Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

angel1978
Berichten: 11076
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

reggie2 schreef:
19 dec 2021 18:13
Is je eigen keus geweest joh....ik ben 2 x gevaccineerd en vind dat mensen zelf de keus moeten maken.

Dat jij nou bang bent kan iemand anders niks aan doen... zou zeggen blijf binnen.

Gelukkig hebben wij er niks over te zeggen of het wel of niet moet. :lol:
Gelukkig heb je dan hier ook niets over te zeggen
je oordeel heb jij bij je te houden.

16again
Berichten: 16167
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
19 dec 2021 17:24
criticus2 schreef:
19 dec 2021 15:38
....... (de omicron variant is naar het lijkt geimporteerd door gevaccineerden trouwens...). .........
Waar (b)lijkt dat dan uit?
Feit is dat je niet op die vliegtuigen kwam zonder vaccinatie of test.
Wat aantoont dat 1/2/3G toegangssystemen zo lek zijn als een mandje.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heeft u dat wel handsfree zitten tikken?

scharrelschipper
Berichten: 1851
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nevyn schreef:
19 dec 2021 18:09
reggie2 schreef:
19 dec 2021 17:56
PeterPeters1966 schreef:
19 dec 2021 17:38


Een alcohol- of drugsverslaving is in veel gevallen het gevolg van een niet te voorkomen ziekte. De impact van corona is te beperken door vaccinatie.
Alcohol en drugsverslaving is weglopen voor problemen......

Is niet bewezen dat het te beperken is.....over wappies gesproken.... je oordeel heb jij bij je te houden. Als mensen er voor kiezen om geen vaccinatie te nemen, dan heb je dat maar te accepteren.

Een gevaccineerde wappie nog wel... :lol: slimpie.
Nee niet als dat ten koste gaat van mensen die door een erge ziekte een operatie mislopen omdat een Wappie zich niet wil laten vaccineren.
Ben nu drie keer gevaccineerd en zit nu voor de derde keer in lock down.
Wat mij betreft en dit is een zeer persoonlijk mening, mogen ze wat mij betreft de vaccinatie weigeraars verplichten
Wat een rare term "vaccinatie weigeraars" is dat net zoiets als dienstweigeraars?
Je bent nu 3 keer geprikt en wordt voor de derde keer geconfronteerd met een lock down,of zit je er echt in? thuis of in een hotel waar je niet uit mag?
En tot wat wil je de weigeraars verplichten?
En uitstel van b.v operaties,natuurlijk komt dat voor,dat is geen nieuws.
Een vriendin van ons viel en brak een heup;direct geopereerd,een vriend had een afspraak voor een darm onderzoek,op zijn verzoek (kwam beter uit i.v.m. werk) kon hij een week eerder terecht.
Het zal verschillend zijn per regio en/of ziekenhuis,maar als ik dat hoor begrijp ik niet zoveel meer van al die paniek verhalen.
En de combinatie niet geprikt-wappie hebben we hier al uit den treure behandeld,dus stop met die onzin te verkondigen a.u.b.

Erthanax
Berichten: 9757
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Erthanax »

De vergelijking met dienstweigeraaars vind ik wel aardig. Wie geen vervangende dienstplicht wilde doen, ging voor 19 maanden naar de gevangenis.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jij hebt ervaring?😁

kuklos
Berichten: 9860
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

Op deze vraag:
kuklos schreef:
19 dec 2021 17:24
criticus2 schreef:
19 dec 2021 15:38
....... (de omicron variant is naar het lijkt geimporteerd door gevaccineerden trouwens...). .........
Waar (b)lijkt dat dan uit?
Komen deze antwoorden:
reggie2 schreef:
19 dec 2021 17:28
kuklos schreef:
19 dec 2021 17:24


Waar (b)lijkt dat dan uit?
Algemeen bekend dat gevaccineerden besmettelijk zijn.
16again schreef:
19 dec 2021 18:17
kuklos schreef:
19 dec 2021 17:24
criticus2 schreef:
19 dec 2021 15:38
....... (de omicron variant is naar het lijkt geimporteerd door gevaccineerden trouwens...). .........
Waar (b)lijkt dat dan uit?
Feit is dat je niet op die vliegtuigen kwam zonder vaccinatie of test.
Wat aantoont dat 1/2/3G toegangssystemen zo lek zijn als een mandje.
En je maar blijven afvragen waarom geen hond je nog serieus neemt. Na zulke antwoorden ook niet zo vreemd.

scharrelschipper
Berichten: 1851
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
19 dec 2021 18:55
De vergelijking met dienstweigeraaars vind ik wel aardig. Wie geen vervangende dienstplicht wilde doen, ging voor 19 maanden naar de gevangenis.
En? wordt het je nu duidelijk?

