Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27193
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@ik weet niet alles

Er is helemaal geen wasmachine geleverd, dat is juist het punt.

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De droger wordt donderdag opgehaald. Hopelijk krijgt u snel het geld terug of alsnog de wasmachine geleverd.

Juridische stappen nemen heeft weinig zin. Dit duurt langer. Tevens moet u bol.com de kans geven om dit in een redelijke tijd op te lossen. Zie www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... n-verwacht. Ik denk dat 14 dagen een redelijke tijd is.

Neem eventueel contact op met www.juridischloket.nl, maar ik gok dat hun op dit moment niks kunnen doen.

NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
07 jun 2022 19:42
NeoDutchio schreef:
07 jun 2022 16:53
Ik_weet_niet_alles schreef:
07 jun 2022 15:20
Vreemd dat sommige van TS veel verwachten en van Bol.com, degene die de fout heeft gemaakt, bijna niets.
Wat vind u daar vreemd aan? Door zelf opnieuw te bestellen heb je de wasmachine de volgende dag al binnen. Door de ander te herroepen zal deze opgehaald worden. Bellen en mailen om het anders op te lossen of om te proberen van procedures af te wijken zal meer tijd en energie kosten en ook meer frustratie geven.
Uiteraard is iedereen vrij in zijn keuze. En de mogelijkheden zijn benoemd.
TS moet maar een nieuwe bestellen, TS moet de nieuwe maar vooruitbetalen, TS moet de was maar bij de buren gaan doen. Allemaal zaken die van TS gewoon maar verlangt worden.
Dat Bol.com het probleem moet oplossen wordt gewoon genegeerd.
Kunt u ook aangeven wie aansprakelijk is als er schade optreedt aan de geleverde wasmachine, of moet TS daar ook voor zorgen en elke dag controleren of de verpakking niet is beschadigd?
TS moet niets en mag van alles. Bol kan en mag het probleem ook oplossen, maar dat gaat langer duren dan de praktische kant. Verder is Bol een sociaal bedrijf en wijst er nu nog niets op dat er redenen gezocht zal gaan worden om de herroeping te dwarsbomen. Dan kan je ook gaan verzinnen dat de nieuwe wasmachine beschadigd geleverd kan gaan worden en dat TS nog langer moet gaan wachten. Of dat de bus een lekke band krijgt en hoe TS dan moet gaan wassen?
Naastenliefde is niet iets geks of engs. Sterker, op vele vlakken kan er hulp gevraagd worden aan familie, vrienden of buren. Dus toen onze buren met de verbouwing geen water hadden konden ze gewoon hier naar het toilet en konden ze koffie en thee zetten. En toen wij tussen 2 huizen inzaten en 1 week compleet dakloos waren konden zij gewoon bij mijn schoonouders op zolder. Even passen en meten met 4 personen, maar meer dan slapen deden we daar toch niet. Het wassen bij buren, kennissen of familie is geen moeten, maar een oplossing hoe de berg wasgoed niet een skihelling gaat worden. Het is geen basis van moeten, het is een basis van hoe een probleem het snelste opgelost kan worden.

alfatrion
Berichten: 21923
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
06 jun 2022 18:54
Laatst had ik een kapotte LED balk die terug moest naar de bouwmarkt. Daar waren ze niet meer op voorraad en bij bestellen door de winkel zou het meer dan een week gaan duren. Reguliere voorraad word maar 1 tot 2 keer per week aangeleverd. Zou ik online bestellen was het de volgende dag al binnen. Dus gewoon online besteld en de volgende dag de kapotte weer ingeleverd en het geld terug.
Heb je meerprijs en de verzendkosten vergoed gekregen?

