Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

scharrelschipper schreef:
15 nov 2021 22:45
Maar Jablan,denk je nu echt dat door al die verschillende maatregelen het zal verdwijnen?
Ik denk dat hoeveel G`s je ook verzint,we het gewoon uit zullen moeten zitten.
En al die G`s roepen steeds meer weerstand op en dat is zeker niet stimulerend om je aan wat voor maatregel dan ook te houden.
Dit virus verdwijnt niet.

De rest is slecht (verwachtings-)management van de regering. We missen in de duiventil, sorry, ministersploeg mensen met een medische opleiding of praktijkervaring als arts. Dat zou al een eerste verschil maken in het beleid.

Ik ben ook niet gelukkig met 2G/3G, maar wat is het alternatief? Weer compleet dicht gaan? Weer reisverboden?

Ik zie weinig andere mogelijkheden dan de toekomst in te gaan met iedereen gevaccineerd en alles open of niet iedereen gevaccineerd en dan alle leuke dingen in het leven failliet, verplicht gesloten of alleen op afspraak geopend. Want hoe we ook over de vaccins denken, ze maken verschil en zijn voor velen met een zwakke gezondheid wel een garantie op betere kansen, mochten ze dit virus er nog bij krijgen. Zonder de vaccins mag je rekenen met vier-vijf keer hogere aantallen besmettingen; met de huidige aantallen zou het land volledig stil liggen.

1Wappie
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 nov 2021 18:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 1Wappie »

We kunnen prima met deze ziekte leven zonder vrijheidsbeperkende maatregelen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Veel "we" is in dit draadje niet meer te herkennen.

Kokka1
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Het wordt tijd dat we meer druk gaan leggen op de mensen die zich niet willen laten vaccineren. 2g is een goed middel, de lockdown zoals in Oostenrijk nog beter.
1 G is natuurlijk helemaal van de zotte, hiermee leg je een bizar hoge druk op de testcapaciteit en de kosten die hiermee gepaard gaan zijn astronomisch. op zich ben ik niet tegen het testen van de 2G groep die ergens heen wil, dat geeft weer een extra zekerheid. als je je niet wil laten inenten dan blijf je maar gewoon thuis. Het is niet de overheid die deze mensen dan buitensluit,dat doen ze gewoon zelf. Iedereen heeft recht om achter zijn principes te staan, veel principes komen tegen een prijs.

1Wappie
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 nov 2021 18:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 1Wappie »

Een virus bestrijden door mensen op te sluiten?

Als je nou al je apparaten van het internet los koppelt heb je ook geen antivirus software nodig!

Kokka1
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Kokka1 »

1Wappie schreef:
16 nov 2021 01:43
Een virus bestrijden door mensen op te sluiten?

Als je nou al je apparaten van het internet los koppelt heb je ook geen antivirus software nodig!
Precies! En je pc mag pas weer online als hij antivirus software heeft.. mensen kiezen ervoor om uit principe zichzelf buiten de maatschappij te plaatsen.
Laatst gewijzigd door Kokka1 op 16 nov 2021 02:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Onkruid71
Berichten: 2725
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik denk dat als men eens wat meer inzet, en voornamelijk geld voor onderzoeken naar genezing voor COVID en long COVID dat men met bereikt. Want zo zullen mensen die niet kunnen vaccineren om medische redenen altijd een gevaar lopen. Moeten we die dan uitsluiten tot dat de hele wereld gevaccineerd is, en ze daarna eens een keer door krijgen dat er nog mensen ziek worden, en misschien nog long COVID kunnen oplopen? En het maar door sluimert. Werk aan beide kanten tot een oplossing, vaccineren alleen is niet de oplossing.

Kokka1
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Mensen die daadwerkelijk om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden, wat natuurlijk maar een heeeel klein deel van de ongevaccineerden is, zouden met dokters verklaring en testbewijs ook gewoon mee moeten mogen doen. Uiteraard de gewetens bezwaarde en geloofsovertuigingen en gewone wappies niet

Onkruid71
Berichten: 2725
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Kokka1 schreef:
16 nov 2021 02:23
Mensen die daadwerkelijk om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden, wat natuurlijk maar een heeeel klein deel van de ongevaccineerden is, zouden met dokters verklaring en testbewijs ook gewoon mee moeten mogen doen. Uiteraard de gewetens bezwaarde en geloofsovertuigingen en gewone wappies niet
Ik betwijfel of dat geregeld zou worden, de regering komt niet echt op voor de zwakkere in de samenleving. Ondanks dat er een wet voor uitzondering is is er niks geregeld

1Wappie
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 nov 2021 18:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 1Wappie »

Gezonde mensen opsluiten? Wanneer is dat eerder gebeurd in de geschiedenis?

Kokka1
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Kokka1 »

1Wappie schreef:
16 nov 2021 02:34
Gezonde mensen opsluiten? Wanneer is dat eerder gebeurd in de geschiedenis?
Er wordt niemand opgesloten, de ongevaccineerden krijgen soortgelijke beperkingen als in de vorige lockdown. Je mag nog steeds boodschappen doen, of een stukje wandelen. En nogmaals, het is allemaal vrije keus.

1Wappie
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 nov 2021 18:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 1Wappie »

Volgens jou definitie zitten onze gevangenissen vol met vrije mensen. Ze mogen boodschappen doen of een stukje wandelen.