scharrelschipper
Berichten: 1851
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

kuklos schreef:
19 dec 2021 19:01
Op deze vraag:
kuklos schreef:
19 dec 2021 17:24
criticus2 schreef:
19 dec 2021 15:38
....... (de omicron variant is naar het lijkt geimporteerd door gevaccineerden trouwens...). .........
Waar (b)lijkt dat dan uit?
Komen deze antwoorden:
reggie2 schreef:
19 dec 2021 17:28
kuklos schreef:
19 dec 2021 17:24


Waar (b)lijkt dat dan uit?
Algemeen bekend dat gevaccineerden besmettelijk zijn.
16again schreef:
19 dec 2021 18:17
kuklos schreef:
19 dec 2021 17:24


Waar (b)lijkt dat dan uit?
Feit is dat je niet op die vliegtuigen kwam zonder vaccinatie of test.
Wat aantoont dat 1/2/3G toegangssystemen zo lek zijn als een mandje.
En je maar blijven afvragen waarom geen hond je nog serieus neemt. Na zulke antwoorden ook niet zo vreemd.
Kuklos,we kregen de waarschuwing niet op de man/vrouw te spelen.

Erthanax
Berichten: 9757
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Erthanax »

scharrelschipper schreef:
19 dec 2021 19:04
Erthanax schreef:
19 dec 2021 18:55
De vergelijking met dienstweigeraaars vind ik wel aardig. Wie geen vervangende dienstplicht wilde doen, ging voor 19 maanden naar de gevangenis.
En? wordt het je nu duidelijk?
U wilt vaccinweigeraars 19 maanden opsluiten?

Erthanax
Berichten: 9757
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Erthanax »

En over die uitgestelde operaties waar u aan twijfelt; dit zijn de eerste vijf resultaten die ik krijg als ik zoek op "uitgestelde operaties":
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/11/28/wa ... n-a4067144
https://www.nza.nl/actueel/nieuws/2021/ ... -operaties
https://www.nu.nl/binnenland/6164786/ee ... azorg.html
https://www.zgt.nl/nieuws/algemeen/alge ... operaties/
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ronacrisis

Eerlijk gezegd vind ik het niet kies dat u de ernst van het probleem van uitgestelde operaties ontkent, dan wel bagatelliseert.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Gesprek
Henk Krol
@HenkKrol
Rutte, De Jonge en Van Dissel beweren stellig dat de huidige vaccins onvoldoende bescherming bieden tegen de omicronvariant.
Maar als dat klopt, waarom moeten we ons dan juist met deze vaccins laten bijprikken?


Aldus Henk Krol,op Twitter

Nijogeth
Berichten: 10118
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

PeterPeters1966 schreef:
19 dec 2021 17:29
Neem een paracetamolletje en kijk of het minder wordt. Veel van die lui noemen het immers nog steeds maar een griepje.
Ja, dan nog. 11000 ziekenhuisopnames door de griep in 14 weken in 2018-2019. 2900 doden. Ook de griep heeft voor volle ziekenhuizen gezorgd. Mensen die de griepprik niet namen werden ook niet naar huis gestuurd met een paracetamolletje. En dat zonder maatregelen en met nog vollere ziekenhuizen. Dus zelfs met dat griepje kun je ze niet naar huis sturen.

16again
Berichten: 16167
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

reggie2 schreef:
19 dec 2021 20:21
Gesprek
Henk Krol
@HenkKrol
Rutte, De Jonge en Van Dissel beweren stellig dat de huidige vaccins onvoldoende bescherming bieden tegen de omicronvariant.
Maar als dat klopt, waarom moeten we ons dan juist met deze vaccins laten bijprikken?
Onvoldoende is nog steeds meer dan geen bescherming. Wat onder de streep uitmaakt met ziekenhuis opnames.
Maar wel een soort paniekvoetbal, waardoor na "testen testen testen" en nu "Booster booster booster" ik het gevoel heb alsof de BV Nederland flink water maakt, en "hozen hozen hozen" door mijn hoofd spookt.

Nijogeth
Berichten: 10118
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

PeterPeters1966 schreef:
19 dec 2021 17:34
Nijogeth schreef:
18 dec 2021 23:11
Moneyman schreef:
18 dec 2021 22:53
En gezien de verwachtingen is hard ingrijpen logisch.
Zou ik inkomen, maar de vraag is nog steeds waar de verwachtingen op zijn gebaseerd. Tot nog toe lijkt Omikron nergens voor een hogere ziekenhuisbezetting te zorgen, alleen voor extra besmettingen. Dan is het raar dat naast je neer te leggen en iets totaal anders als verwachting te gaan hebben.

En ik ga er nog steeds van uit dat de cijfers van de landen waar Omikron al veel meer voorkomt kloppen. Als de cijfers vanuit de overheden al niet kloppen, wie moeten we dan nog vertrouwen?
Jij bent er ook zo 1 die klaagt als de overheid te traag handelt, maar ook als ze sneller handelen. Jij had zeker gehoopt dat het weer lekker uit de hand zou lopen zodat je Rutte en De Jonge weer de schuld kan geven. De kans dat zoiets nu kan wordt natuurlijk wel minder nu er in vroeg stadium maatregelen worden genomen. Is dat even balen voor jou.