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Mss levert dit nog een pleistertje op de wond op: https://goedmaker.bol.com/

NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
08 jun 2022 00:20
NeoDutchio schreef:
06 jun 2022 18:54
Laatst had ik een kapotte LED balk die terug moest naar de bouwmarkt. Daar waren ze niet meer op voorraad en bij bestellen door de winkel zou het meer dan een week gaan duren. Reguliere voorraad word maar 1 tot 2 keer per week aangeleverd. Zou ik online bestellen was het de volgende dag al binnen. Dus gewoon online besteld en de volgende dag de kapotte weer ingeleverd en het geld terug.
Heb je meerprijs en de verzendkosten vergoed gekregen?
Welke meerprijs en welke verzendkosten? En mocht het zo zijn dat de tweede bestelling duurder zou zou en mochten daar verzendkosten op berekend worden, dan werd op die bon de oude lamp gecrediteerd. Het risico voor mij als klant was dus 0.

J. Deltoer
Berichten: 3111
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Hoe krijgt men het toch allemaal bij elkaar gefantaseerd om de klant op te schepen met een hele hoop gedoe. Voor dit soort problemen dient er een adequate klantenservice te zijn die de problemen normaal oplost en los van de normale bestelprocessen kan opereren.

NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
08 jun 2022 08:25
Hoe krijgt men het toch allemaal bij elkaar gefantaseerd om de klant op te schepen met een hele hoop gedoe. Voor dit soort problemen dient er een adequate klantenservice te zijn die de problemen normaal oplost en los van de normale bestelprocessen kan opereren.
Als u zou lezen dan had u gezien dat het minder gedoe is en juist sneller is om opnieuw te bestellen. Dus niets hoop gedoe.

J. Deltoer
Berichten: 3111
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

NeoDutchio schreef:
08 jun 2022 09:15
J. Deltoer schreef:
08 jun 2022 08:25
Hoe krijgt men het toch allemaal bij elkaar gefantaseerd....
Als u zou lezen dan....
Niet zo de denigrerend. Ik heb juist heel goed gelezen, vandaar ook mijn opmerking over het bij elkaar fantaseren

NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
08 jun 2022 12:07
NeoDutchio schreef:
08 jun 2022 09:15
J. Deltoer schreef:
08 jun 2022 08:25
Hoe krijgt men het toch allemaal bij elkaar gefantaseerd....
Als u zou lezen dan....
Niet zo de denigrerend. Ik heb juist heel goed gelezen, vandaar ook mijn opmerking over het bij elkaar fantaseren
Wat is uw advies aan TS hoe er zo snel mogelijk een nieuwe wasmachine kan komen en hoe er, mocht het te lang duren, de stapel was niet te veel ophoopt.

J. Deltoer
Berichten: 3111
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Klacht indienen en bestelling op laten halen, elders bestellen en was intussen naar wasserette oid en verder....
Ik_weet_niet_alles schreef:
07 jun 2022 15:20
Vreemd dat sommige van TS veel verwachten en van Bol.com, degene die de fout heeft gemaakt, bijna niets.

NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
08 jun 2022 12:24
Klacht indienen en bestelling op laten halen, elders bestellen en was intussen naar wasserette oid en verder....
Oftewel, exact hetzelfde als er al geschreven is en al gaat gebeuren. De droger word al netjes opgehaald en TS kan een nieuwe bestellen. Dus niets gefantaseer.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door Consumentt »

Bezorger had het apparaat gewoon mee terug moeten nemen.
Webshops adviseren vaak te weigeren als er iets niet in orde is zoals verpakking beschadigd of geopend bijvoorbeeld.
Verkeerd product valt voor mij in dezelfde categorie, dus weigeren.

