Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
24 jun 2022 14:21
moederslink schreef:
24 jun 2022 14:18
Waar het om gaat is het volgende :
zo.n jongere heeft hier kansen gekregen met scholing en dergelijke.
En dan geslaagd voor het eindexamen! Yep! Fijn!
Wees dan trots op Nederland die jou die kans heeft gegeven.
Natuurlijk mogen ze in Friesland ook hun eigen Friese vlag ophangen, doen ze ook!
Maar in het geval van geslaagd zijn op een Nederlandse school, hang dan ook de Nederlandse vlag op .
Misschien gaat het veel meer hierom: oordeel gewoon niet zonder enige grond over een ander.
Nee, de mensen die erover klagen hebben keer op keer gezien waarom die Turkse vlag er hangt als iemannd geslaagd is. Waarom elke keer Turkse vlaggen uit de auto hangen bij een overwinning in het Turkse voetbal of een bruiloft. Daarom zijn er er klaar mee.
Moneyman schreef:
24 jun 2022 14:21
Je wéét niet waarom die Turkse vlag er hangt. Je wéét niet of ze niet trots zijn. Al die aannames en de erop gebaseerde (voor)oordelen zijn een veel groter probleem dan die Turkse vlag.
Kijk opnieuw wegredeneren van de klachten die Nederlandsers hebben. Weg-met-ons. Hoe sneller, hoe eerder, hoe meer, hoe beter.

Als ze zo trots zijn, Nederlandse vlag!

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
24 jun 2022 14:27
Nee, de mensen die erover klagen hebben keer op keer gezien waarom die Turkse vlag er hangt als iemannd geslaagd is. Waarom elke keer Turkse vlaggen uit de auto hangen bij een overwinning in het Turkse voetbal of een bruiloft. Daarom zijn er er klaar mee.
Als redeneren vanuit aannames, invullingen en vooroordelen (want meer doe je niet) het enige is wat je kunt doen, ben je een kansloze discussie aan het voeren.
kuklos schreef:
24 jun 2022 14:27
Kijk opnieuw wegredeneren van de klachten die Nederlandsers hebben. Weg-met-ons. Hoe sneller, hoe eerder, hoe meer, hoe beter.Als ze zo trots zijn, Nederlandse vlag!
Ah. Een spiegel voorhouden gemakshalve maar uitleggen als wegredeneren. Sterk hoor Kuklos, héél sterk. Maar even kansloos.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

En opnieuw het wegredeneren wat het zo goed doet in de GL en D66 kringen. De weg-met-ons mentaliteit. Even iets absurds erbij halen en voila, we kunnen het weer wegredeneren.
Proest.. daar is ie weer.. wie is ONS? En wat denk je nu precies te weten wat je overduidelijk niet weet gezien je stelselmatig verkeerde aannames en vooroordelen?

Overabsurditeiten gesproken., waarom zou je überhaupt iemand willen verplichten om een vlag van welk land dan ook op te hangen? En waarom zou je niet een andere vlag dan de Nederlandse op mogen hangen ( welke dan ook )..

Als dit echt je punt is, dan is misschien Geenstijl echt wel de juiste plaats. Hebben zij ook een vlag?

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

kuklos schreef:
24 jun 2022 14:27
Moneyman schreef:
24 jun 2022 14:21
moederslink schreef:
24 jun 2022 14:18
Waar het om gaat is het volgende :
zo.n jongere heeft hier kansen gekregen met scholing en dergelijke.
En dan geslaagd voor het eindexamen! Yep! Fijn!
Wees dan trots op Nederland die jou die kans heeft gegeven.
Natuurlijk mogen ze in Friesland ook hun eigen Friese vlag ophangen, doen ze ook!
Maar in het geval van geslaagd zijn op een Nederlandse school, hang dan ook de Nederlandse vlag op .
Misschien gaat het veel meer hierom: oordeel gewoon niet zonder enige grond over een ander.
Nee, de mensen die erover klagen hebben keer op keer gezien waarom die Turkse vlag er hangt als iemannd geslaagd is. Waarom elke keer Turkse vlaggen uit de auto hangen bij een overwinning in het Turkse voetbal of een bruiloft. Daarom zijn er er klaar mee.
Moneyman schreef:
24 jun 2022 14:21
Je wéét niet waarom die Turkse vlag er hangt. Je wéét niet of ze niet trots zijn. Al die aannames en de erop gebaseerde (voor)oordelen zijn een veel groter probleem dan die Turkse vlag.
Kijk opnieuw wegredeneren van de klachten die Nederlandsers hebben. Weg-met-ons. Hoe sneller, hoe eerder, hoe meer, hoe beter.