Heb je trouwens al gesolliciteerd voor een baan in het nieuwe kabinet? Zo zonder dat jouw talenten onbenut blijven voor het landsbelang.
Nou, ben ik even blij dat we hier niet op de man spelen.

Maar om je illusies weg te nemen, ik zal nooit zeggen dat ze te laat kwamen met verzwaren van de maatregelen. Elke verzwaring gaat voor mij te ver, vooral door de manier waarop.

Ik ben nog altijd van mening dat wij Nederland zijn. Een ondernemend land, wij lopen voorop in nieuwe inzichten, wij pretenderen liberaal te zijn, een overheid te hebben die zich zo min mogelijk probeert te bemoeien, maar ondertussen ook niemand laat vallen.

Wat zijn we nu aan het doen? We lopen achter alle landen aan, straffen ondernemers door verplicht te sluiten en laten grote groepen mensen gewoon kapot vallen door allemaal regels vanuit de overheid. Dat is gewoon niet het Nederland dat Nederland groot heeft gemaakt.

Wat hadden we wel kunnen doen? Onderscheidend zijn in de maatregelen. Het doel stellen de maatschappij op alle vlakken open te laten, maar toch het virus te beteugelen. Daar zetten we de juiste mix van mensen op en die komen dan met bijvoorbeeld het idee dat we in plaats van winkels te sluiten, winkelen op afspraak mogelijk maken, in plaats van restaurants dicht te gooien, eten op afspraak mogelijk te maken. Dan ga je verspreiding tegen, maar zorg je toch dat ondernemers kunnen leven en niet hun spaargeld moeten verbrassen.

Ik was altijd aardig aan de hand van de VVD, maar door de corona-aanpak, het vergallen van ondernemingen, heb ik vorig jaar niet op ze gestemd. De keuze op rechts is gelukkig groter geworden door het toetreden van Ja21 en Volt, want nu de VVD links van het midden is gaan zitten, is er ook een partij kwijt die voorheen veel met mijn denkbeelden overeen kwam. Maar als je als partij, die claimt het beste voor te hebben met ondernemers, zoveel ondernemers laat vallen, dan ben je mijn stem niet waard.

Lady1234
Berichten: 27276
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een overheid die zich zo min mogelijk moet bemoeien, maar wel de portemonnee moet trekken voor de steunmaatregelen?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Erthanax schreef:
19 dec 2021 19:13
En over die uitgestelde operaties waar u aan twijfelt; dit zijn de eerste vijf resultaten die ik krijg als ik zoek op "uitgestelde operaties":
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/11/28/wa ... n-a4067144
https://www.nza.nl/actueel/nieuws/2021/ ... -operaties
https://www.nu.nl/binnenland/6164786/ee ... azorg.html
https://www.zgt.nl/nieuws/algemeen/alge ... operaties/
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ronacrisis

Eerlijk gezegd vind ik het niet kies dat u de ernst van het probleem van uitgestelde operaties ontkent, dan wel bagatelliseert.
Schrijnend. En tragisch dat zoveel mensen hier hun ogen voor sluiten.

Mijn hart gaat uit naar alle patiënten die hierdoor getroffen zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Action werkt meer met klick en collect , online bestellen, tijdslot bepalen, afhalen en pinnen bij de deur.
Ging vorige keer hartstikke goed.

Nijogeth
Berichten: 10118
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
19 dec 2021 20:56
Een overheid die zich zo min mogelijk moet bemoeien, maar wel de portemonnee moet trekken voor de steunmaatregelen?
Van mij mogen ze alle (steun)maatregelen opheffen.

Overigens vind ik de term steunmaatregelen niet echt passen. Het is een beetje alsof je iemand met een kapotte tractorband gaat helpen met het reservewiel van een kever. Je klinkt heel behulpzaam, maar uiteindelijk staat die vent nog steeds met een tractor waar ie niet mee kan rijden.

Ondernemers leven van de winst, als je iemand dan gaat helpen door de vaste lasten en personeelskosten enigszins te compenseren (uiteraard doen ze dat niet volledig, dus moet de ondernemer daar ook nog bijleggen), dan heeft die ondernemer nog steeds niets. En ja, dan geef je ze een bijstandsuitkering om de eigen lasten te dragen, maar laat die nu net op gaan aan dat stukje wat ze zelf moeten bijleggen aan de vaste lasten en de personeelskosten van de onderneming. Wil je zoiets daadwerkelijk goed doen, dan dien je de verwachte winst mee te nemen en dat kun je redelijk goed doen met de cijfers van voorheen (behalve bij nieuwe of gegroeide ondernemingen).

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Oke, moeten meer winkels gaan doen. Verdienen ze nog iets.
Van mij mogen de winkels weer opengaan
@moederslink

Gesloten