Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

juliomariner schreef:
01 jul 2022 15:49
Erthanax schreef:
01 jul 2022 15:09
potloodventen aan het Meer van Genève
Verkocht hij HB of BB. (sorry vrijdagmiddag meligheid)
Geen van beide. Uitsluitend 9H. :mrgreen:

juliomariner
Berichten: 4834
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

kuklos schreef:
01 jul 2022 15:19
Leopold was met Congo als zijn persoonlijke eigendom toch echt wel behoorlijk wat erger, zie hier voor Nederlands, dan Willem III.
Elke keer schrik ik weer als ik leest over de wreedheden die de europeanen in Afrika hebben gepleegd.
Na de dekolonialisatie had je er de vele dictators met hun wreedheden. Nu heb je vooral de chinsesen die er de grondstoffen weg halen en wordt de plaatselijke bevolking er weer niet beter van. Als er wat te halen is staat de rest van de wereld vooraan in Afrika maar humanitaire rampen zoals AIDS en hongersnoden worden eigenlijk stelselmatig genegeerd. Je kunt het de gelukszoekers die naar Europa trekken niet kwalijk nemen, als je zelf in zo'n situatie zat zou je precies hetzelfde doen.

Erthanax
Berichten: 9696
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat Leopold II in Congo een afgrijselijke wreedheden beging of liet begaan, daarover is echt geen discussie. Dergelijke excessen heeft Willem II niet begaan en in die zin was Leopold inderdaad behoorlijk wat erger. Dat Willem II een liederlijke en kwaadaardige wreedaard was, staat overigens ook vast. Dat hij zijn vader vermoord zou hebben is inderdaad een gerucht, maar niet uit de lucht gegrepen; te bewijzen valt het echter niet meer, dat is ook waar.

Lady1234
Berichten: 27127
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan moeten ze er maar een cold case team op zetten.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Erthanax schreef:
01 jul 2022 16:58
Dat hij zijn vader vermoord zou hebben is inderdaad een gerucht, maar niet uit de lucht gegrepen; te bewijzen valt het echter niet meer, dat is ook waar.
Het wordt zeer, zeer stevig betwist. Feitelijk niets mee dan een complottheorie.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Zo heel erg thuis in de geschiedenis van de Oranjes ben ik niet , maar Willem I heeft zichzelf tot koning uitgeroepen in 1815.
Van 1795-1806 was Nederland de Bataafse Republiek.
Er wordt zelfs gezegd dat ' onze' Oranjes " nep " Oranjes zijn , maar het fijne weet ik er ook niet van hoor.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

moederslink schreef:
01 jul 2022 17:25
Er wordt zelfs gezegd dat ' onze' Oranjes " nep " Oranjes zijn , maar het fijne weet ik er ook niet van hoor.
Dat gaat erover dat onze Oranjes mogelijkerwijs niet zouden afstemmen van Willem van Oranje (Willem de Zwijger), zie hier. Doch het artikel van Elsevier klopt ook niet, want het moet zijn achterkleindochter.
De kleinzoon van Willem van Oranje, Frederik Hendrik, zoon van Louise de Coligny kreeg een dochter, Albertine Agnes en via haar is hij uiteindelijk directe familie van de huidige Oranjes.
Via zijn dochters Albertine en Henriëtte Catharina, beiden grootmoeder van prins Johan Willem Friso van Nassau-Dietz, is Frederik Hendrik een rechtstreekse voorvader van de huidige koning Willem-Alexander der Nederlanden.
(Uit hetzelfde Wikipedia artikel)

juliomariner
Berichten: 4834
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik meende niet rechtstreeks afstammen van Willen van Oranje maar een zijtak van de oranjes.
Je was met net voor Kuklos.