Dat je mens bent was geen keuze, maar menselijkheid is dat wel.

Kokka1
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Kokka1 »

dus ongevaccineerden zijn nu ineens gevangenen?? de overeenkomst tussen gevangenen in ongevaccineerden is wel heel duidelijk aanwezig. zij hebben beide een keus gemaakt die uiteindelijk resulteert in vrijheidsbeperking.

hoe bedoel je menselijkheid, jij vind jouw keus om je niet te vaccineren belangrijker als het leven van mensen die nu niet geopereerd kunnen worden omdat de ziekenhuizen volstromen?
jij vind blijkbaar dat heel het land moet boeten voor de minderheid van de Nederlanders.
dus laten we vooral niet beginnen over menselijkheid.

Kokka1
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Inhoudelijk sterke reacties haha
Zelfs wetenschappelijke studies kunnen de wappies niet overtuigen. Overigens probeer ik niemand te overtuigen. Wij verschillen alleen van mening. Iets wat in onze maatschappij ook moet kunnen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Onkruid71 schreef:
16 nov 2021 02:33
Ik betwijfel of dat geregeld zou worden, de regering komt niet echt op voor de zwakkere in de samenleving. Ondanks dat er een wet voor uitzondering is is er niks geregeld
De groep, die om medische redenen geen vaccin mag, is niet zo groot, tussen de 1 en 2% van de bevolking (mijn schatting).
Die kunnen zonder vaccin blijven als de rest wel gevaccineerd wordt. Dan profiteren ze mee van de basisbescherming uit de groep en hoeven ze zich niet meer af te zonderen, omdat dit virus dan veel meer moeite heeft om zich te verspreiden.

Met een voorbehoud, want onder de 'variants of concern' van de WHO is een agressieve versie. Als die zich doorzet, is de vijfde golf een dodelijke golf.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

Onkruid71 schreef:
16 nov 2021 02:33
Kokka1 schreef:
16 nov 2021 02:23
Mensen die daadwerkelijk om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden, wat natuurlijk maar een heeeel klein deel van de ongevaccineerden is, zouden met dokters verklaring en testbewijs ook gewoon mee moeten mogen doen. Uiteraard de gewetens bezwaarde en geloofsovertuigingen en gewone wappies niet
Ik betwijfel of dat geregeld zou worden, de regering komt niet echt op voor de zwakkere in de samenleving. Ondanks dat er een wet voor uitzondering is is er niks geregeld
Het verkrijgen van een hoge vaccinatiegraad, beschermt júist de mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden, of mensen waar de vaccinaties door een aandoening, of een medicijnen-regime, minder effectief werken. Immers, als de populatie met gevaccineerden groter wordt, neemt de kans dat die kwetsbaren nog een besmettelijk persoon tegen komen, af.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

Jablan schreef:
15 nov 2021 21:03
Jose2501 schreef:
15 nov 2021 20:43
Hoewel ik het zelf heb gehad en 2x gevaccineerd. Maar 2G is zo polariserend dat is gewoon een grens. Dat mag gewoon niet.
Wij hebben het ook gehad en die ervaring is eerder reden pro 2G te zijn.

1G, iedereen testen, zal 'm ook niet worden. Sneltesten, kosten, logistiek en de overgang van negatief-getest naar virus-verspreiden kan heel snel gaan, soms maar een paar uur. Ook dan zullen er nieuwe besmettingshaardjes ontstaan.
We zijn een wereldwijde logistieke grootmacht, én een van de rijkste landen ter wereld, dus dat zouden we, als we samen de schouders er onder zetten, prima kunnen regelen.

Maar goed, het is ieder voor zich, de overheid voor allen, maar niet te bemoeizuchtig, en het is allemaal de schuld van een andere branche/persoon, met afgelopen zondag bij Humberto het pijnlijke dieptepunt tot nu toe, toen die "vertegenwoordiger' van de horeca zijn klep opentrok.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Kijk eens naar de vaccins tegen andere ziektes. Hoeveel prikken zijn nodig, voordat de optimale bescherming wordt bereikt?

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door xflorisx »

Het enige doel van alle maatregelen is nog steeds om niet te veel mensen tegelijk in het ziekenhuis hebben liggen. Van nabij zie ik de drama's die zich afspelen in de ziekenhuizen en zeker de mensen waarvan noodzakelijke operaties afgezegd worden.
2G komt er niet als we de besmettingen laag kunnen houden. Krijgen we Oosterijkse cijfers is het een zekerheidje. Anders een dikke lockdown.
1G is een proefballon. Niet uitvoerbaar, niet betaalbaar en zeker niet veilig. Al was het alleen maar om de betrouwbaarheid van de testen. Die is zeker geen 100%

scharrelschipper
Berichten: 1832
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
16 nov 2021 08:56
Kijk eens naar de vaccins tegen andere ziektes. Hoeveel prikken zijn nodig, voordat de optimale bescherming wordt bereikt?
Geen idee.
Welke ziekte`s?
Er is mij verteld dat ik voor de bekende kinderziekte`s ben geprikt,en ook bij onze kinderen is dat gebeurt.
maar men bleef niet door prikken hoor.
Ik weet dat je voorstander bent van het prikken en je zult daarvoor je redenen hebben,maar ben je dat nu tegen beter weten in aan het verdedigen met deze opmerking?

Gesloten