Mediamarkt ontkent promotie en weigert uitbetaling.

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
CAConsuming
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 dec 2021 11:40

Mediamarkt ontkent promotie en weigert uitbetaling.

Ongelezen bericht door CAConsuming »

Anno 2021 verwacht je niet dat een groot concern als mediamarkt nog denkt dat dit soort dingen onder het tapijt kunnen worden geschoven. In November verviel mijn contract met mijn internet en televisie provider en dus ging ik op zoek naar een leuke aanbieding. Die kwam ik tegen in de vorm van een cashback actie van Ziggo via mediamarkt. Ik rustig de voorwaarden doorgelezen en de bestelling geplaatst voor een giga max abonnement. Eindelijk 1gb/s internet, en een leuke cashback actie, komt goed uit voor de kerst. Binnen 4 (2 weken annuleringsperiode en 2 weken verwerkingstijd) zou het bedrag van 300 euro worden bijgeschreven op mijn IBAN. Ik moest hiervoor een online formulier invullen waarna ik een goedkeuring ontving waarin deze voorwaarden. Ik zou nogmaals spoedig een e-mail ontvangen wanneer het voltooid was en ik mijn geld binnen kreeg. Het wachten begon.

Toen de termijn van 4 weken verstreek en ik geen vervolgmails ontving of iets dergelijks ging bij mij enige argwaan op toen ik zag dat de promotie niet meer bestond op ziggo.mediamarkt.nl De lopende promotie was vervangen voor een cadeau. Mijn geld was ook niet gestort door de mediamarkt of ziggo. Beide partijen geven telefonisch aan in eerste instantie dat de andere partij verantwoordelijk is voor de uitbetaling hiervan, maar dat ze ook nul kennis hebben van een dergelijke aanbieding. Als ik de mails toestuur waarin alles duidelijk beschreven staat naar Ziggo krijg ik te horen dat dit heel vreemd is, en dat de betaling overduidelijk via Mediamarkt gaat omdat de actiemails via hen lopen. Bij Mediamarkt krijg ik bij de klantenservice helemaal geen gehoor aan mijn vraag. Meerdere medewerkers van het belgische klantencentrum verkondigen mij dat een dergelijke actie helemaal niet bestaat via de website ziggo.mediamarkt.nl, dat dit soort dingen altijd via de lokale mediamarkt winkel gedaan worden en je dit altijd in persoon in de winkel fysiek zelf moet afsluiten. Ik krijg te horen dat ik maar moet e-mailen naar Mediamarkt omdat deze mensen die zich moeten voordoen als klantenservice van mediamarkt hier niet eens in kunnen kijken. De e-mails van mij worden doodleuk genegeerd door de Mediamarkt. Eenmalig lijk ik contact te hebben met een nederlandse medewerker van de mediamarkt, die mij droogjes verteld dat het enige wat ik kan doen is wachten en kijken of de betaling nog binnen komt en dat het anders pech is. Hij kan het nergens terug vinden en vind dat het de verantwoordelijkheid van Ziggo is. Dat de correspondentie in de aanbieding en dergelijke door mediamarkt gaat vind hij vreemd, maar is niet zijn probleem, citeer ik. Hij hangt de telefoon hierna op.

In een laatste poging heb ik deze week beide bedrijven gebeld met dit verhaal en al het verzamelde bewijs. Ik krijg van Ziggo te horen dat ze het heel spijtig vinden maar dat het echt niet hun probleem is omdat ik het heb afgesloten via ziggo.mediamarkt.nl. Mediamarkt gaf mij via een medewerker te kennen dat ik nogmaals moest mailen omdat enig ander vorm van klantenservice mij niet hierin kan helpen. Het antwoord op het feit dat mijn mails nog niet beantwoord waren was simpelweg: ''Ja dan weet ik het ook verder niet meer. Misschien kun je je abbonnement laten annuleren?'' Nee, is het antwoord van Ziggo, de termijn hiervoor is verstreken en het feit dat het contract onder valse voorwaarden was opgesteld was verder niet iets waar zei wat aan konden doen.

Dit is echt de absoluut laatste keer dat ik ooit wat te maken wil hebben met beide bedrijven. Ik sta denk ik gewoon in mijn recht op mijn abbonnement te cancellen en hier niks voor te betalen?

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Mediamarkt ontkent promotie en weigert uitbetaling.

