Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Dit al bijna 2 jaar durende baggeronderwijs brengt het onderwijsniveau nog verder naar beneden.
Het alternatief zou heel goed kunnen om in de grote vakanties het onderwijs weer op te pakken en dan stevig .
Qua niveau is het al zeer bedroevend.
Aangezien de besmettingen op de scholen torenhoog oplopen is het sluiten vd scholen nu toch écht wel bitterhard nodig.
Dan straks maar continue roosters inplannen.

Voor ouders heel moeilijk, kinderen weer thuis en velen in een onveilige thuissituatie, maar dan nu toch maar flink doorpakken.
En flink investeren in Jeugdzorg.

Ik vrees vanavond te horen dat de scholen tóch openblijven met alle gevolgen vandien.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door criticus2 »

angel1978 schreef:
26 nov 2021 12:09
Nijogeth schreef:
26 nov 2021 10:52
angel1978 schreef:
26 nov 2021 10:12
Zo lang we het nog belangrijker vinden om te kunnen lunchen in een restaurant of jongeren in een bus naar een discotheek te laten gaan om te feesten is wat mij betreft het sluiten van (basis)scholen geen optie.
Niet mee eens. Zolang we de grote problemen, dus de scholen, niet aanpakken, vind ik het ethisch niet uit te leggen dat ondernemers de dupe zijn.
Je denkt niet aan de ondernemers Nijogeth, het gaat je vooral om je eigen biertje. En daar gaan we wat mij betreft niet een toekomstige generatie voor opofferen. Ondernemers kun je prima compenseren, dat blijkt ook wel heel duidelijk uit het aantal faillissementen dat nog steeds erg laag ligt.
wanneer we het gaan meemaken dat het virus onder controle komt, gaan de faillisementen omhoog. Aan de andere kant zijn er veel nieuwe ondernemers met visie voor ondernemen in coronatijd opgestaan, dus onder de streep zal het qua economische bedrijvigheid dan wel mee vallen. alleen rot voor degenen die wel failliet gaan, maar daar haalt de overheid de schouders voor op, zolang het onder de streep goed blijft.

In portugal hebben ze beter door dat vaccineren op zich niet heilig is, en dat gevaccineerden het net zo goed kunnen verspreiden (en dat ook doen). dus daar voeren ze gewoon een 1G in.
(dit is trouwens geen leuk nieuws voor al diegenen die naar Portugal verwezen voor succes van vaccineren, blijkt toch tegen te gaan valleen nu het dar ook kouder wordt en mensen meer naar binnen gaan. Met overigens nog steeds lage besmettingscijfers waar de beleidsmakers hier jaloers op zijn, maar wel forse stijging ineens)
en hier blijven we doormodderen...

Moneyman
Berichten: 30164
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
26 nov 2021 10:33
Ach ja, die beste stuurlui toch...
Zonder enige toelichting is dit natuurlijk niets meer dan nietszeggende framing.

16again
Berichten: 16125
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
26 nov 2021 12:23
Dit al bijna 2 jaar durende baggeronderwijs brengt het onderwijsniveau nog verder naar beneden.
Het alternatief zou heel goed kunnen om in de grote vakanties het onderwijs weer op te pakken en dan stevig .
Op zich een goed plan, tijdens de zomer is door seizoensinvloeden corona minimaal.
Al dient dan wel het heilige huisje genaamd vakantie afgebroken te worden.

angel1978
Berichten: 10972
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
26 nov 2021 13:04
moederslink schreef:
26 nov 2021 12:23
Dit al bijna 2 jaar durende baggeronderwijs brengt het onderwijsniveau nog verder naar beneden.
Het alternatief zou heel goed kunnen om in de grote vakanties het onderwijs weer op te pakken en dan stevig .
Op zich een goed plan, tijdens de zomer is door seizoensinvloeden corona minimaal.
Al dient dan wel het heilige huisje genaamd vakantie afgebroken te worden.
6 weken vakantie is natuurlijk bij lange na niet genoeg voor compensatie van een hele winter. Naast dat je scholen moet aanpassen (30+ graden is niet gezond om in les te geven) en moeten docenten in de winterperiode vrij hebben ipv thuisonderwijs moeten geven en ook met het gezin vakantie moeten kunnen vieren net als de rest van Nederland wel kan in de zomerperiode. Het is niet zozeer een heilig huisje, maar ook minstens een praktische overweging.

