Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door G7 »

Moederslink, ook namens mij, heel veel sterkte gewenst.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Dank jullie wél! Het is intens treurig dat je elkaar op zo.n moment niet kunt knuffelen en huggen.
We staan daar bv ook met mondkapjes , ik kan op zo.n moment ook geen afstand houden.
Waardeloos en verdrietig.

Ik mag toch uit de grond van mijn hart hopen én verwachten dat ook wij hier in Nederland , wanneer er harde maatregelen worden getroffen dat het tuig niet helemaal losgaat.
Wat een ellende ook voor ouders met kinderen die niet meer naar school kunnen.
2/3 vd scholen willen de scholen nu dicht.
Mensen krijgen niet de noodzakelijke zorg .
De boosters gaan niet hard genoeg.
En ga zomaar door...😪.

Nijogeth
Berichten: 9993
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Heel veel sterkte, moederslink.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En ook namens mij Moederslink. Heel verdrietig om mee te moeten maken.

J. Deltoer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

moederslink schreef:
24 nov 2021 21:36
Mensen toch, zorg er met z'n allen toch voor dat dit virus onder controle komt!!
Houdt afstand, was je handen , draag mondkapjes, wees voorzichtig !
Als we willen dat dit virus ooit onder enige controle komt, zijn dit niet de nummer 1 prioriteiten
Nummer 1 = vaccineren, vaccineren, vaccineren.
Nummer 2 =blijf thuis als je ziek bent. Huisgenoten ook in quarantaine
Nummer 3 = invoeren 2G of een zware lockdown tot mei inclusief avondklok.
Nummer 4 = stoppen met zeuren en protesteren, maar meebewegen. Zelf vind ik de mondkapjes totale onzin, maar ik draag ze (met forse tegenzin) conform de voorschriften. Iedereen vind overal wat van, laten we met zijn allen met de neus dezelfde richting op gaan.
Nummer 5 = leger inzetten voor de kwaadwillenden.

Erthanax
Berichten: 9694
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Heel treurig dat je juist in deze periode zoveel mensen in zo'n korte tijd moest verliezen, moederslink. Koester de mooie herinneringen en ik eens je veel sterkte.

scharrelschipper
Berichten: 1826
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
24 nov 2021 21:36
Ik heb nu 3 overlijdens in 2 weken meegemaakt, niet overleden aan Corona .
Twee familie, 1 vriendin.
Maar het afscheid nemen op deze manier met de Corona maatregelen is echt niet fijn!!
Je kunt niet huggen, niet omarmen, niet knuffelen.😪 Weinig mensen 😔
Mensen toch, zorg er met z'n allen toch voor dat dit virus onder controle komt!!
Houdt afstand, was je handen , draag mondkapjes, wees voorzichtig !
ik zou dat huggen en omarmen dus wel doen,want dat geeft troost.
maar ja,wie ben ik, eigenwijs als ik ben.
Sterkte gewenst.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Lieve reacties, dank jullie wél!
Hopelijk blijft het ieder van jullie bespaard in deze tijd 🤞
Het is zo niet écht om op deze manier afscheid van dierbaren te moeten nemen.

Wanneer het zo doorgaat zoals het nu loopt, krijgen velen er mee te maken.
Ook mensen die mogelijk weer alleen moeten sterven of met 1 familielid erbij in het ziekenhuis.
Dit wil je niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

scharrelschipper schreef: ik zou dat huggen en omarmen dus wel doen,want dat geeft troost.
maar ja,wie ben ik, eigenwijs als ik ben.
Sterkte gewenst.
Dank je! Er waren veertigers, vijftigers, zestigers en zeventigers.
De meesten +- een half jaar geleden al gevaccineerd, we weten dat de effectiviteit is teruggelopen en we kunnen het ons niet veroorloven elkaar te besmetten.
Toch is er wel hier en daar wel degelijk omarmd en gehugd .....nu de komende tijd maar afwachten.

