Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Dat maakt Salem niet ineens een dommer kind dan Storm, maar slachtoffer van een heel systeem wat hem tegenwerkt.
Serieus??? :o Kijk naar opsporing verzocht en dan zie je jouw "slachtoffers".

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
24 jun 2022 11:42
Dat maakt Salem niet ineens een dommer kind dan Storm, maar slachtoffer van een heel systeem wat hem tegenwerkt.
Serieus??? :o Kijk naar opsporing verzocht en dan zie je jouw "slachtoffers".
... waarmee direct duidelijk is dat je het punt mist.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Religie heeft wat mij betreft niets te zoeken op scholen. Dus geen islamitische scholen maar ook geen christelijke of joodse scholen.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

moederslink schreef:
24 jun 2022 12:07
Moeten wij eens doen wanneer we emigreren.
Dan doen we ook..
Hier zag ik vd week een schooltas bungelend aan een Turkse vlag 🤓
idd. Weg met die vlaggen.. Onee, dat bedoelde je natuurlijk niet.
juliomariner schreef:
24 jun 2022 12:15
Religie heeft wat mij betreft niets te zoeken op scholen.
Tja, passen we meteen maar wat grondwetten aan als we toch bezig zijn 8)

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

@moederslink, waarom zou jij excuses moeten maken voor hoe jij over dit denkt?? Onzin....de meeste Nederlanders denken er zo over.

Kijk naar de criminaliteit cijfers en je weet genoeg.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

de meeste Nederlanders denken er zo over.
De zoveelste foutieve generalisatie

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar al die Hollanders die geëmigreerd zijn naar Amerika, Australië en ga maar door, klitten daar ook bij elkaar en hebben hun eigen “clubs” en festiviteiten.

Heel begrijpelijk, je wilt nog wat “eigens”.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
24 jun 2022 12:21
Excuses dat ik zo ' bozig-heftig-ongenuanceerd misschien - reageer, maar ik ben het zo zat
Excuses zijn niet nodig. Jouw mening is jouw mening en die mag je hier plaatsen. Graag zelfs. Over meningen kunnen we discussiëren, daar kunnen andere een eigen visie op los laten.

Wat we vooral niet willen zien zijn mensen die een ander hun mening onderuit schoppen, maar zelf hun eigen ideeën niet durven te vertellen. Dat gebeurt hier helaas ook nog regelmatig, maar die mensen kun je dan ook niet meer serieus nemen.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Hoe noemde iemand dat ook alweer hier? Een open en eerlijke discussie? Dat heb ik dan blijkbaar allemaal gemist.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
24 jun 2022 12:52
moederslink schreef:
24 jun 2022 12:21
Excuses dat ik zo ' bozig-heftig-ongenuanceerd misschien - reageer, maar ik ben het zo zat
Excuses zijn niet nodig. Jouw mening is jouw mening en die mag je hier plaatsen. Graag zelfs. Over meningen kunnen we discussiëren, daar kunnen andere een eigen visie op los laten.

Wat we vooral niet willen zien zijn mensen die een ander hun mening onderuit schoppen, maar zelf hun eigen ideeën niet durven te vertellen. Dat gebeurt hier helaas ook nog regelmatig, maar die mensen kun je dan ook niet meer serieus nemen.
Doen we ook niet. :D

Webbie
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Webbie »

