Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

witte angora schreef:
19 apr 2022 08:58
Ik_weet_niet_alles schreef:
19 apr 2022 07:50
Als ik het zo lees dan zijn er naar weinig forumleden die nog een 4e vaccinatie willen hebben. Forumleden die wel het lef hadden om iedereen die geen vaccinatie wilde hel en verdoemenis toe te wensen. Geen vaccinatie halen was asociaal. Zijn deze forumleden nog wel serieus te nemen? Zij vertonen ju hetzelfde asociaal gedrag.
Ik vraag mij af waar deze forumleden de grens trekken met het stoppen van vaccineren. Is dat de 4e, de 5e, de 8e, de 11e?
Vind je je eigen post niet een beetje warrig? Enerzijds zeg je dat de grens getrokken wordt bij de 4e vaccinatie, en vervolgens vraag je waar de grens wordt getrokken. Ben je zelf nog wel serieus te nemen?

Over de rest van je betoog zal ik het nog niet eens hebben.

Niks warrigs aan, hij /zij heeft een mening en die mag gedeeld worden.

Inderdaad.....waar is de grens want er zijn nog zat mensen die er in mee gaan. ( helaas) . het zijn net speldenkussens.

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door xflorisx »

Mijn vrouw heeft de 2e booster wel gehaald. Dit om de cliënten op haar afdeling niet te besmetten. Voor die 80 plussers is Corona vaak fataal.
Ik zelf wacht nog even. Heb in maart nog Corona gehad en zal dus zeker 3 maand moeten/kunnen wachten. Dan heb ik vakantie, zodat rond september ik mooi de booster kan halen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik_weet_niet_alles schreef:
19 apr 2022 07:50
Als ik het zo lees dan zijn er naar weinig forumleden die nog een 4e vaccinatie willen hebben. Forumleden die wel het lef hadden om iedereen die geen vaccinatie wilde hel en verdoemenis toe te wensen. Geen vaccinatie halen was asociaal. Zijn deze forumleden nog wel serieus te nemen? Zij vertonen ju hetzelfde asociaal gedrag. Ik vraag mij af waar deze forumleden de grens trekken met het stoppen van vaccineren. Is dat de 4e, de 5e, de 8e, de 11e?
Oh, daar ben ik nog steeds heel makkelijk in om mensen, die nu nog steeds ongevaccineerd zijn, hel en verdoemenis toe te wensen. Tenslotte krijg ik die wens uit die hoek al eerder te horen vanwege een leven, dat niet volgens hun normen en waarden verloopt. :wink:

Ik probeer er nuchter in te blijven. Vaccinatieplicht zit er niet in, dan is vrije keuze de eerstvolgende mogelijkheid om de vaccinatiegraad verder te verhogen.

Dat mensen de volgende herhalingsprik uitstellen, kan om verschillende redenen heel terecht zijn. Net Covid gehad, nieuwe medicijnen voor iets anders hebben gekregen - het zijn al de eerste twee goede en officieel toegestane gronden. De volgende is nog een hoog niveau aan afweerstoffen hebben en dan kan een volgende dosis het immuunsysteem overbelasten. Wie van prik 3 stevig ziek is geweest, is in mijn ogen terecht terughoudend over nummer 4, zeker omdat die behoorlijk snel na de 3e komt. Tijd tussen prik 2 en 3 was zes maanden, tussen 3 en 4 drie maanden.

Corona verandert en dat betekent, dat meningen mee-verandereren.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 apr 2022 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonlijke aanval

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door moederslink »

Laten we nu eerst eens het najaar afwachten. Wie weet ?!

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
19 apr 2022 17:14
Laten we nu eerst eens het najaar afwachten. Wie weet ?!