Volgende keer niet meer bij Bol bestellen.
Niet alleen duur, maar zo vaak al gelezen dat de service bij manco's ver onder de maat is,
Laatst gewijzigd door Consumentt op 08 jun 2022 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Consumentt schreef:
08 jun 2022 13:24
Bezorger had het apparaat gewoon mee terug moeten nemen.
Dat zou kunnen als Bol zelf zou bezorgen. Externe bezorgers werken voor dergelijke apparaten werken 1 kant op, namelijk het transporteren van A naar B.
Consumentt schreef:
08 jun 2022 13:24
Webshops adviseren vaak te weigeren als er iets niet in orde is zoals verpakking beschadigd of geopend bijvoorbeeld.
Dat zou kunnen bij kleinere pakketten. Daar zijn de systemen ook op ingedeeld. Grote pakketten als een droger kunnen niet even direct terug.
Consumentt schreef:
08 jun 2022 13:24
Volgende keer niet meer bij Bol bestellen.
Niet alleen duur, maar zo vaak al gelezen dat de service bij manco's ver onder de maat is,
Hoe groot is Bol en bij hoeveel klachten gaat het om Bol als verkoper en niet als platform?
Dat Bol duurder kan zijn is ook logisch, je betaald voor wat je krijgt. Je kan heel duur doen bij Coolblue die zelfs binnen een half uur kunnen bezorgen. Je betaald iets minder bij Bol om het de volgende dag al te krijgen. En je kan nog minder betalen bij verkopers die komen als zij het product binnen hebben en de klant dan op een route zetten.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 947
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
08 jun 2022 12:42
J. Deltoer schreef:
08 jun 2022 12:24
Klacht indienen en bestelling op laten halen, elders bestellen en was intussen naar wasserette oid en verder....
Oftewel, exact hetzelfde als er al geschreven is en al gaat gebeuren. De droger word al netjes opgehaald en TS kan een nieuwe bestellen. Dus niets gefantaseer.
In uw oplossing gaat u ervan uit dat iedereen zomaar geld heeft liggen om 2 keer een wasmachine te betalen.
U weet ook dat verkoop en retouren twee aparte kanalen zijn. Een webwinkel mag een maand doen over het terugbetalen van een retourzending. Ik ga er niet vanuit dat een webwinkel een maand gaat wachten totdat zij het geld krijgen. In de praktijk zal TS dus eerst de wasmachine voor de 2e keer moeten betalen voordat deze het geld van de 1e wasmachine retour krijgt.

NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
08 jun 2022 13:40
NeoDutchio schreef:
08 jun 2022 12:42
J. Deltoer schreef:
08 jun 2022 12:24
Klacht indienen en bestelling op laten halen, elders bestellen en was intussen naar wasserette oid en verder....
Oftewel, exact hetzelfde als er al geschreven is en al gaat gebeuren. De droger word al netjes opgehaald en TS kan een nieuwe bestellen. Dus niets gefantaseer.
In uw oplossing gaat u ervan uit dat iedereen zomaar geld heeft liggen om 2 keer een wasmachine te betalen.
U weet ook dat verkoop en retouren twee aparte kanalen zijn. Een webwinkel mag een maand doen over het terugbetalen van een retourzending. Ik ga er niet vanuit dat een webwinkel een maand gaat wachten totdat zij het geld krijgen. In de praktijk zal TS dus eerst de wasmachine voor de 2e keer moeten betalen voordat deze het geld van de 1e wasmachine retour krijgt.
Ik heb verschillende wasmachines bekeken bij Bol en bij allemaal kan je achteraf betalen. Ook zal het geen maand gaan duren voordat er geld is terug betaald aangezien de verkeerd geleverde droger binnen 2 dagen al opgehaald zou worden. Schijnbaar was het dinsdagavond al zo laat dat er geen transport voor de woensdag ingepland kom worden. Ook Bol mag geen maand wachten om terug te betalen en ervaring leert dat dit ook gewoon netjes binnen de 14 dagen gebeurd.
Dus niets 2 keer betalen, niets een maand wachten op geld terug en vooral geen paniek veroorzaken. Iedereen maakt wel eens een foutje en dat gebeurd dus ook wel eens bij Bol. Binnen 24 uur kan het juiste product afgeleverd worden en binnen 48 uur word het verkeerde artikel weer opgehaald. Is dat nu zo moeilijk te accepteren?