Ongelezen bericht door geengast »

Het is duidelijk dat u iets gekocht heeft bij ZIGGO. Daar zat een cashback actie aan verbonden van Mediamarkt. Deze actie is niet verlopen en staat gewoon nog op de site.
Heb vaker aan cashback acties meegedaan (Sony, Samsung etc), maar een wachttijd van 4 maanden was heel normaal! Nu staat er bij de voorwaarden dat dit binnen 4 weken gebeurd. Dat kun je met een korreltje zout nemen.

Of u aan de voorwaarden voldoet weet ik uiteraard niet (bv meer als 6 maanden geleden Ziggo abbo of rekeningnummer dat hetzelfde moet zijn als dat van het Ziggo abbo etc). Als u daaraan allemaal voldoet dient u bij Mediamarkt te zijn voor de cashback.

CAConsuming
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 dec 2021 11:40

Re: Mediamarkt ontkent promotie en weigert uitbetaling.

Ongelezen bericht door CAConsuming »

geengast schreef:
23 dec 2021 13:42
Het is duidelijk dat u iets gekocht heeft bij ZIGGO. Daar zat een cashback actie aan verbonden van Mediamarkt. Deze actie is niet verlopen en staat gewoon nog op de site.
Heb vaker aan cashback acties meegedaan (Sony, Samsung etc), maar een wachttijd van 4 maanden was heel normaal! Nu staat er bij de voorwaarden dat dit binnen 4 weken gebeurd. Dat kun je met een korreltje zout nemen.

Of u aan de voorwaarden voldoet weet ik uiteraard niet (bv meer als 6 maanden geleden Ziggo abbo of rekeningnummer dat hetzelfde moet zijn als dat van het Ziggo abbo etc). Als u daaraan allemaal voldoet dient u bij Mediamarkt te zijn voor de cashback.
Het is hetzelfde rekeningnummer. Kreeg ook een bevestiging van goedkeuring. Echter geven beide bedrijven aan dat een dergelijke actie dus helemaal niet meer aan de orde is en dat ze zich ook niet kunnen herinneren dat de specifieke actie waaraan ik heb deelgenomen er was. Geen van beide partijen wilt het uitbetalen, dat is het probleem. Als Mediamarkt mij alleen maar al een bevestiging zou kunnen geven dat de promotie uitbetaald gaat worden wil ik best gedwee nog wat langer wachten. Het feit dat mij wordt verteld dat ik deze niet zal gaan ontvangen door ze omdat zei de aanbieding niet kunnen vinden in het systeem is echter erg argwaantrekkend.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mediamarkt ontkent promotie en weigert uitbetaling.

Ongelezen bericht door 16again »

geengast schreef:
23 dec 2021 13:42
Het is duidelijk dat u iets gekocht heeft bij ZIGGO.
ziggo.mediamarkt.nl is toch de website van mediamarkt

HandigeHarrie
Berichten: 1375
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Mediamarkt ontkent promotie en weigert uitbetaling.

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

CAConsuming schreef:
23 dec 2021 14:54
geengast schreef:
23 dec 2021 13:42
Het is duidelijk dat u iets gekocht heeft bij ZIGGO. Daar zat een cashback actie aan verbonden van Mediamarkt. Deze actie is niet verlopen en staat gewoon nog op de site.
Heb vaker aan cashback acties meegedaan (Sony, Samsung etc), maar een wachttijd van 4 maanden was heel normaal! Nu staat er bij de voorwaarden dat dit binnen 4 weken gebeurd. Dat kun je met een korreltje zout nemen.

Of u aan de voorwaarden voldoet weet ik uiteraard niet (bv meer als 6 maanden geleden Ziggo abbo of rekeningnummer dat hetzelfde moet zijn als dat van het Ziggo abbo etc). Als u daaraan allemaal voldoet dient u bij Mediamarkt te zijn voor de cashback.
Het is hetzelfde rekeningnummer. Kreeg ook een bevestiging van goedkeuring. Echter geven beide bedrijven aan dat een dergelijke actie dus helemaal niet meer aan de orde is en dat ze zich ook niet kunnen herinneren dat de specifieke actie waaraan ik heb deelgenomen er was. Geen van beide partijen wilt het uitbetalen, dat is het probleem. Als Mediamarkt mij alleen maar al een bevestiging zou kunnen geven dat de promotie uitbetaald gaat worden wil ik best gedwee nog wat langer wachten. Het feit dat mij wordt verteld dat ik deze niet zal gaan ontvangen door ze omdat zei de aanbieding niet kunnen vinden in het systeem is echter erg argwaantrekkend.
geengast kan het wel vinden ....