Zo is dat, wie dan leeft , wie dan zorgt.....trouwens met Oekraine hebben ze er toch geen tijd voor.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
19 apr 2022 16:13
Oh, daar ben ik nog steeds heel makkelijk in om mensen, die nu nog steeds ongevaccineerd zijn, hel en verdoemenis toe te wensen.
Na ruim 2 jaar zijn er nog genoeg.
En gaan ze morgen grootschalig met corona het ziekenhuis in, dan maak je zelf weer een lockdown mee
Jablan schreef:
19 apr 2022 16:13
Corona verandert en dat betekent, dat meningen mee-verandereren.
Vooralsnog veranderen de vaccins niet mee. Wat te denken geeft.
Wie wil de griepprik van 2 jaar terug hebben?

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Als ze toch vernietigd moeten worden is het te hopen dat het verantwoord gebeurt.
Dat we straks niet weer met een soort Lekkerkerk zitte.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 apr 2022 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Post waar je op reageert is verwijderd

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door G7 »

Ehhh......dan ben ik zeker 1 van die weinige forumleden die wel zonder morren de 4e vaccinatie heb gehad. Drie maanden na de laatste van December. Van alle prikken niets gemerkt en ben ook gelukkig niet ziek geweest, Nu moet ik er wel weer bijzeggen....ik hoor bij de risicogroep, zoals ik al weleens hier verteld heb. (hartfalen) In totaal eigenlijk 6 prikken gehad. Vier voor de Covid, een voor de Pneumo en nog een griepprik in 1 jaar tijd. Voorlopig kan ik wel even vooruit dus. Nu denk ik zelf wel.....voorlopig wel genoeg geweest. Mocht het in het najaar toch nodig zijn, ga ik er wel over nadenken en van de mening van Reggie 2 trek ik mij totaal niets aan. Zijn mening is duidelijk en dat mag !

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik ben ook helaas nog steeds niet gevaccineerd, ze hebben nog steeds niet uitgezocht waaraan het ligt dat die crashes bij patiënten zijn. Maar heb wel al corona gehad. En dat vind ik wel meevallen. Tot dusver ben ik blij dat ik het niet gedaan heb.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, ik heb ook mijn vierde gehad. En wie niet wil, die laat het maar.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door G7 »

Lady1234 schreef:
19 apr 2022 20:08
Nou, ik heb ook mijn vierde gehad. En wie niet wil, die laat het maar.
Precies. :)

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door G7 »

Onkruid71 schreef:
19 apr 2022 19:59
Ik ben ook helaas nog steeds niet gevaccineerd, ze hebben nog steeds niet uitgezocht waaraan het ligt dat die crashes bij patiënten zijn. Maar heb wel al corona gehad. En dat vind ik wel meevallen. Tot dusver ben ik blij dat ik het niet gedaan heb.
Ik snap je zin niet helemaal. Je zegt, ik ben helaas nog steeds niet gevaccineerd en op het eind zeg je, dat je blij bent dat je het niet gedaan hebt. :?: :?:

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

G7 schreef:
19 apr 2022 20:28
Onkruid71 schreef:
19 apr 2022 19:59
Ik ben ook helaas nog steeds niet gevaccineerd, ze hebben nog steeds niet uitgezocht waaraan het ligt dat die crashes bij patiënten zijn. Maar heb wel al corona gehad. En dat vind ik wel meevallen. Tot dusver ben ik blij dat ik het niet gedaan heb.
Ik snap je zin niet helemaal. Je zegt, ik ben helaas nog steeds niet gevaccineerd en op het eind zeg je, dat je blij bent dat je het niet gedaan hebt. :?: :?:
Simpel, ik wil ook veilig zijn maar niet ten koste van alles. En het is jammer dat ze het niet uitgezocht hebben. En ja achteraf ben ik blij dat het allemaal wel mee viel. Melle er eigenlijk niet veel van. Het had ook anders kunnen zijn.