Nijogeth
Berichten: 10018
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat ik aan mijn eigen biertje denk klopt, maar hoezo kan ik dan niet tegelijkertijd aan de ondernemers denken? Ik ken heel veel ondernemers (toch wel een stuk of 20 die ik regelmatig weleens spreek) in de horecabranche van mijn vorige baan, mensen die het al tijden kl*te hebben, mensen die nu net zo goed hun restaurant kunnen sluiten, omdat ze het van de eters in de avonduren moeten hebben. Die laat de regering allemaal weer keihard vallen, waarschijnlijk weer met een tegemoetkoming die de ondernemers weer geld gaat kosten, waardoor ze weer extra schulden moeten maken, allemaal om kinderen in de maand december, de minst productieve maand op scholen, op school te houden.

En wat is het effect? Waarschijnlijk minimaal. Terwijl je veel had kunnen winnen met 2 of 3 weken extra kerstvakantie en de ondernemers daarmee niet weer een belabberde kerst had gegeven.

Moneyman
Berichten: 30164
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
26 nov 2021 13:34
Dat ik aan mijn eigen biertje denk klopt, maar hoezo kan ik dan niet tegelijkertijd aan de ondernemers denken?
Aangezien jij je biertje het liefst in de kroeg drinkt, is dat in dit geval twee vliegen in één klap ;)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Er is veel geld gegaan naar ondernemers maar ook scholen!
Scholen hebben veel geld gekregen om de ventilatie systemen aangepast te maken.
Willen we nu code zwart of wat?

Er is ook alweer een nieuwe variant opgedoken, ik meen in Zimbabwe.
Zolang Afrika en nog vele miljoenen nog niet zijn gevaccineerd, moeten we ons land beschermen.
Daar moet de regering voor staan!
Grenzen dicht, scholen dicht en minimale contacten en bewegingen in dit land.

Er is geld zat, de economie is nog steeds booming!

angel1978
Berichten: 10972
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

moederslink schreef:
26 nov 2021 13:42
Scholen hebben veel geld gekregen om de ventilatie systemen aangepast te maken.
Onzin! Scholen hebben (nog) niets gekregen:
Subsidie voor betere ventilatie scholen tot en met 31 januari 2022
Gemeenten kunnen geld aanvragen om het binnenklimaat van bestaande schoolgebouwen te verbeteren. U kunt dit niet zelf als schoolbestuur. Het gaat vooral om de financiering van bouw- en installatiekosten.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... olgebouwen

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Wel degelijk hebben veel scholen al subsidie aangevraagd én gekregen en de ruimtes kunnen aanpassen.

angel1978
Berichten: 10972
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dus nu is het dat er scholen zijn die geld hebben gekregen en dat die dingen hebben aangepast.
De algemene uitspraak dat 'scholen' veel geld hebben gekregen zwak je daarmee behoorlijk af.
Hoeveel scholen zijn dat geweest? Ambtelijke molens gaan niet zo snel.

Als er al vele scholen zijn aangepast, waarom moeten ze dan dicht?
Laatst gewijzigd door angel1978 op 26 nov 2021 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30849
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
26 nov 2021 13:42
Er is ook alweer een nieuwe variant opgedoken, ik meen in Zimbabwe.
Zolang Afrika en nog vele miljoenen nog niet zijn gevaccineerd,
Hoe kan het ook alweer dat de vaccinatiegraad in Afrika zo beroerd laag ligt?

In ieder geval is er nu al angst dat deze nieuwe variant in België is opgedoken. Ik snap nog steeds niet dat iedereen (althans velen) maar de hele wereld over moet, zeker niet in deze pandemie-periode.