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 941
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Mediamarkt ontkent promotie en weigert uitbetaling.

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Mijn ervaring met Ziggo is dat zij panisch worden als hun klacht bij de geschillencommissie ligt. Ik heb 2 keer problemen gehad met Ziggo en beiden keren een klacht ingediend bij de geschillencommissie omdat ik er met Ziggo niet uitkwam. Toen ik het klachtengeld had betaald en daardoor Ziggo op de hoogte werd gesteld van de klacht, vanuit de geschillencommissie, was het probleem zo opgelost.
Mijn advies is om Ziggo nog een keer aan te schrijven met het verzoek om een oplossing en aangeven dat u anders de geschillencommissie verzoekt om een oplossing. Tevens een deadline stellen en daarna gelijk een klacht indienen bij de geschillencommissie.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 941
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Mediamarkt ontkent promotie en weigert uitbetaling.

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

16again schreef:
23 dec 2021 15:09
geengast schreef:
23 dec 2021 13:42
Het is duidelijk dat u iets gekocht heeft bij ZIGGO.
ziggo.mediamarkt.nl is toch de website van mediamarkt
Het lijkt mij dat Ziggo het meeste voordeel heeft van de actie. Voor de mediamarkt is het maar één keer verdienen maar voor Ziggo is het elke maand verdienen,
Ik kan mij niet voorstellen dat de Mediamarkt zomaar € 300 weggeeft om klanten binnen te halen voor Ziggo.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mediamarkt ontkent promotie en weigert uitbetaling.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zie op die site slechts een cashback van € 200 bij Mediamarkt.

Maar juist niets bij het Max abonnement.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 23 dec 2021 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.

CAConsuming
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 dec 2021 11:40

Re: Mediamarkt ontkent promotie en weigert uitbetaling.

Ongelezen bericht door CAConsuming »

Ik_weet_niet_alles schreef:
23 dec 2021 15:21
Mijn ervaring met Ziggo is dat zij panisch worden als hun klacht bij de geschillencommissie ligt. Ik heb 2 keer problemen gehad met Ziggo en beiden keren een klacht ingediend bij de geschillencommissie omdat ik er met Ziggo niet uitkwam. Toen ik het klachtengeld had betaald en daardoor Ziggo op de hoogte werd gesteld van de klacht, vanuit de geschillencommissie, was het probleem zo opgelost.
Mijn advies is om Ziggo nog een keer aan te schrijven met het verzoek om een oplossing en aangeven dat u anders de geschillencommissie verzoekt om een oplossing. Tevens een deadline stellen en daarna gelijk een klacht indienen bij de geschillencommissie.
Goede tip, dankjewel!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Mediamarkt ontkent promotie en weigert uitbetaling.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Volgens mij moet je bij Mediamarkt zijn voor die cashback. Tenminste: als die de cashback moet uitbetalen.

Geschillencommissie Thuiswinkel?

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Mediamarkt ontkent promotie en weigert uitbetaling.

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het is mij onduidelijk of Ziggo of MediaMarkt eindverantwoordelijk is voor deze casus (in ieder geval 1 van die 2), daarvoor zou ik de contract moeten lezen.

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.consumentenbond.nl/juridisch-advies of www.juridischloket.nl. Eventueel kan je daarna naar de geschillencommissie. De uitspraak van de geschillencommissie is bindend.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Mediamarkt ontkent promotie en weigert uitbetaling.

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

16again schreef:
23 dec 2021 15:09
geengast schreef:
23 dec 2021 13:42
Het is duidelijk dat u iets gekocht heeft bij ZIGGO.
ziggo.mediamarkt.nl is toch de website van mediamarkt
En deze biedt nu € 150 aan: Nu tijdelijk met een MediaMarkt cashback t.w.v. €150,

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Mediamarkt ontkent promotie en weigert uitbetaling.

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Ziggo heeft maar één officiële website, namelijk www.ziggo.nl. De cashback wordt niet door Ziggo uitbetaald maar in dit geval door de MediaMarkt. De website https://ziggo.mediamarkt.nl/ is van de Mediamarkt én niet van Ziggo. Lees ook de voorwaarden; https://mmpromo.eu/html/files/846.pdf.

