Uitstel levering Stella Morena Premium MDB FI

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Walter1969
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2022 09:23

Uitstel levering Stella Morena Premium MDB FI

Ongelezen bericht door Walter1969 »

In juli 2020 bij Stella een Morena Premium MDB FI aangeschaft en mijn huidige Stella Azzuro van drie jaar oud wordt daarbij ingeruild. Al snel werd mij verteld dat de levering in december 2020 zou plaatsvinden. Niet veel later werd dit verplaatst naar januari 2021. Oke dacht ik toen, voor een mooie fiets heb ik wel even geduld. Ik heb uiteindelijk al 1750 euro aanbetaald.

Levering in januari bleek niet haalbaar en de afspraak werd maart, daarna een uitstel van levering naar april en ook deze afspraak ging niet door. Nu werd de levering doorgeschoven naar mei.
Zowel in april als mei wordt je begin van de week gebeld door Stella voor een exact tijdstip van levering. Niet veel later wordt je terug gebeld dat de levering dus niet doorgaat. Wat is er intern aan de hand bij Stella, communicatie problemen???

Ik heb van Stella een gratis onderhoudsbeurt voor mijn huidige fiets en een korting van 100 euro gekregen op de aanschaf. Op dit moment geeft mijn huidige fiets een foutcode op het display aan en kan ik dus niet fietsen. De gemaakte reparatie-afspraak is gecancelled omdat mijn nieuwe fiets in mei zou worden geleverd. Ik zit dus zonder vervoer.

Ik heb al twee maal gevraagd naar een oplossing voor de extreem lange levering van de nieuwe fiets, want 10 maanden wachten is wel heel erg lang.
Stella, wees nu eens eerlijk tegen je klanten en kom met een oplossing. Klanten aan het lijntje houden is nergens voor nodig.

Ps. Graag zou ik een tijdelijke e-bike met middenmotor krijgen tot aan levering van de nieuwe fiets. Dit is toch een redelijk voorstel zou ik zeggen.

Walter

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Uitstel levering Stella Morena Premium MDB FI

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een fiets kopen in juli 2020 en nou nog niets? Ik had die order allang geannuleerd en mijn geld teruggevraagd,

Walter1969
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2022 09:23

Re: Uitstel levering Stella Morena Premium MDB FI

Ongelezen bericht door Walter1969 »

Ik begrijp je reactie. Maar ik wil nu graag dit type fiets hebben. Een vergelijkbare fiets ergens anders krijg ik nier voor deze prijs en ik krijg nog een redelijk bedrag terug voor mijn huidige Stella. Dit bedrag krijg ik niet op Marktplaats voor een 2e hand Stella.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Uitstel levering Stella Morena Premium MDB FI

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik denk dat je niet het recht hebt om extra's te vragen. Wel heb je de recht om de order te annuleren en je geld terug te krijgen (koop ontbinden) www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... beeindigen.

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies voor hulp of advies. Misschien kunnen hun een mooie brief schrijven en extra druk uitoefenen bij Stella.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Uitstel levering Stella Morena Premium MDB FI

Ongelezen bericht door Dirkie »

Walter1969 schreef:
29 apr 2022 12:39
Ik begrijp je reactie. Maar ik wil nu graag dit type fiets hebben. Een vergelijkbare fiets ergens anders krijg ik nier voor deze prijs en ik krijg nog een redelijk bedrag terug voor mijn huidige Stella. Dit bedrag krijg ik niet op Marktplaats voor een 2e hand Stella.
Heel leuk maar intussen heb je voor deze prijs ook geen fiets, je oude fiets is kapot en nog steeds geen zicht op levering. Kortom ik zie geen voordeel ergens in.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Uitstel levering Stella Morena Premium MDB FI

Ongelezen bericht door newmikey »

Walter1969 schreef:
29 apr 2022 12:39
Een vergelijkbare fiets ergens anders krijg ik nier voor deze prijs ...
Bij Stella wel dan? Wanneer zinkt het besef in dat deze prijs ook heeft gezorgd voor deze service (of het gebrek daaraan)?

