LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geschillencommissie BKR verhuisd en uitbesteed

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Erik
Berichten: 312
Lid geworden op: 07 jul 2003 15:26

Geschillencommissie BKR verhuisd en uitbesteed

Ongelezen bericht door Erik »

Als je je niet kan vinden in de BKR registratie die door Dexia is aangebracht (en wie kan dit wel?) dan kan je een procedure opstarten bij de geschillencommissie BKR die een bindende uitspraak doet. Tot voor kort was deze commissie onder leiding van prof. Kabel gevestigd aan de Herengracht 205 in Amsterdam maar daar zitten ze nu niet meer. Als je nu naar het BKR belt krijg je te horen dat de geschillencommissie verhuisd is naar De Laitressestraat 155-I in Amsterdam. Op zich is een andere locatie niet zo spannend maar ze wisten me ook te vertellen dat de comissie was uitbesteed aan een extern bureau. Desgevraagd konden (of wilden?) ze niet vertellen of daarmee ook de samenstelling van de commissie was veranderd. Op de site van het BKR staat nog steeds dat de commissie bestaat uit prof. Kabel en kornuiten maar dat kon wel eens achterhaald zijn. Deze commissie heeft voor zover ik weet alle bezwaren van eegaleasers verworpen maar dat soort standpunten zijn nauwelijk nog houdbaar. Een nieuwe commissie zal zeer welkom zijn.

Wie weet meer hierover?

Erik
Berichten: 312
Lid geworden op: 07 jul 2003 15:26

Re: Geschillencommissie BKR verhuisd en uitbesteed

Ongelezen bericht door Erik »

Zoals het er nu naar uitziet is de geschillencommissie inderdaad in zijn geheel vervangen. De nieuwe secretaris is Mr. H.J. van de Broek, de andere leden ken ik (nog) niet. Op zich is het gunstig dat de oude commissie weg is, die heeft alleen maar geoordeeld in het voordeel van de banken, met name in eegalease situaties. Dat begon voordat de rechtbanken uitspraken hebben gedaan die compleet anders oordeelden dan de oude geschillencommissie. Je zou kunnen zeggen dat de nieuwe commissie met een nieuwe start kan beginnen...

Gesloten