Vragen over webwinkel superfietsen.nl

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Mnaada1989
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2022 15:39

Vragen over webwinkel superfietsen.nl

Ongelezen bericht door Mnaada1989 »

Ik heb vorig jaar mei een fiets gekocht bij superfietsen.nl. In principe was ik heel blij met mijn fiets maar al snel deden de remmen het eigenlijk niet meer. Steeds werden ze afgesteld en deden ze het weer even maar de situatie was inmiddels levensgevaarlijk geworden.

In januari heb ik contact opgenomen met dit bedrijf omdat ik nog binnen de garantietijd zit en ik vroeg om een oplossing. Ik kreeg o.a. de oplossing dat ik tegen betaling mijn fiets kan laten ophalen en als hun tot de conclusie komen dat het een fabrieksfout is dan kan ik mijn geld wel terugkrijgen. Hier ga ik uiteraard niet mee akkoord want hoe weet ik of het echt mijn fout is als hun dat zeggen? Vooral na alle slechte reviews die ik tegenkwam. Ik laat het liever door een fietsenmaker checken die onpartijdig is want het is voor hun wel makkelijk om te roepen ja eigen schuld.

Inmiddels deden mijn remmen het weer niet en ben ik vandaag maar eens 2 fietsenmakers binnen gewandeld, helaas hadden ze beide het zelfde slechte nieuws en dat was dat het hele remsysteem vervangen moet worden en dat het zeker €125 gaat kosten. Ik heb weer contact opgenomen met de webshop, nu wetende dat het nooit goed is geweest en het dus niet mijn schuld is, maar ze willen mij helaas nog steeds niet helpen met dit probleem omdat ze het blijven gooien op zelfmontage (vanaf dag 1 al en dat doen ze bij meer mensen met klachten).

Ik krijg alleen oplossingen waar ik niks mee kan, Fiets naar Rotterdam brengen bijv. terwijl ik in Drenthe woon of zelf betalen om te laten ophalen en dan maken het hun maar moet ik wel zelf alles betalen zei die man vandaag. Ondertussen staat mijn fiets bij een fietsenmaker en betaal ik het helaas zelf maar. Mijn vraag is mag dit zomaar?

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vragen over webwinkel superfietsen.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Voortaan maar weer bij de fietsenmaker om de hoek kopen dan. Want die reisafstand en dergelijke heb je (als het goed is…) ingecalculeerd toen je die fiets kocht.

Natuurlijk kan je als de fiets echt non-conform is, proberen je recht te halen, maar da’s een lastig verhaal. En bedenk ook dat die fietsenmaker die je gevraagd hebt, ook niet bepaald onbevooroordeeld naar die online gekochte fiets kijken.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Vragen over webwinkel superfietsen.nl

Ongelezen bericht door Sira »

Ik kan u maar 1 advies geven en dat is: neem uw verlies en koop nooit meer een fiets op internet.
Laat eventueel de remmen repareren bij de plaatselijke fietsenhandelaar, zet daarna de fiets te koop (Marktplaats of kaartje supermarkt) en koop bij diezelfde fietsenhandelaar een andere fiets, desnoods een goede tweedehands.
U krijgt dan betere service, hij is beter bereikbaar en, indien nodig, komt hij de fiets bij u halen of brengen.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Vragen over webwinkel superfietsen.nl

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Indien je nog garantie hebt moet hun de reparatie doen.

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.consumentenbond.nl/juridisch-advies of www.juridischloket.nl om te informeren hoe jij je gelijk kan halen. Ik denk dat een rechtzaak starten de enige optie is.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Vragen over webwinkel superfietsen.nl

Ongelezen bericht door Nevyn »

Dit topic is weer een ultieme reclame voor de fietsenmaker op de hoek.

Gesloten