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door Consumentt »

Er wordt wel erg vanuit het oogpunt van de verkoper geredeneerd.
Als klant heb je er natuurlijk niets mee te maken hoe het transport is geregeld/uitbesteed.
Dat is puur in het belang van de verkoper ingericht.

Ik weet niet of TS een baan heeft, maar anders heeft deze al 4x iets moeten regelen voor ontvangst (3x teveel).
1 oorspronkelijke bezorgdag
2 uiteindelijke bezorgdag
3 ophaaldag
4 bezorgdag juiste apparaat

Ik zou Bol er in laten zakken en elders kopen.

Erthanax
Berichten: 9729
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als ik een wasmachine bestel en de bezorger staat met een droger op de stoep, dan komt dat ding hier het huis niet in. Hij neemt hem maar mooi weer terug van B naar A. Als meevaller hoeft hij de oude dan nog niet mee te nemen.

De gemakkelijkste oplossing voor TS is al besproken, maar ik kan me heel goed voorstellen dat die zeer ontstemd is over de gang van zaken.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 947
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
08 jun 2022 14:06
Ik_weet_niet_alles schreef:
08 jun 2022 13:40
NeoDutchio schreef:
08 jun 2022 12:42


Oftewel, exact hetzelfde als er al geschreven is en al gaat gebeuren. De droger word al netjes opgehaald en TS kan een nieuwe bestellen. Dus niets gefantaseer.
In uw oplossing gaat u ervan uit dat iedereen zomaar geld heeft liggen om 2 keer een wasmachine te betalen.
U weet ook dat verkoop en retouren twee aparte kanalen zijn. Een webwinkel mag een maand doen over het terugbetalen van een retourzending. Ik ga er niet vanuit dat een webwinkel een maand gaat wachten totdat zij het geld krijgen. In de praktijk zal TS dus eerst de wasmachine voor de 2e keer moeten betalen voordat deze het geld van de 1e wasmachine retour krijgt.
Ik heb verschillende wasmachines bekeken bij Bol en bij allemaal kan je achteraf betalen. Ook zal het geen maand gaan duren voordat er geld is terug betaald aangezien de verkeerd geleverde droger binnen 2 dagen al opgehaald zou worden. Schijnbaar was het dinsdagavond al zo laat dat er geen transport voor de woensdag ingepland kom worden. Ook Bol mag geen maand wachten om terug te betalen en ervaring leert dat dit ook gewoon netjes binnen de 14 dagen gebeurd.
Dus niets 2 keer betalen, niets een maand wachten op geld terug en vooral geen paniek veroorzaken. Iedereen maakt wel eens een foutje en dat gebeurd dus ook wel eens bij Bol. Binnen 24 uur kan het juiste product afgeleverd worden en binnen 48 uur word het verkeerde artikel weer opgehaald. Is dat nu zo moeilijk te accepteren?
De ervaring leert dat als er een wasmachine wordt besteld ook doorgaans een wasmachine wordt geleverd. Soms kan het verkeerd gaan en dus ook met terugbetalingen kan het verkeerd gaan.

NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Service bij bol.com: droger geleverd ipv wasmachine

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
08 jun 2022 15:04
Soms kan het verkeerd gaan en dus ook met terugbetalingen kan het verkeerd gaan.
Dus van de zogenaamde 30 dagen terug betaaltermijn gaat u nu op de toer dat ook de terugbetaling fout kan gaan. Met die denkwijze kan ook de gewenste wasmachine niet meer op voorraad zijn, kan de chauffeur ziek worden of een aanrijding krijgen. Misschien is het wel een complot tegen TS en word er straks een strijkijzer geleverd. Dan maar zelf ophalen. O nee, ook dan kan er van alles gebeuren. Dan maar met kleren aan gaan douchen of met de hand wassen in bad.
Met doemdenken kom je nergens. Er zijn feiten en er zijn angsten. De feiten zijn bekend, de angsten zullen pas waarheid worden als het zo ver is. En dat is nu nog zeker niet ter sprake.

Plaats reactie