Als ze zo trots zijn, Nederlandse vlag!
Ons, we :roll: :lol:

Tot zover de vrijheid en op naar de dictatuur
Nog even voorschrijven wat mensen moeten denken en vinden, je bent al een aardig eind op weg.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb van mijn leven nog geen vlag uitgehangen, ook geen Nederlandse na het behalen van mijn eindexamen. Volgens mij deed men daar in mijn tijd nog niet aan.

Maar als een Turk, of vul verder maar in, een vlag uit wil hangen van het land van zijn ouders, hij of zij gaat zijn gang maar. Mijn zegen heeft hij. Hij hoeft echt Nederland niet te “bedanken” voor de kansen die hij hier gekregen heeft.

Webbie
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Webbie »

Hehehe ik haat die debieltjes (telefoon) mensen worden er echt niet slimmer van eerder hersendood.
Elke dag werd ik zowat aangereden door een meisje of vrouw of knul met een debieltje in de hand of zelfs beide handen, wat je hoeft niet te sturen toch dat is nergens voor nodig.
Waarom ik elke dag hierboven vermeld is omdat ik mijn elektrische trap ding maar snel heb verkocht nadat ik voor de 3e keer omver werd gereden door weer zo een hersenloos wezen met zo een debieltje voor hun neus.
Inmiddels maar hersenloos een elektrische kar gekocht maar of dat veiliger is valt ook te betwijfelen gezien het feit dat ik hele hordes fanaten met hun debieltje bezig zie in het verkeer, die alweer heel vaak geluk hebben dat het niet verkeerd ging omdat ik sneller reageerde.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb het al gezegd: ik ben ook ongenuanceerd, boos en oordelend en ga even goed los met deze mening van mij over verschillende dingen.

Zeer waarschijnlijk zijn ze idd trots dat hun Turks kind is geslaagd , maar hang er dan ook een Nederlandse vlag naast , zou ik zeggen.

Dit soort discussies raken , toch wil ik mij niet langer de mond laten snoeren.
Ik denk, weet het niet, dat mét mij , zeer zeer velen er net zo over denken.
Ik ben eerlijk wanneer ik zeg dat ik dat niet bijvoorbeeld aan een talkshowtafel zou durven.
Maar hier ben ik anoniem . btw : dat zegt ook wel wat, toch? Dat je je mond niet meer durft open te doen in het openbaar . 😇

Webbie
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Webbie »

Oeps ik vergat erbij te vertellen dat het debieltje ook absoluut nodig is als je als gezin uit eten gaat ... dat is gewoon niet normaal als je dat niet doet.
Want tsja je kan toch niet met elkaar praten, dat is ZOOOOOO ouderwets.
Nog sterker de over wou de bestelling opnemen word er gevraagd of dat niet met de telefoon kan .....
Nederlands op zijn best dom, dommer en domst.
Ik mag dan een oude knar zijn maar ben absoluut niet hersendood, maar kan dat van hele hordes mensen om mij heen niet meer zeggen.
Ja praat met elkaar en tegen de obers, dat je zelfs deze mensen negeert is ronduit schandalig.
Alle obers kwamen graag aan mijn tafeltje even gezellig praten en vloeken over de hersenloze figuren van dit land

