Twee bestellingen bij OTTO nog steeds niet aangekomen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
MissRedhead
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2022 11:01

Twee bestellingen bij OTTO nog steeds niet aangekomen

Ongelezen bericht door MissRedhead »

een eettafel met stoelen besteld. omdat 2 weken erna jarig was er goed opgelet dat het een korte levertijd had. Tafel en stoelen besteld met een levertijd van 2 tot 5 werkdagen. 2 weken later was de tafel er nog niet dus gebeld. ik moest maar geduld hebben want ik kon het ook niet annuleren omdat het volgens hun onderweg was. Een week later was het er nog niet. Ook mijn nieuwe bestelling is niet verzonden en het zou worden doorgestuurd en in orde gemaakt worden. is niet gebeurt dus weer gebeld en te horen gekregen dat als de klantenservice het doorzet dat het 5 werkdagen kon duren voordat zij antwoorden. Gevraagd of ik naar die afdeling doorverbonden kon worden maar dat was niet mogelijk.

Dus nu geen tafel en stoelen maar ook mijn nieuwe bestelling niet. En enige wat ze zeggen is wacht maar en heb geduld. Liegen over de levertijd op hun website en daarna klanten aan het lijntje houden en ze voor lucht laten betalen. [harde beschuldiging verwijderd door moderatie]

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Twee bestellingen bij OTTO nog steeds niet aangekomen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Morganlefay schreef:
18 mar 2022 11:28
Levertijden zijn met de huidige tekorten aan grondstoffen een dingetje. Snap nog steeds niet dat mensen denken dat er overal voorraden zijn.
Ik lees nergens dat iemand dat denkt. Ik lees slechst dat iemand goed gekeken heeft naar wat de verkoper zelf aangeeft.
Morganlefay schreef:
18 mar 2022 11:28
U kan natuurlijk vriendelijk verzoeken dat ze de levertijden die op de website staan aan te passen naar een meer reële leveringstijd.
Als ze dat nou gelijk doen, dan worden teleurstellingen zoals in dit topic voorkomen.

Otto is vrij nauwkeurig met levertijden. Soms geven ze aan "ca xxx weken", dan is het indicatief. Als het om dagen gaat, geven ze echter "2-6 werkdagen" aan. Als ze zelf zo concreet communiceren, zonder voorbehoud, mag de klant daar ook op vertrouwen.

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Twee bestellingen bij OTTO nog steeds niet aangekomen

Ongelezen bericht door Redfloor »

Moneyman schreef:
18 mar 2022 11:49
Als het om dagen gaat, geven ze echter "2-6 werkdagen" aan. Als ze zelf zo concreet communiceren, zonder voorbehoud, mag de klant daar ook op vertrouwen.
Ik werk zelf o.a. voor een platenlabel in een kleine markt. Zoek je een album op Bol wat bij ons is uitgebracht dan staat daar ook een paar dagen levertijd is. Maar dat houdt in dat zij ons een bericht sturen zodra een album is besteld. Dan sturen wij ze het album toe en sturen zij dat weer door. Dat duurt in principe een paar dagen. Tenzij we dat album niet op voorraad hebben.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Twee bestellingen bij OTTO nog steeds niet aangekomen

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik zou als ik TS was het annuleren , denk dat ze dan sneller lopen. Wij hadden een bank bestelt bij hun, levertijd 6 weken en dat klopte, wij hebben die weer terug gestuurd en dan gaat het ook minder snel.

Zeg gewoon en dat kan dat je gaat annuleren. Succes

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Twee bestellingen bij OTTO nog steeds niet aangekomen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Redfloor schreef:
18 mar 2022 12:04
Moneyman schreef:
18 mar 2022 11:49
Als het om dagen gaat, geven ze echter "2-6 werkdagen" aan. Als ze zelf zo concreet communiceren, zonder voorbehoud, mag de klant daar ook op vertrouwen.
Ik werk zelf o.a. voor een platenlabel in een kleine markt. Zoek je een album op Bol wat bij ons is uitgebracht dan staat daar ook een paar dagen levertijd is. Maar dat houdt in dat zij ons een bericht sturen zodra een album is besteld. Dan sturen wij ze het album toe en sturen zij dat weer door. Dat duurt in principe een paar dagen. Tenzij we dat album niet op voorraad hebben.
Wat heeft de werkwijze van Bol met Otto en dit topic te maken?

wim wisman
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2022 15:15

Re: Twee bestellingen bij OTTO nog steeds niet aangekomen

Ongelezen bericht door wim wisman »

Door een bij ons, twee jaar geleden, bij Otto bestelde kast, welke niet op tijd werd geleverd, kwamen wij ook in het zelfde afschuif traject terecht.
Maar annuleren was niet meer mogelijk.
Toen na eindeloos wachten, de vrachtrijder belde dat het in de wagen stond, heb ik hem rechtsomkeert laten maken.
De zending dus niet meer geaccepteerd. Zijn genoeg leveranciers die wel op tijd kunnen leveren en hun beloftes wel nakomen.

Gesloten