Ik heb wel een punt te melden die niet terug komt in het E-reader verhaal of althans veel te weinig belicht werd
Mijn lange ervaring met E-readers is dat ze de benodigde leeftijd om ze milieu vriendelijk te laten zijn, is dat ze veel langer moeten meegaan dan ze in werkelijkheid doen.
Met alle wat duurdere merken heb ik al gemerkt dat ze vrijwel nooit langer dan 7 jaar meegaan, bij alle merken kindle, kobo enzovoorts heb ik al binnen 4 jaar problemen ondervonden met het scherm of dat er constant storingen ontstaan waardoor je al gauw je rot ergert aan het ding.
Bij vooral de hele dure kobo bleek al snel dat het scherm in brand, in mijn geval door het titel beeld van een bekende SF serie.
Die letters en het beeld bleven simpelweg altijd zichtbaar, en dat gaat je echt irriteren, met een gewoon boek kan je vaak verschrikkelijk lang plezier hebben, om een voorbeeld te noemen ik had heel veel plezier van mijn Dick Bos boekjes tot een monteur van Essent deze bleek gestolen te hebben.
Ja ja van essent moet je het hebben of hoe ze zich nu weer noemen.
Maar goed verder bleek dat bij andere e-readers de accu vaak steeds sneller leeg begon te raken en je al snel het ding bijna constant aan de lader moest hangen.
Wat uiteraard in alle gevallen totaal geen goede zaak was wat betreft het zogenaamde voordeel van deze e-readers
Bijna alle e-readers zijn tweedehands ook beslist geen goed idee om deze aan te schaffen, al helemaal niet van de zogenaamde refurbished aanbieders mijn ervaring daarmee is dat je al na een jaar of korter vaak weer opnieuw op zoek moet gaan naar een vervanger.
De reden is simpel deze verkopers hopen op iemand die het ding amper gebruikt, en niet iemand zoals ik die soms wel 2 boeken per dag verslind.
Dat zijn natuurlijk geen pillen van honderden pagina's maar toch wel boekjes tussen de 130 en 280 pagina's dus dat tikt wel aan.
De opmerking dat er niet zo heel veel dikke boeken te koop lijken te zijn, komt simpelweg omdat je deze vaak moet bestellen omdat dit geen goedkope boeken zijn.
Mijn "lord of the rings trilogie" van maar 1303 pagina's was echt geen goedkoop boekje,
Het was ook best een heel lastig boek om dingen te begrijpen vooral door de complexe voor geschiedenis waar vrijwel niemand van poogt om die te begrijpen en door de worstelen. Maar het is en blijft in mijn visie echt een waar meesterwerk en een heerlijk boek wat ik nog steeds om de zoveel jaar weer lees.
Want dat is eigenlijk de echt grote kracht van boeken als ze goed en netjes behandeld worden kunnen ze echt zelfs EEUWEN oud worden als ze maar heel goed verzorgd worden.
Ik laat ze niet zomaar staan maar blader er per jaar een paar keer erdoorheen of als het geen kanon van formaat is lees ik deze opnieuw.
Vooral als het wat langer geleden is brengt het vaak ook mooie herinneringen los uit het verleden dat zal je waarschijnlijk bij een e-reader nooit hebben denk ik.
Want zover ik weet deelt niemand zijn e-reader met anderen, en heb je met e-readers eigenlijk nooit iemand contact.
Terwijl je als je een boek leest vaak mensen hele leuke en lieve opmerkingen of een zeer leuk / leerzaam gesprek met je aanknopen
Dat zijn toch echt zeer waardevolle en leuke dingen.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

sjohie schreef:
24 jun 2022 11:36
Wat je dus ultimo ziet in die geile statistieken.

Dat laatste vind ik sowieso wat van, want die cijfers stellen ménsen voor.
Inderdaad, die cijfers stellen slachtoffers voor die er gemaakt zijn door criminelen. Criminelen met een oververtegenwoordiging onder allochtonen.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Lady1234 schreef:
24 jun 2022 12:29
Maar al die Hollanders die geëmigreerd zijn naar Amerika, Australië en ga maar door, klitten daar ook bij elkaar en hebben hun eigen “clubs” en festiviteiten.

Heel begrijpelijk, je wilt nog wat “eigens”.
Je vergelijking gaat mank. Ze hokken niet samen, integreren gewoon en spreken gewoon de taal. En ze voelen zich Amerikaan, of Australiër, of Canadees of ...
Dat is dus wel een verschil met wat moederslink schreef.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

angel1978 schreef:
24 jun 2022 12:17
Hier zag ik vd week een schooltas bungelend aan een Turkse vlag 🤓
idd. Weg met die vlaggen.. Onee, dat bedoelde je natuurlijk niet.
Ongetwijfeld doet een dergelijke uitspraak het goed in D66 en GL kringen, maar moederslink heeft wel degelijk een punt. Waarom hangt iemand een Turkse vlag op? Als Turkije zo geweldig is dat je daarvan een vlag ophangt als je geslaagd bent, ga daar dan ook wonen.
Wil je in Nederlander wonen, wordt dan Nederlander en dus ook NL vlaggen in dergelijke situaties, de NL taal spreken etc. Enige uitzondering is expats. maar die gaan op een gegeven moment weer terug.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

kuklos schreef:
24 jun 2022 14:03

Ongetwijfeld doet een dergelijke uitspraak het goed in D66 en GL kringen,
Tot zover weer het eerlijk en open discussieren en het respectvol naar elkaar praten.