HandigeHarrie
Berichten: 1375
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Uitstel levering Stella Morena Premium MDB FI

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Door de corona-lockdowns en nu door de oorlog in Oekraine zijn er allerlei leveringsproblemen (keukens fietsen enzovoort). Andere fietsen kan je ook niet binnen een jaar krijgen. Vraag gewoon alsnog om die servicebeurt, dan kan je op korte termijn weer fietsen. Verder zou ik de koop annuleren en bij een echte fietsenzaak eentje kopen, maar dat is een mening waar je niet om gevraagd hebt (spontaan advies). Ook dat zal lang duren maar dan kan je een betere service verwachten (en een betere fiets).

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Uitstel levering Stella Morena Premium MDB FI

Ongelezen bericht door sjohie »

Als u geen typefout heeft gemaakt in de jaartallen, bent u dus rap op weg naar 2 jaar levertijd. De ontwikkel- en productiecyclus van veel fietsonderdelen is jaarlijks, dus u krijgt hopelijk ooit nog een fiets, maar met bij levering al 2 jaar oude onderdelen. Wat zou dat doen voor de toekomst, als u zeg over 2 of 3 jaar een reserveonderdeel nodig heeft voor een reparatie?

Ik zie, net als de meeste anderen hier, geen reden om dit zo te laten bestaan. Ik zou annuleren, en opnieuw beginnen met een courant model met werkbare levertijd. Wat voor uniek wonderlijke functie of optie heeft dit specifieke model, wat het waard maakt om een kleine 2 jaar te wachten?

Belt-drive, accu in het frame en schijfremmen hebben alle E-bikes in die prijsklasse volgens mij ook.

rjlaverman
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2022 17:16

Re: Uitstel levering Stella Morena Premium MDB FI

Ongelezen bericht door rjlaverman »

Ik had een proefrit aangevraagd en tijdens die proef kwam ik een mooie fiets tegen waar ik wel interesse in had maar de prijs ( ik ben bijstandsgerechtigde) was een beetje hoog, Geen probleem zegt de man van Stella. Je kunt bij ons terecht voor Stella betaalgemak tegen 0% rente.

3 dagen later blijkt dat die 0% rente niet bestaat bij Stella en dat een extern bedrijf dat zogenaamde betaalgemak regelt. 9,9% rente p.j. en dat 6 jaar lang.

Ik zou i.p.v. de 1715 euro op 2254 euro uitkomen over 6 jaar gerekend, ik heb dus verder geen interesse meer getoond in een verdere onderhandeling met Stella.

Nu bellen ze 2 dagen geleden mij op over het feit hoe het zit met dat betaalgemak dat ik wel zou willen. Ik zeg ik ben definitief van de aankoop afgestapt voor een Stella fiets. Daarna nog 5 minuten aan de lijn gehangen met Stella en zij kwamen uiteindelijk met de opmerking dat de afdeling Annulering/opzegging binnenkort wel contact met mijn zou opnemen en dat de algemene voorwaarden even worden doorgenomen.

Nu ben ik in de veronderstelling dat ik geen definitieve beslissing heb genomen om een fiets aan te schaffen, maar dat zij waarschijnlijk gewoon een bestelling hebben gedaan voor de fiets die ik wel leuk vond (maar geen interesse meer had nadat de 0% rente een leugen was)

In de AV staat onder andere dat ik waarschijnlijk 10% van de 1714 moet gaan betalen.

Sta ik in mijn voordeel of nadeel ten opzichte van Stella? Moet ik die 10% betalen of is dat onzin?

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Uitstel levering Stella Morena Premium MDB FI

Ongelezen bericht door Moneyman »

rjlaverman schreef:
16 nov 2022 17:36
Sta ik in mijn voordeel of nadeel ten opzichte van Stella? Moet ik die 10% betalen of is dat onzin?
Laten we bij het begin beginnen. Wat staat er op papier, waar heb je voor getekend? Veronderstellingen hebben de eigenschap nogal eens onjuist te blijken.

Plaats reactie