De cashbackcampagne van Ziggo bij MediaMarkt loopt vanaf 22 juli 2019 t/m 31 december 2021. O.a. de volgende voorwaarden zijn van toepassing;

Deze actie is alleen geldig als je na een aankoop in de MediaMarkt een nieuwe Ziggo klant wordt en een van de pakketten waarop de actie van toepassing is bestelt of wanneer je al klant bent, maar nog geen internet van Ziggo heeft, en een van deze pakketten bestelt:
o Bij het pakket Internet Start + TV Start (+Bellen) ontvangt u een cashback
o Bij het pakket Internet Complete + TV Complete (+Bellen) ontvangt u een cashback
o Bij het pakket Internet Max + TV Max (+Bellen) ontvangt u een cashback

Geef hieronder de benodigde gegevens op zodat wij je cashback in behandeling kunnen nemen. Zorg ervoor dat je alle velden op de claimpagina correct invult. Twijfel je over welke informatie er van je gevraagd wordt? Raadpleeg dan voor de zekerheid de hulpopties naast een veld (bijvoorbeeld voor kassabon of online factuurnummer). De cashback zal pas worden uitbetaald als de herroepingstermijn van 14 dagen is verstreken. In de regel betekent dit dat je binnen 4 weken na besteldatum je cashback ontvangt. Het bedrag wordt gestort op het door jou opgegeven IBAN-rekeningnummer.

De cashback moet je aanvragen via het formulier op https://www.mediamarkt.nl/nl/shop/cashback.html

CAConsuming
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 dec 2021 11:40

Re: Mediamarkt ontkent promotie en weigert uitbetaling.

Ongelezen bericht door CAConsuming »

Faye1971 schreef:
23 dec 2021 19:00
Ziggo heeft maar één officiële website, namelijk www.ziggo.nl. De cashback wordt niet door Ziggo uitbetaald maar in dit geval door de MediaMarkt. De website https://ziggo.mediamarkt.nl/ is van de Mediamarkt én niet van Ziggo. Lees ook de voorwaarden; https://mmpromo.eu/html/files/846.pdf.

De cashbackcampagne van Ziggo bij MediaMarkt loopt vanaf 22 juli 2019 t/m 31 december 2021. O.a. de volgende voorwaarden zijn van toepassing;

Deze actie is alleen geldig als je na een aankoop in de MediaMarkt een nieuwe Ziggo klant wordt en een van de pakketten waarop de actie van toepassing is bestelt of wanneer je al klant bent, maar nog geen internet van Ziggo heeft, en een van deze pakketten bestelt:
o Bij het pakket Internet Start + TV Start (+Bellen) ontvangt u een cashback
o Bij het pakket Internet Complete + TV Complete (+Bellen) ontvangt u een cashback
o Bij het pakket Internet Max + TV Max (+Bellen) ontvangt u een cashback

Geef hieronder de benodigde gegevens op zodat wij je cashback in behandeling kunnen nemen. Zorg ervoor dat je alle velden op de claimpagina correct invult. Twijfel je over welke informatie er van je gevraagd wordt? Raadpleeg dan voor de zekerheid de hulpopties naast een veld (bijvoorbeeld voor kassabon of online factuurnummer). De cashback zal pas worden uitbetaald als de herroepingstermijn van 14 dagen is verstreken. In de regel betekent dit dat je binnen 4 weken na besteldatum je cashback ontvangt. Het bedrag wordt gestort op het door jou opgegeven IBAN-rekeningnummer.

De cashback moet je aanvragen via het formulier op https://www.mediamarkt.nl/nl/shop/cashback.html
Dit is gedaan en dat formulier is goedgekeurd via een bevestigingsemail naderhand. Alle voorwaarden zijn voldaan, hier is allemaal schriftelijk bewijs van gestuurd naar de mediamarkt. Zij geven echter aan nergens in hun systeem de actie terug te kunnen vinden omdat hun klantenservice geoutsourced is door een belgische firma. Er moet direct contact op worden genomen met een afdeling in Nederland. De klantenservice blijft herhaaldelijk zeggen dat zij de actie niet kennen en niet kunnen helpen. De termijn is ruim verstreken inmiddels. Gelukkig neem ik tegenwoordig mijn gesprekken op met klantenservices, want zoals aangegeven ben ik een charlatan, leugenaar en meer genoemd door de klantenservice, is er verkondigd dat een dergelijke aanbieding helemaal niet bestaat, en dat ik pech heb als de uitbetaling niet plaats vind. Ik heb inmiddels de geschillencomissie benaderd en al het e-mail verkeer en dergelijke aangeleverd. Die 300 euro kan me al weer vrij weinig schelen, dit is nu meer een principekwestie geworden. Je kan als bedrijf met dit soort klantgedrag niet wegkomen vind ik.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Mediamarkt ontkent promotie en weigert uitbetaling.