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

angel1978 schreef:
24 jun 2022 14:31

Overabsurditeiten gesproken., waarom zou je überhaupt iemand willen verplichten om een vlag van welk land dan ook op te hangen? En waarom zou je niet een andere vlag dan de Nederlandse op mogen hangen ( welke dan ook )..
Kan het toch niet laten om even een steentje in het zo rimpelloze water van het vijvertje te gooien. :oops:

Als u er zo overtuigd bent dat iedereen in Nederland elke vlag kan uithangen welke hij/zij maar wil, dan zou u het leffie eens moeten nemen/hebben om een Palestijnse vlag aan uw vlaggenmast of gevel te hangen,
Ben benieuwd hoe snel de tegenstanders daarvan dan bij u voor de deur staan en welke hun nationaliteit, of dat van hun voorvaderen, zij hebben.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Dit soort discussies raken , toch wil ik mij niet langer de mond laten snoeren.

Top dat jij je mond niet meer laat snoeren, velen zijn het eens met jou ...sowieso ik ook.

Hier op het forum proberen ze ook de anders denkende mensen de mond te snoeren... niet in meegaan.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

scontra schreef:
24 jun 2022 14:57
angel1978 schreef:
24 jun 2022 14:31

Overabsurditeiten gesproken., waarom zou je überhaupt iemand willen verplichten om een vlag van welk land dan ook op te hangen? En waarom zou je niet een andere vlag dan de Nederlandse op mogen hangen ( welke dan ook )..
Kan het toch niet laten om even een steentje in het zo rimpelloze water van het vijvertje te gooien. :oops:

Als u er zo overtuigd bent dat iedereen in Nederland elke vlag kan uithangen welke hij/zij maar wil, dan zou u het leffie eens moeten nemen/hebben om een Palestijnse vlag aan uw vlaggenmast of gevel te hangen,
Ben benieuwd hoe snel de tegenstanders daarvan dan bij u voor de deur staan en welke hun nationaliteit, of dat van hun voorvaderen, zij hebben.
En wat is je punt nu helemaal?
Mag je nu wel of niet een vlag naar keuze ophangen en is je stuk dan wel of niet een reden om een andere vlag op te mogen hangen.

Overigens weet ik zeker dat ik hier een Palestijnse vlag op zou kunnen en mogen hangen mocht ik die behoefte hebben en zo hoort het ook. Maar je past mijn opmerking aan. Ik zeg niet dat iedereen elke vlag op ‘kan’ hangen maar dat iedereen elke willekeurige vlag op zou moeten mogen hangen. Maar blijkbaar is kuklos het daar niet mee eens aangezien die niet van andere vlaggen dan de Nederlandse gediend is.

Webbie
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Webbie »

Ik snap al helemaal geen drol waarom sommige mensen zich zo druk maken, dat die mensen nationale trots blijven houden doe je niets aan.
Dat ook omdat ze vaak niet eens echt worden geaccepteerd door veel "nederlanders" want heel vaak begon een van mijn nederlandse medewerkers al heel snel vervelende dingen over deze mensen uit te kramen.
Waardoor ik heel erg vaak een hele vette sneer gaf en zei zou je het leuk vinden als ik dat ook over jou zou zeggen tegen anderen.
Ik werd dan ook meteen uitgespuugd door diezelfde club medelanders....
De echt collega's bleken gelukkig nog rijkelijk aanwezig die wel andere mensen dan alleen NL accepteerden.
Het zal mij dan ook worst zijn welke vlag iemand neerhangt, maar weet wel dat de ouders van dat kind dit deden om hun trots te laten zien.
Hoe dan ook het zal mij echt een worst zijn of iemand welke vlag dan ook neerhangt.
Mensen mogen van mij alles doen zolang zij geen schade of ergernis veroorzaken daar valt een vlaggetje ophangen niet onder
Dat zegt niets over mijn nationale trots want die is er nog wel een klein beetje
Dat jij je daar over ergert vind ik jammer, want het heeft niets met ons te maken het is de trots van de ouders

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
24 jun 2022 14:47
Ik heb het al gezegd: ik ben ook ongenuanceerd, boos en oordelend en ga even goed los met deze mening van mij over verschillende dingen.
[...]]]
Maar hier ben ik anoniem . btw : dat zegt ook wel wat, toch? Dat je je mond niet meer durft open te doen in het openbaar . 😇
Besef je ook dat het feit dat je je mond niet meer open durft te doen, mede komt juist doordát mensen vanuit vooroordelen en aannames reageren?