Wat heeft dit er in hemelsnaam nu weer mee te maken? Hoezo denk je iets van mij te weten over mijn politieke voorkeur en/of de kringen waarin ik mij beweeg.

Nogal hypocriet allemaal.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
24 jun 2022 13:59
Lady1234 schreef:
24 jun 2022 12:29
Maar al die Hollanders die geëmigreerd zijn naar Amerika, Australië en ga maar door, klitten daar ook bij elkaar en hebben hun eigen “clubs” en festiviteiten.

Heel begrijpelijk, je wilt nog wat “eigens”.
Je vergelijking gaat mank. Ze hokken niet samen, integreren gewoon en spreken gewoon de taal. En ze voelen zich Amerikaan, of Australiër, of Canadees of ...
Dat is dus wel een verschil met wat moederslink schreef.
Volgens mij zeggen ze in het buitenland ook dat Nederlanders niet echt helemaal integreren, vooral er veel Nederlanders bij elkaar zitten. Althans in Amerika zie je dat, België merkte ik uit eigen ervaring dat ik niet goed integreerde, en toen ik echt integreerde veranderde er een hoop.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Waarom hangt iemand een Turkse vlag op? Als Turkije zo geweldig is dat je daarvan een vlag ophangt als je geslaagd bent, ga daar dan ook wonen
Waarom zou je ergens moeten gaan wonen waar je een vlag van op hangt?
Dus als ik een Friese vlag op ga hangen, een Achterhoekse, een Zeeuwse of een lhbti vlag ophang, dan moet ik maar gaan verhuizen of op zijn minst een geslachtsverandering ondergaan?

Ik neem aan dat je alle Nederlanders in het buitenland die een Nederlandse vlag durven ophangen gedwongen terug gaat halen naar ons eigen land, ze moeten eens durven :roll:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Waar het om gaat is het volgende :
zo.n jongere heeft hier kansen gekregen met scholing en dergelijke.
En dan geslaagd voor het eindexamen! Yep! Fijn!
Wees dan trots op Nederland die jou die kans heeft gegeven.
Natuurlijk mogen ze in Friesland ook hun eigen Friese vlag ophangen, doen ze ook!
Maar in het geval van geslaagd zijn op een Nederlandse school, hang dan ook de Nederlandse vlag op .

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
24 jun 2022 14:18
Waar het om gaat is het volgende :
zo.n jongere heeft hier kansen gekregen met scholing en dergelijke.
En dan geslaagd voor het eindexamen! Yep! Fijn!
Wees dan trots op Nederland die jou die kans heeft gegeven.
Natuurlijk mogen ze in Friesland ook hun eigen Friese vlag ophangen, doen ze ook!
Maar in het geval van geslaagd zijn op een Nederlandse school, hang dan ook de Nederlandse vlag op .
Misschien gaat het veel meer hierom: oordeel gewoon niet zonder enige grond over een ander.

Je wéét niet waarom die Turkse vlag er hangt. Je wéét niet of ze niet trots zijn. Al die aannames en de erop gebaseerde (voor)oordelen zijn een veel groter probleem dan die Turkse vlag.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

angel1978 schreef:
24 jun 2022 14:12
Waarom hangt iemand een Turkse vlag op? Als Turkije zo geweldig is dat je daarvan een vlag ophangt als je geslaagd bent, ga daar dan ook wonen
Waarom zou je ergens moeten gaan wonen waar je een vlag van op hangt?
Dus als ik een Friese vlag op ga hangen, een Achterhoekse, een Zeeuwse of een lhbti vlag ophang, dan moet ik maar gaan verhuizen of op zijn minst een geslachtsverandering ondergaan?

Ik neem aan dat je alle Nederlanders in het buitenland die een Nederlandse vlag durven ophangen gedwongen terug gaat halen naar ons eigen land, ze moeten eens durven :roll:
En opnieuw het wegredeneren wat het zo goed doet in de GL en D66 kringen. De weg-met-ons mentaliteit. Even iets absurds erbij halen en voila, we kunnen het weer wegredeneren.
Nogmaals, als Turkije (een land, niet een streek binnen een land) zo geweldig is dat je daarvan de vlag ophangt, ga daar dan ook wonen. Wil je in Nederland wonen, hang dan ook een Nederlandse (opnieuw een land, niet een streek binnen een land) vlag op als je geslaagd bent.

Plaats reactie