Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
06 jan 2022 12:16
Nijogeth schreef:
06 jan 2022 12:00
Het probleem is echter dat het niet zo gaat in de werkelijkheid. Het OMT bedenkt namelijk een lijst maatregelen en het kabinet kiest daar de maatregelen uit die zij uitvoerbaar vinden.
Dat is simpelweg niet waar, en dat blijkt al uit het net door mij gegeven voorbeeld.
Dat blijkt juist uit het door jouw gegeven voorbeeld. Het OMT adviseert sluiting van de scholen. De overheid gaat daar in mee (helemaal, want alle scholen gingen dicht). Daarna adviseert het OMT dat de lagere en middelbare scholen open kunnen na de vakantie. De overheid gaat daarin mee.

Geen, die kunnen open, maar met maatregelen, of van tevoren dat ze ze open laten met bepaalde maatregelen.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

OK, als je het niet ziet, zie je het niet. Het kabinet vinkt geen zaken op een OMT-lijstje af (of niet), maar maakt haar eigen keuzes. Die keuzes zijn soms conform OMT-advies, som niet, en soms deels. Heb je de door Sjohie gegeven informatie over het OMT en hoe het echt werkt al gelezen?

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
05 jan 2022 07:58
16again schreef:
04 jan 2022 22:06
Jablan schreef:
04 jan 2022 20:46
- Omikron is kort en heftig. Zowel in Zuid-Afrika als in London geeft deze variant een enorme besmettingspiek en daarna een grote daling. Of dit nu door deze variant komt of omdat mensen hun gedrag aanpassen, is onduidelijk. Beide zijn mogelijk.
Of zoveel mensen hebben het gehad, en zijn daardoor immuun, waardoor verdere verspreiding dood loopt.
Volgens de Greater London pagina op Wikipedia zijn er bijna 9 miljoen inwoners in deze regio. Jouw gedachte vraagt meer dan honderdduizend nieuwe gevallen per dag in dit gebied...
Als je het niet erg vindt, hou ik liever vast aan de mix van aangepast gedrag en het ziekteverloop onder Omikron als verklaring.

Eigen voorbeeld van aangepast gedrag: onze jongen kan nog geen extra ronde vaccin krijgen en gaat over op de ffp2-maskers voor overdag, op school.
Hier op terug komend:
Van de vaak getestte groep, de profvoetballers, heeft inmiddels bijna de helft corona gehad.
https://nos.nl/collectie/13840/artikel/ ... -lage-kant

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:
06 jan 2022 00:25
Maurice de Hond, om meerdere redenen:

* Hij is veroordeeld voor smaad, hij is geobsedeerd van zijn gelijk ondanks dat dit feitelijk onjuist bleek te zijn en zelf na een veroordeling bleef hij door gaan.

* Hij verdiend aan de donaties door een andere geluid te laten horen. Het algemene geluid levert weinig op, je als anti opstellen levert je vele tonnen aan donaties op, waarom denk je dat Baudet deze koers heeft gekozen. En neem bijvoorbeeld Willem Engel waarom denk je dat hij dit doet. Verdiep je eens in de personen, alles draait om geld!

* Op basis, zie mijn eerdere inhoudelijke reactie op je posts geeft Maurice de Hond aan dat Omnikron voor een stijging zorg in het ziekenhuis, geloof van rond de 36% en dit in Zuid Afrika waar de bevolking jonger is. Een stijging van 36% zou in Nederland gewoon code zwart betekenen en waarom negeert de Hond dit, omdat zijn conclusie altijd moet afwijken van het OMT beleid want anders haken de donateurs af. Het tegen geluid is het verdienmodel.

Sorry Jose, maar mensen verdienen geld met complot verhalen en alternatieven aanbieden. Verdiep je eens in de familie Engel die bekend staan voor uitbuiten van de zwakkere in onze samenleving.

De wetenschappers van het OMT vinden het onverstandig om nu de lock-down nu (eerder dan 14 januari) te beëindigen. Dit doen ze op basis van wetenschappelijke onderzoeken die gecontroleerd zijn en niet op halve cijfers.

Maurice de Hond is een opiniepeiler, maar hierin heeft hij zijn verdienmodel verloren door zijn veroordeling voor laster daarom heeft hij een nieuw verdienmodel nodig en dat is de regering en OMT aanvallen.
RIVM/OMT modellen en cijfers zijn juist niet openbaar, externe deskundigen kunnen daardoor niet meerekenen. Wellicht is dat ook niet de bedoeling.

Waarom moet je Engel of Baudet erbij halen, of zelfs complot verhalen , als het om Maurice gaat?

Er zijn inmiddels legio voorbeelden dat Maurice zaken goed en eerder onderkent.