Moneyman
Berichten: 30164
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
26 nov 2021 12:23
Dit al bijna 2 jaar durende baggeronderwijs brengt het onderwijsniveau nog verder naar beneden.
Ik herken dat beeld niet.
moederslink schreef:
26 nov 2021 12:23
Het alternatief zou heel goed kunnen om in de grote vakanties het onderwijs weer op te pakken en dan stevig .
Alsjeblieft niet... is praktisch ook niet haalbaar.
moederslink schreef:
26 nov 2021 12:23
Qua niveau is het al zeer bedroevend.
Ik herken dat beeld ook niet.
moederslink schreef:
26 nov 2021 12:23
Aangezien de besmettingen op de scholen torenhoog oplopen is het sluiten vd scholen nu toch écht wel bitterhard nodig.
Eens! Liever nu doorpakken dan blijven aanmodderen.

Nijogeth
Berichten: 10018
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ondertussen gaat het erover dat de sportschool dan ook dicht gaat om 17.00. Kan ik niet eens gaan sporten. Waar zijn ze in hemelsnaam mee bezig?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Met code zwart af te wenden😔!
Beter nu hard ingrijpen om een infarct te voorkomen.
Het biertje, het sporten komt wel weer.
Je kunt ook .savonds gaan hardlopen of je 30x op te drukken of.....

Nijogeth
Berichten: 10018
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
26 nov 2021 15:21
Met code zwart af te wenden😔!
Nee, dan was de grootste besmettingsbron wel aangepakt. Simpel. Zolang ze dat niet doen, zijn ze daar niet mee bezig. Dan zijn alle overige maatregelen voornamelijk voor de bühne.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
26 nov 2021 15:09
moederslink schreef:
26 nov 2021 12:23
Dit al bijna 2 jaar durende baggeronderwijs brengt het onderwijsniveau nog verder naar beneden.
Ik herken dat beeld niet.
moederslink schreef:
26 nov 2021 12:23
Het alternatief zou heel goed kunnen om in de grote vakanties het onderwijs weer op te pakken en dan stevig .
Alsjeblieft niet... is praktisch ook niet haalbaar.
moederslink schreef:
26 nov 2021 12:23
Qua niveau is het al zeer bedroevend.
Ik herken dat beeld ook niet.
moederslink schreef:
26 nov 2021 12:23
Aangezien de besmettingen op de scholen torenhoog oplopen is het sluiten vd scholen nu toch écht wel bitterhard nodig.
Eens! Liever nu doorpakken dan blijven aanmodderen.
MM , dan heb je geluk denk ik.👍👍
Een goede school, gedegen onderwijs etc etc, dat is fijn!

Wat ik lees en hoor is het vooral in de grote steden en met name in de Randstad bedroevend slecht gesteld.
Veel instroom van allochtone kinderen , asiel kinderen, te grote klassen, veel uitval, grote werkdruk.
Het degelijke taal-en rekenonderwijs is op veel scholen ver onder maat gedaald.
Het onderwijs in Nederland staat qua presteren beslist niet meer in de top 5 van West Europa.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
26 nov 2021 15:27
moederslink schreef:
26 nov 2021 15:21
Met code zwart af te wenden😔!
Nee, dan was de grootste besmettingsbron wel aangepakt. Simpel. Zolang ze dat niet doen, zijn ze daar niet mee bezig. Dan zijn alle overige maatregelen voornamelijk voor de bühne.
Ik hoorde gisteren aan tafel dat er binnen het hele adviesteam veel conflicterende belangen meespelen. Ieder praat vanuit zijn eigen belang. Daarom polderen ze ook te lang en teveel
De politiek moet uiteindelijk het stevige besluit nemen en dat blijkt dus nogal moeilijk te zijn🤔.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
26 nov 2021 15:32


De politiek moet uiteindelijk het stevige besluit nemen en dat blijkt dus nogal moeilijk te zijn🤔.




Ik vrees dat we over een maand of 3 weer voor hetzelfde staan, zolang ze de scholen niet sluiten zal het verder blijven gaan.

@ Nijogeth , gedraag je eens als een volwassen vent, en niet zo'n drammertje wat zijn zin wil krijgen. :D

Moneyman
Berichten: 30164
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
26 nov 2021 15:17
Ondertussen gaat het erover dat de sportschool dan ook dicht gaat om 17.00. Kan ik niet eens gaan sporten. Waar zijn ze in hemelsnaam mee bezig?
Echt, serieus? Ik zou bijna denken dat je de boel bewust loopt op te naaien.

Gesloten