Dit is mijn ervaring met Budget Energy

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
egtrob
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2022 12:45

Dit is mijn ervaring met Budget Energy

Ongelezen bericht door egtrob »

ik wil hier mijn ervaring delen om te waarschuwen voor onnodige hoge energie kosten in bepaalde omstandigheden bij deze leverancier.
ik heb geprobeerd contact op te nemen om mijn situatie uit te leggen maar men is niet bereikbaar. (geen mail adres, een chatbot waar je niets mee kunt en een telefoon nummer waar niet opgenomen wordt!)

6 januari verliep mijn vaste contract en ging over op variabel tarief. Mijn voorschot werd nu ruim 600 euro!!! gebaseerd op verbruik van voorgaand jaar. Dit was veroorzaakt door een verbouwing ect. waardoor mijn verbruik aanzienlijk hoger was.
(communicatie hierover niet mogelijk). Voorschot heb ik gestorneerd en dan krijg binnen 2 dagen een mail en wordt er gedreigd met incasso kosten ect.
Budget heeft tarieven per maand; prima zou je zeggen. Hiervoor heb je dan wel een slimme meter nodig die ik niet heb. Budget biedt niet de mogelijkheid via je account meterstanden door te geven.
Ik zit zelf 3 mnd in Spanje met uiteraard een laag verbruik. Ik moet dus dure m3 gaan betalen omdat het verbruik geschat wordt terwijl ik afwezig ben.
Aangezien ik Budget niet kon bereiken, heb ik via klacht.nl een klacht ingediend. Dit werkt wel. Ik moest maar een slimme meter aanschaffen was het antwoord.
Ben inmiddels overgestapt!!!

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Dit is mijn ervaring met Budget Energy

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Maar je betaald uiteindelijk toch alleen voor je daadwerkelijke gebruik? als je nu in Spanje zit en nauwelijks iets verbruikt, dan wordt het voorschot verrekend met het daadwerkelijke gebruik.

Al begrijp ik wel dat je niet honderden euro's aan voorschot wil betalen in deze tijd bij laag verbruik, er vallen nogal wat energieleveranciers om...

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dit is mijn ervaring met Budget Energy

Ongelezen bericht door Moneyman »

egtrob schreef:
16 feb 2022 13:11
Voorschot heb ik gestorneerd en dan krijg binnen 2 dagen een mail en wordt er gedreigd met incasso kosten ect.
Ja, logisch. Er is geen enkele reden waarom je niet zou hoeven betalen.

ateurlings
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:14

Re: Dit is mijn ervaring met Budget Energy

Ongelezen bericht door ateurlings »

Je kunt toch je voorschot naar beneden bijstellen. Daarnaast heeft voorschot niets met een slimme meter te maken.
Op hun website:

Hoe kan ik mijn termijnbedrag verhogen of verlagen?

Je termijnbedrag kun je gemakkelijk zelf in MijnBudget aanpassen. Klik op het kopje ‘Mijn termijnbedrag’ en daarna op de knop ‘Controleer mijn termijnbedrag’. Aan de hand van je meterstanden kun je hier jouw ideale termijnbedrag berekenen. Zo weet je zeker dat je maandelijks ongeveer evenveel betaalt als dat je verbruikt. Zit je niet helemaal op koers? Dan pas je het meteen even aan. Lees hier alles over je termijnbedrag. 

Let op: je kunt je termijnbedrag tot 10% zelf verhogen of verlagen. Wil je hiervan afwijken? Bel of chat ons dan even!

jhogaarts
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008 16:32

Re: Dit is mijn ervaring met Budget Energy

Ongelezen bericht door jhogaarts »

Ik heb als het goed is nu ook een jaar contract bij Budget Energie. Ik heb geen slimme meter en die komt er ook niet in. Budget kan wel eisen maar als ik volgend jaar weer overstap en die eist geen slimme meter zit ik met dat apparaat opgescheept.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Dit is mijn ervaring met Budget Energy

Ongelezen bericht door sylvesterb »

jhogaarts schreef:
20 feb 2022 14:31
Ik heb als het goed is nu ook een jaar contract bij Budget Energie. Ik heb geen slimme meter en die komt er ook niet in. Budget kan wel eisen maar als ik volgend jaar weer overstap en die eist geen slimme meter zit ik met dat apparaat opgescheept.
Op termijn zullen alle leveranciers een slimme meter eisen en dit had wel je probleem voorkomen met "Budget Energy".

Duc
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2016 15:01

Re: Dit is mijn ervaring met Budget Energy

Ongelezen bericht door Duc »

Morganlefay schreef:
20 feb 2022 16:02
Ik vind de omschrijving digitale meter beter richting de waarheid dan een "slimme", maar dat dit bij een aantal gebruikers niet doordringt. :?
Eindelijk iemand die het ook zo ziet :D
Daarnaast een digitale meter kunnen ze uitzetten op ,het op afstand uitlezen, zodat je alsnog zelf de standen door geeft.
Op termijn zullen alle conventionele meters afgekeurd worden en ga je zo wie zo aan een digitale meter.

On topic

Waarom niet via inloggen bij budget energie je maand termijn naar beneden zetten?
Scheelde je een hoop gedoe.

busdriver
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 nov 2021 17:36

Re: Dit is mijn ervaring met Budget Energy

Ongelezen bericht door busdriver »

Jaren geleden hebben veel energiebedrijven al aangegeven dat er op termijn alle oude meters vervangen gaan worden door nieuwe versies en dat worden zèker de nieuwe digitale of "slimme meters". Een bepaald deel van de Nederlandse bevolking is echter nog niet op de hoogte van allerlei vernieuwingen op wat voor gebied dan ook omdat men pertinent niet met de moderne tijd mee wil.
Het wordt daarom voor deze groep steeds ingewikkelder om iets zonder veel problemen te regelen. Als we nu kijken naar een reactie zoals "een slimme meter komt er bij mij niet in" dan is men nog niet echt met de moderne tijd bezig want digitale meters komen na verloop van tijd in elke woning zonder uitzondering. Oud model meters worden niet meer geplaatst,ook niet als vervangen voor een ander oud model.

Gesloten