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Albert1955 »

Een paar duizend mensen lopen te demonstreren, daar zit wat tuig tussen die vernield en plundert, foute boel, oppakken dat volk, maar horen we dan daarna ook dat er bij die demonstraties vreselijk veel besmettingen zijn geconstateerd?
Nee dus, terwijl ze daar bijna allemaal zonder kapje liepen en ook geen afstand hielden.
Heb jij namen en rugnummers genoteerd ? Nee ? Bron en contact onderzoek gedaan ? Nee ? Dan is dit de meest stupide opmerking die je kunt maken. (excuus voor deze uitdrukking)

Ik neem je heel graag een dagje mee naar mijn schoonzus, die zich dag in dag uit op de IC afdeling van het Erasmus MC uit de naad loopt te werken door idioten als jij die alles maar in twijfel willen trekken. Ik waarschuw wel vooraf: het kan heel confronterend zijn!
Vrije dagen ? Vergeet het maar. Elke hand die maar beschikbaar is wordt er bij gesleept. Omdat 2 op de 10 (!) Nederlanders denken dat zij alle wijsheid in pacht hebben. Hoe zou je reageren als we zouden zeggen dat die 20% niet gevaccineerden dan ook maar een 20% hogere zorgverzekeringspremie zouden moeten betalen. Vanwege de extra kosten die zij veroorzaken als gevolg van hun principe. Je legt dan de bijl aan het principe van ons zorgstelsel. OF dat ze achteraan mogen sluiten bij noodzakelijke zorg. We betalen met zijn allen maar dan mogen we ook verwachten dat hij/zij die het verdomd om zich te laten vaccineren ook ZELF de (financiele) gevolgen daarvan draagt. Dat is namelijk (ook) een gevolg van het solidariteitsprincipe in ons zorgstelsel. Als je niet gevaccineerd bent, ben je daar namelijk zelf verantwoordelijk voor!

De gemiddelde covid patient op ic ligt daar 16 dagen. (Bijna 4 weken). Dus reken even met me mee.

Met 41 ic opnames (covid) per dag (situatie periode 14-20 november) betekent dat:
week 1: 7 (dagen) x 41 (patienten per dag) = 287 ic opnames (14 nov - 20 nov)
week 2: 7 (dagen) x 41 (patienten per dag) = 287 ic opnames (21 nov - 27 nov)
week 3: 7 (dagen) x 41 (patienten per dag) = 287 ic opnames (28 nov - 04 dec)
week 4: 7 (dagen) x 41 (patienten per dag) = 287 ic opnames (05-dec - 11 dec).

Totaal opnames periode 14 nov - 11 december (4 weken) = 4 x 287 = 1148 ic bedden. ALLEEN voor Covid patienten!

Pas in week 5 zou dan een kentering moeten optreden door 287 patienten die van de ic gaan (ex week 1 hierboven), maar we
weten dat pertinent niet zeker! We weten namelijk niet wat in week 2, 3 of 4 BOVEN het aantal van 41 uitkomt. (gelet op het stijgend aantal positieve testen)

Dat de Jonge roept dat code zwart "nog lang niet" in beeld is, slaat dus echt nergens op. De 1148 IC bedden voor Covid betekenen namelijk dat ALLE andere andere planbare zorg is/moet worden afgeschaald. En dat zijn momenteel zo'n 409 IC bedden.
Die 1148 ic bedden voor covid patienten zit nagenoeg aan tegen het maximum van 1150 ic bedden.
Divers IC personeel heeft de afgelopen jaren afgehaakt, is bezweken aan de stress van het werk, en de gemiddelde opleiding tot IC verpleegkundige duurt 4 jaar! Neem dan ook nog ziekteverzuim mee (40%!) en je ziet dat we gigantisch in de problemen gaan komen.
Dat 11 december voor code zwart een theoretische/model datum is maar dat het praktisch al eerder zal zijn.
De Jonge is duidelijk bezig met damage controi / crisisbeheersing (richting publiek). En Rutte is al helemaal het spoor bijster.

Het zijn extreme toestanden en die verlangen extreme maatregelen.
Dus: stop formatie, creëer een zakenkabinet bestaande uit brede coalitie, en geef dat mandaat om gedurende 6 jaar orde op zaken te stellen. Daarbij gelden geen taboes. Mislukte privatiseringen (energie, gezondheidszorg) moeten kunnen worden teruggedraaid.
Woningbouw moet centraal geregeld worden. Voor een deel is dat terug naar "oude waarden". Maar alleen zo krijgen we Nederland weer terug op de rails in plaats van dat we steeds dieper het afvoerputje in duiken

PS: ik heb corona doorstaan, zonder noemenswaardige klachten, heb COPD (gold 1), ben volledig gevaccineerd (1 vaccinatie pfizer)
en in afwachting van boosterprik voor update.