Ongelezen bericht door sjohie »

Het zijn wat lappen tekst, maar hoe deze actie zo te lezen werkt, is dat u een X bedrag als Mediamarkt cashback krijgt, na aanschaf van een Ziggo product, met wat aanvullende voorwaarden als <6 maanden geen klant geweest etc etc. En daarna dus dit bedrag in mindering krijgt als cashback, ná de koop van het één of ander bij de Mediamarkt, of mediamarkt webshop, volgens op het afsluiten van een relevant product bij Ziggo. Deze volgorde wordt ook duidelijk uit deze voorwaarden, die stellen dat u een aankoopbewijs dient te overhandigen als onderdeel van het geld ontvang proces.

Het is dus:
1- koop iets bij mediamarkt
2- sluit nieuw contract af bij Ziggo met X bedrag cashback (bedrag varieert per afgesloten product/dienst)
3- u dient aankoopbewijs in van nr1. en het actiebedrag van nr2. krijgt u overgemaakt

Overigens is dat Ziggo paviljoentje in de Mediamarkt ván Ziggo, deze wordt bijvoorbeeld ook bemenst door anders geklede (Ziggo tenue) medewerkers, en de reguliere medewerkers van MM, kunnen/mogen op dat paviljoen niks, als die Ziggo medewerker er niet is. Een "shop in shop" zogezegd.

BERG0001
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 nov 2011 17:49

Re: Mediamarkt ontkent promotie en weigert uitbetaling.

Ongelezen bericht door BERG0001 »

Weet u zeker dat u niet op een mail heeft geklikt die zo vaak voorbij schieten met namen als: Mediamarkt, Jumbo, Plus, Samsung, noem maar op. Altijd eerst checken of het mailadres die het stuurt wel klopt. Je kan meestal duidelijk zien dat het afkomstig is van spam. En dat ze je ergens op willen laten klikken zodat je weer in een 'loop' terecht komt en ze je gegevens zoveel mogelijk willen jatten. Er staan namelijk ook altijd van die geweldige lokkertjes in, dat als je logisch nadenkt, het niet waar te maken is.
Het kunnen ook advertenties zijn via google (zoeken) of facebook.
Dus ergo, er wordt misbruik gemaakt van bedrijfslogo's. De bedrijven weten dat het voor komt, maar kunnen er weinig aan doen.
Dit verklaart misschien ook waarom Ziggo en Mediamarkt dus helemaal niet afweten van deze verzonnen actie.
Ik doe maar een aanname zoals ik het mij voorstel.

JoAb
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2021 11:09

Re: Mediamarkt ontkent promotie en weigert uitbetaling.

Ongelezen bericht door JoAb »

Beste CaConsuming,

Ook door schade en schande heb ik mijzelf aangeleerd om van speciale (cashback) acties en met tijdslimietacties altijd een print screen te maken waarop de (belangrijkste) voorwaarden en vereisten van de actie staan. En waarop ook het juiste website adres van de firma wordt vermeld waar je de aankoop doet. Dit heeft me uit enkele vervelende situaties gered.
Ik hoop dat het je gaat lukken, ga idd anders naar de geschillencommissie. Veel succes.

Misco
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 feb 2007 14:50

Re: Mediamarkt ontkent promotie en weigert uitbetaling.

Ongelezen bericht door Misco »

De firma “Pinoccio” alias MediaMarkt is toch niet gek?! Je zou het bijna geloven?☺ !

De firma Ziggo en andere bedrijven krijgen in dit huis wel vaker onderdak en natuurlijk zijn dat meestal ”eigen” medewerkers hiervan, die deze stand bemensen. Bedenk dat “Pinoccio” hen nooit zomaar gratis onderdak aanbiedt. Het lijken fraaie acties die zij aanbieden en dat kan soms ook wel zo zijn, maar bedenk altijd dat “Pinoccio” ons altijd iets anders zal voorschotelen als er problems voor hèn uit voortkomen. Bedenk beste mensen dat MediaMarkt “niet gek” is; er moet wel een prijs betaald worden voor dit onderdak! Natuurlijk primair door de aanbieder van de actie, dat met “Pinoccio” verrekend moet worden. En daar zit de bottleneck, want óók de aanbieder geniet van zijn gastvrijheid bij MediaMarkt. Sámen worden ze er dus rijk van…ú!