Erthanax
Berichten: 9696
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het mag gerust betwist worden en het is goed mogelijk dat het niet waar is, maar dat verandert niets aan de kwalijke aspecten van "Koning Gorilla" die niet betwist worden. Hij stond, ook in zijn eigen tijd, in binnen- en buitenland met goede reden niet bepaald gunstig bekend.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Er is wel een verschil tussen het zijn van een zeer onaangenaam persoon en het vermoorden van je eigen vader.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
01 jul 2022 10:50
Het stuit mij enorm tegen de borst, dát en het neerknallen van zwijnen.
Wanneer de populatie zwijnen te groot wordt , zijn ook andere oplossingen denkbaar, toch?
Ik vind een nationale BBQ natuurlijk een geweldig idee. Maar dan springen die zwijnen nog steeds niet op dat bord en dan is neerschieten toch een vrij humane oplossing.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
01 jul 2022 15:09
potloodventen aan het Meer van Genève en meer van dat fraais.
Ah, een liefhebber van de kunst van het potloodventen 😂

Maar zonder gekkigheid, ik zou dit aanmoedigen voor het koninklijk huis. Toch schitterend. Loop je daar ergens door de straat, komt daar de koning aangelopen. Dan ben je toch al een beetje flabbergasted en dat ie dan nog even zijn kleine onderdaan tevoorschijn haalt. Dan kom je toch niet meer bij van het lachen? Dan zeg je daarna toch ook 'ach, die koning Willie toch, met zijn malle fratsen'.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door JozJan »

Tja, die koningshuizen. Ik vind altijd de gelijkenis tussen Tsaar Nicolaas II en koning George V wel mooi. Zegt voor mij veel over het lichte gebrek aan genetische diversificatie in die kringen.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Je vergeet nog Keizer Wilhelm II. Leek ook sterk op zijn beide neven. Minder dan de andere twee, maar genoeg om een gelijkenis te zien.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

In de rij voor de kassa. Klant voor mij had een vliegenmepper zonder prijskaart. Dan weet je, dat het even kan duren ... helemaal als je ziet, dat iemand wordt ingewerkt.

De kassamedewerkster moest op artikelnaam in het systeem zoeken.
Poging 1: fligenmeper
Poging 2: fliegenmeper
Klant achter mij: v-l-i-e-g-e-n-m-e-p-p-ja met dubbel p-e-r
Er kwam een lijst tevoorschijn. Twaalf vliegenmeppers met allemaal andere prijzen. Helemaal onderaan de nieuwste voor 1,99

Twee klanten naar achteren: Coronadiploma?

Vrolijk zwijgend afgerekend en na de kassa tegen de meer ervaren medewerkster alleen 'sterkte, succes en goed weekend' gezegd.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Jablan schreef:
02 jul 2022 18:02
In de rij voor de kassa. Klant voor mij had een vliegenmepper zonder prijskaart. Dan weet je, dat het even kan duren ... helemaal als je ziet, dat iemand wordt ingewerkt.

De kassamedewerkster moest op artikelnaam in het systeem zoeken.
Poging 1: fligenmeper
Poging 2: fliegenmeper
Klant achter mij: v-l-i-e-g-e-n-m-e-p-p-ja met dubbel p-e-r
Er kwam een lijst tevoorschijn. Twaalf vliegenmeppers met allemaal andere prijzen. Helemaal onderaan de nieuwste voor 1,99

Twee klanten naar achteren: Coronadiploma?

Vrolijk zwijgend afgerekend en na de kassa tegen de meer ervaren medewerkster alleen 'sterkte, succes en goed weekend' gezegd.
Andre van Duijn zou er een parodie op kunnen maken. :wink:
Zelf zou ik stilzwijgend zijn vertrokken, na wel eerst de 'kassa'bon te hebben gecontroleerd.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat is de AH-reclameversie van 'horen, zien en zwijgen', breien.

juliomariner
Berichten: 4834
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Of hetero, homo en divers

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

De boeren zijn alweer vroeg op pad. Wat ik me nou afvraag: moeten de koeien niet worden gemolken?

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan hebben we de boeren dus niet langer nodig. Als we die beesten (de koeien dus) dan in India zetten, dan zijn we hier van het stikstofprobleem af.

Hoe moeilijk kan het zijn?

Plaats reactie