En ja, ik heb ook de griepvaccinatie gehad. Die biedt, net als de covid vaccinatie, geen 100% dekking dat ik GEEN griep krijg.
Als je eens begint te beseffen dat een vaccin, covid, griep of welke andere ziekte ook), je alleen bescherming biedt tegen verergering van de gevolgen, dan zouden we al een heel stuk verder zijn!. Hebben mensen uit mijn leeftijdscategorie (geboren 1955) ooit geprotesteerd tegen alles waar we volgens het het Rijksvaccinatieprogramma voor gevaccineerd werden ? (de bof, kinkhoest en noem maar op) Nee, want onze ouders vonden het toen goed dat we tegen die ziekten beschermd werden. Hebben we daar nadelige gevolgen van ondervonden ?
Laatst gewijzigd door Albert1955 op 25 nov 2021 01:33, 9 keer totaal gewijzigd.

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Albert1955 »

deel 2

Nu in elk geval in mijn geval nog niet. Ik besta nog steeds! Maar je kunt natuurlijk tegen alles je kont tegen de krib gooien. In dat geval zeg ik: succes maar ik ga geen premie voor jouw principes betalen. En daarmee leggen we dus, met zijn ALLEN, de bijl aan de wortels van ons gezondheidsstelsel. Kom dan maar weer terug met een ziekenfonds en/of een particuliere zorgverzekering a la het model van de National Health Service in de UK. U betaalt naar ratio van Uw inkomen. Dat we een maximum aan het premie inkomen verbinden, bijvoorbeeld een maximum van anderhalf maal het modaal inkomen, daarmee kan ik nog leven .
Maar ik heb vanaf mijn 23e ziekenfondspremie mogen betalen en vanaf 2006 zijn de prijzen geexplodeerd.
Ja ik weet, er komen meer ouderen, en minder jongeren. Maar die ouderen hebben al 40+ jaar premie betaald en als je niet uitkijkt die jongeren nog niets (tot 18 jaar immers "gratis" meeverzekerd voor bijv. de zorgverzekering, maar "de rest" draait daarvoor wel op!)
Als jongeren alleen maar kunnen schoppen tegen de oudere generatie ontstaat er alleen maar tweedeling. (Jij (de jongere) blijft met je tengels af van wat wij (de oudere) al met hard werken bij elkaar hebben gespaard)

Kortom, er moet gewoon een brede maatschappelijke discussie komen. Zij die al meer dan 40 jaar aan de huidige welvaart hebben bijgedragen hebben recht op een fatsoenlijke (zelf bij elkaar gebrachte) beloning vanuit de samenleving. Hetzelfde geldt voor toekomstige gepensioneerden. Dat is pas solidariteit ipv ikke ikkke ikke en de rest kan stikken

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Wow! Stevige taal! Bravo! 👍👍
Vooralsnog niets aan toe te voegen!

Lowieze
Berichten: 6602
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
25 nov 2021 00:04
Lieve reacties, dank jullie wél!
Hopelijk blijft het ieder van jullie bespaard in deze tijd 🤞
Het is zo niet écht om op deze manier afscheid van dierbaren te moeten nemen.

Wanneer het zo doorgaat zoals het nu loopt, krijgen velen er mee te maken.
Ook mensen die mogelijk weer alleen moeten sterven of met 1 familielid erbij in het ziekenhuis.
Dit wil je niet.
Sterkte moederslink! Helaas maak ik op dit moment hetzelfde als u mee. Zo moeilijk allemaal, hoe kun je iemand op afstand troosten en bijstaan. Het is onmenselijk.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

moederslink schreef:
24 nov 2021 21:36
Ik heb nu 3 overlijdens in 2 weken meegemaakt, niet overleden aan Corona .
Twee familie, 1 vriendin.
Maar het afscheid nemen op deze manier met de Corona maatregelen is echt niet fijn!!
Je kunt niet huggen, niet omarmen, niet knuffelen.😪 Weinig mensen 😔
Mensen toch, zorg er met z'n allen toch voor dat dit virus onder controle komt!!
Houdt afstand, was je handen , draag mondkapjes, wees voorzichtig !
Sterkte, en inderdaad, die basisregels volgen zou echt al veel schelen.