Je creeert hier je eigen probleem.

En dat zeg ik met alle respect, omdat ik je goed genoeg ken om dit te zeggen.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
24 jun 2022 15:11
moederslink schreef:
24 jun 2022 14:47
Ik heb het al gezegd: ik ben ook ongenuanceerd, boos en oordelend en ga even goed los met deze mening van mij over verschillende dingen.
[...]]]
Maar hier ben ik anoniem . btw : dat zegt ook wel wat, toch? Dat je je mond niet meer durft open te doen in het openbaar . 😇
Besef je ook dat het feit dat je je mond niet meer open durft te doen, mede komt juist doordát mensen vanuit vooroordelen en aannames reageren?

Je creeert hier je eigen probleem.

En dat zeg ik met alle respect, omdat ik je goed genoeg ken om dit te zeggen.
Blijft bijzonder dat mensen die zo hard roepen dat er vrijheid van meningsuiting is of moet zijn en dat je alles moet kunnen zeggen en doen wat je wil ( binnen de wet ), als eerste bezig zijn met juist die vrijheid beknotten ( voor anderen ).

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Tot slot, wat mij betreft , hierover :
het " tolerante " Nederland is niet meer. Het is een illusie ( geworden ) , helaas.
Mensen zijn niet meer zo tolerant en hebben veel kortere lontjes gekregen.
Anders denkenden, andere genders etc , het wordt bekritiseerd, veroordeeld en afgebrand.
Ik ben idd ook niet meer zo tolerant en goedgelovig en vergevingsgezind, merk ik, helaas!
Sta soms met kromme tenen het een en ander aan te horen, te zien of mee te maken.
Durf het tuig op straat ook niet meer aan te spreken . Dat betekent dat ik beter mijn mond kan houden .
Ik maak genoeg ook heel fijne dingen mee, positiviteit ook, liefdevolle aardige mensen, maar sluit mijn ogen niet voor al het andere , voor het tuig etc.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

scontra schreef:
24 jun 2022 14:57
angel1978 schreef:
24 jun 2022 14:31

Overabsurditeiten gesproken., waarom zou je überhaupt iemand willen verplichten om een vlag van welk land dan ook op te hangen? En waarom zou je niet een andere vlag dan de Nederlandse op mogen hangen ( welke dan ook )..
Kan het toch niet laten om even een steentje in het zo rimpelloze water van het vijvertje te gooien. :oops:

Als u er zo overtuigd bent dat iedereen in Nederland elke vlag kan uithangen welke hij/zij maar wil, dan zou u het leffie eens moeten nemen/hebben om een Palestijnse vlag aan uw vlaggenmast of gevel te hangen,
Ben benieuwd hoe snel de tegenstanders daarvan dan bij u voor de deur staan en welke hun nationaliteit, of dat van hun voorvaderen, zij hebben.


Gretta Duisenberg deed dat overigens wel.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
24 jun 2022 15:22
Tot slot, wat mij betreft , hierover :
het " tolerante " Nederland is niet meer. Het is een illusie ( geworden ) , helaas.
Mensen zijn niet meer zo tolerant en hebben veel kortere lontjes gekregen.
Anders denkenden, andere genders etc , het wordt bekritiseerd, veroordeeld en afgebrand.
Ik ben idd ook niet meer zo tolerant en goedgelovig en vergevingsgezind, merk ik, helaas!
Sta soms met kromme tenen het een en ander aan te horen, te zien of mee te maken.
Durf het tuig op straat ook niet meer aan te spreken . Dat betekent dat ik beter mijn mond kan houden .
Ik maak genoeg ook heel fijne dingen mee, positiviteit ook, liefdevolle aardige mensen, maar sluit mijn ogen niet voor al het andere , voor het tuig etc.
Je durft hier tenminste je eigen mening neer te zetten, Top , heel goed van jou .....er zijn meelopers genoeg in de wereld.
Dat je buiten voorzichtig bent is juist goed..... de lontjes zijn inderdaad enorm kort.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