Zomaar een quote:
https://www.ftm.nl/artikelen/qr-code-update
Op 3 december gaf Hugo de Jonge toe dat er in het Delftse onderzoek een grove rekenfout zat. ‘De ziekenhuisopnames onder besmette gevaccineerden in het onderzoek van de TU Delft [moeten] met ongeveer een factor 4 [..] worden vermenigvuldigd.’ Daarover was in de Kamer een vraag gesteld naar aanleiding van een artikel van de in het afgelopen jaar meermaals in opspraak geraakte opiniepeiler Maurice de Hond, die de rekenfout ontdekte.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Zomaar een quote
onzin.. dit is minimaal de 5e keer dat ik je exact dezelfde link heb zien plaatsen ( ongetwijfeld zal ik er ook gemist hebben ).

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
06 jan 2022 20:32
Waarom moet je Engel of Baudet erbij halen, of zelfs complot verhalen , als het om Maurice gaat?
:D Omdat ze alle drie nogal wat overlap hebben, bijvoorbeeld?

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
06 jan 2022 20:44
Zomaar een quote
onzin.. dit is minimaal de 5e keer dat ik je exact dezelfde link heb zien plaatsen ( ongetwijfeld zal ik er ook gemist hebben ).
Interessanter is een telling hoeveel keer Maurice het achteraf toch wel beter wist dan de gevestigde orde.
Laatst gewijzigd door 16again op 06 jan 2022 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik las net toch wel een zorgwekkend stuk op skynews over Long COVID in Groot Brittannië.
De cijfers zijn best wel hoog.
Het is maar hopen het niet zo werkt bij COVID-19 als bij het enterovirus, wat de gevolgen later nog kunnen komen.

https://news.sky.com/story/coronavirus- ... 10052?s=09

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het Achtuurjournaal opende met de bedreiging van Kaag.

In "Den Haag" wordt nu expliciet een verband gelegd tussen de uitlatingen bij het FvD en ontspoorde wappies die onze rechtsstaat bedreigen.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 06 jan 2022 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
06 jan 2022 20:58
angel1978 schreef:
06 jan 2022 20:44
Zomaar een quote
onzin.. dit is minimaal de 5e keer dat ik je exact dezelfde link heb zien plaatsen ( ongetwijfeld zal ik er ook gemist hebben ).
Interessanter is een telling hoeveel keer Maurice het achteraf toch wel wist dan de gevestigde orde.
Vertel eens, wat is daar de feitelijke meerwaarde van? Wat koop ik ervoor als een opiniepeiler het achteraf juist bleek te hebben?

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
06 jan 2022 20:58
angel1978 schreef:
06 jan 2022 20:44
Zomaar een quote
onzin.. dit is minimaal de 5e keer dat ik je exact dezelfde link heb zien plaatsen ( ongetwijfeld zal ik er ook gemist hebben ).
Interessanter is een telling hoeveel keer Maurice het achteraf toch wel beter wist dan de gevestigde orde.
Gezien je herhaling heb je blijkbaar niet al teveel keus..

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Moneyman schreef:
06 jan 2022 21:01
Vertel eens, wat is daar de feitelijke meerwaarde van? Wat koop ik ervoor als een opiniepeiler het achteraf juist bleek te hebben?
Als blijkt dat statisticus De Hond het vaker bij het juiste eind heeft dan het RIVM, enz. dan weet ik wie je serieuzer moet nemen.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
06 jan 2022 21:01
16again schreef:
06 jan 2022 20:58
angel1978 schreef:
06 jan 2022 20:44


onzin.. dit is minimaal de 5e keer dat ik je exact dezelfde link heb zien plaatsen ( ongetwijfeld zal ik er ook gemist hebben ).
Interessanter is een telling hoeveel keer Maurice het achteraf toch wel wist dan de gevestigde orde.
Vertel eens, wat is daar de feitelijke meerwaarde van? Wat koop ik ervoor als een opiniepeiler het achteraf juist bleek te hebben?
Dan kun je kritischer zijn over OMT/RIVM , feitelijk besturen hun adviezen het land, maar cijfers waar eea op gebaseerd is , blijken geregeld fout.
Ik geloof niet blindelings de een of de ander, maar zoek de nuance.
Moneyman schreef:
06 jan 2022 20:45
16again schreef:
06 jan 2022 20:32
Waarom moet je Engel of Baudet erbij halen, of zelfs complot verhalen , als het om Maurice gaat?
:D Omdat ze alle drie nogal wat overlap hebben, bijvoorbeeld?
Ik zie vooral grote verschillen:
Bij Engel denk ik aan waanzin, bij Baudet aan wappies. Ik ben bij beiden ooit vrijwel direct afgehaakt met luisteren , niet bij Maurice.
Vandaag wordt FvD/Baudet gekoppeld aan de fakkel, Maurice niet

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
06 jan 2022 21:01
16again schreef:
06 jan 2022 20:58
angel1978 schreef:
06 jan 2022 20:44


onzin.. dit is minimaal de 5e keer dat ik je exact dezelfde link heb zien plaatsen ( ongetwijfeld zal ik er ook gemist hebben ).
Interessanter is een telling hoeveel keer Maurice het achteraf toch wel wist dan de gevestigde orde.
Vertel eens, wat is daar de feitelijke meerwaarde van? Wat koop ik ervoor als een opiniepeiler het achteraf juist bleek te hebben?
Dat jij en degenen die de regels maken het mis hadden misschien?
En dat we daar iets van kunnen leren?