Hier overigens het schrijnende geval van een dierbare die op een oncologie-afdeling ligt in een ziekenhuis in de veluwezoom, welke dus vol met religieuze ongevaccineerden ligt, en vanwie hun dierbaren op bezoek willen komen. Gevolg daarvan is de regel, dat alleen de persoon die bij de opname aanwezig was, één uurtje per dag op bezoek mag komen, en dat blijft zo totdat de patiënt ontslagen is. Dat was in dit geval een goede familievriend, want de opname ging wat snel en onverwachts, en dus niet de vrouw of een van de kinderen. Dat zou dus betekenen dat die allemaal nooit meer op bezoek zouden kunnen komen. :shock: En in dit geval gaat het om uitgezaaide kanker met nog wat ontstekingen erbovenop, waardoor hij zijn broers en zussen maar belde uit het ziekenhuis om alvast afscheid te nemen.

Godzijdank kon in overleg met de fantastische zorgverleners het zo gemaakt worden dat een van de dochters de aangewezen bezoeker wordt, en dat zijn (mild mobiele) vrouw af en toe die plaats in mag nemen, maar that's it. De artsen zijn nog niet met 'm klaar gelukkig, en die extra ontstekingen kunnen ze wel wat aan doen, dus die afscheidstelefoontjes lijken wat prematuur gelukkig, maar dit speelt dus op zo ongeveer die hele oncologie afdeling.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Albert1955 schreef:
25 nov 2021 00:44
De gemiddelde covid patient op ic ligt daar 16 dagen. (Bijna 4 weken). Dus reken even met me mee.
Bedoel je 26 dagen?
Albert1955 schreef:
25 nov 2021 00:57
deel 2
Kom dan maar weer terug met een ziekenfonds en/of een particuliere zorgverzekering a la het model van de National Health Service in de UK. U betaalt naar ratio van Uw inkomen. Dat we een maximum aan het premie inkomen verbinden, bijvoorbeeld een maximum van anderhalf maal het modaal inkomen, daarmee kan ik nog leven .
Je focust nu sterk op de premie voor de verzekering. Een veel groter deel van de zorgkosten komt van de overheid en werkgevers.
Ook bij ons dragen mensen met een goede baan dus meer bij middels hun belasting afdracht en hun werkgever.

Nijogeth
Berichten: 9993
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Albert1955 schreef:
25 nov 2021 00:44
Hoe zou je reageren als we zouden zeggen dat die 20% niet gevaccineerden dan ook maar een 20% hogere zorgverzekeringspremie zouden moeten betalen.
Op zich zeg je hier wel iets, waar ik pas ook over dacht. We kunnen natuurlijk beperkingen opleggen voor de niet gevaccineerden, maar we kunnen gevaccineerd zijn ook belonen. Bijvoorbeeld dat elke gevaccineerde in 2022 iedere maand 50 euro extra zorgtoeslag krijgt (geen recht op zorgtoeslag, alsnog recht op die 50 euro. Zo maak je van een negatieve stimulans door druk te zetten op ongevaccineerden een positieve stimulans door gevaccineerden te belonen.

Ik weet dat mij altijd is verteld dat iedereen anders reageert op straffen. De een wordt gestraft, wil dit niet meer en gedraagt zich beter. De ander wordt gestraft, pikt dit niet en gaat zich nog slechter gedragen. Zo zal dat toch ook in dit geval gaan?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

16again schreef:
25 nov 2021 08:30
Albert1955 schreef:
25 nov 2021 00:44
De gemiddelde covid patient op ic ligt daar 16 dagen. (Bijna 4 weken). Dus reken even met me mee.
Bedoel je 26 dagen?
Het gemiddelde vorige maand was 16 dagen ic en 4 weken reguliere afdeling.

scharrelschipper
Berichten: 1826
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