moederslink schreef:
24 jun 2022 15:22
Tot slot, wat mij betreft , hierover :
het " tolerante " Nederland is niet meer. Het is een illusie ( geworden ) , helaas.
Mensen zijn niet meer zo tolerant en hebben veel kortere lontjes gekregen.
Anders denkenden, andere genders etc , het wordt bekritiseerd, veroordeeld en afgebrand.
Ik ben idd ook niet meer zo tolerant en goedgelovig en vergevingsgezind, merk ik, helaas!
Sta soms met kromme tenen het een en ander aan te horen, te zien of mee te maken.
Durf het tuig op straat ook niet meer aan te spreken . Dat betekent dat ik beter mijn mond kan houden .
Ik maak genoeg ook heel fijne dingen mee, positiviteit ook, liefdevolle aardige mensen, maar sluit mijn ogen niet voor al het andere , voor het tuig etc.
Ik was nog in de veronderstelling dat ik of we nog een vlag (welke dan ook, hoewel ik wel uitzonderingen ken om die voor te zijn :wink: ) op konden hangen als ik dat wilde. Maar blijkbaar is men idd zo intolerant geworden dat zelfs dat niet meer mag en kan. Een illusie armer.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

moederslink schreef:
24 jun 2022 15:22
Tot slot, wat mij betreft , hierover :
het " tolerante " Nederland is niet meer. Het is een illusie ( geworden ) , helaas.
Mensen zijn niet meer zo tolerant en hebben veel kortere lontjes gekregen.
Anders denkenden, andere genders etc , het wordt bekritiseerd, veroordeeld en afgebrand.
Ik ben idd ook niet meer zo tolerant en goedgelovig en vergevingsgezind, merk ik, helaas!
Sta soms met kromme tenen het een en ander aan te horen, te zien of mee te maken.
Durf het tuig op straat ook niet meer aan te spreken . Dat betekent dat ik beter mijn mond kan houden .
Ik maak genoeg ook heel fijne dingen mee, positiviteit ook, liefdevolle aardige mensen, maar sluit mijn ogen niet voor al het andere , voor het tuig etc.


Gelukkig is het niet zo erg, of wellicht beter gezegd, het is nog net zo erg. Ook vroeger was Nederland niet bepaald tolerant, maar vielen andere groepen wellicht niet zo op. Of dat nou homo’s waren, of buitenlanders, of gekleurde mensen, die waren er voor het oog veel minder en werden dus makkelijker getolereerd.

Nu wordt ook elk incident in bepaalde tv programma’s, of in bepaalde kranten sterk uitvergroot en “iedereen” neemt er kennis van en heeft er wel een mening over.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef: Je creeert hier je eigen probleem.

En dat zeg ik met alle respect, omdat ik je goed genoeg ken om dit te zeggen.
Bedankt voor dat laatste MM ! 😉

Zelf ervaar ik geen rottigheid, maar ik ben dan ook een " oude " vrouw, goed uitziend, goed gekleed en met een beschaafde kop🤭🤫 🤣.

Maar ik zie, hoor, lees genoeg.
Daarbij komt ook dat mijn lieve fijne zoon , gemengd bloed heeft. Hij is superknap, maar wél enigszins getint zeg maar. Hij ervaart nu bijna dagelijks negativiteit en dát doet mij veel pijn en heeft mijn positiviteit doen kantelen.
Ook mijn dochter, ook gemengd bloed, ook superknap , ervaart zeer veel narigheid en uitschelding.
Of ze wordt achterna gezeten of uitgescholden voor o.a hoer, en dat zijn , dus, géén Nederlandse jongens/mannen.
Laatst gewijzigd door moederslink op 24 jun 2022 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie