niet gehad.
Maar Jablan,denk je nu echt dat door al die verschillende maatregelen het zal verdwijnen?
Ik denk dat hoeveel G`s je ook verzint,we het gewoon uit zullen moeten zitten.
En al die G`s roepen steeds meer weerstand op en dat is zeker niet stimulerend om je aan wat voor maatregel dan ook te houden.

Gesloten