In reactie op Albert1955:
Altijd goed om even stoom af te blazen.
Betaal zelf al ruim 60 jaar voor de ziekte kosten, dus kan ik een heel eind met je redenering meegaan.
Wat betreft de ic bedden snap ik je niet helemaal.
Er zijn er jammer genoeg maar 950 en geen 1150.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
25 nov 2021 08:31
Albert1955 schreef:
25 nov 2021 00:44
Hoe zou je reageren als we zouden zeggen dat die 20% niet gevaccineerden dan ook maar een 20% hogere zorgverzekeringspremie zouden moeten betalen.
Op zich zeg je hier wel iets, waar ik pas ook over dacht. We kunnen natuurlijk beperkingen opleggen voor de niet gevaccineerden, maar we kunnen gevaccineerd zijn ook belonen. Bijvoorbeeld dat elke gevaccineerde in 2022 iedere maand 50 euro extra zorgtoeslag krijgt (geen recht op zorgtoeslag, alsnog recht op die 50 euro. Zo maak je van een negatieve stimulans door druk te zetten op ongevaccineerden een positieve stimulans door gevaccineerden te belonen.

Ik weet dat mij altijd is verteld dat iedereen anders reageert op straffen. De een wordt gestraft, wil dit niet meer en gedraagt zich beter. De ander wordt gestraft, pikt dit niet en gaat zich nog slechter gedragen. Zo zal dat toch ook in dit geval gaan?
Welja, niet-gevaccineerden, waarbinnen die groep ook nog een stel rabide idioten zitten die niet terugdeinzen voor doxing, en het fysiek bejegenen van politici en zorgverleners, nog even belonen ook? Een sterker staaltje van slecht gedrag belonen, heb ik dit jaar nog niet gezien, chapeau.

Beloningen moet je verdienen is mij altijd geleerd, niet afdwingen door slecht gedrag. Dat soort appeasement heeft nooit iets goeds gebracht, met als pijnlijkste voorbeeld hoe Neville Chamberlain de Nazi's tegemoet trad. En zachte heelmeesters, maken stinkende wonden.

Dan zou ik eerder zeggen dat ze geen zorgpremie verdubbeling krijgen, als ze zich voor 01-01-2022 laten vaccineren. De kosten die gemoeid zijn met IC opnames zijn afgrijselijk namelijk, Covid-19 patiënten vallen onder niveau 1, en dat is ~€2500 per ligdag. En als ze er niet zelf komen te liggen, dan veroorzaken ze veel patiënten doordat ze veel besmettelijker zijn, en zich doorgaans ook niet bijster goed aan de basisregels wensen te houden.

Maar goed, een grote groep van die (inmiddels) ~12,5% niet gevaccineerden, ga je niet overtuigen, niet met woorden, en niet met geld. die zijn zover die desinformatie fuik ingezwommen dat ze er niet meer uit te halen zijn.
Laatst gewijzigd door sjohie op 25 nov 2021 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjohie schreef:
25 nov 2021 09:32
Nijogeth schreef:
25 nov 2021 08:31
Albert1955 schreef:
25 nov 2021 00:44
Hoe zou je reageren als we zouden zeggen dat die 20% niet gevaccineerden dan ook maar een 20% hogere zorgverzekeringspremie zouden moeten betalen.
Op zich zeg je hier wel iets, waar ik pas ook over dacht. We kunnen natuurlijk beperkingen opleggen voor de niet gevaccineerden, maar we kunnen gevaccineerd zijn ook belonen. Bijvoorbeeld dat elke gevaccineerde in 2022 iedere maand 50 euro extra zorgtoeslag krijgt (geen recht op zorgtoeslag, alsnog recht op die 50 euro. Zo maak je van een negatieve stimulans door druk te zetten op ongevaccineerden een positieve stimulans door gevaccineerden te belonen.

Ik weet dat mij altijd is verteld dat iedereen anders reageert op straffen. De een wordt gestraft, wil dit niet meer en gedraagt zich beter. De ander wordt gestraft, pikt dit niet en gaat zich nog slechter gedragen. Zo zal dat toch ook in dit geval gaan?
Welja, niet-gevaccineerden, waarbinnen die groep ook nog een stel rabide idioten zitten die niet terugdeinzen voor doxing, en het fysiek bejegenen van politici en zorgverleners, nog even belonen ook? Een sterker staaltje van slecht gedrag belonen, heb ik dit jaar nog niet gezien, chapeau.
Volgens mij heb je niet goed gelezen :D

Gesloten