witte angora
Berichten: 30800
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
19 apr 2022 21:08
De laatste tijd valt mij wat anders op. Elke keer als ik buiten Nederland ergens ben, staan er luchtzuiveraars als aanvulling op de ventilatie. Ook die helpen het aantal besmettingen omlaag te krijgen. Voorbeeld: plek waar een vaste groep mensen komt en niemand anders. In Nederland onder Omikron BA.2 kun je erop wachten, dat ze allemaal een positieve zelftest melden en waar luchtzuiveraars staan, daar blijft het bij een enkeling. Prima virusremmer, wat mij betreft.
Interessant. Van de week bij Ikea: die verkopen er nu ineens eentje die ook nog deel kan uitmaken van een tafeltje. Komt best wel een stroom lucht uit, is nog in te stellen ook. En dan komt de onvermijdelijke vraag: werken alle luchtzuiveraars even goed in het verminderen van besmettingen, of zijn er verschillen? En als er verschillen zijn, hoe kom je aan de nodige informatie? Wanneer is het zinvol om zo'n ding in te zetten?

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Hoe werken die luchtzuiveraars? Enkel rondpompen van lucht in dezelfde ruimte lijkt me weinig zinvol

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

scharrelschipper schreef:
19 apr 2022 21:33
Jablan,wel even eerlijk blijven.
Doe ik. Reggie2 gooide het woord 'drammen' erin. Wel opletten wie je wat verwijt.

Overigens klopt het, dat de toegelaten vaccins voor nu de oplossing zijn. Ze houden de ziekenhuizen vrijwel leeg. De Omikron-sterfgevallen komen uit regio's met minder goede vaccins of een hoog aantal ontkenners.
16again schreef:
20 apr 2022 08:35
Hoe werken die luchtzuiveraars? Enkel rondpompen van lucht in dezelfde ruimte lijkt me weinig zinvol
Er zitten filters in.
1. Bestetester.nl met meer uitleg
2. Testresults.nl met een indeling naar gebruik
3. Duits, homeandsmart.de met meer modellen
(Consumentenforum, gewoon een rijtje van die apparaten verlinken moet kunnen)

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
19 apr 2022 21:49
Ach @scharrelschipper....als mensen geen vaccinatie willen, dan hebben ze het maar te respecteren net zoals sommigen er 4 in laten jassen.
Alsnog hoor je dan geen uitspraken te doen over " hel en verdoemenis", als je dat dan terug krijgt....dram je 😁
Lekker zo laten..
Nee, want dat continue gezeur over "speldenkussens" is zo lekker respectovol hé Reggie... :roll:

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
20 apr 2022 09:39
Overigens klopt het, dat de toegelaten vaccins voor nu de oplossing zijn. Ze houden de ziekenhuizen vrijwel leeg. De Omikron-sterfgevallen komen uit regio's met minder goede vaccins of een hoog aantal ontkenners.
Erg zwart-wit verhaal. Onbenoemd blijft dat omikron variant mild is, dat is wellicht de belangrijkste factor voor de lege ziekenhuizen.
En de Omikron-sterfgevallen vallen voornamelijk in de hoogste leeftijdcategorie bij onderliggend lijden. Met ipv door Corona.
En daar helpt dus geen vaccinatie tegen.

witte angora
Berichten: 30800
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
20 apr 2022 10:16
reggie2 schreef:
19 apr 2022 21:49
Ach @scharrelschipper....als mensen geen vaccinatie willen, dan hebben ze het maar te respecteren net zoals sommigen er 4 in laten jassen.
Alsnog hoor je dan geen uitspraken te doen over " hel en verdoemenis", als je dat dan terug krijgt....dram je 😁
Lekker zo laten..
Nee, want dat continue gezeur over "speldenkussens" is zo lekker respectovol hé Reggie... :roll:
Het was mijn oma die kort voor haar dood in 1988 voor de zoveelste keer naar het ziekenhuis moest, voor de zoveelste keer geprikt werd, en vervolgens verzuchtte: 'waarom al dat geprik, ik ben toch geen speldenkussen?'

Ik denk dat de huidige generatie niet eens weet wat een speldenkussen is.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

witte angora schreef:
20 apr 2022 15:19


Ik denk dat de huidige generatie niet eens weet wat een speldenkussen is.
Dat is dan diep triest.

Gesloten