uitbreiding catagorieen met nieuwe catogorie

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
DezeGene
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2017 14:53

uitbreiding catagorieen met nieuwe catogorie

Ongelezen bericht door DezeGene »

Hallo Allemaal.
Omdat milieu belangrijk is mis ik hier een categorie over op dit forum

ik had daar dan bijvoorbeeld de topic geopend over:
ideeën voor producenten om milieu te besparen.

Bij mijn mondhygiëniste werd mij een elektrische tandenborstel geadviseerd die op een normale leek maar dan met batterij.
je kan er ook gewoon mee poetsen zonder batterij en je hoeft dan telkens maar alleen het borsteltje te vervangen als deze versleten is.
aha, dat scheelt in een jaar heel wat stelen van tandenborstels!
maar dat zou ook fijn zijn voor afwasborstels, schilderskwasten, poederkwasten, wc borstels etc.
overal waar maar een steel aan zit.
producenten, doe er je voordeel mee!

Moneyman
Berichten: 30123
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: uitbreiding catagorieen met nieuwe catogorie

Ongelezen bericht door Moneyman »

DezeGene schreef:
10 dec 2021 12:31
Hallo Allemaal.
Omdat milieu belangrijk is mis ik hier een categorie over op dit forum

ik had daar dan bijvoorbeeld de topic geopend over:
ideeën voor producenten om milieu te besparen.
Je bedoelt zoiets? :wink:
viewforum.php?f=96

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: uitbreiding catagorieen met nieuwe catogorie

Ongelezen bericht door Sira »

Deze zijn nog beter voor het milieu https://www.hunebednieuwscafe.nl/2017/0 ... enborstel/

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: uitbreiding catagorieen met nieuwe catogorie

Ongelezen bericht door Erthanax »

Van bv afwasborstels, tandenborstels en wc-borstels bestaan er al lang versies met een verwisselbare of vervangbare borstel.
Waarom je met een elektrische tandenborstel ook 'normaal' zou willen poetsen is mij niet duidelijk. Ik gebruik de stofzuiger ook niet als veger.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: uitbreiding catagorieen met nieuwe catogorie

Ongelezen bericht door PGros »

DezeGene schreef:
10 dec 2021 12:31
aha, dat scheelt in een jaar heel wat stelen van tandenborstels!
maar dat zou ook fijn zijn voor afwasborstels, schilderskwasten, poederkwasten, wc borstels etc.
overal waar maar een steel aan zit.
producenten, doe er je voordeel mee!
Dat is toch geen besparing. Je vergeet dat zo'n losse borstel ook altijd moet passen. DUs of hetzelfde merk altijd kopen of weer een nieuwe borstel. Productie van dingen met een koppeling die goed moet blijven zitten is ook lastiger en kost dus meer energie. Er moeten verpakkingen komen voor het geheel en voor losse borstels. Ook weer dubbel dus meer energie.
Hoe simpel kan een steel met borstel gemaakt worden wat net zoveel kost als een losse borstel met kort steeltje en bevestiging.
Kijk een auto waar de band verwisseld kan worden is nog logisch maar een borsteltje op een steeltje?

DezeGene
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2017 14:53

Re: uitbreiding catagorieen met nieuwe catogorie

Ongelezen bericht door DezeGene »

Moneyman schreef:
10 dec 2021 12:40
DezeGene schreef:
10 dec 2021 12:31
Hallo Allemaal.
Omdat milieu belangrijk is mis ik hier een categorie over op dit forum

ik had daar dan bijvoorbeeld de topic geopend over:
ideeën voor producenten om milieu te besparen.
Je bedoelt zoiets? :wink:
viewforum.php?f=96
helemaal over het hoofd gezien, dankjewel!

DezeGene
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2017 14:53

Re: uitbreiding catagorieen met nieuwe catogorie

Ongelezen bericht door DezeGene »

Erthanax schreef:
10 dec 2021 18:07
Van bv afwasborstels, tandenborstels en wc-borstels bestaan er al lang versies met een verwisselbare of vervangbare borstel.
Waarom je met een elektrische tandenborstel ook 'normaal' zou willen poetsen is mij niet duidelijk. Ik gebruik de stofzuiger ook niet als veger.
niet willen, maar zo kwam bij mij het idee omhoog dat als je echt niet met elektrische tandenborstel wilt poetsen vanwege bijvoorbeeld batterijgebruik, je toch een alternatief hebt waarbij je minder kunststof verbruikt op de lange termijn.
ik weet dat dat per persoon maar een druppeltjes is op de gloeiende plaat, maar 'iets' kunnen doen houd de moed erin 8)

DezeGene
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2017 14:53

Re: uitbreiding catagorieen met nieuwe catogorie

Ongelezen bericht door DezeGene »

PGros schreef:
12 dec 2021 18:36
DezeGene schreef:
10 dec 2021 12:31
aha, dat scheelt in een jaar heel wat stelen van tandenborstels!
maar dat zou ook fijn zijn voor afwasborstels, schilderskwasten, poederkwasten, wc borstels etc.
overal waar maar een steel aan zit.
producenten, doe er je voordeel mee!
Dat is toch geen besparing. Je vergeet dat zo'n losse borstel ook altijd moet passen. DUs of hetzelfde merk altijd kopen of weer een nieuwe borstel. Productie van dingen met een koppeling die goed moet blijven zitten is ook lastiger en kost dus meer energie. Er moeten verpakkingen komen voor het geheel en voor losse borstels. Ook weer dubbel dus meer energie.
Hoe simpel kan een steel met borstel gemaakt worden wat net zoveel kost als een losse borstel met kort steeltje en bevestiging.
Kijk een auto waar de band verwisseld kan worden is nog logisch maar een borsteltje op een steeltje?
op zich heb je een punt, maar we hebben te maken met bewustwording.
die mechanische verbinding is in dit geval heel goed en ook duurzaam.
die opzetborstels zitten in een kleiner kaartje dan een normale borstel per 2 verpakt.
transport is daarom in de massa ook goedkoper.
altijd hetzelfde merk kopen voelt als belemmerend, maar dat is een afweging die een ieder persoonlijk moet maken of dit nu zo een probleem is.

je ziet het bijvoorbeeld ook bij afwasborstels. nog steeds worden er gemaakt die niet goed tegen heet water kunnen en de borstelharen snel plat worden en ze daardoor sneller worden weggegooid.
wij met zijn allen hebben de keuze om die uit de schappen te krijgen door dat type niet meer te kopen.

de overheid zal daarin niet willen helpen omdat economische groei juist vaak en veel vervangen/kopen nodig heeft.

Gesloten