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
06 jan 2022 21:05
16again schreef:
06 jan 2022 20:58
angel1978 schreef:
06 jan 2022 20:44


onzin.. dit is minimaal de 5e keer dat ik je exact dezelfde link heb zien plaatsen ( ongetwijfeld zal ik er ook gemist hebben ).
Interessanter is een telling hoeveel keer Maurice het achteraf toch wel beter wist dan de gevestigde orde.
Gezien je herhaling heb je blijkbaar niet al teveel keus..
Keus genoeg.
Dit is opsomming Maurice zelf
https://maurice.nl/2021/12/25/hadden-ze ... eluisterd/
Maar linkjes naar website Maurice worden standaard weggehoond, zonder inhoudelijk commentaar
In mijn favoriete quote lees ik dat zelfs de minister toegeeft dat Maurice rekenfout ontdekt heeft.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
06 jan 2022 21:13
Moneyman schreef:
06 jan 2022 21:01
16again schreef:
06 jan 2022 20:58
Interessanter is een telling hoeveel keer Maurice het achteraf toch wel wist dan de gevestigde orde.
Vertel eens, wat is daar de feitelijke meerwaarde van? Wat koop ik ervoor als een opiniepeiler het achteraf juist bleek te hebben?
Dat jij en degenen die de regels maken het mis hadden misschien?
En dat we daar iets van kunnen leren?
Ah, SS in de bocht. Met z’n “respect” :roll:

Vertel eens: op welk punt hebben “ ik en de regelmakers” (wónderlijke combinatie trouwens!) het mis als blijkt dat die opiniepeiler het achteraf juist bleek te hebben?

Zolang je in dit soort vage onzinnige opmerkingen blijft hangen, hebben we geen fatsoenlijke discussie natuurlijk.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
06 jan 2022 21:16
angel1978 schreef:
06 jan 2022 21:05
16again schreef:
06 jan 2022 20:58
Interessanter is een telling hoeveel keer Maurice het achteraf toch wel beter wist dan de gevestigde orde.
Gezien je herhaling heb je blijkbaar niet al teveel keus..
Keus genoeg.
Dit is opsomming Maurice zelf
https://maurice.nl/2021/12/25/hadden-ze ... eluisterd/
Maar linkjes naar website Maurice worden standaard weggehoond, zonder inhoudelijk commentaar
In mijn favoriete quote lees ik dat zelfs de minister toegeeft dat Maurice rekenfout ontdekt heeft.
Met een reden.. linkjes naar linkjes naar linkjes naar dezelfde linkjes die ronddraaien in dezelfde linkjes…
Hoe kom je zo vaak mogelijk op een site waar je kunt doneren aan….
Hoeveel open data en onderbouwing ben je tegengekomen?

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Sommige bladzijden linken alleen naar eigen site. En soms staan er plaatjes met bron, maar dan mag je wel die bron doorspitten om het plaatje te doorgronden.
Maar hoeveel onderbouwing geeft RIVM/OMT? Hun modellen, en broncijfers zijn niet beschikbaar dan wel onvolledig.

Recent kwam het deltaplan ventilatie bij nieuwsuur langs.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/241169 ... et-op-orde
Deed me terugdenken aan oud Maurice filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=zKUiIB-V-AA

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Zijn ze nu niet aanwezig of onvolledig?
Beiden kan niet. Als ze er niet zijn kunnen ze onmogelijk onvolledig zijn ( dan is er namelijk iets ). Als ze onvolledig zijn, dan is er dus iets en kan het niet afwezig zijn.

Hoewel het altijd beter kan IS er in ieder geval iets ( zowel data als code ):
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... egankelijk

Dus nu nog maar een keer, waar is de open data en de gebruikte code van de modellen van diegene die het hardst het RIVM verwijt dat ze hun data openbaar moeten maken en dat dat hoort bij goede wetenschap?

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Hier valt te lezen hoe andere deskundigen rivm modellen aan flarden schieten (paywall):
https://www.ftm.nl/artikelen/basis-qr-c ... jfelachtig
https://www.ftm.nl/artikelen/qr-code-update
Artikelen gingen over recente 2G 3G QR code
Er valt te lezen:
‘In tegenstelling tot eerdere modellen is het RIVM nu transparant over de gebruikte formules en aannames. Dat maakt het mogelijk voor andere wetenschappers om het model te evalueren en verbeteringen aan te dragen.’
Ook deze deskundige vond RIVM vaak niet transparant

Zomaar een ander quote:
‘Dit is geen model maar een bierviltje-berekening,’ zegt hoogleraar waarschijnlijkheidsrekening Ronald Meester aan de Vrije Universiteit in Amsterdam.
Maurice heeft immers niet het alleenrecht op kritiek.

Gesloten