Radar heeft de MediaMarkt al eerder dit jaar in de picture gehad na vele uitgestelde claims die nooit beantwoord werden. Zie: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... e=20210627 . Totdat Radar daar via televisie aandacht aan besteedde en was mijn probleem met een week daarna de wereld uit. Deze publiciteit bleek toch te gevoelig voor Mediaarkt. Maar “Pinoccio” zou “Pinoccio” niet zijn als dezelfde soort problemen zich daar niet steeds weer zouden herhalen?!

Deze firma komt regelmatig en al langere tijd in beeld als het er op aan komt dat zij nalatig zijn of hun verantwoordelijkheid niet tijdig nemen? Zodra er problemen zijn bij MediaMarkt kom je telefonisch met elk bekend nummer van deze firma op het zelfde landelijke punt uit de zogenaamde “frontoffice”. Zij hebben de verantwoordelijkheid blijkbaar van hun directie gekregen om de firmanaam “Pinoccio” in ere te houden. Zij proberen de indruk te wekken jou te helpen en dat zij het probleem melden, al dan niet met een tijdsafspraak. Maar vervolgens hoor je nóóit meer iets!! Dus neem je zelf weer contact op en zo begin je met een steeds langer resumé van je probleem bij de frontoffice neer te leggen. Want verder kom je nóóit!!! ☺. Waar het terecht moet komen is de zogenaamde “backoffice”, maar daar kom je nooit uit! Daar kun…. je gelooft het niet zèlfs de frontoffice nooit contact mee opnemen!! En de praktijkervaring leerde dat het na een half jaar met voor mij 12 herhalingen nog niet lukte. (Tussen haakjes: het ging mij slechts om € 25,00 claimkosten tijdens coronatijd om mijn verkeerd afgeleverde bestelling tijdens coronatijd 30 km verderop op te halen bij een andere klant wiens pakket bij míj was afgeleverd!). De frustratie dat werkelijk niemand bij de “backoffice” terecht kan komen wekt soms zelfs de hilariteit op bij de frontoffice. Maar het herhalen van een steeds langer resumé maakte het voor de frontoffice wel steeds moeilijker.

Uit alle voorgaande reacties op uw casus mag m.i. duidelijk blijken, óók uit het webadres, dat MediaMarkt hier als gastvrij aanbieder de eerstverantwoordelijke is. Ook al zou het Ziggo zijn, dan werd de aanbieding onder het dak van Mediamarkt aangeboden, toch? Je heil zoeken bij de Geschillencommissie kan mogelijk een oplossing zijn om via de achterdeur tot een oplossing te komen. Ziggo lijkt namelijk veel gevoeliger om zijn naam te grabbel te gooien dan MediaMarkt, die steeds wéér met dezelfde soort problemen de klant wil pakken. Maar m.i. blijft MediaMarkt als aanbieder de eerstverantwoordelijke.

Een paar mogelijk goede tips voor toekomstige aankopen via een website:
1. Maak een Word-document aan in dwarsformaat en kopieer wat je hart begeert en waar je gebruik van wilt maken. Leg daarbij duidelijk vast hoe alle voorwaarden met jou worden gemaakt. Eventuele betalingen zeker niet daarbij achterwege gelaten!
2. Zodra je meerdere correspondentie aangaat met de aanbieder, maak een mapje op je pc aan en hou in het kort gedateerd een logboek aan.
3. Maak een tijdafspraak met de “frontoffice” waarop je antwoord kan verwachten en aarzel niet zo spoedig mogelijk terug te bellen of te mailen (sla ze wel op!)
4. Gaat de termijn buiten alle proporties van redelijkheid geraken, dan heb je tenminste een duidelijk verhaal en tijdsbeeld om verdere actie te ondernemen, zoals Radar, Consumentenbond, Beltaxi of via je rechtsbijstandverzekering.
5. Probeer als het telefonisch resumé lang gaat worden, het telefoongesprek ook op te nemen.
6. Geef nóóit op!!! Deze bedrijven verdienen nu eenmaal deze blijvende aandacht, anders verandert er nooit iets!
Voor dit moment lijkt mij ook de gedachte van de Geschillencommissie e e n mogelijkheid, maar is het gelet op eerdere actie van Radar TV dit afgelopen halfjaar deze zaak bij herhaling nog eens op te pakken en MediaMarkt toch nog maar eens netjes “in te pakken”.

Heel veel sterkte en succes met de verdere uitkomst!

Gesloten